;
coinex

دعوی حقوقی اپیک گیمز علاوه بر اپل دامن گوگل را نیز میگیرد

تنش اپیک گیمز و اپل همچنان ادامه دارد و به نظر میرسد دعوی حقوقی اپیک گیمز علاوه بر اپل دامن گوگل را نیز خواهد گرفت. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی از تکراتو بوده باشید باید بدانید که مدتی است روابط بین اپیک گیمز صاحب امتیاز و سازنده بازی فورتنایت با اپل دچار تنش هایی شده و این دو شریک سابق بارها یکدیگر را متهم کرده اند.

حالا به نظر میرسد اپیک گیمز در دعوی خود جدی است و قصد دارد در شکایت جدید که در اتحادیه اروپا برای بهره گیری از قوانین متفاوت آنجا تنظیم میکند، پای گوگل را نیز به دعوا باز کند.

مرداد ماه سال جاری بود که اپل به دلیل همین تنش ها، بازی محبوب فورتنایت را از اپ استور حذف کرد و این موضوع واکن شاپیک گیمز را به دنبال داشت و اختلافات حقوقی دو شرکت پیچیده تر شد.

دعوی حقوقی اپیک گیمز علاوه بر اپل دامن گوگل را نیز میگیرد

نطفه این بحث حقوقی از آنجا ایجاد شد که اپیک گیمز برای پرداخت نکردن کارمزد 30 درصدی اپل، از درگاه پرداخت اختصاصی خود در فورتنایت استفاده کرد و به نوعی اپل را دور زد. در مقابل اپل نیز ساکت نماند و فورتنایت را از اپ استور کنار گذاشت و علت آنرا نقض قوانین اپ استور عنوان کرد.

اپیک گیمز اما با طرح دادخواستی، یک کمپین حقوقی و البته مطبوعاتی علیه اپل به راه انداخت و این شرکت را به انحصارطلبی و رفتارهای ضد رقابتی متهم کرد. البته که در نهایت قاضی منطقه ای رای به بازگشت فورتنایت به اپ استور نداد.

دعوی حقوقی اپیک گیمز علاوه بر اپل دامن گوگل را نیز میگیرد

گفتنی است جدال اپیک گیمز، تنها به اپل ختم نمی‌شود؛ زیرا سال گذشته، گوگل نیز بازی فورتنایت را به‌دلایلی مشابه از فروشگاه نرم ‌افزاری‌ اش حذف کرد. گوگل حتی پیش از اپل، به‌دلیل مسائل مختلفی از انتشار فورتنایت در پلی استور خودداری می‌کرد.

اپیک گیمز با شکایت حقوقی جدیدش در اتحادیه‌ی اروپا، به شاکیانی ازجمله اسپاتیفای ملحق می‌شود که تحقیقات رسمی کمیسیون اروپا درباره‌ی ادعای رفتار ضدرقابتی اپل را برانگیخته است.

کمیسیون اروپا هنوز درباره‌ شکایت اپیک اظهار نظری نکرده و مفاد طرح دعوی همچنان محرمانه مانده است. با این ‌حال، تحقیقات مداوم کمیسیون در زمینه‌ی سیستم پرداخت مالی اپل موسوم به Apple Pay می‌تواند دلیل و انگیزه‌ی اصلی استدلال اپیک برای نمایان‌کردن رفتار ضد رقابتی اپل در مقابل سایر فروشگاه‌های نرم‌افزاری باشد.

در اینجا توصیه میکنیم در فهرست بهترین بازی های 2021 هرگز بهترین بازی های استراتژیک 2021، بهترین بازی های ایکس باکس وان 2021، بهترین بازی های PS4 در سال 2021، بهترین بازی های اندرویدی 2021 را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دعوی حقوقی اپیک گیمز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر