;
coinex

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس ؛ فهرست پرطرفدارترین کلاب های Clubhouse

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس کدامند؟ اپلیکیشن Clubhouse یک نرم افزار شبکه اجتماعی مبتنی بر ویس است که بسیار همه گیر شده است. در این نوشتار با پرطرفدارترین کلاب های کلاب هاوس آشنا خواهیم شد.

چندی پیش پاول دیویسون (Paul Davidson)، مدیرعامل اجرایی اپلکیشن کلاب هاوس، در گفتگویی در یکی از روم های کلاب هاوس گفت که تعداد کاربران این پلتفرم از مرز 10 میلیون نفر در سراسر جهان عبور کرده است. رسیدن به این تعداد قابل توجه تنها ظرف یک سال بسیار شگفت‌انگیز است. همانطور که می‌دانید کلاب هاوس اپلیکیشنی است که در عصر شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن یعنی فیسبوک، توییتر و اینستاگرام در حال بوجود آوردن انقلابی در این حوزه است.

در این نوشتار تکراتو، قصد داریم به معرفی بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس بپردازیم. کلاب‌هایی که عمدتا بحث‌های مفید و آموزنده‌ای در آنها جریان دارد و مخاطب در پایان جلسه این احساس را خواهد داشت که چیزی به معلوماتش اضافه شده است. پس در ادامه با معرفی بهترین کلاب های ایرانی کلاب های با تکراتو همراه باشید.

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس

فهرست پرطرفدارترین کلاب های Clubhouse

در همین ابتدای کار این نکته را یادآور شوم که کلاب‌هایی که در این جستار آن‌ها را گردآوری کرده ایم طی یک جستجوی نه چندان گسترده و تنها توسط شخص نگارنده پیدا شده‌اند. بنابراین ممکن است کلاب‌های دیگری نیز باشند که شایستگی حضور در این فهرست را داشته باشند. در این زمینه دو نکته وجود دارد: نخست آنکه ما به جستجوی بیشتر و پیدا کردن کلاب های مهم ادامه خواهیم داد و این فهرست را به روزرسانی خواهیم کرد. و نکته دوم آنکه اگر شما کلاب های مفید و پرطرفداری را می‌شناسید حتما، لطفا در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید تا با کمک شما این فهرست را پربارتر کنیم.

پیشتر در تکراتو فهرست بیشترین فالوور کلاب هاوس را نیز بررسی کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. مانند بسیاری دیگر از نمود‌های فناورانه دنیای {خیلی} مدرن، نام ایلان ماسک با پیدایش و بولد شدن کلاب هاوس گره خورده است.

 

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس کدامند؟
بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس کدامند؟

در ابتدا کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی مخصوص کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، به ویژه اهالی سیلیکون ولی بود. بعدتر با مصاحبه‌ کوتاهی که ایلان ماسک در این شبکه اجتماعی انجام داد (هرچند صحبت‌های مهمی نداشت)، نام کلاب هاوس، در کنار ویروس کرونا به وایرال‌ترین پدیده‌ی چند ماه اخیر وب تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

دانلود کلاب هاوس برای اندروید

در اپلیکیشن کلاب هاوس افراد در کلاب‌ها (Club) دور هم جمع می‌شود. پیشتر به آموزش ساخت کلاب در کلاب هاوس پرداخته بودیم. در هر کلاب تعدادی از افراد در استیج حضور دارند و اصطلاحا سخنور (Speaker) هستند و سایرین به عنوان شنونده (Audience) حضور دارند و می‌توانند با رِیزهند کردن (Raise Hand) به جمع افراد در حال گفتگو بپیوندند و صحبت کنند.

در فیلم شبکه اجتماعی (Social Network) ساخته دیوید فینچر یک دیالوگ معروفی در همان ابتدای فیلم بین شخصیت مارک زاکربرگ با بازی جسی هایزنبرگ و ادواردو ساوارین با بازی اندرو گارفیلد وجود دارد که بسیار به این بحث مربوط است. زاکربرگ به ساوارین می‌گوید: «اون ها فقط می‌خوان با هم آشنا بشن تا رابظه برقرار کنن.» به نظر می‌رسد شاید این رکن شبکه‌های اجتماعی باشد، ولی در فضای مجازی فارسی‌زبان واقعا دیگر شورش درآمده است !

بیشتر بخوانید:

چگونه کد دعوت رایگان کلاب هاوس دریافت کنیم؟

از یاهو مسنجر گرفته تا ویچت و فیسبوک و حالا اینستاگرام بسیاری از مردم عمدتا در مورد موضاعات مختلف پچ پچ می‌کنند و کمتر در مورد اصل قضایا حرف می‌زنند. در کلاب هاوس نیز تقریبا اوضاع به همین منوال است و کلاب‌های بسیاری را می‌توانید پیدا کنید که افراد در حال بحث و جدل پیرامون موضوعات پیش پا افتاده هستند. در این نوشتار اما ما سعی کردیم، فهرستی از بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس را جمع آوری کنیم که در آنها موضوعات مفیدی به بحث گذاشته شده‌‌اند.

برای عضویت در هر یک از این کلاب ها کافی است عنوان آن را در بخش جستجوی اپلیکیشن وارد کنید.

از شعر و ادبیات

کلابی برای دوستداران ادبیات با بیش 3.5K دنبال کننده

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب ایرانی کلاب هاوس – از شعر و ادبیات

در توضیح این کلاب آمده است: «چون مست شویم هرچه بادا باد.» این یعنی اگر شما هم «مایی{د} و می و مطرب و این کنج خراب» پس در این کلاب می‌توانید با سایر علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی گفتگو کنید و چیزهای بیشتری از قند زبان فارسی به اندوخته‌های خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

دیلیت اکانت کلاب هاوس چگونه است؟

تِک تاک

کلابی برای گیک‌ها با بیش از 1.4K فالوور

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب ایرانی کلاب هاوس – تک تاک

نمی‌توان نوشته‌ای در وبسایت تکراتو منتشر کرد و در آن به تکنولوژی اشاره نکرد. تک تاک یکی از کلاب‌های خوب کلاب هاوس مخصوص اهالی تکنولوژی است. همانطور که در توضیحات آن آمده: «محلی برای گفتگو در باب تکنولوژی» شما در روم های این کلاب می‌توانید در مورد موضعات مختلف دنیای فناوری به بحث و تبادل نظر بپردازید.

Beautiful Mind

کلابی با 2.3K دنبال کننده

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب ایرانی کلاب هاوس – ذهن زیبا

راستش این یکی رو خودم هم زیاد پی‌اش رو نگرفتم ببینم در مورد چیه (دی:) ولی در توضیحات آن آمده: «اینجا قراره در مورد مباحثی حرف بزنیم که زندگی رو برامون قابل تحمل بکنه.» که خوب حدس می‌زنم با حضور در روم‌های این کلاب بتوانید چیزهای خوبی در مورد زندگی بشنوید.

صدای تو / Your Voice

محلی برای گفتگوهای متنوع با 3.4K دنبال‌کننده

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های کلاب هاوس – صدای تو

در این کلاب می‌توانید صدای خود را به گوش بقیه برسانید و در مورد موضاعات مختلف و البته مرتبط با عنوان روم‌ها به بحث و تبادل نظر بپردازید. کلاب «صدای تو» یکی از پرطرفدارترین کلاب های کلاب هاوس به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با کلاب هاوس چگونه است؟

فریلنسرهای ایرانی / Persian Freelancers

گردهمایی 2 هزار نفره فریلنسرهای ایرانی در کلاب هاوس

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های کلاب هاوس – فریلنسرهای ایرانی / بهترین روم های کلاب هاوس

ما فریلنسرها این روز ها همه جا هستیم. فقط کافیه دستتو دراز کنی تا … جدا از شوخی واقعیت این است که فریلنسرینگ با ارتباطات گره خورده است. برای افرادی که به کارمند بودن علاقه ندارند، ضروری است تا از شرایط بیشترین میزان آگاهی را داشته باشند و با سایر همفکران خود صحبت کنند تا بتوانند به خوبی در این مسیر حرکت کنند. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به این شیوه کارکردن علاقه دارید و رئیس و آقا بالا سر نمی‌خواهید، می‌توانید در کلاب Persian Freelacers با افراد مثل خودتان ارتباط برقرار کنید و در مورد اوضاع و شرایط با آنها بیشتر به گفتگو بپردازید.

این کلاب محلی است برای بلاگرها، کپی‌رایترها، دیزاینرها، ایلوستراتورها، دولوپرها، عکاسان، مترجمان، موزیسین‌ها، وکلا، روزنامه‌نگاران، آرشیتکت‌ها و همه آنهایی که به صورت فریلنسینگ مشغول به فعالیت هستند. در توضیح این کلاب آمده است:

این کلاب محلی برای رشد شبکه شماست. ما در مورد مسائل مرتبط با زندگی و کار فریلنسرها صحبت می‌کنیم. اگر شما ایده‌ای در زمینه با شروع یک روم مرتبط با فریلنسرینگ دارید، ایونت را بسازید و {at}nekofar را به عنوان کوهاست ادد کنید و در تماس باشید تا ایونت را به کلاب اضافه کنیم.

ادبیات داستانی

باز هم ادبیات!

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس – ادبیات داستانی / بهترین روم های کلاب هاوس

واقعیت این است که هویت ما ایرانی‌ها بیش از هرچیزی به ادبیات گره خورده است. شاید تعداد فیلسوفان، سیاستمداران و دانشمندان ایرانی در طول تاریخ چندان زیاد نباشد، اما فقط کافی است چند قدمی در خیابان قدم بردارید تا چندین شاعر به پستتان بخورد. به همین دلیل است که تمام جنبه‌های زندگی ما شاعرانه است. شاعرانه زندگی می کنیم، شاعرانه سیاست‌ورزی می‌کنیم، شاعرانه ارتباط برقرار می‌کنیم و تقریبا شاعرانه همه‌ی جنبه‌های زندگی خود را پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید:

آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس

البته این ضرورتا نکته‌ی مثبتی نیست. ولی این‌ها را گفتم تا بگویم در کلاب‌هاوس هم شاعرانه اینتراکشن داریم و طبیعی‌ است که تا بدینجای فهرست این دومین کلاب مخصوص دوستداران ادبیات باشد. اگر اولی به دردتان خورد، این یکی را هم در واچ‌لیست خود قرار دهید.

سعدی خوانی

3.5K علاقه‌مند به سعدی‌خوانی!

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس – سعدی خوانی / بهترین روم های کلاب هاوس

شاید باورش سخت باشد، ولی باز هم ادبیات. البته در ادامه قول می‌دهیم به موضوعات دیگر هم بپردازید، بویژه برای پزشکان و دوستداران علوم زیستی در ادامه کلاب های خوبی را معرفی خواهیم کرد. در توضیحات این کلاب آمده است:

در این کلاب با همکاری دکتر نوید بازرگان، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه مریلند، سعدی می‌خوانیم و از جهان سعدی می‌گوییم. گاه ممکن است مهمانانی از میان دیگر استادان ادبیات و سعدی‌شناسی هم داشته باشیم.

محتوای فارسی

مخصوص تولیدکنندگان محتوا با 3.5K دنبال کننده

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های کلاب هاوس – محتوای فرسی / بهترین روم های کلاب هاوس

اگر به تولید محتوا علاقه دارید، یا تمایل دارید درباره تولید محتوا بیشتر بدانید بحث‌های این گروه را از دست ندهید. نکته دیگر آنکه در این کلاب می‌توانید با تولیدکنندگان محتوای خوب در وب فارسی بیشتر آشنا شوید، سوالات خود را از آنها بپرسید و ارتباطات خود را برای پیشبرد اهداف حرفه‌ای خود گسترش دهید. در توضیحات این کلاب آمده است:

اینجا پنج شنبه ساعت 11 به وقت تهران، هر هفته درباره «محتوای فارسی» صحبت می‌کنیم، بهانه‌ای برای کنجکاوی و یاد گرفتن بیشتر.

ایرانیان و دوستان / Iranian and Friends

دورهمی 4.2K ایران‌دوستان

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس / ایرانیان و دوستان / بهترین روم های کلاب هاوس

این گروه مخصوص ایران و ایرانیان است. به نظر می‌رسد بیشتر ایرانیان خارج از کشور در این کلاب حضور فعال دارند. ولی به هر صورت محل خوبی برای گفتگو در خصوص ایران و ایرانی است. پیشنهاد می‌کنیم حتما از روم‌های این کلاب بازدید کنید.

بیشتر بخوانید:

ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس

در توضیحات کلاب ایرانیان و دوستان آمده است:

اینجا جمع شده‌ایم تا در مورد مباحث تغذیه، سیاست، مشکلات اجتماعی، کتاب‌ها، ادبیات و اشعار و هر اون‌چه که به ایران و ایرانی مربوط صحبت و بحث کنیم.

پرشین داک / PersianDoc

کلاب پزشکان با تجربه با 3.6K دنبال‌کننده

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس – پرشین داک / بهترین روم های کلاب هاوس

اگر به دنیای پزشکی علاقه دارید و می‌خواهید ارتباطات بیشتری با پزشکان کارکشته و صاحب‌نظر برقرار کنید و از تجربیات آنها برای هدف‌گذاری‌های خود و پیشرفت بیشتر در مسیر خود استفاده کنید، این کلاب می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کنید. در روم های پرشین داک، شما از خطرات و تجربیات پزشکان موفق می‌شنوید و دنیای جذاب و همینطور دشوار پزشکی برای شما ملموس‌تر خواهد شد.

در توضیحات این کلاب آمده است:

خاطرات و تجربیات پزشکان ایرانی در داخل و خارج از مرزهای ایران! می‌تونین از تجربیات هم استفاده کنین برای موفقیت در داخل کشور یا موفقیت به عنوان یک پزشک مهاجر در جای جای دنیا. هدف ما انتقال بی سانسور تجربیات به هم دیگس. خوب، بد،‌ زشت و زیبای پزشکی.

ایران مد / Iran Med

گردهمایی علوم پزشکی ایران با 6.5K عضو

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس – ایران مد / بهترین روم های کلاب هاوس

تفاوت این کلاب با پرشین داک در این است که تنها در مورد پزشکان نیست و کارکنان و دانشجویان تمام رشته‌های علوم پزشکی می‌توانند در این کلاب چیزهای مفیدی یاد بگیرند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

آموزش کسب درآمد از کلاب هاوس

در توضیجات این کلاب آمده است:

انجمن پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، پرستاران و تمامی رشته‌های علوم پزشکی. مکانی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ارتباط گرفتن، در کنار هم بودن و تفریح.

تکلی / Techly

مخصوص گیک‌ها

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس
بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس – تکلی / بهترین روم های کلاب هاوس

این کلابی است مخصوص دنبال‌کنندگان آخرین اخبار تکنولوژی و استارتاپ‌ها. در اینجا شما با آخرین اخبار فناوری مرتبط با ایران مواجه خواهید شد و نظرات و تحلیل‌های یکدیگر را خواهید شنید. با عضویت در کلاب تکلی در مورد موضوعات مختلف فناوری و کسب و کارهای مختلف آن اطلاعات کسب کنید و دانسته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در توضیحات این کلاب آمده است:

تکلی کلابی است برای پوشش دادن گفتگوهای استارتاپ‌ها و تکنولوژی. بویژه ایرانیان در فناوری.

در پایان بار دیگر یادآور می‌شوم که این فهرست همه‌ی روم‌ها و کلاب‌های خوب و مفید ایرانی را در بر نمی‌گیرد و ما قطعا جستجوهای خود را ادامه خواهیم داد. همینطور اگر شما کلاب‌های مفیدی در حوزه‌های مختلف از علم و تکنولوژی گرفته تا سیاست، اقتصاد و شعر و ادب حتما آن را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا به این فهرست اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری: techrato

نظر شما در خصوص بهترین روم های کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    هیچ کلاب سیاسی رو معرفی نکردید درحالیکه از پرطرفدارترین موضوعات در کلاب هوس هست

    پاسخ

    کلاب مهرداد در مورد استارتاپ وفناوری می تونید سرچ کنید و عضو بشید

    پاسخ