;
coinex

آموزش استخراج دوج کوین ؛ همه چیز در مورد ماینینگ Dogecoin

درست است که ابتدا ساخت دوج کوین تنها یک شوخی بود اما توکن آن با مرور زمان بین مردم محبوب شد. از این رو ما در این گفتار به آموزش استخراج دوج کوین می‌پردازیم.

احتمالا شما نیز یکی از افرادی هستید که پس از موفقیت‌های بیت کوین به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتالی روی آورده‌اید و از آنجایی که دوج کوین یکی از رمز ارزهای رو به رشد است، شما به یادگیری نحوه استخراج ارز دیجیتال دوج کوین علاقه مند شده‌اید.

از این رو، ما در این گفتار سعی کرده‌ایم برای دوستداران این ارز محبوب نه‌تنها آموزش استخراج دوج کوین را توضیح دهیم، بلکه نگاهی کلی بر این رمزارز محبوب نیز داشته باشیم. بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا شناختی کامل از Dogecoin پیدا کنید.

آموزش استخراج دوج کوین

آموزش ماینینگ Dogecoin

مطمئنا برای شروع، استخراج رایگان دوج کوین یک راه حل عالی است. درست است که در سال 2009 تنها یک رمز ارز وجود داشت و آن هم چیزی نبود جز بیت کوین. بیت کوین دیگر برای بیشتر افراد شناخته شده است و رشد قیمت آن نگاه خیلی از افراد را به خود دوخته است و البته ما در تکراتو نیز به پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030 پرداخته‌ایم.

اما به جز بیت کوین، اکنون هزاران رمز ارز دیگر در دنیا وجود دارد که هرکدام از آنها بر روی بلاک چین بومی خود کار می‌کنند. این کوین‌ها را اصطلاحاً آلت کوین یا کوین‌های جایگزین می‌نامیم و Dogecoin نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

در واقع دوج کوین یکی از بهترین آلت کوین های 2021 است که قبلا به پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 نیز پرداخته‌ایم و از این رو، به نظر می‌رسد آینده درخشانی پیش رو داشته باشد. آلت کوین‌هایی همچون دوج کوین را دقیقا مثل بیت کوین می‌توانید بخرید، بفروشید، ترید کنید و همینطور استخراج کنید!

بنابراین نحوه استخراج ارز دیجیتال دوج کوین چگونه است؟ در این مقاله، ما به آموزش استخراج دوج کوین می‌پردازیم اما قبل از آن دو توصیه مهم برای شما داریم که عمل کردن به آنها جلوی ضرر کردن شما را در این صنعت می‌گیرد.

اول از همه، DOGE و سایر ارزهای رمزنگاری شده خود را همیشه در کیف پول‌های امن نگهداری کنید که از نمونه‌های این کیف پول‌های امن می‌توان به Ledger Nano X و Trezor Model T اشاره کرد. دومین نکته این است که اگر قصد خرید دوج کوین دارید، حتما به سراغ صرافی‌های مطمئن بروید تا از خطر کلاه‌برداری‌ در امان بمانید.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

نگاهی بر تاریخچه دوج کوین

آموزش استخراج دوج کوین
تاریخچه دوج کوین

در سال 2013، یک مرد استرالیایی به نام جکسون پالمر (Jackson Palmer) و یک آمریکایی به نام بیلی مارکوس (Billy Markus) با یکدیگر دوست شدند. این دو علاقه وافری به ارزهای دیجیتالی داشتند و این علاقه آنقدر جدی شد که تصمیم گرفتند ارز دیجیتالی خود را بیافرینند.

اما چیزی که آنها می‌خواستند این بود که از دیجیتالی ساخته شده توسط آنها فان‌تر و دوستانه‌تر به‌نظر برسد که حتی افرادی که به ارزهای دیجیتالی اهمیت نمی‌دهند نیز نسبت به این ارز علاقه‌مند و درگیر شوند. به همین خاطر، آنها تصمیم گرفتند که از یک میم معروف برای طلسم کارشان استفاده کنند و سگ شیبا اینو (Shiba Inu dog) را به عنوان نماد ارز خود انتخاب کردند.

بالاخره دوج کوین در 6 دسامبر 2013 راه‌اندازی شد و از همان زمان به دلیل ویژگی سرگرم‌کننده و فان بودنش، بین مردم محبوب شد و دقیقا مانند یک طلسم عمل کرد! Dogecoin به دلیل استفاده در کارهای خیرخواهانه آنلاین معروف شده است. در سال 2014، 50،000 دلار دوج کوین به تیم Bobsled جامائیکا اهدا شد تا آنها بتوانند به المپیک بروند. همچنین از Dogecoin برای کندن چاه آب در کنیا استفاده شده است.

کاربران شبکه اجتماعی همچون ردیت (Reddit) نیز از دوج کوین برای پاداش دادن استفاده می‌کنند. دوج کوین بیست و هفتمین جایگاه بزرگترین ارزش سهام را داراست. به همین خاطر این کوین در بین هزاران آلت کوین معروف است و توانسته جایگاه خوبی بین مردم پیدا کند. مردم معمولا این ارز دیجیتالی را بخاطر کارهای مهربانانه، صمیمانه و فان بودن می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های NFT کدامند

استخراج ارز دیجیتال چیست و نحوه استخراج ارز دیجیتال دوج کوین چگونه است؟

آموزش استخراج دوج کوین
استخراج dogecoin با گوشی

برای درک بهتر فرآیند ماینینگ یا همان استخراج، اول می‌بایست با نحوه کار کریپتوکارنسی‌ها آشنا شوید. کریپتوکارنسی‌ها ارزهای دیجیتال نظیر به نظیر هستند و این یعنی آنها این امکان را فراهم می‌کنند که بدون واسطه شدن بانک‌ها پول را از شخصی به شخص دیگر منتقل کنند.

تمام معاملات ارزهای رمزنگاری شده در پایگاه اطلاعاتی عظیمی به نام بلاک چین ثبت می‌شوند و این اطلاعات در هزاران نود (Nodes) یا گره ذخیره می‌شود. گره‌ها گروهی از معاملات جدید را با هم جمع می‌کنند و آنها را به بلاک چین اضافه می‌کنند. به این گروه‌ها بلاک گفته می‌شود.

هر بلاک از تراکنش‌ها باید توسط همه گره‌های شبکه قبل از اینکه به بلاکچین اضافه شوند، بررسی شوند. اگر گره‌ها تراکنش‌ها را بررسی نمی‌کردند، مردم می‌توانستند وانمود کنند که پولشان بیشتر از مقدار واقعی آن است.

تأیید تراکنش‌ها که همان استخراج کردن است، به کامپیوتر و برق زیادی نیاز دارد. بنابراین در نهایت این کار بسیار هزینه انداز است. بلاک چین ها مانند بانک‌ها به کارمندان حقوقی پرداخت نمی‌کنند، بنابراین به کسانی که معاملات را تأیید می‌کنند، پاداش می‌دهند. پاداش تایید تراکنش‌های جدید، ارز رمزپایه جدید است. روند پاداش با ارز جدید به منظور تأیید معاملات همان چیزی است که ما آن را استخراج می نامیم!

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

حال که به طور کلی با مفهوم استخراج کردن در کریپتوکارنسی‌ها آشنا شدیم، به سراغ سوال دوم می‌رویم و به نحوه استخراج ارز دیجیتال دوج کوین را توضیح می دهیم. استخراج دوج کوین به فرآیند چک کردن معاملات در بلاک چین دوج کوین و گرفتن ارز جدید دوج کوین به عنوان دستمزد گفته می‌شود.

در واقع، استخراج دوج کوین مانند لاتاری می‌ماند. شما با سیستم خود برخی کارها (تائید معاملات) انجام می‌دهید تا دوج کوین دریافت کنید. ولی مسئله اینجاست که همزمان چندین سیستم بر روی یک بلاک کار می‌کنند ولی تنها یک نفر دوج کوین جایزه را دریافت می‌کند. آن یک نفر کسی است که زودتر مسئله را حل کرده و بلاک را به بلاک چین اضافه کند.

بیشتر استخراج‌های کریپتوکارنسی اینگونه رخ می‌دهد ولی نحوه استخراج ارز دیجیتال دوج کوین از جهاتی با دیگر ارزها متفاوت است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • الگوریتم: هر ارز رمزنگاری شده یک سری قوانین برای استخراج ارز جدید دارد. این قوانین را الگوریتم استخراج یا هش کردن می‌نامند.
  • زمان بلاک: این میانگین مدت زمانی است که برای بررسی یک بلاک جدید از معاملات لازم است و به بلاک چین اضافه می‌شود.
  • عدد دشواری: این عددی است که نشان می‌دهد استخراج هر بلاک جدید تا چقدر دشوار است. می‌توانید از عدد دشواری برای بررسی میزان احتمال برنده شدن در قرعه‌کشی استخراج استفاده کنید. سختی استخراج بسته به تعداد ماینرها، می‌تواند بالا یا پایین برود. این مشکل همچنین توسط پروتکل کوین تنظیم می‌شود تا اطمینان حاصل شود که زمان بلاک ثابت مانده است.
  • جایزه: این مقدار ارز جدیدی است که به استخراج کننده هر بلاک جدید تعلق می‌گیرد.

حال به مقایسه استخراج دوج کوین با لایت کوین و بیت کوین می‌پردازیم. بیت کوین از SHA-256 برای هدایت استخراج ارز جدید و دو ارز دیگر از Scrypt استفاده می کنند. این یک تفاوت بسیار مهم است چرا که استخراج Scrypt به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد و بسیار سریعتر از SHA-256 است. این کار استخراج را برای ماینرها با رایانه‌های کم قدرت آسان‌تر می کند.

گذشته از این، استخراج Dogecoin بسیار سریع‌تر از استخراج Litecoin یا Bitcoin است و پاداش بلاک هم خیلی بیشتر است ولی مشکل اینجاست که ارزش این ارز بسیار کمتر از آن دو مورد است. در واقع در حال حاضر ده هزار دوج کوین، کمتر از سی دلار آمریکا ارزش دارد در حالی که 12.5 بیت کوین در حال حاضر به ارزش 86،391.63 دلار آمریکا است!

با این حال، استخراج dogecoin با گوشی و یا به‌طور کلی استخراج رایگان دوج کوین انقدر هم بد نیست چرا که سختی این استخراج هزاربرابر کمتر از سختی استخراج بیت کوین است. بنابراین در ادامه گفتار به آموزش استخراج دوج کوین خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت استلار در سال 2021

آموزش ماینینگ Dogecoin

آموزش استخراج دوج کوین
استخراج dogecoin با گوشی

نحوه استخراج ارز دیجیتال دوج کوین دو روش دارد: سولو (تنهایی) و استخر استخراج (گروهی). در واقع استخر استخراج (mining pool) به روشی گفته می‌شود که گروهی از افراد قدرت کامپیوترهایشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند تا سریع‌تر برنده شوند. در نهایت، زمانی که یکی از این نودها موفق به تائید معامله می‌شود، مقدار جایزه به طور مساوی بین تمام افراد آن گروه تقسیم می‌شود.

در این روش از آموزش استخراج دوج کوین ، وقتی شما به عنوان بخشی از استخر استخراج، اقدام به استخراج رایگان دوج کوین می‌کنید، باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید و در نهایت نیز جایزه بین تمام افراد تقسیم می‌شود. با این حال، این روش بسیار مرسوم تر است و در آن شانس برنده شدن افزایش می‌یابد. در نتیجه استفاده از این راه حل آموزش استخراج دوج کوین احتمال استخراج رایگان دوج کوین شما را به طور مداوم افزایش می‌یابد.

اما اگر قصد داشته باشید از روش اول آموزش ماینینگ Dogecoin استفاده کنید و برای استخراج رایگان دوج کوین به‌صورت سولو به استخراج dogecoin با گوشی یا هر سیستم دیگر بپردازید، ممکن است مدت طولانی منتظر بمانید تا معامله را تأیید کنید زیرا رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد.

ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا اولین بلاک خود را استخراج کنید! با این حال، وقتی در این روش از آموزش استخراج دوج کوین پیروز شوید، کل پاداش به شما تعلق می گیرد و لازم نیست آن را به اشتراک بگذارید یا هزینه ای پرداخت کنید.

اگر شما تازه‌کار هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از نحوه استخراج ارز دیجیتال دوج کوین گروهی استفاده کنید چرا که در این روش، احتمال برنده شدن شما بیشتر است و فرآیند استخراج رایگان دوج کوین کمتر طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

آموزش ماینینگ Dogecoin ؛ برای شروع چه چیزهایی نیاز داریم؟

آموزش استخراج دوج کوین
استخراج dogecoin با گوشی

در این قسمت از گفتار آموزش استخراج دوج کوین به مواردی می‌پردازیم که شما می‌بایست قبل از استخراج دوج کوین آنها را داشته باشید:

  • یک کامپیوتر با هر نوع سیستم عامل مثل ویندوز یا لینوکس.
  • اتصال به اینترنت.

همچنین باید دوج کوین استخراج شده را در جایی به نام کیف پول یا والت نگهداری کنید. در واقع والت مثل یک اکانت ایمیل است. والت یک آدرس عمومی برای ارسال / دریافت دوج کوین و یک کلید خصوصی برای دسترسی به آنها دارد.  کلید خصوصی شما مانند گذرواژه ایمیل شما است. کلیدهای خصوصی بسیار مهم هستند و باید کاملاً ایمن نگه داشته شوند.

در نتیجه لازم است یک کیف پول برای نگهداری دوج کوین بسازید. والت انواع مختلفی دارد که از بین آنها، والت‌های آنلاین را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم. بنابراین بهتر است به سراغ والت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری بروید.

کیف پول‌ها دو نوع هستند: کیف پول‌های لایت (light wallet) و کیف‌پول‌های فول یا کامل (full wallet) که به منظور ماینینگ دوج کوین شما نیازمند یک کیف پول فول هستید. این کیف پول Dogecoin Core نامیده می شود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

آموزش استخراج دوج کوین ؛ سخت افزار استخراج دوج کوین

آموزش استخراج دوج کوین
سخت افزار استخراج دوج کوین

برای استخراج دوج کوین می‌توانید از یکی از انواع سخت‌افزارهای نامبرده شده استفاده کنید:

  • CPU رایانه: احتمالا CPU شما قدرت کافی و لازم برای استخراج دوج کوین را دارد. با این حال، استفاده از آن توصیه نمی‌شود. ماینینگ می‌تواند سیستم‌های کم قدرت را به شدت گرم کند که این گرما می‌تواند سبب آسیب رسیدن به آنها شود.
  • GPU: کارت گرافیک‌ها یا GPU ها به منظور بهبود گرافیک رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، می‌توانید از آنها برای استخراج دوج کوین نیز استفاده کنید. کارت‌های گرافیکی مختلفی در بازار وجود دارند. شما می‌توانید یکی از این کارت‌ها را برای شروع کار خود انتخاب کرده و استفاده کنید: کارت SAPPHIRE Pulse Radeon RX 580، کارت Nvidia GeForce GTX، کارت گرافیک: ASUS RX Vega 64
  • دستگاه استخراج اسیک با الگوریتم Scrypt: دستگاه‌های اسیک قطعات سخت افزاری هستند که برای انجام تنها این کار طراحی شده اند. دستگاه‌های اسیک با الگوریتم Scrypt به نوعی طراحی شده اند که بتوان ارزهایی با این نوع الگوریتم مثل لایت کوین و دوج کوین را استخراج کرد. دستگاه‌های اسیک بسیار قدرتمند هستند ولی قیمت آنها گران است. اگر قصد دارید یکی از این دستگاه‌ها را خریداری کنید، می‌توانید یکی از مدل‌های Innosilicon A2 Terminator یا BW L21 Scrypt Miner و یا Bitmain Antminer L3 را تهیه کنید.
  • بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال پیمان

آموزش ماینینگ Dogecoin ؛ نرم افزارهای استخراج دوج کوین

آموزش استخراج دوج کوین
نرم افزارهای استخراج دوج کوین

اگر شما تصمیم دارید که از دستگاه های اسیک، کارت های گرافیک یا CPU به منظور فرآیند ماینینگ بهره بگیرید، لازم است از نرم افزار مربوطه نیز برای انجام استخراج استفاده کنید. در حقیقت، باید از نرم افزاری استفاده کنید که با سخت افزار شما متناسب باشد. از این رو، ما در ادامه مقاله‌ی آموزش ماینینگ Dogecoin به معرفی برخی از نرم‌افزارهای مورد نیاز برای هر مورد می‌پردازیم.

CPU رایانه

اگر تنها قصد دارید که فرآیند استخراج را امتحان کنید، می‌توانید از پردازنده CPU خود استفاده نمایید. تنها نرم افزار رایگانی که برای استخراج دوج کوین با استفاده از CPU توصیه می شود، CPU miner است. برای دانلود رایگان این نرم‌افزار، اینجا کلیک کنید.

GPU یا کارت گرافیک

اگر می‌خواهید از کارت های گرافیکی برای استخراج استفاده کنید، نرم افزارهای بیشتری برای انتخاب وجود دارد. در زیر به چند مورد از بهترین آنها اشاره می‌کنیم.

  • بهترین انتخاب برای کارت‌های گرافیک انویدیا: CudaMiner
  • با بیشتر کارت های گرافیکی سازگار است: CGminer
  • دارای محیطی کاربر پسند و مناسب برای مبتدیان: EasyMiner

دیوایس‌های استخراج اسیک

MultiMiner نرم افزاری است که می تواند برای دستگاه‌های اسیک با الگوریتم scrypt مانند لایت کوین و دوج کوین استفاده شود. همینطور از این نرم افزار برای ارزهایی با الگوریتم SHA-256 مثل بیت کوین نیز می‌توان استفاده کرد. شما می‌توانید این نرم افزار را از اینجا دانلود کنید.

به علاوه، نرم افزارهای CGminer و EasyMiner نیز می‌توانند برای استخراج با دستگاه های اسیک استفاده شود.

در آخر باید گفت که اگر شما تازه‌کار هستید، خوب است بدانید که این کار راحت نخواهد بود و خود را برای سختی‌های آن آماده کنید.

در صورتی که برای بار اول می خواهید استخراج دوج کوین را شروع کنید، پیشنهاد می‌شود که این کار را با استفاده از کارت‌های گرافیکی مانند Radeon RX 580 و با نرم افزار EasyMiner شروع کنید.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

آموزش استخراج دوج کوین ؛ ماینینگ ابری (Cloud) دوج کوین

آموزش استخراج دوج کوین
نرم افزارهای استخراج دوج کوین

در این قسمت از مقاله‌ی آموزش استخراج دوج کوین به تعریف و بررسی استخراج ابری می‌پردازیم. استخراج ابری نوعی استخراج بدون استفاده از دستگاه استخراج است. به زبانی ساده، شما قدرت پردازش یک رایانه را از یک مرکز بزرگ داده با هزینه ای ماهانه یا سالانه اجاره می‌کنید. دوج کوین در این مرکز استخراج شده و سپس سهم شما ارسال می‌شود.

تمام چیزی که برای استخراج ابری نیاز دارید، یک کیف پول دوج کوین است. سپس یک استخر استخراج ابری را جهت عضویت انتخاب کنید. این روش مزایا و معایبی را به دنبال دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

مزایای روش ماینینگ ابری Dogecoin

اول از همه، ارزانتر از راه اندازی شخصی استخراج دوج کوین است. در نتیجه، هیچ سخت افزاری که ایجاد سر و صدا و گرما کند وجود نخواهد داشت.

دوما این روش برای مبتدیان بسیار مناسب و بدون دردسر است و در آخر آنها تعدادی دوج کوین دریافت می‌کنند.

معایب روش ماینینگ ابری Dogecoin

استخرهای استخراج، اطلاعات زیادی را در مورد خود و نحوه کارشان منتشر نمی کنند. در نتیجه، نمی‌توان به آنها کاملا اعتماد کرد. همینطور قیمت دوج کوین در اجاره هیچ تاثیری ندارد و شما فقط قدرت استخراج کامپیوتر را اجاره کرده اید. اگر قیمت دوج کوین افت کند، هنوز هم مجبور به پرداخت مبلغ اجاره خود خواهید بود و به این ترتیب ممکن است استخراج برای شما سودی نداشته باشد.

استخرهای دوج کوین قراردادهای ثابتی دارند و این در حالی است که جهان ارزهای رمزنگاری به سرعت در حال تغییر است. بنابراین ممکن است شما یک قرارداد دو ساله ببندید که برای شما سودمند نباشد.

بیشتر بخوانید: فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

آموزش ماینینگ Dogecoin ؛ آیا دوج کوین ارزش استخراج کردن دارد؟

آموزش استخراج دوج کوین
آموزش استخراج دوج کوین

اگر بخواهیم صادقانه و خیلی کوتاه به این سوال پاسخ دهیم، در جواب می‌گوییم خیر. در واقع درحال حاضر به نظر می‌رسد دوج کوین ظرفیت میلیونر کردن افراد را ندارد چرا که هر دوج کوین حدود 0.05 دلار آمریکا ارزش دارد.

اگر شما از روش سولو استفاده کنید، بدست آوردن سود سخت می‌شود و احتمالاً شما به جای دریافت سود، بیشتر برای هزینه‌های برق و سخت‌افزار هزینه خواهید کرد. حتی اگر بخواهید به صورت گروهی به استخراج دوج کوین بپردازید و یا اینکه از روش ماینینگ ابری Dogecoin استفاده کنید، احتمالا سود اندکی نصیب شما شود‌.

با این حال، گفتن استخراج نکردن دوج کوین نیز حرف اشتباهی است و دلایل متعددی برای استخراج کردن این ارز وجود دارد. برای مثال می‌توانید با استخراج این ارز که نسبت به بیت کوین و لایت کوین آسان‌تر است، به ترید کردن بیت کوین بپردازید و کسب درآمد کنید.

البته با شرکت کردن در جامعه طرفداران دوج کوین، شما ناخواسته در کارهای خیر آنها که قبل‌تر به آنها اشاره کردیم شریک می‌شوید. البته نه تنها استخراج دوج کوین کار فان و جالبی است، بلکه با این روش شما وارد جامعه طرفداران رمزارزها نیز می‌شوید که ممکن است بر آینده شما تاثیر گذار باشد. در نهایت اینکه تصمیم استخراج کردن دوج کوین و استفاده از آموزش استخراج دوج کوین و یا استخراج نکردن آن کاملا به خود شما بستگی دارد.

سخن پایانی

حال که به آموزش استخراج دوج کوین پرداختیم و درباره ارزش استخراج کردن آن توضیحاتی دادیم، در آخر باید گفت اگر شما صرفا قصد سرمایه‌گذاری روی استخراج این ارز را داشتید و اکنون نا امید شدید، می‌توانید با خواندن مقالات بهترین سرمایه گذاری ها در سال 2021، بهترین سرمایه گذاری 1400 و بهترین سهام برای خرید در سال 1400 به دنبال روش ‌های بهتری برای سرمایه گذاری باشید.

همینطور می‌توانید با خواندن مقالات بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 و بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 با ارزهای مختلف و ارزشمند دیگر نیز آشنا شوید.

به‌علاوه، خواندن مقالات پیش بینی قیمت ترون در سال 2021، پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021  و پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 نیز می‌تواند شما را در انتخاب ارز مناسب سرمایه گذاری یاری کند.

در آخر، تیم تکراتو به بررسی پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021، پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021 و پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021 نیز پرداخته است که ممکن است برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bitdegree

نظر شما در خصوص آموزش استخراج دوج کوین چیست؟ آیا شما حاضرید این ارز را استخراج کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها در رابطه با آموزش استخراج دوج کوین با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر