;
coinex

ماراتن نویسندگی تکراتو با 17 میلیون تومان جایزه نقدی!

ماراتن نویسندگی تکراتو یک بستر رقابتی آنلاین برای کسانی است که به نوشتن علاقه دارند. برندگان این مسابقه علاوه بر اینکه تا 17 میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد. امکان فعالیت در تحریریه وب‌سایت تکراتو را نیز خواهند داشت.

کلایو استیپلز لوئیس (C.S.Lewis)، نویسنده پرآوازه ایرلندی و خالق رمان «سرگذشت نارنیا» می‌گوید: «اگر فکر می‌کنید نوشتن کار ساده‌ای است، احتمالا دارید اشتباه می‌نویسید!» سنگینیِ بار نوشتن را هر کسی نمی‌تواند به دوش بکشد. چرا که آنچه نوشته می‌شود می‌تواند در ظرف زمان و مکان باقی بماند.

ما در تحریریه تکراتو کارمان نوشتن است؛ می‌نویسیم تا کاربران را با آخرین رویدادهای دنیای علم و فناوری آشنا کنیم؛ به پرسش‌هایشان پاسخ دهیم و به نوبه خود گامی در جهت آگاه‌سازی جامعه برداریم. ماراتن نویسندگی تکراتو بستری است رقابتی، برای آن‌هایی که مایلند دست به قلم (یا به کیبورد) ببرند و صدای کلمات خود را به گوش دیگران برسانند. اگر شما هم دارای قلم خوبی هستید و فکر می‌کنید چیزی برای نوشتن دارید، حتما در ماراتن نویسندگی تکراتو شرکت کنید.

در صورتی که از شرایط مسابقه آگاهی کامل دارید، روی فرم ارسال مقاله کلیک کنید.

ماراتن نویسندگی تکراتو

همراه با 17 میلیون تومان جایزه نقدی!

شرکت کنندگان در ماراتن نویسندگی می‌توانند آثارشان را در حوزه مورد علاقه خود تولید و در بازه زمانی مشخص شده ارسال کنند. پس از طی فرآیند داوری و انتشار مقالات، اسامی برندگان اعلام خواهد شد. علاوه بر اهدای جایزه نقدی، فرصت‌های شغلی مختلفی در حوزه تولید محتوا به برندگان پیشنهاد می‌شود. شروع این ماراتن نویسندگی از روز 29 فروردین ماه خواهد بود.

شرایط شرکت در ماراتن نویسندگی تکراتو

همه افراد علاقه‌مند به نویسندگی آنلاین با هر نوع تحصیلات آکادمیک که از شرایط زیر برخوردار باشند، امکان شرکت در این ماراتن را خواهند داشت:‌

  • آشنا به نویسندگی آنلاین و کار با نرم‌افزارهای رایج
  • آشنا به زبان انگلیسی و ترجمه متون
  • دارای حوزه علاقه خاص در یکی از دسته‌بندی‌های هفتگانه ماراتن (در انتهای مطلب به این دسته‌بندی‌ها اشاره شده است)
  • توانایی نگارش حداقل یک مقاله با حجم حداقلی 1500 کلمه

مهم: مقالات هر شرکت‌کننده با نام خودش در سایت منتشر خواهد شد و در صورت تمایل امکان درج آی‌دی اینستاگرام نیز وجود دارد. بدیهی است برای انتشار مقالات در سایت، تحریریه تکراتو مقالات را مورد بازبینی و در صورت لزوم ویرایش می نماید.

تاریخ برگزاری و اعلام برندگان ماراتن نویسندگی تکراتو

با تصمیم تحریریه تکراتو، مدت زمان مسابقه دو ماه در نظر گرفته شده است. تاریخ برگزاری ماراتن نویسندگی تکراتو از امروز، 29 فروردین لغایت 1 تیر 1400 خواهد بود. گفتنی است، در نیمه اول تیر ماه امتیازات همه شرکت‌کنندگان محاسبه و به همراه اسامی برندگان در سایت منتشر خواهد شد. در پایان پس از در نظر گرفتن میزان استقبال از ماراتن، تحریریه تکراتو احتمال برگزاری دوره‌های بعدی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

ماراتن نویسندگی تکراتو

جوایز ماراتن نویسندگی تکراتو

در پایان مسابقه، افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند به عنوان برنده معرفی خواهند شد و جوایز زیر به آنها تعلق خواهد گرفت:

  • نفر اول: 2 میلیون تومان جایزه نقدی + پیشنهاد فرصت شغلی
  • نفر دوم: 1 میلیون تومان جایزه نقدی + پیشنهاد فرصت شغلی
  • نفر سوم: 500 هزار تومان جایزه نقدی + پیشنهاد فرصت شغلی

مهم 1 : در صورتی که تعداد شرکت‌کنندگان با حداقل یک مقاله منتشر شده، از مرز 200 نفر عبور کند، گزینه «دوبرابر شدن جوایز» آنلاک می‌شود؛ یعنی 2 جایزه دو میلیون تومانی، 2 جایزه یک میلیون تومانی و 2 جایزه پانصد هزار تومانی.

مهم 2 : در صورتی که تعداد مقالات منتشر شده از مرز 1500 مقاله عبور کند، یک «جایزه ویژه 10 میلیون تومانی» به نفر اول اهدا خواهد شد. بنابراین معرفی ماراتن نویسندگی به دوستان و اطرافیان‌تان به آنلاک شدن جایزه ویژه کمک شایانی خواهد کرد.

قوانین و نحوه محاسبه امتیاز

نویسندگی آنلاین نسبت به قلم زدن در مجلات و روزنامه‌ها، نیازمند پویایی بیشتری است. یک نویسنده تحت وب باید به اصول سئو و نگارش بر بستر وب آگاه باشد. بر همین اساس در محاسبه امتیاز ماراتن محتوایی، تحریریه تکراتو فاکتورهای مختلفی را لحاظ کرده است. شرکت‌کنندگان باید در جریان مسابقه، همه آنها را مدنظر قرار دهند.

  • 100 امتیاز برای هر مطلب منتشر شده. (مطالبی که حجمی بیش از 2000 کلمه دارند، مشمول 50 امتیاز بیشتر می‌شوند)
  • 1 امتیاز برای هر بازدید (Pageview) از مطالب منتشر شده.
  • 50 امتیاز برای رعایت اصول نگارش فارسی. (شامل استفاده صحیح از علائم نگارشی، قواعد املائی و …)
  • 100 امتیاز ویژه برای دنبال کردن صفحات تکراتو در شبکه‌های اجتماعی.

تکراتو در تلگرام | تکراتو در توییتر | تکراتو در اینستاگرام

مهم 1: مقالات ارسالی می‌توانند ترجمه، تالیف، بازنویسی و یا گردآوری باشند. اما اگر به هر نحوی بر تحریریه اثبات شود که مقاله‌‌ی یکی از شرکت‌کنندگان کپی از منبعی خاص است، شرکت کننده مذکور بدون اخطار از مسابقه حذف خواهد شد. همچنین برای مقالاتی که ترجمه، بازنویسی و گردآوری هستند، ذکر منابع الزامی است.

مهم 2: ضروری است شرکت‌کنندگان پیش از شروع نگارش مقاله خود اقدام به جستجو در میان مطالب سایت کرده تا از نگارش مقاله تکراری که قبلا در سایت منتشر شده پرهیز شود.

چگونه امتیاز بیشتری کسب کنم؟ با رعایت این چند نکته می‌توانید امتیاز بیشتری کسب کنید:

  1. ارزش‌های خبری: به عنوان مثال رعایت اصل «به هنگام بودگی» در انتخاب موضوع مقاله منجر می‌شود کاربران بیشتری از مطلب شما بازدید کنند.
  2. به اشتراک گذاری مقاله: شرکت کنندگان آزادند لینک مقالات خود را در شبکه‌های اجتماعی‌ (اینستاگرام، تلگرام و …) به اشتراک بگذارند.
  3. نگارش مبتنی بر اصول سئو: انتخاب تیتر مناسب و رعایت اصول سئو در نگارش، منجر می‌شود جایگاه مقاله شما در صفحات گوگل بالاتر رفته و بازدید بیشتری کسب کند.
  4. دعوت دیگران به ماراتن نویسندگی تکراتو: با دعوت کردن از دوستان‌تان به ماراتن نویسندگی تکراتو شانس آنلاک شدن «دو برابر شدن جایزه» و «جایزه ویژه 10 میلیون تومانی» و در نتیجه برنده شدن شما در مسابقه بیشتر می‌شود.

ماراتن نویسندگی تکراتو

دسته‌های هفتگانه ماراتن نویسندگی تکراتو

شرکت کنندگان متناسب با علاقه، تحصیلات و مطالعات خود می‌توانند در حداقل یکی از دسته‌بندی‌های زیر مقالات خود را تولید کرده و برای تحریریه ارسال کنند. برای آشنایی بهتر با ساختار، نوع نگارش و روایت‌گری در یک مقاله‌ی استاندارد، در توضیحات هر دسته‌بندی به تعدادی از مقالات سایت به عنوان نمونه لینک داده شده است. به شرکت کنندگان پیشنهاد می‌شود این مقالات را مطالعه و به نکات یاد شده دقت کنند. دسته‌های هفتگانه ماراتن نویسندگی تکراتو به شرح زیر است:

1. تکنولوژی‌: مقالات مرتبط با فناوری‌ها و گجت‌های روز دنیا از قبیل موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، لپ تاپ و غیره؛ معرفی جدیدترین گجت‌ها و تکنولوژی‌ها، بررسی مشخصات فنی و مجتواهای آموزشی مرتبط با آنها. {مقاله نمونه یکمقاله نمونه دومقاله نمونه سه}

2. سینما و تلویزیون: مقالات مرتبط با پرده نقره‌ای و جعبه جادویی! معرفی، نقد و بررسی فیلم‌ها و سریال‌های پرمخاطب و مورد انتظار با رویکردهای مختلف. {مقاله نمونه یکمقاله نمونه دومقاله نمونه سه}

3. علمی: از فیزیک و پزشکی تا شاخه‌های علوم مهندسی و کامپیوتر و مجموعا همه آنچه به دنیای شکوهمند علم مرتبط است. {مقاله نمونه یکمقاله نمونه دومقاله نمونه سه}

4. خودرو: هر نوشتاری که به صنعت پر زرق و برق خودرو مرتبط باشد؛ از معرفی و بررسی مشخصات فنی خودروهای کمپانی‌های تراز اول گرفته تا توجه به آینده خودروهای هیبریدی و الکتریکی و الخ. {مقاله نمونه یکمقاله نمونه دومقاله نمونه سه}

5. کسب و کار، فین‌تک و ارزهای دیجیتال:‌ پرداختن به فراز و نشیب‌های اقتصادی، بازارهای مالی، کمپانی‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه تکولوژی در ایران و جهان و کریپتوکارنسی یا رمزارزها.{مقاله نمونه یکمقاله نمونه دومقاله نمونه سه}

6. گیمینگ، بازی و اپلیکیشن: مقالات مرتبط با سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌ها و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی نیز در این دسته‌بندی جای می‌گیرند.{مقاله نمونه یکمقاله نمونه دومقاله نمونه سه}

7. متفرقه: اگر علاقه و یا تحصیلات شما در دسته‌بندی‌های بالا نمی‌گنجد، اما ایده نابی برای موضوع یک مقاله دارید، ما به طور ویژه از شما برای شرکت در ماراتن نویسندگی تکراتو دعوت می‌کنیم. علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف علوم انسانی (فلسفه، سیاست، تاریخ و غیره)، هنر، موسیقی، گردشگری، حقوق و کتاب‌خوابی، از جمله‌ی این افرادند. {مقاله نمونه یکمقاله نمونه دومقاله نمونه سه}

شرکت در ماراتن و ارسال مقاله

علاقه‌مندان برای شرکت در ماراتن نویسندگی تکراتو می‌توانند از طریق فرمی که در انتهای صفحه قرار دارد، مقالات خود را برای تحریریه ارسال کنند. همچنین می‌توانید برای دسترسی بهتر به این صفحه برای ورودهای بعدی، صفحه را بوکمارک (Ctrl+D) کنید. در مورد فرم ارسال مقاله لطفا به نکات زیر توجه نمایید:

  • پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است اما توجه داشته باشید در صورتی که قصد کسب 100 امتیاز برای دنبال کردن تکراتو در هر کدام از شبکه های اجتماعی مذکور را دارید، آی دی خود در شبکه های اجتماعی را نیز وارد نمایید.
  • مقاله ارسالی می‌بایست در فرمت Word باشد. قرار دادن تصاویر متناسب با نوشته و رعایت Heading‌ در مورد تیترها مطلوب است.
  • مقالاتی که پس از پایان مسابقه یعنی ساعت 24 روز 1 تیرماه ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

راه ارتباطی:‌

تحریریه تکراتو در طول مسیر ماراتن نویسندگی با شما خواهد بود. هرگونه پرسش، انتقاد و پیشنهادی را می‌توانید به آیدی @techratopr در تلگرام ارسال کنید.

[formaloo address=”1pqhd” slug=”1qmqLFGm” type=”iframe”]

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر