;
coinex

نقد و بررسی آی ماینر (iminer) در مصاحبه با مدیرعامل این شرکت؛ آی ماینر قانونی است یا یک کلاهبردار اینترنتی

آیا آی ماینر قانونی است؟ آیا این شرکت اجاره و فروش ماینر با مجوزهای رسمی به کار خود ادامه می دهد یا شرکتی است که نمی توان به آن اعتماد کرد؟

چند وقتی است که بازار کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال به دلیل جذابیت های مالی و البته سازوکاری که در انتقال وجه بین معامله گران آن انجام می شود، برای کاربران اهمیت خاصی پیدا کرده است. قیمت این ارزهای دیجیتالی و در راس آنان بیت کوین، باعث شده که ماینینگ و استخراج آن برای بسیاری از مردم جذابیت‌های فراوانی داشته باشد. شرکت های بسیاری نیز در این زمینه پا به عرصه گذاشته و درصدد هستند تا به شکل های مختلفی از این بازار پرسود بهره ببرند، اما تا کجا می‌توان به این قبیل شرکت ها اعتماد کرد؟

آی ماینر یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در زمینه استخراج بیت کوین و اجاره ماینر فعالیت کرده و در چند وقت اخیر نام آن بسیار شنیده شده است. این شرکت، تبلیغات وسیعی در حوزه کاری خود انجام داد و البته به مانند بسیاری از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، به چالش نیز کشیده شد.

این شرکت چند ملیتی چندی قبل توانست مجوزهای لازم برای ورود به بازار ایران را به دست آورد تا آنجایی که بسیاری از رسانه های معتبر خارجی همچون msn یا یاهو نیز به نقل از رسانه های داخلی، این خبر را پوشش داده و از آن به عنوان قدمی برای قانونی شدن فعالیت های رمزارزها در ایران یاد کردند.

فارم استخراج بیت کوین آی ماینر

اما در این بین برخی از رسانه ها نیز با مطرح کردن سوالاتی در خصوص این شرکت، آی ماینر را کلاهبردار و دروغگوی بزرگ نامیدند و آن را به چالش کشیدند.

اما آیا آی ماینر کلاهبردار است یا به دلیل ماهیت بازار کریپتوکارنسی نتوانسته تا شفافیت لازم را داشته باشد؟

ما در تکراتو به دلیل آنکه برخی مطالب درباره این شرکت منتشر کرده و از سوی دیگر برای اینکه بتوانیم شفافیت لازم درباره فعالیت های آن را به کاربران خود ارایه دهیم با مدیر عامل این مجموعه مصاحبه ای را ترتیب دادیم تا به سوالات ما و کاربران تکراتو در این زمینه پاسخ دهد. مطلب زیر مصاحبه ما با خانم جمال زهی مدیرعامل این شرکت است.

آی ماینر کلاهبردار یا آی ماینر قانونی؟

خانم سلیمه جمال زهی مدیرعامل شرکت افرند شیدمهر، نماینده رسمی آی ماینر، در ایران هستند که به برخی سوالات تکراتو در خصوص چالش هایی که درباره این شرکت در برخی رسانه ها مطرح شده است، پاسخ های نسبتا کاملی داده‌اند.

متن زیر مصاحبه تلفنی ما با خانم جمال زهی است که در این مطلب، به شکل پرسش و پاسخ به رشته تحریر درآمده است. سوالات ما مطرح شد و جواب‌های خانم جمال زهی به دلیل آنکه مشخص شود، از زبان آی ماینر گفته شده است.

سلام و وقت بخیر خانم جمال زهی و تشکر می کنیم بابت همکاری و وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

(جمال زهی) آی ماینر: بنده نیز عرض سلام دارم خدمت شما و خوانندگان این مصاحبه.

 

اگر اشتباه نکنم این اولین مصاحبه رسمی شماست و اگر اجازه بدهید این مصاحبه را بدون کم و کاست در تکراتو منتشر کنیم؟

آی ماینر: بله از جانب من بلامانع هست و خوشحال هم خواهم شد.

 

اجازه بدید که اولین سوال را در خصوص قانونی بودن یا مجوزهای رسمی آی ماینر بپرسم آیا آی ماینر مجوزی هم دارد یا خیر؟ چون یکی از مهمترین سوالاتی که درباره آی ماینر مطرح می‌شود، این است که آیا فعالیت های آی ماینر قانونی بوده یا یک کلاهبرداری اینترنتی است؟

آی ماینر: همانطور که در جریان هستید ، آی ماینر یک شرکت چند ملیتی است و در هر کشور با توجه به سیاست های دولت و شرایط حاکم بر جامعه، مجوز های متفاوتی دریافت شده است. برای مثال شرکت روسی آی ماینر به شماره ثبت 230908871039 در شهر مسکو مستقر است. همچنین شرکت ترکی آی ماینر با شماره ثبت 0474074153700001 در شهر آلانیا به ثبت رسیده و در ایران نیز شرکت آی ماینر با شماره ثبت 547699 و شناسه ملی 14008641627 مشغول به فعالیت است. البته دفتر ایران فقط جهت خدمات حقوقی بوده و امکان مراجعه حضوری در ایران مقدور نخواهد بود.

از سوی دیگر آی ماینر موفق به دریافت 2 مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت با عناوین ” تولید دستگاه ماینر ” و ” استخراج رمز ارز ” شده که در این خصوص نیز اطلاع رسانی کاملی از طریق رسانه های مختلف انجام شده گرفته است. تولید دستگاه ماینر در کارخانه آی ماینر واقع در شهرک صنعتی سمنان انجام می شود. استخراج رمز ارز نیز در فارم مجهز و قدرتمند آی ماینر واقع در ایران صورت می گیرد، اما با توجه به مسائل امنیتی و احتمال ایجاد مزاحمت و خرابکاری از ارائه آدرس و محل فعالیت این فارم بصورت عمومی معذوریم که البته این موضوع نیز کاملا منطقی است. دستگاه های ماینر قیمت بالایی دارند و با توجه به اینکه در فارم ما تعداد بسیار زیادی ماینر وجود دارد، ترجیح بر این است که برای امنیت بیشتر این اموال که به کاربران آی ماینر اختصاص دارد، این قبیل اطلاعات رسانه ای نشود. اما در مدارک و مجوزهای ما کاملا واضح و مشخص عنوان شده است.

 فارم آی ماینر در ایران

در برخی از رسانه های خبری مربوط به بلاکچین در مورد آی ماینر مطالبی نوشته شده و در آن ادعاهایی مطرح شده مبنی بر اینکه تمام اخبار مربوط به آی ماینر ریپورتاژ آگهی است و آی ماینر از روش های بلک سئو استفاده کرده و رتبه الکسا سایت با ترافیک فیک خریداری شده است. توضیح شما در این مورد چیست؟

آی ماینر: کدام خبرگزاری؟

اجازه دهید اسم خاصی را مطرح نکنیم کاربران ما می توانند با یک سرچ ساده از قبیل کلاهبرداری آی ماینر به این سایت ها دسترسی پیدا کنند، مهم پاسخ شما به این قبیل سوالات است.

آی ماینر: خود شما اهل رسانه هستید و می دانید که یک سایت خبری برای اینکه نتواند نشر اکاذیب کند باید یکسری مجوزات لازم را کسب کرده تا تبدیل به یک خبرگزاری قانونی شود. سایتی که شما می فرمایید فاقد هرگونه مجوز بوده و بر اساس تحقیقاتی که دوستان ما انجام داده اند، خودشان دارای پروژه پانزی هستند. اما از آنجایی که فعالیت یک غول واقعی مانند آی ماینر را به صلاح خود نمی دانند، دست به تخریب می زنند.

 

اما در مطلبی که در این سایت‌ها در مورد شرکت آی ماینر منتشر شده، دیده می‌شود که صدها نفر کامنت منفی گذاشته اند. این موضوع را چگونه توضیح می دهید؟

آی ماینر: با یک نگاه ساده به تعداد کامنت ها در پست های دیگر این سایت ها می توانید ببینید در زیر این پست که آی ماینر را کلاهبردار یا دروغگو نامیده، تعداد کامنتها به اندازه‌ی بیش از هزار برابر پست های دیگر است و مطلبی که از آی ماینر نوشته اصلی ترین مطلب سایت است و به نظر می رسد که تمام مطالب دیگر برای نمایش این مطلب به کار گرفته شده است. یعنی انگار سایتی راه انداخته اند که فقط و فقط برای تخریب آی ماینر باشد! شما خودتان امتحان کنید بعد از کامنت گذاری، کامنت برای تایید مدیر ارسال می‌شود. کاربران سایت ما بارها گزارش داده اند که برای این سایت، کامنت های مثبت ارسال کرده، اما نمایش داده نشده است و فقط کامنت های منفی که خود صاحبان این سایت منتشر می کنند، نمایش داده می شود.

 

ولی به هر حال از شما میخواهیم که به این ادعاها پاسخ بدهید.

آی ماینر: دقیقا کدام ادعا؟

 

مثلا همین مورد که اکثر مطالب منتشر شده درباره آی ماینر به شکل ریپورتاژ است.

آی ماینر: اول اینکه بر خلاف ادعای انجام شده، آی ماینر فقط دارای ریپورتاژ آگهی نیست و حدود 10 هزار خبر مختلف از آی ماینر در رسانه های مختلق سراسر دنیا منتشر شده و شما می توانید به تمام زبان ها، خبرهای آی ماینر را مشاهده کنید. کافیست در بخش اخبار گوگل کلمه iMiner را به انگلیسی جستجو کنید تا مشاهده کنید که خبرگزاری هایی مانند Yahoo ، مایکروسافت ، bitcoin.com و هزاران خبرگزاری مهم دنیا به آی ماینر پرداخته اند و جالب اینجاست که اکثر این رسانه ها به هیچ عنوان ریپورتاژ آگهی قبول نمی کنند و یا اگر هم منتشر کنند، مشخص می کنند که یک متن تبلیغاتی است. اخبار آی ماینر حتی در چین و ژاپن نیز در صدر مهم ترین رسانه های دولتی آنها منتشر شد که لینک برخی از آنها را برایتان ارسال می کنم.

فارم آی ماینر در ایران

اما درکل اکثر شرکت های دنیا در روند برندسازی خود همیشه از ریپورتاژ اگهی یا اسپانسرینگ استفاده می کنند. یعنی یک متن ، مقاله یا خبر که تهیه و نشر داده شد، سایت های خبری دیگری هم بازنشر می‌دهند و سایت مبدا را به عنوان منبع خبر معرفی می‌کنند و به دامنه مذکور بک لینک می دهند. اخبار آی ماینر هم از این قائده مستثنی نیست. از سوی دیگر شما خودتان بهتر می‌دانید که سیستم ریپورتاژ و اسپانسرینگ به این صورت نیست که هر متن و محتوایی منتشر شود و می‌بایست خبر به تایید سر دبیر رسیده و ناشر آن از نظر قانونی احراز هویت شود. لازم به ذکر است بسیاری از برندهای بین المللی و بزرگ از سرویس های اسپانسرینگ و ریپورتاژ استفاده می کنند که این عمل برای قدرت سئو بسیار مفید است. توان قدرت خرید بک لینک از تمام رسانه های کشور نشان دهنده تداوم فعالیت و یک سرمایه گذاری دراز مدت برای برند آی ماینر است. زیرا خرید بک لینک و نتیجه آن در سئو، یک پروسه طولانی مدت هست که معمولا شش ماه تا یک سال بعد به نتیجه خواهد رسید. آی ماینر در ابتدای فعالیت خود قریب به 10 میلیارد تومان صرف برند سازی و بک لینک سازی کرد و این موضوع نشان دهنده اهداف بلند مدت این شرکت بوده و نه کلاهبرداری یا گول زدن کاربران. شرکت های ایرانی مثل دیجی کالا، کاله، دیوار و همچنین شرکت های خارجی مثل بنز و اپل از روند اسپانسرینگ استفاده کرده و استفاده از این روش مشابه، نشان دهنده تفکر به روز و بین المللی برند آی ماینر است.

 

در متن خبرهای منتشر شده عنوان کردید که 7 سال تجربه کاری دارید، اما از whois دامنه مشخص می‌شود که سایت شما از سال 2020 فعالیت داشته است. چه توضیحی برای این موضوع دارید؟

آی ماینر: مسلما شرکت بزرگی مانند آی ماینر که اکنون مورد توجه رسانه های بزرگی چه در ایران و چه در جهان قرار گرفته، از روز اولی که با ارزهای دیجیتال آشنا شده این برند را نساخته است. ساخت چنین برندی نیازمند سابقه و تجربه و سواد بالا در این زمینه است و نیاز به زیرساخت های فراوانی دارد. سابقه کاری افراد متخصص را با رزومه کاری آنها می‌سنجند و نه با تاریخ ثبت دامنه، زیرا برای هر پروژه می‌توان دامنه متفاوتی استفاده کرد.

 

در آگهی های خود ادعا کرده بودید که 300 کارمند دارید. آیا حقیقتا اینگونه است؟

آی ماینر: تعداد کارمندان شرکت ما در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم بیش از این رقم بوده که شامل نصابان شبکه، مانیتورینگ، تعمیرات سخت افزار، پشتیبان ها، تیم حراست، تیم طراحی و توسعه، تولید محتوا، برنامه نویسان، مدیر سرور، مدیر مالی و حسابداران، تیم تبلیغات، تیم حقوقی، اتاق فکر و بسیاری از تیم های دیگر است.

 

پس چرا هیچ یک از کارمندان شما در شبکه های اجتماعی مخصوصا linkedin که یک شبکه کاری است، حضور ندارند؟

آی ماینر: از زمان شروع فعالیت آی ماینر، رقبا به دنبال جذب نیروهای کار این شرکت و ایجاد رخنه های امنیتی بوده اند. آی ماینر یک سایت تجاری و مالی است که برای حفظ مسائل امنیتی این اطلاعات را بصورت طبقه بندی شده نگه داری می کند. اکثر فعالیت های linkedin به جهت کاریابی فریلنسرها انجام می شود که آن هم در ایران بسیار کم کاربرد است. با تفکر شما اگر شرکتی در linkedin نباشد، یعنی کارمند ندارد و تمام فعالیت هایش توسط موجودات ماورایی انجام می شود؟ از نگاهی دیگر تا به امروز هویت خالق بیت کوین فاش نشده است و اگر طبق این تفکر پیش برویم کل مفهوم بیت کوین و فعالیت های زیر مجموعه آن یک کلاهبرداری به حساب می آیند. بنظر می رسند کسانی که این قبیل ادعاها را مطرح می کنند آشنایی کامل با شبکه بلاکچین ندارند. جالب اینجاست که آی ماینر تا حد امکان سعی کرده تا در ارائه اطلاعات مدیران شرکت و بخش حقوقی کاملا شفاف عمل کند.

 

 شما در تبلیغات ذکر کردید که سرمایه اولیه کاربران بعد از ۶ ماه باز می‌گردد. طبق بررسی ما و با توجه به قیمت ماینر، به نظر می رسد که میانگین زمان بازگشت سرمایه با شرایط فعلی شبکه، حداقل ۶۰۰ روز یعنی حدودا چیزی بیش از یک سال و نیم باشد. آیا این تبلیغات شما واقعا صحت دارد؟

آی ماینر: بله ادعایی که شرکت ما در این حصوص داشته کاملا منطقی و درست است. در توضیح این مسئله باید روند استخراج را برای شما توضیح دهم.

هر 10 دقیقه یک بلوک جدید در شبکه بلاکچین ایجاد می گردد. استخراج در واقع یک فرمول ریاضی است که جواب آن فقط با حدس زدن امکان پذیر است. از زمان دادن فرمول، کل ماینرهای شبکه شروع به حدس زدن می کنند و اولین ماینری که جواب را درست حدس بزند، کل پاداش شبکه و کارمزد تراکنش هایی که در آن بلاک موجود است به آن ماینر تعلق می‌گیرد که در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم حدود 100 هزار دلار است. یعنی شما با خرید یک ماینر حدودا 1000 دلاری، در صورتی که ماینر شما حتی یک بلاک را حل کند، می توانید 100 هزار دلار دریافت کنید. از نظر تئوری این کار مانند یک قرعه کشی است که بین تمام ماینرهای دنیا هر 10 دقیقه یکبار انجام می گردد. در این قرعه کشی حتی ممکن است یک ماینر چندین بار متوالی برنده شود که خب طبیعتا همه چیز بستگی به شانس دارد.

این ویدیو توسط آی ماینر در اختیار تکراتو قرار گرفته است

با این وجود، درآمد ماینرهایی که شما موجود دارید و در استخرهای بزرگ دنیا نیز قابل بررسی است، باز هم این عمل شما و مقدار درآمدی که تعیین کردید، مقرون بصرفه به نظر نمی رسد

آی ماینر: ابتدا خدمتتون عرض کنم که آی ماینر، ماینرهای استوک را از بازارهای داخلی تهیه می‌کند که قیمت این دستگاه ها تفاوت زیادی با ماینرهای نو دارد. از طرفی چرا فکر می کنید آی ماینر از استخرها استفاده می‌کند؟ در حال عادی ممکن است یک ماینر ماه ها کار کند و هیج بلاکی را نتواند حل کند. در این شرایط افرادی که پشتوانه مالی قوی ندارند به استخرها وصل می‌شوند. استخرها روش‌های پرداخت متفاوتی دارند که یکی از رایج ترین آن پرداخت به ازای زمان است که در این روش اصلا مهم نیست که ماینر بلاکی را حل بکند یا نه و به میزان ساعتی که ماینر شما در اختیار استخر بوده است، استخر به شما پاداش می دهد. اگر در این زمان دستگاه شما یک بلوک را حل کند عملا شما  100 هزار دلار به استخر سود رسانده‌اید، در صورتیکه همان یک دلار را دریافت نموده‌اید.

روش دیگر تقسیم پاداش است. یعنی چندین هزار ماینر با هم جمع می‌شوند و اگر هرکدام از ماینرهای استخر بتواند بلاک را حل کند، استخر سود خودش را بر می‌دارد و مابقی را بین ماینرهای استخر تقسیم می کند. کار کردن با استخر ها عملی مجموع الصفر است. یعنی اگر تمام ماینرهای یک استخر مال یک نفر باشد این فرد عملا فقط بخش عظیمی از درآمد خود را به استخر پرداخت کرده است در صورتی که می‌توانست خود بصورت مستقیم پاداش های شبکه را دریافت کند. ولی برای کسانی که تعداد محدودی ماینر دارند و از توان مالی پایینی برخوردار هستند، یعنی برای پرداخت قبض برق ماینر نیازمند استفاده از درآمد ماینر هستند، به‌صرفه است.

 

در ماه گذشته نماد اعتماد سایت شما باطل شد. در این خصوص چه توضیحی دارید؟

آی ماینر: دو ماه پیش شرکت افرندشیدمهر، نمایندگی آی ماینر در ایران، تمام دستگاه های موجود در فارم ایران خود را به فروش رساند و دیگر هیچ مشتری جدیدی قبول نمی‌کند و دکمه ثبت نام از سایت فارسی برداشته شد. ما فروشگاه را در سایت بستیم و سایت را از حالت فروشگاهی به حالت خصوصی تغییر دادیم تا فقط مشتریان فعلی امکان ورود به سایت را داشته باشند. یکی از الزامات داشتن نماد اعتماد این است که سایت مربوطه فروشگاهی باشد و طبق همین اصل سایت ما دیگر واجد شرایط اینماد نبود. بنابراین نماد اعتماد ما تا زمانی که سایتمان در حالت خصوصی است، بصورت معلق درآمده و نه اینکه باطل شده باشد.

البته بصورت کلی، اینماد با سایت های ارز دیجیتال مشکل دارد و در خود سایت اینماد هیچ دسته بندی برای ارز دیجیتال وجود ندارد. یعنی اگر شما صاحب یک سایت فعال در زمینه ارز دیجیتال باشید باید حتما خدمات دیگری را نیز ارائه دهید که برای آن خدمات اینماد دریافت کنید. این مورد بخشی از ضعف های قوانین اینماد است.

 

برخی از کاربران شما ادعا کرده اند که پس از برداشت اصل سرمایه، حساب آن ها را مسدود کرده اید و در واقع فقط همان سرمایه خودشان را به آنها برگردانده و هیچ سود و در آمدی به آنها تعلق نگرفته است. این مساله را چگونه توصیح می دهید؟

آی ماینر: در قوانین آی ماینر بصورت واضح ذکر شده است که آی ماینر سیستم سرمایه گذاری نبوده و فقط فروشگاه ماینر است. در صورت خرید یک ماینر، بیشتر از 6 ماه زمان می برد تا کاربر به اصل سرمایه خود برسد. در کنار سیستم خرید ماینر ما یک سیستم تست ماینر به عنوان اجاره ماینر نیز فراهم کرده ایم. دستگاه های مربوط به اجاره ماینر فقط جهت تست و آشنایی با سامانه هستند. برای اینکه از این دستگاه ها سو استفاده نشود و مشتری به جای خرید دستگاه فقط از سرویس تست استفاده نکند، ما قانونی وضع کرده‌ایم که در صورتی که زیر 6 ماه مشتری سرمایه خود را خارج کند، فقط اصل پول خودش را دریافت کرده و از سود و درآمد دستگاه هایی که اجاره کرده نتواند بهره ای ببرد. این موضوع در قوانین آی ماینر بصورت شفاف توضیح داده شده است. تمام مشتریان قوانین را خوانده، آن را قبول و امضا کرده و عکس سلفی داده‌اند.

 

در خصوص شرکت شما ادعا شده که سایت آی ماینر کلاهبرداری پانزی است. ممکن است در اینباره توضیح دهید؟

آی ماینر: بله این ادعا در ابتدا توسط فردی مطرح شد که بیشتر قصد اخاذی از شرکت را داشت تا اینکه بخواهد مساله یا مشکلی را مطرح و حل کند. اما در هر صورت به خاطر ادعای مطرح شده و بنا به درخواست شما به این سوال پاسخ می‌دهم. همانطور که می‌دانید پانزی یعنی اینکه از ورودی های جدید، سودهای نفرات قبلی پرداخت شود. اما شرکت افرندشیدمهر ماه هاست که ثبت نام خود را بسته و به هیچ عنوان عضو جدید نمی‌گیرد. همچنین این شرکت قصد ادامه فعالیت در ایران را ندارد، اما کاربرانی که قبلا قرارداد بسته یا دستگاه خریداری کرده اند تا پایان مدت قراردادشان، ما موظف هستیم که به تعهدات خود عمل کنیم. کاربران ما به راحتی  می توانند رمز ارزهای استخراج شده خود را از داخل پنل کاربری‌شان برداشت کنند.

 

پس شما ادعای پانزی بودن را کاملا رد می کنید اما آیا می توانید فارم استخراج بیت کوین خود را به ما نشان دهید و یا ویدیویی از آن در اختیارمان قرار دهید؟

آی ماینر: در صورت تعهد کتبی جهت پایبندی به حفظ حریم خصوصی آی ماینر و عدم افشای اسرار خصوصی شرکت، می توانیم برای شما امکان بازدید را فراهم کنیم. البته توجه داشته باشید که فیلم‌برداری از چهره هریک از کارمندان ما ممنوع است که دلیل آن مسائل امنیتی است و امیدوارم آن را درک کنید. این مورد بسیار مهم است. اگر بخواهم نمونه ای از اتفاقات عجیبی که انتشار یک ویدیو برای ما داشت برایتان بگویم این است که چندی پیش عکسی از سوله ای با لوگوی آی ماینر منتشر شد و در این عکس یک خودرو نیز قرار داشت. وجود این خودرو که ادعا می‌شد مربوط به فارم آی ماینر است، برای ما چالش برانگیز شد.

تصویر مذکور فارم آی ماینر نبود و به کارخانه تولیدی ریگ های اتریوم مربوط می‌شد. ما از این محل برای تعمیر و انبار ماینرها نیز استفاده می کنیم. دلیل رو‌نمایی از این کارخانه، انتشار فایل جعلی صوتی بود که ادعا می‌شد با مدیریت شهرک صنعتی صحبت کرده‌اند و ایشان کلا از آی ماینر بی اطلاع بوده و ما لوکیشن کارخانه را نشان دادیم که در همان شهرک صنعتی سمنان که ادعا می کردند وجود ندارد، قرار داشت. جالب اینجاست که محل کارخانه به دلیل بزرگی، حتی با ماهواره هم قابل مشاهده است.

فارم استخراج بیت کوین

از طرفی به تمام فارم ها و کارخانه های دنیا کامیونت و یا وانت وارد می‌شود و برای همین درب ورودی را بزرگ می‌سازند که در مواردی که نیاز به حمل و نقل باشد از خودرو استفاده گردد. حال چه انبار باشد چه حتی فارم تفاوتی ندارد. مواقعی ممکن هست پیش آید که نیاز به ورود یا خروج تمام دستگاه ها در اسرع وقت باشد. شما مطلع هستید که هر دستگاه چقدر وزن دارد و کسی چندین تن وزن را که با نیروی انسانی یا گاری جابه‌جا نمی کند! البته که باید خودرو در فارم رفت و آمد داشته باشد و این اصلا چیز عجیبی نیست، اما خنده دار است که همین موضوع به ظاهر ساده برای ما نبدیل به یک چالش شد.

با تشکر از پاسخگویی شما. سوال دیگری نیست اما در انتها شما اگر صحبتی دارید، بفرمایید.

آی ماینر: خواهش میکنم. ممنونم از سوالاتی که مطرح کردید و امیدوارم که این مصاحبه بتواند سوالاتی را که ممکن است برای کاربرانمان نیز مطرح شده باشد به شکلی کامل پاسخ داده باشد.

ما و تمام مشتریان آی ماینر، عضو یک خانواده هستیم و ما به عنوان کسانی که مسئولیت درآمدزایی برای این خانواده بزرگ را بر عهده داریم، امیدوارم که بتوانیم باعث سربلندی آن شویم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (128 نظر)

    همین مطلب هم چیزی جز رپرتاژ آگهی نیست.

    پاسخ

    آی ماینر قانونی بودنشو داره تثبیت میکنه و به نظر من آی ماینر میتونه بهترین شرکت باشه اگه..
    1. سیستم برداشت محدودیتی نداشته باشه
    2. یک کیف پول داشته باشه با قابلیت تبدیل ارز به ارز و ریال و…
    3. اون موقعی ما کاربران هم پشتوانه قوی تری برای ای ماینر میشیم

    پاسخ

    همش دروغه و اینا دارن مردمو گول میزنن

    پاسخ

    آقا اینا دزدهای خیلی باکلاسی ان
    ازشون پرسیدم اگه محدودیت بانک مرکزی دارید چرا واریز پول از طرف ما برای شما محدود نشده ؟؟؟
    جواب دادن هر جور که مخوای ادامه بده، اجباری تو کار نیست
    البته پولتو گرو گرفتن بعد میگن اجباری نیست
    الا برکت الله

    پاسخ

    پیغام ۲۰ نفر از کاربران برای مدیر شرکت آی ماینر :
    سلام مدیر عزیز، امیدوارم که فریادامون به گوشتون رسیده و خودتون به درستی شاهد وضعیت و محدودیت ها هستید.. نیازی به گفتن نیست و امروز هم دیدیم که ماینری با ۵۵ درصد بازدهی برای سه ماه پین کردید.. اینا خوبیت نداره. ما خواهش میکنیم شما محدودیت های برداشت رو بردارید برای همه کاربرا ما همگی قول میدیم که با حمایتمون این شرکتو به بهترین تبدیل میکنیم چون اینطوری مثل بورس خیالمون راحت میشه که میتونیم سرمایمونو کنترل کنیم. مجددا هم تکرار میکنیم ” 🇮🇷 اگه محدودیت های برداشت حذف بشن برای همه، ما قول میدیم با سرمایه گزاری و حمایت هامون شما رو تو ایران به اوج میرسونیم اگه شما مایلید برای ما خدمات خوبی بدین ” یا علی 🇮🇷

    پاسخ

    خاک بر سرت که داری پاچه خواری یک کلاهبردار رو می‌کنی

    پاسخ

    گول نخورید!!! کلاهبرداری هست. به هر دلیلی برداشتی رو عقب تر میندازن. برداشتی رو انقدر کم کردن که خودت خنده ات میگیره. 0.0015 بیت که 0.0005 را برمیدارند.
    چی موند ازش؟!
    گول نخورید که قرارداد رو واستون پست میکنن. همون موقع هم گفتن خرید ماینر کنید واستون پست میکنیم. الان کجان؟! قرارداد کجاست؟
    الان ترسیدن تند تند جواب تیکت میدن.
    تنها راه شکایت هست. شکایت!!!!
    دوستان وقت رو هدر ندید

    پاسخ

    تو همه سایت های دنیا حداقل برداشت 0.001 یا 0.005 هستش. ولی تو آی ماینر تعادلی وجود نداره و باید ۰.۰۰۱ برداشت کرد تازه اونم حداکثرش هست با نصف این مبلغ کارمزد. من آی ماینرو دوست دارم و میخوام طبق نظراتی هم که توسط دوستای عزیزمون ارسال کردن قوانین سایت باید بتزنویسی بشه و هیچ محدودیتی برای سرمایه خود مشتری که سال ها زحمت کشیده تا بدست بیاره محدودیت اعمال بشه / و برای همچین شرکتی که میگن بزرگترین فارم ملیتیه، یعنی آبرو ریزی

    پاسخ

    با درود بر شما .
    ضمن عرض ، ادب خدمت ، ای ماینریهای عزیز، بالاخص سرکار خانم مدیر عامل ، که باعث و بانی این خانواده کوچک ولی پر افتخار و با ارزش است ، امیدوارم ما را جزو خانواده ای ماینر بداند، همانطور که بنده از خیلی پیش خود را جدا ندانسته و نخواهم دانست .
    حقیقتا به نوبه خود از اینچنین نظرها شوک زده نیستم ، بلکه خجل ، که بعد از اولین مصاحبه سرکار مدیر عامل عزیز ، باید اینچنین نظرات ، که واقعا ، تهی و باطل ، و به کرات نیز اثبات غیر اصیل بودن آن ثابت شده ، در عوض سپاس از ایشان ، برای فراهم آوری اینچنین موقعیتی که همه میدانیم ، با توجه به شرایط سرمایه گذاری در بازار اینچنینی ،…. ، چقدر میتواند مشکل باشد.
    ضمن عرض ادب مجدد ، از ایشان عذر میخواهم و پوزش می طلبم ، امید به بخشش شما ، به بزرگواری خود را استدعا دارم.
    به غیر از معذرت ، با سری افکنده ،سخنی نیست ، زیرا که ، عملکرد دیده ایم ،پس چه حاجت ، به آنچه شنیده ایم .
    با سپاس.

    پاسخ

    با درود بر شما .
    ضمن عرض ، ادب خدمت ، ای ماینریهای عزیز، بالاخص سرکار خانم مدیر عامل ، که باعث و بانی این خانواده کوچک ولی پر افتخار و با ارزش است ، امیدوارم ما را جزو خانواده ای ماینر بداند، همانطور که بنده از خیلی پیش خود را جدا ندانسته و نخواهم دانست .
    حقیقتا به نوبه خود از اینچنین نظرها شوک زده نیستم ، بلکه خجل ، که بعد از اولین مصاحبه سرکار مدیر عامل عزیز ، باید اینچنین نظرات ، که واقعا ، تهی و باطل ، و به کرات نیز اثبات غیر اصیل بودن آن ثابت شده ، در عوض سپاس از ایشان ، برای فراهم آوری اینچنین موقعیتی که همه میدانیم ، با توجه به شرایط سرمایه گذاری در بازار اینچنینی ،…. ، چقدر میتواند مشکل باشد.
    ضمن عرض ادب مجدد ، از ایشان عذر میخواهم و پوزش می طلبم ، امید به بخشش شما ، به بزرگواری خود را استدعا دارم.
    به غیر از معذرت ، با سری افکنده ،سخنی نیست ، زیرا که ، عملکرد دیده ایم ،پس چه حاجت ، به آنچه شنیده ایم .

    پاسخ

    پس چرا نظرات را پاک می کنید؟ بعضی از نظرات دیگه اصلا هیچجوره برای شما و خانم جمال زهی نمیصرفه؟؟!!

    پاسخ

    سلام …
    سایت از پیش خود برای مشتریان ماینر اجاره نکنه و مدیریت پنل مشتریان را به خودشان واگذارند

    پاسخ

    با سلام
    با تشکر از مدیران این سایت که در مسیر شفاف سازی آی ماینر هستند اما چند نکته قابل ذکر است:
    1. محدودیتهای ریالی و بیتکوینی برداشته شود
    2. هزینه انتقال بخصوص بیتکوینی کاهش یابد با برداشته شود..
    3. تأخیر در پرداختیها از بین برود
    4. مثل الان که اصلا اجازه برداشت نمی دهند این مشکل برداشته شود
    5. خطوط ارتباطی تلفنی شرکت ای ماینر مجددا فعال شود
    6. در حالت خوشبینانه می توان گفت سایت کلاهبردار نیست اما داره بد عمل می کنه و در حالت بدبینانه باید گفت سایت کلاهبرداره که باید مسؤولان شرکت ای ماینر فکری برای بهبود خود بنمایند
    7. همین کامنتها نشون میده که اکثریت مشتریان ناراضیند…
    با تشکر از شما …
    همینکه نظریاتو حذف نمی کنید جهانی سپاس

    پاسخ

    هر روز تغییر قوانین به نفع سایت
    مگر میشه قرارداد بست و بعد مفاد اصلی رو تغییر داد

    پاسخ

    سلام خدمت مدیران محترم آی ماینر بخدا حیفه سایت به این خوبی کاربران خودش را از دست بده واقعا هم سایت خوبی است فقط محدودیت برداشت را بردارید وبرداشت ریالی همیشه فعال باشه می بینید که چقدرواقعا مشتریتون زیاد میشه با آرزوی موفقیت برای شما سروران گرامی

    پاسخ

    سلام
    هرکسی که ثبت نام کرد و سرمایه گذاشت، بیشتر از این سرمایه گذری نکنه.
    1- هیچ ثباتی در این کار وجود ندارد.

    2- سایت که اکثر اوقات مشکل دارد.

    3- موقع برداشت سرمایه گاهی چنان مالیات سنگینی می گیرن که آدم پشیمون میشه که پولشو برداره و مجبوره دوباره ادامه بده تا یه روزی مالیات کم بشه. و گاهی بدون مالیات هست.

    4- همیشه ی خدا که سایت فیلتر هست. – نمیدونم چرا سایتی که بقول خودشون مجوز را دارد باید فیلتر شود.؟! آن هم سایتی که چنان سرمایه زیادی از مردم در آن قرار داد.

    5- در این 3 ماهه اخیر هم بارها اسم و یا پسوند سایت تغییر کرد. (dedino.ir – dedino.pro – dedino.oe-iminer.net – iminer-pro – و …)

    6- خودم دو اکانت داشتم که وقتی خواستم از یک اکانت برداشت کنم پیام آمد که اکانت شما مسدود شد.
    وقتی که پیگیر شدم کفتن زیر شش ماه برداشت داشتی. درصورتی که به هیچ عنوان در زمان ثبت نام چنین چیزی عنوان نشده بود و اگر الان باشد یعنی بعدا بعدا اضافه کردند.والان می گویند اگر می واهی رفع مسدودی انجام شود باید حدق سطح 3 را خریداری کنی. یعنی حدود 100 میلیون تومان به قیمت الان !

    7- پرداخت سود به هیچ عنوان شفاف نیست و بسیار فریبنده هست. مثلا سودی که خودتان محاسبه می کنید با سودی که سیستم به شما می دهد فرق دارد و بعد از پیگیری می فهمید که نحوه محاسبه طور دیگری هست.

    8- در ابتدای کار شاید همه چیز به ظاهر خوب باشد ولی بعد از چند ماه کار مداوم متوجه تقص های زیادی در سیستم می شوید که بسیار آزاردهنده و ناراضی کننده هست.

    9- قیمت خرید و فروش بیت کویین در این سایت با سایتهای معتبر دیگر خیلی فرق دارد.

    10- اگر مبلغ زیادی وارد کار کنید، در زمان برداشت نمی توانید آن را یکجا برداشت کنید! و باید به صورت خورد با فاصله زمانی هر 72 ساعت برداشت کنید.! که شاید چنید ماه طول بکشد تا بتوانید اصل سرمایه را بردارید.

    11-وقتی هم که درخواست دریافت وجه کنید حداقل 48 ساعت تا 1 هفته زمان می برد تا پول به حساب شما واریز شود.

    12- برای انتقال هم کارمزدی غیر متعارف دریافت می کنند و با توجه به ذره ذره دادن پول، تعداد این کارمزدها خیلی زیاد می شود و مبلغ چشمگیری را بابت کارمزد باید پرداخت کنید.

    13-خلاصه اینکه گول حرفهای سنار یه غاز مدیرعامل و تبلیغات را نخورید و با توجه به اطلاعات فوق و نظرات سایر خوانندگان، اگر مایل بودید چنین جایی سرمایه گذاری کنید بسم الله.

    پاسخ

    سلام و احترام
    من 5 ماه است کاربر عادی آی ماینر هستم و فقط ماینر اجاره کردم و خرید ماینر نداشتم. در ابتدای وارد شدن به عنوان کاربر هیچکدام از قوانینی که الان وجود داره وجود نداشت. حتی 6 ماه نباید سرمایه اولیه را برداشت کنیم هم جایی درج نشده بود. یعنی تمام مثلا قوانینی که الان وجود داره رو شب خوابیدن و خواب نما شدن و صبح وضع کردن. بدون اینکه ما خبری از آنها داشته باشیم و زمانی متوجه شدیم این قوانین وجود داره که در آن موضوع به مشکل برخورد کردیم و تیکت زدیم، به ما گفتن طبق فلان قانونی که دیشب وضع شده یا از قبل در آسمان نهفته بوده چه بخواید چه نخواهید اینطوریه! همانطور که بقیه کاربران گفتند آی ماینر واقعا اذیتمون کرده، هر روز یه مشکل برامون درست کرده. خانم جمال زهی با توجه به جواب هایی که دادند یا کلا هیچ نظارتی به سایتی که راه انداختند ندارند و از تمامی رویدادهای سایت بی خبر هستند و یا تنها هدفشان پر کردن جیب خودشان است آن هم به هر نحوی. خانم جمال زهی آیا مدیر عامل آی ماینر روسیه و ترکیه هم همانند شما عمل می کنند؟!
    خانم جمال زهی‌؛ در بیان تعریف کلاهبرداری، ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری چنین آورده است: «هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا مؤسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیرواقع امیدوار نماید یا از حوادث یا پیش‌آمدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا‌حساب و امثال آن‌ها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبش به حبس از یک تا ۷ سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.»
    آیا خودتان را مشمول این تعریف میدانید؟؟؟
    حتی تبلیغاتتان و موارد اندک قانونی که در سایت و پنل کاربری وجود دارد با عملی که در حال انجام آن هستید و ما کاربران به وضوح در حال مشاهده آن هستیم کاملا متفاوت می باشد. حالا بماند قوانینی که هرگز جایی ثبت نکرده اید و هیچ کاربری از وجود آن ها خبر ندارد.
    فقط چند نمونه از عملکرد نادرستتان را نام می برم:
    1-تبلیغات غیر واقع
    2- محدودیت برداشت
    3- 6 ماه برداشت نکردن سرمایه اولیه( که البته حاضریم 6 ماه سرمایه اولیه رو به شرط جاری کردن قوانین موجه و نوشته شده که در اختیار همه گذاشته شود برداشت نکنیم، هرچند برای خیلی ها از 6 ماه هم گذشته و موفق به برداشت نشده اند!! )
    4- برداشت ریالی و بیت کوین با کارمزد بالا و سریع نبودن انتقال وجه. ( برای خودم دو هفته طول کشید تا یه مبلغ ریالی به حسابم واریز شود)
    5- نداشتن یک قانون جامع و کامل
    6- کاربر هیچ اختیاری بر سرمایه و موجودی خود ندارد، نمونه اینکه حتی آی ماینر به محض خالی شدن استخر به طور خودکار ماینر اجاره می کند، با اینکه این گزینه یعنی اجاره خودکار را غیر فعال کرده بودیم.
    7- تیکت ها را می خوانند اما در اکثر موارد جوابی که می دهند هیچ ارتباطی به سوال ما ندارد و به دادن یک جواب کوتاه یک جمله ای قناعت می کنند!
    8- چندین مرتبه هم پیش آمده ماینری که اجاره کردم حذف شده ولی به موجودی اضافه نشده، یعنی دود شده، هم برای من و هم برای دوستان این اتفاق افتاده.
    9- بجای درست کردن سطح و پنل جدید و قدیم کلا محدویت ها رو بردارید بگذارید هرکسی برای اموال خودش آزادانه تصمیم گیری کند و به میزان و نسبت سرمایه اش برداشت داشته باشد.
    10- شما هیچ مدرک مستدلی دال بر اینکه پولمان دست شماست و شما به چه مناسبت این مبلغ را از ما گرفتید و چقدر گرفتید و قرار است چگونه به ما پرداخت کنید ندادید.
    11- فیلتر هستید!
    و و و…….
    اگر صادق هستید و بی شیله کار انجام می دهید تمام قوانین و حساب کتاب هایتان بایستی کاملا شفاف و شسته رفته باشد. غیر از این باشد ما کاربران چه سرمایه گذران خرد و چه کلان که نتوانیم سرمایه و سود خود را بدون داشتن هیچگونه ضرری برداشت کنیم راهی جز شکایت قانونی برایمان باقی نمی ماند.
    خدا شما را به راه راست هدایت کند، پول‌هایمان را هم به ما برساند. آمین

    پاسخ

    و همچنین هرکسی که کمک کنه که کسی کلاه برداری کنه

    پاسخ

    همش دروغه و شما هم طوری مصاحبه کردید که به نفع اونا باشه اگه مشکلی ندارن چرا ما هیچ طوری نمیتونین با اونها تلفنی صحبت کنیم من که دارم با یه سری دسته جمعی شکایت قضایی میکنیم حتی اصل پولم نمیشه برداشت تو رو خدا درست راهنمایی کنید مردم و بیچاره نکنید

    پاسخ

    سایت تکراتو از خدا بترس نظرات قبلی منو پاک کردی این یکی رو نکن

    این سایت آی ماینر کلاهبردار شکی توش نیست یک نفر هم ازش حمایت نکرد و نمیکنه
    (((آی ماینر یه کلاهبرداره تا زمانی که محدودیت برداشت برداره و بزاره کاربران خودشون در مورد سرمایه و سودشون تصمیم بگیرن)))

    پاسخ

    آقای گله ای وقت خریدن پراید حداقل یه اهن پاره ای بهت میدن که بری ضایعات اون رو بفروشی یه مقدار از پولت برگرده ضمنا یعنی تو توی این سایت عبارت محدودیت برداشت ندیدی یا عبارت باید بری سطح 3 ( یعنی عملا چیزی بالای 100 تومان دیگه سرمایه گزاری کردن ) رو ندیدی ؟ نکنه شما توی یک سایت دیگه عضو هستی و اشتباهی اینجا نظر دادی؟ من 7 میلیون سرمایه گزاری کردم تا حالا بعد از حدود 5 ماه فقط تونستم 800 هزار تومتن برداشت کنم و دیگه برداشت من به همان روشهایی که دوستان گفتند بسته شده

    پاسخ

    سلام چرا قراردادهای ماینرهای خریداری شده ارسال نمیشود این عدم مسئولیت مدیریت ای ماینر است

    پاسخ

    من خیلی از سود دهی سایت راضیم و الان سطح دو دارم 2 ماهی میشه که تا سقف 0.0105شده که چهار میلیون میشه و من تیکت زدم گفتن تا یه هفته دیگه درست میشه من 70 میلیون پول گزاشتم تا الان ۸0 میلیون برداشت کردم و الان نزدیک به 800 ماینر ماهانه دارم انشالله که محدودیت برداشتم بردارن ولی در اصل بهترین سایته

    پاسخ

    با سلام خسته نباشید . همه دوستان و اعضای موافق و مخالف . بنده امروز پنل کاربری سایت اعلام شفاف سازی و حرف و انتقاد اعضا و دوستان و مدیریت سایت دیدم خیلی ناراحت شدم . شرکت و سایت به این خوبی و بزرگی کار نباید به این جا می کشید . البته مشکل و رکود برای در سازمان و شخص حقیقی یا حقوقی ممکن است که در دوره ای پیش بیاید و اجتناب ناپذیر است . ولی بهتر بود که این شفاف سازی و سخنی با کاربران همان چند ماه پیش و اول بحران مطرح میشد . این سکوت چند ماهه آی ماینر خودش تاثیر روانی مفنی روی اعضا و جامعه و رسانه ها گذاشته است . باید مشکلات شرکت و سایت ریشه بابی و رفع گردد . شاید اختلاسی درون شرکت با سیابت بوده و از جایی نشت داشته است . بنده همان دو سه ماه پیش در تیکت ها و قسمت نظرات کاربران اگر دقت کرده باشید مدام به افزایش اعضای جدید و تبلیغات و جذب اعضا و زیر مجموعه گیری و … شدیدا اعتراض و انتقاد داشتم و پیش بینی کرده بوده که کار به اینجا خواهد کشید . چون شرایط کشور در حالت بحران و موجب نوسانان منفی بورس و بازار ارز و طلا نیز میشود . مجموعه باید کاملا اختصاصی ، کوچک تا متوسط و چابک و پویا باشد . اعضا نیز محقق هستند و امیدارم سایت با پشتوانه های داخلی و خارجی که دارد بتواند از این بحران و مشکلات سربلند و پیروز باشد ، تا در این شرایط دشوار اقتصادی کشور برای چند هزار اعضای خود و خانواده هایشلن نان و خیر برکت را سر سفره هایشان به ارمغان بیاورد . موفق باشید .

    پاسخ

    سلام ای ماینر نباید مشکل داشته باشد چون خودشان گفتند ماینرهای ما درامد دارد و ما هزینه از شما میگیریم و دست مزد پس با پولهای ماسایت زدن و دست مزد از ما میگیرند و حتی سود مارا هم که نمیدهند و حتی از سود ما هم استفاده میکنندپس در ای ماینر هیچ مشکلی وجود ندارد مگر اختلاص

    پاسخ

    واقعا امید دارید اوضاع درست میشه؟!
    خوش خیال نباشید… اون ها دارن زمان میخرند

    پاسخ

    سلام ای ماینر بهترین سایت درامداست اما ضعف در کار دارد که باید اصلاح کند مدیریت ای ماینر توجه داشته باشید شما گفتین که ۲ ستاره و به بالا قرارداد پنل را پر کنند وبه پنل جدید بدون محدودیت ارسال بشن پس چرا در کارتان کوتاهی میکنید این ضعف برای شما خیلی بد بوده و شما را بی اعتبار میکند

    پاسخ

    سلام منم ماینر خریدم و الان چهار ماه هنوز هیچ قراردادی بهم ندادن این کلاه برداری نیست بلکه ضعف مدیریتی وقتی ۴ ماه که من ماینر خریدم و هنوز قرارداد من نیامده و از من ادرس و کد پستی گرفتین چرا نباید بفرستین پس شما ضعف مدیریتی دارین

    پاسخ

    چن نفر رو میبینم ک نوشتن سایت اوکیه و بدون مشکل برداشت میکنیم … عزیز جان اومدی 10 میلیون سرمایه گذاری کردی فکر میکنی صاحب ایماینر شدی .. بله هر سه روز پولو به موقع واریز میکنن قبول دارم … 400 هزار تومن هر 3 روز .. تویی ک داری این حرفو از طرف خودت میزنی .. برای تو با سرمایه 10 میلیونت معلومه ک مشکلی نداره … از طرف منی ک 0.8 بیت کوین سرمایه گذاری کردم هم حرف بزن … در امدم هر 3 روز نزدیک 5 میلیونه و دارم 400 تومن برمیدارم … کنار خانوادم رسوا شدم به خاطر اعتماد به ایماینر .. مگه من مریضم ک بخوام جایی ک درامد اصلیمه رو تخریب کنم .. قسم میخورم ک اگر محدودیت ها برداشته بشه .. باز هم سرمایه گذاری کنم ولی اگه اینطور پیش بره ایماینر کاربر هاشو ازدست میده …

    پاسخ