;
coinex

سرمایه گذاری در NFT ؛ آینده، سودآوری و نحوه سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در NFT حوزه جدیدی از سرمایه گذاری است، آینده، سودآوری و نحوه سرمایه گذاری آن را امروز به شما اموزش خواهیم داد، با ما تا پایان همراه شوید.

رمزهای غیرقابل تعویض (NFT) جدیدترین حوزه در دارایی هایی رمزنگاری شده و دیجیتال است. شاید مهم ترین نشانه آن مطرح شدن هنر دیجیتال در بلاکچین است که اکنون در صدر بسیاری از اخبار است، به همین جهت نیاز است کمی درباره این حوزه به شما توضیح دهیم، در این مقاله سعی می کنیم علاوه بر تشریح و توصیف این حوزه جدید، آموزش سرمایه گذاری در توکن های NFT را نیز به شما نشان دهیم.

NFT شاید کمی واژه ترسناک و گیج کننده ای باشد، غیرقابل تعویض بودن به این معنی است که این رمز منحصر به فرد و متعلق به یک نفر است و نمی توان آن را با چیز دیگری جایگزین کرد. اگر شما یک بار این توکن را با کسی معامله کنید آنگاه دیگر فردی قادر نیست نیست عین همان اثر را معامله نماید. اکنون ممکن است بپرسید آینده رمزارز NFT و سرمایه گذاری در NFT چگونه خواهد بود، در ادامه به توضیح این مسائل خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری در NFT ؛ آینده، سودآوری و نحوه سرمایه گذاری

شاید این خبر به گوش شما نیز رسیده باشد که جک دورسی بنیانگذار توییتر اخیرا اولین توییت خود را به قیمت 2.9 میلیون دلار فروخت. شاید از خود پرسیده باشید، چرا فردی حاضر برای دیدن توییتی که رایگان است چنین مبلغی را پرداخت کند به همین جهت اکنون به نحوه کارکرد NFT خواهیم پرداخت.

NFT ها چگونه کار می کنند؟

آثار هنر سنتی مانند نقاشی از آن جهت ارزشمند هستند که منحصر به فرد بوده و تکین است، اما فایل های دیجیتالی را می توان به راحتی و به تعداد بی نهایتی کپی کرد، اما با استفاده از NFT ها می توان آثار هنری را رمزگذاری کرد تا یک گواهی مالکیت ایجاد شده تا آنگاه بتوان آن را به فروش رساند. همانند ارز رمزنگاری شده، سوابق این معاملات در اختیار یک دفتر مشترک ذخیره شده به نام بلاکچین قرار می گیرد. این سوابق هرگز قابل جعل نیستند زیرا توسط هزاران کامپیوتر در سراسر جهان نگه داری می شوند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

سرمایه گذاری در NFT

اکثر NFT ها بخشی از بلاکچین Ethereum هستند. Ethereum یک رمزارز بومی در شبکه بلاکچین است که همچنین از NFT ها پشتیبانی می کند. در این باره توصیه می کنیم نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟ را ببینید.

چه چیزی NFT ها را با ارزش می کند؟

شما می توانید یک فایل دیجیتالی را هر چند بار که می خواهید، کپی کنید، از جمله هنری که با NFT رمزگذاری شده است، اما NFT ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان کپی برداری از آن وجود ندارد، توکن غیرقاب تعویض مالکیت اثر (کپی رایت) را حفظ کند. هنرهای فیزیکی هم همینطور است هر کسی می تواند یک چاپ کپی از آثار نمونه را بخرد، اما فقط یک نفر می تواند مالک اصل آن باشد. مارک وینکلمن، هنرمند معروف به Beeple اثر هنری دیجیتال خود توانست به قیمت 69 میلیون دلار در حراجی کریستی به فروش برساند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

چه چیزی سرمایه گذاری در NFT و آینده رمزارز NFT را هیجان انگیز می کند؟

NFT ها امکان ایجاد مالکیت را برای کاربرانی که دارای آن هستند را تضمین می نماید. همچنین NFT ها این مزیت را دارا هستند، به مراتب راحت تر از مجموعه ای از کالاهای قابل جمع آوری که در گذشته وجود داشته است، می توان آن ها را گرد هم آورد. موارد استفاده از NFT ها همچنان بسیار کم است. با اینحال با فراهم آوردن بازار برای دارایی هایی مانند هنر دیجیتال، بلیط های کنسرت، املاک و مستغلات درحال گسترش حوزه خود است.

سرمایه گذاری در NFT

مشکلی که در NFT وجود دارد این است که مانند توکن های عمومی نیست، شما فقط می توانید آن ها را خریداری کرده و یا بفروشید. شان سندرز، مدیر عامل و بنیانگذار پلت فرم رمزنگاری Revix که توسط JSE پشتیبانی می شود، در اینباره می گوید:

سرمایه گذاری در NFT در مشاغل کوچک است، در صورت انتخاب یک برنده، شانس موفقیت کم است، اما میزان پرداخت بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

آینده رمزارز NFT

به طورکلی، NFT ها می توانند یک سرمایه گذاری پر خطر باشند. ویلیام انتریکن یک نویسنده فعال در این حوزه به The Street گفت:

بازارهایی که NFT ها را ایجاد و انتقال می دهند، نسبتا جدید هستند، همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که در 20 تا 50 سال دیگر چنین بازاری اصلا وجود داشته باشد.

سرمایه گذاری در NFT

بازارهای NFT مانند بازار سهام ابزاری را برای خرید و فروش فراهم می کنند، بازارهایی مانند Open Sea و SuperRare در چندین سال گذشته به عنوان بازارهای NFT ظهور کرده اند و فقط در ماه گذشته اواین دورهای بودجه خود را با پشتیبانی سرمایه گذاری به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

ریسک های سرمایه گذاری در NFT

همانطور که سهام می تواند ارزش خود را کاهش دهد و تمام سودهای شما را از بین ببرد، اما همچنان می تواند امنیت را حفظ کنید و به روزهای بهتر امیدوار باشید، در NFT نیز یک سرمایه گذار می تواند به معنای واقعی کلمه ببیند دارایی دیجیتال او در فضای مجازی به درستی ذخیره نشود و یا ممکن است دسترسی خود را به تصویر دیجیتال چند میلیون دلاری خود را از دست بدهد.

NFT از طریق بلاکچین، دائما کسانی که تصویر دیجیتالی، خریدار و خریداران بعدی را ایجاد کرده اند را ثبت می کند. این مسئله به مانند یک گواهی مالکیت عمل می کند. NFT خود به عنوان یک گواهینامه مالکیت دائمی عمل می کند و نمی توان آن تصویر را تغییر داد یا کپی کرد و آن را به هر شکلی تبدیل کرد.

NFT ممکن است، حاوی URL باشد که خریدار را به وب سایتی که تصویر در آن ذخیره یا میزبانی شده هدایت می کند، یا به طور معمول حاوی پیوندی به یک فایل در سیستم (IPFS) است. IPFS یک شبکه نظیر به نظیر برای اشتراک گذاری و ذخیره فایل ها در سیستم فایل توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

هنگامی که URL شکسته شود یا شرکتی که میزبان وب سایت است و تصویر دیجیتال خراب شود، آنگاه مشکل ایجاد شده و در نتیجه سرمایه گذار نمی تواند به کارهای دیجیتالی محبوب و گران قیمت آنها دسترسی پیدا کند.

آموزش سرمایه گذاری در توکن NFT

هنگامی که یک محصول دیجیتال، NFT و یا سایر محصولات را خریداری می کنید، باید آن را دانلود کنید. اگر آن را دانلود نکنید و افراد دیگر میزبانی آن را برای شما متوقف کنند، همه چیز از دست خواهد رفت. به همین جهت سرمایه گذاران در NFT ممکن است به راحتی همه چیز را از دست بدهند. طبق گزارشات بیشتر کسانی که کارهای هنری NFT را خریداری می کنند، آن را دانلود نمی کنند، بنابراین مهم ترین نکته در آموزش سرمایه گذاری در توکن NFT و به طورکلی سرمایه گذاری در توکن های NFT دانلود کردن فایل ها پس از خریداری است.

سرمایه گذاری در NFT ؛ آینده، سودآوری و نحوه سرمایه گذاری

هنگام سرمایه گذاری در توکن های NFT این نکته را هم در نظر داشته باشید که همانطور که در آموزش سرمایه گذاری در توکن NFT گفتیم ممکن است تعداد زیادی NFT هنری که در دسترس و مالکیت شما است، فراموش شود. به علاوه بهترین توکن های NFT کدامند را ببینید.

آیا باید در NFT سرمایه گذاری کنید؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا سرمایه گذاری در NFT می ارزد و یا اصولا آینده رمزارز NFT چیست؟ اسکات مورگان متخصص رمزنگاری در اینباره می گوید:

در طی هفته های اخیر بحث ها درباره NFT به شدت زیاد شده چراکه مبالغ هنگفتی برای این دارایی ها درنظر گرفته شده است، من فکر می کنم تازه واردان باید مراقب باشند که این پول ها هنفگت و سریع نباید سریع آنها را گول بزند، مردم باید به یاد داشته باشند که NFT ها شباهت زیادی به پیشنهاد اولیه سکه (ICO) دارند از این رو که به نظر می رسید تمام ICO ها عالی بودند، اما معلوم شد که کلاهبرداری های زیادی در آن وجود داشت. این بدان معنی نیست که NFT یک کلاه برداری است، فقط مسئله این است که به یاد داشته باشید که وقتی این همه پول در این زمان اندک جا به جا می شود، ممکن است برخی افراد بی گناه و ناآگاه فریب بخورند.

تقریبا به همان روشی که سیستم عامل های اندروید و IOS با برنامه های تلفن همراه کار می کنند، ارزهای رمزنگاری شده NFT ها را مستقر کرده و برنامه هایی را در بلاکچین ایجاد می کنند. این برنامه ها به کاربران امکان می دهد کالاها رمزنگاری ها شده را بفروشند، بخرند و معاملات مالی بیشماری را انجام دهند. همه این کارها بدون واسطه مانند بورس اوراق بهادار یا بانک انجام می شوند. از همین جهت به دلیل راحتی و اطمینان علیرغم تمام مشکلات سرمایه گذاری در توکن های NFT ممکن است فکر بدی نباشند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

چرا مردم درحال خریدن NFT ها هستند؟

هفته گذشته، بیت کوین به بالاترین قیمت چیزی در حدود 60 هزار دلار رسید و رکود زد. از زمان ابتلا به همه گیری، افراد بیشتری در هزینه های خود صرفه جویی کرده اند. 59 درصد از افراد با درآمد بالا از 100 هزار دلار پس انداز خود را در سال 2020 به طور قابل توجهی افزایش دادند. یکی از دلایل این امر عدم اعتماد و اطمینان به دلار آمریکا است، به همین جهت سرمایه گذاری در توکن های NFT می تواند راهی دیگر برای سرمایه گذاری مردم باشد.

البته این مسئله جدیدی نیست، مدتهاست که مردم از هنر برای ذخیره ارزش استفاده می کنند، کریپتو آرت نیز تنها یک رویکرد مدرن تر برای سرمایه گذاری در هنر است و استفاده از آن مانند بکار گیزی طلا یا بیت کوین است.

رونق NFT همزمان با شیوع همه گیری سرعت گرفت، البته گسترش این حوزه سرمایه گذاری اجتناب ناپذیر است، چراکه بسیاری از نسل جوان به آن تمایل پیدا کردند، به همین جهت از برخی منظرها آینده رمزارز NFT روشن است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

آیا NFT ها می توانند ارزش خود را حفظ کنند؟

بسیاری از متخصصان معتقدند که این قیمت NFT ها تحت یک حباب قیمتی شکل گرفتند، البته این لزوما به معنای عدم توانایی حفظ ارزش و یا ضرر سرمایه گذاری در NFT است. وینکلمن که اثرش گران ترین اثر NFT بود نیز معتقد است که اکنون قیمت NFT ها بیش از حد زیاد است.

شما با خرید NFT چه چیزی دریافت می کنید؟

وقتی کسی NFT را خریداری می کند، حق توکن منحصر به فرد را به دست می آورد، اما اینکار تنها از طریق بلاکچین امکان دارد. اگر کسی تصویر یا میم را بخرد، می تواند در بلاکچین مالک آن شود، البته هیچ کنترلی بر حقوق توزیع آن ندارند.

سرمایه گذاری در NFT
آموزش سرمایه گذاری در توکن NFT

هنگامی که NFT می خرید در بیشتر موارد محتوایی نمی خرید، بلکه نشانه ای است که نام شما را با هنرمند خالق موجود در بلاکچین مرتبط می کند. اگرچه NFT ها نمی توانند کپی شوند و به راحتی قابل احراز هویت هستند، اما هیچ راهی مطئمن برای دانستن اینکه آیا آنها ارزش خود را به مرور حفظ می کنند، وجود ندارد و آینده رمزارز NFT کاملا مشخص نیست. مدیرعامل یکی از بازارهای معروف NFT دراینباره گفته است:

مردم انگیزه خرید NFT را دارند زیرا این امر ارتباط منحصر به فردی با خالق ایجاد می کند که با هیچ شکل هنری دیگری وجود ندارد.

این نکته لازم به ذکر است که خریداران کریپتو آرت ها لزوما طرفداران این هنر نیستند، بسیاری از خریداران این NFT ها درحقیقت سرمایه گذار در دنیای رمزنگاری هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

محدودیت NFT ها

NFT ها هنوز هم با موانعش متعددی در پذیرش انبوه مردم روبرو هستند. بیشتر بازارهای NFT خریداران را ملزم به استفاده از کیف پول رمزنگاری می کنند. طبق آمارهای بدست آمده فقط حدود 70 میلیون نفر در جهان یعنی کمتر از 1 درصد جمعیت زمین، دارای کیف پول رمزنگاری دارند. به همین جهت یکی از مشکلات آینده رمزارز NFT همین محدودیت خریداران است.

آیا NFT سرمایه گذاری مناسبی برای شماست؟

از آنجا که سرمایه گذاری در NFT سرمایه گذاری نسبتا جدیدی است، هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد آنها وجود دارد. هنگامی که شما در سهام سرمایه گذاری می کنید، قیمت سهام و مقدار آن میزان سرمایه گذاری شماست، اگر سهمی را با قیمت مشخصی خریداری کنید و سپس آن را با قیمت بالاتر بفروشید، می توانید سود کسب کنید. اما این مکانیزم در سرمایه گذاری در توکن های NFT چگونه است؟

در سرمایه گذاری در NFT موضوع بستگی به این دارد که چه کسی مایل است، چه مبلغی برای آن بپردازد. هیچ دستورالعملی مشخصی برای ارزش یک یادداشت یا گیف یا توییت وجود ندارد، بنابراین مکانیزم آن خیلی مشخص نیست. بنابراین اگر مصمم به سرمایه گذاری در NFT هستید، محدودیت هزینه را تعیین کنید و فقط آنچه را که پس انداز کرده اید را برای خریداری NFT کنار بگذارید. چراکه همانطور که توضیح دادیم NFT ها بسیار بر مبنای حدس و گمان پیش می روند و انتظار موفقیت پایدار را نباید در سرمایه گذاری در این حوزه داشت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

بهتر است بیشتر پول خود را در سرمایه گذاری های ایمن مانند صندوق های سرمایه گذاری نکه دارید. وقتی قسمت عمده سرمایه گذاری شما در مکان های نسبت امن باشد، آنگاه که موقعیت بهتری برای پذیرش سرمایه گذاری پرخطر دارید. خطرات منحصر به فردی در بازار رمزنگاری وجود دارد که به اندازه بازارهای مالی سنتی مانند ریسک سهام و اوراق بهادار نیستند. بازارهای NFT مستعد هک و سایر اقدامات مجرمانه است. این نقض امنیت منجر به ضررهای قابل توجهی برای سرمایه گذرانی شده است که ارزهای دیجیتالی شان به سرقت رفته است. کلاه برداری در صنعت رمزنگاری بیداد می کند و ریسک سرمایه گذاری در آن بسیار زیاد است.

سرمایه گذاری در NFT ؛ آینده، سودآوری و نحوه سرمایه گذاری

نتیجه گیری

همانطور که تلاش کردیم در این مقاله نشان دهیم سرمایه گذاری در NFT یک حوزه جدید سرمایه گذاری است که هم دارای مزیت هایی نسبت به دیگر سرمایه گذاری ها و هم دارای خطرات و ضررهایی است که شما باید هنگام ورود به این حوزه به آن توجه نمایید.

همچنین به صورت بنیادین تلاش شده آموزش سرمایه گذاری در توکن NFT نیز صورت بگیرد که در صورت علاقه به این حوزه شما بتوانید به آسانی وارد آن شوید. در آخر امیدواریم که این مقاله توانسته باشد، برخی از ابهامات شما را در این حوزه جدید برطرف کرده و آشنایی ابتدایی را به شما منتقل کرده باشد. اگر پیشنهاد و یا نکته ای درباره این مسئله دارید، خوشحال می شویم آن را با در میان بگذاریم. به علاوه در پایان توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر در دنیای رمز ارزها حتما توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست، پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021 و بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید را ببینید. علاوه بر این از ارز دیجیتال ایرانی یعنی ارز دیجیتال پیمان غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:

منبع:.moneyweb, thestreet, businessinsider

نظر شما درباره کریپتو آرت چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر