coinex
راهنمای خرید تکراتو

اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra) ؛ موزیک پلیر همراه با متن فارسی

اپلیکیشن های استریم موسیقی در کاربردهای گوناگون و انواع مختلفی در دسترس ما هستند. اما اپلیکیشن لایرا چیست و چه کارکردی دارد؟ با ما باشید.

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که حین گوش دادن به موسیقی یا زمزمه یک آهنگ، ناگهان قسمتی از متن را فراموش کنید یا اصلا حین گوش دادن به موسیقی انگلیسی زبان دوست داشته باشید متن اصلی آهنگ را نیز ببینید و با آن تمرین یادگیری زبان داشته باشید.

در این شرایط عموم اپلیکیشن های پیشفرض گوشی های هوشمند امروزی، کاری برای شما از پیش نمی برند. اگرچه عموم اپلیکیشن های پیشفرض موسیقی، بهترین گزینه ها برای دسترسی به محتوای صوتی دستگاه هوشمند محسوب می شوند و ابزارهای متنوعی در اختیار شما قرار می دهند، اما اگر بحث امکانات خاصی چون متن آهنگ باشد، عموما جز مواردی معدود، این سرویس ها حرفی برای گفتن ندارند.

در اینجاست که نقش اپلیکیشن های جانبی دیگر که با اهداف و کارکردهای خاص طراحی شده و توسعه یافته اند، برجسته می شود. از جمله موارد مورد نیاز که خوشبختانه در دنیای اپلیکیشن ها به خوبی مورد توجه قرار گرفته است، همین بحث مشاهده متن موسیقی در حال پخش است. در این باره ما شمار زیادی سرویس و اپلیکیشن مواجهیم که یکی از جدیدترین آن ها اپلیکیشن لایرا است. اما اپلکیشن لایرا چیست ؟ در ادامه ضمن پاسخ به این سوال، به آموزش کار با اپلیکیشن Lyra خواهیم پرداخت. با ما باشید.

اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra)

موزیک پلیر همراه با متن فارسی

طبیعتا شا نیز در برخی موارد و در برخی اسمارتفون ها، مشاهده کرده اید که حین پخش موسیقی، متن موزیک در حال پخش نیز هماهنگ با آن نمایش داده می شود. شاید در درجه اول این را قابلیتی خاص و حرفه ای و نیازمند برنامه نویسی پیشرفته قلمداد کنید. اما شاید بهتر باشد بدانید که یک سرویس ساده و معمولی مانند لایرا می تواند چنین ابزاری را در اختیار شما قرار دهد. آن هم با حجمی کمتر از 7 مگابایت! اما اپلیکیشن لایرا چیست ؟

این موضوعی است که در آموزش کار با اپلیکیشن Lyra به آن خواهیم پرداخت. Lyra با نام کامل Lyra – Lyrics Music Player and Karaoke در واقع نام یک موزیک پلیر ثانویه و ابزار کارائوکه هوشمند برای اندروید است که توسط تیم نرم افزاری TWELVE STARS SOFTWARE طراحی شده و توسعه یافته است.

این برنامه با امکانات و ویژگی های خاصی که دارد به شما کمک می کند تا موزیک های مورد نظر خود را به سادگی هرچه تمام تر اجرا کرده و حین پخش آثار، متن آن ها را نیز مشاهده کنید.

تمام متون به طور خودکار از اینترنت دانلود می شود و هیچ متنی به طور محلی قابل اجرا نیست. حالت اسکرول خودکار نیز شرایطی فراهم می آورد که از این ویژگی خاص برای یادگیری زبان های خارجی و یا یک کارائوکه بی نقص استفاده کنید. فارع از برخی دسته بندی های خوب در لایرا که در آموزش کار با اپلیکیشن Lyra به آن خواهیم پرداخت، ابزارهای متنوعی نیز در اختیار افراد قرار دارد که به کمک آن قادر به ویرایش متن موزیک ها خواهید بود.

بیشتر بخوانید:

سرورهای کلاب هاوس از کار افتاد

ریپورت کردن در کلاب هاوس

آموزش کار با اپلیکیشن Lyra  : اپلیکیشن لایرا چیست ؟

پیش از پرداختن به آموزش کار با اپلیکیشن Lyra باید آن را دانلود کنید. اما در این مورد مسئله ای وجود دارد و آن اینکه دانلود اپلیکیشن لایرا از سرویس ها و اپ استورهای مرجع میسر نیست. با وجود اینکه این سرویس تا چندی پیش در گوگل پلی به عنوان معتبرترین مرجع دانلود اپلیکیشن های اندرویدی در دسترس همه کاربران بود، اما حالا مدتی است که لینک آن از گوگل پلی حذف شده است. علت حذف اپلیکیشن لایرا چیست ؟

اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra) ؛ موزیک پلیر همراه با متن فارسی

ما علت این موضوع را نمی دانیم، اما در مراجعه به اپ استورهای شناخته شده داخلی نظیر مایکت و بازار نیز متوجه شدیم که اپلیکیشن لایرا مدنظر ما در این سرویس ها هم وجود ندارد. در نتیجه برای دانلود اپلیکیشن لایرا ، شما ناگزیر باید دست به سرچ در مرورگرها برده و از وب سایت های معتبر ارائه دهنده فایل APK برای دانلود اپلیکیشن لایرا اقدام کنید.

به هر صورت و پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن، باید آن را در فهرست برنامه های دستگاه هوشمند خود یافته و باز کنید. در ادامه به آموزش کار با اپلیکیشن Lyra خواهیم پرداخت. با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

کلاب هاوس با شماره ایران

کسب درآمد از کلاب هاوس

آموزش کار با لایرا : بهترین موزیک پلیر با نمایش متن آهنگ

بی تردید باید از لایرا به عنوان یکی از بهترین موزیک پلیر با نمایش متن آهنگ یاد کرد. علت این امر را در ادامه و حین آموزش کار با لایرا باید متوجه شویم. در همان ابتدای ورود به لایرا، این سرویس از شما می خواهد که برای کارکرد بهتر این سرویس در مواقع خاص از جمله زمانی که اپلیکیشن را می بندید یا از آن خارج می شوید، دسترسی خاصی را از طریق تنظیمات گوشی فعال کنید. در صورتی که مشکلی با این موضوع نداشته باشید می توانید این دسترسی را به لایرا بدهید.

اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra) ؛ موزیک پلیر همراه با متن فارسی
اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra)

بعد از دادن این دسترسی، لایرا از شما دسترسی به تصاویر، محتوا و فایل های دستگاه اندرویدی شما را می خواهد که البته ما ارتباط آن با عملکرد این سرویس را نفهمیدیم، در نتیجه از این بخش منصرف شدیم و جانب احتیاط را رعایت کردیم.

در ادامه اما به موقعیتی با فهرست کامل موزیک های دستگاه اندرویدی منتقل می شوید. در اینجا می توانید یکی از آثار را پخش کنید. در اینجا ما قطعه 22 از آلبوم RED اثر تیلور سوئیفت را انتخاب کردیم.

اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra) ؛ موزیک پلیر همراه با متن فارسی
اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra)

همانطور که می بینید بلافاصله و همزمان با پخش آهنگ، متن آن به طور کامل ارائه می شود. به علاوه به طورهماهنگ با صدای خواننده، آن بخش یا قطعه ای که در حال خوانده شدن است با رنگ نارنجی مشخص می شود و این به طور متناوب در طول پخش آهنگ پیش می رود تا شما در پیدا کردن متن آهنگ در لحظات خاص دچار گمراهی نشوید.

در اینجا ابزارهایی برای کپی کردن یا انتقال متن آهنگ، به اشتراک گذاری آن و موارد دیگری در دسترس شما قرار میگیرد که همگی کاربردی و اساسی هستند.

بیشتر بخوانید: شبکه اجتماعی کلاب هاوس

رابط کاربری اپلیکیشن نسبتا زیبا طراحی شده و کار با آن به سادگی و روانی صورت می پذیرد. ابزارها و قابلیت های آن محدود هستند و موارد خیلی پیچیده ای را در بر ندارد. اما باید بدانید که این سادگی و سهولت، به برخی موارد دیگر هم رسوخ کرده و کار را برای لایرا خراب کرده است.

اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra) ؛ موزیک پلیر همراه با متن فارسی
اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra)

در واقع و مطابق با بررسی ما، لایرا در مورد متن آهنگ های فارسی کمتر چیزی برای ارائه دارد. ما در درجه اول کار را قطعه ای از هایده آغاز کردیم و متاستفانه متنی از آهنگ به نمایش در نیامد. در ادامه، امتحان آثار ابی، معین و حتی همایون شجریان نیز پاسخگو نبود و لایرا در دانلود و نمایش متن آهنگ های فارسی ناتوان ماند.

آموزش کار با لایرا : بهترین موزیک پلیر با نمایش متن آهنگ

دیگر بخش های اپلیکیشن لایرا چیست ؟ خب اگر از منوی اصلی و پیشفرض که همه آهنگ های دستگاه شما را نمایش می دهد بگذریم. چند آیکون مختصر و معدود در دسترس شماست. آیکون سه خط در گوشه بالا سمت چپ اپلیکیشن منوی کشویی را در دسترس شما قرار می دهد که تنها برای دسترسی به آثار در دسته بندی های گوناگون کاربرد دارد.

اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra) ؛ موزیک پلیر همراه با متن فارسی

این دسته بندی ها در لایرا به این ترتیب هستند: همه آهنگ ها، خوانندگان (هنرمندان)، آلبوم ها، سبک ها، پوشه ها و پلی لیست ها. تجربه ما در این مورد هم می گوید که لایرا چندان توان خوبی در تمییز و تشخیص موزیک های فارسی، خوانندگان، سبک ها و حتی پوشه بندی های دستگاه شخصی خودمان ندارد!

بخش دیگر اپلیکیشن، ایکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست است که در کنار آن علامت ذره بین قرار دارد. طبیعتا آیکون ذره بین نیاز به توضیحات ندارد و مشخص است که برای چه کاربری تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: فالوور فیک رایگان کلاب هاوس

اما بخش سه نقطه که در آن هم نباید انتظار ابزارهای خاص و شگفت انگیزی را داشته باشید، شامل 4 قسمت کلی است. بخش اول برای رفرش کردن محتوای صفحه است. بخش دوم مربوط به تنظیمات اپلیکیشن که بعید است مشمول موارد خاصی باشد اما طبیعتا سری به آن میزنیم.

اپلیکیشن لایرا چیست (Lyra) ؛ موزیک پلیر همراه با متن فارسی

بخش دیگر برای امتیاز دهی به اپلیکیشن لایر است که قطعا باید بعد از یک بار تجربه لایرا به آن فکر کنید و نهایتا گزینه نسبتا بی ربط ساخت پلی لیست که شاید هر جای دیگری جز اینجا انتظارش را داشتیم. این گزینه آخر می توانست در منوی کشویی باشد تا آن بخش کمی متنوع تر باشد!

آیا لایرا بهترین موزیک پلیر با نمایش متن آهنگ است؟ صراحتا بخواهم بگویم نه! با جستجوی ساده ای در اینترنت می توانید به مواردی کامل تر با ابزارهایی بیشتر دسترسی داشته باشید که حتی پتانسیل جایگزین شدن به عنوان موزیک پلیر پیشفرض شما را نیز دارند. در نتیجه به هیچ وجه نمی توان گفت که لایرا بهترین موزیک پلیر با نمایش متن آهنگ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اپلیکیشن لایرا چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر