;
coinex

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس ؛ نحوه ریپورت کاربر در clubhouse

کلاب هاوس یکی از پربحث‌ترین اپ‌های سال 2021 است که در دسته شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد. ما در این جستار، به آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس می‌پردازیم.

به لطف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و همینطور افراد مشهوری همچون ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و همینطور بیل گیتس، تمام کسانی که اندکی در دنیای امروز آپدیت باشند، حداقل اسم کلاب هاوس به گوششان خورده است و اطلاعاتی راجع به آن دارند.

اما ما در این گفتار قصد داریم مطالبی همچون آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس و نحوه بلاک کردن در clubhouse را توضیح دهیم. در انتها نیز توضیحاتی راجع به این اپلیکیشن در اختیار شما می‌گذاریم. تا انتها با تکراتو همراه باشید!

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس

با اینکه این اپلیکیشن در آغاز مسیر خود قرار دارد و‌ هنوز فقط برای کاربران آیفون در دسترس است، جمعیت آن سیر افزایشی سریعی را در پیش گرفته است و البته که هرچقدر جمعیت کاربران آن افزایش یابد، احتمال دردسرهای آن نیز به همین منوال افزایش می‌یابد.

این افزایش جمعیت بدین معناست که کاربران با افکار، اخلاقیات و فرهنگ‌های متفاوت در این اپ دور هم جمع می‌شوند و می‌توانند به‌راحتی میکروفن خود را وصل کرده و شروع به صحبت کنند. این مهم موجب می‌شود برخی ترول‌ها برای دیگران دردسر درست کنند.

حتی ممکن است در برخی روم‌ها بحث بالا بگیرد و افراد متعصب به دیگران توهین کنند. به بیانی دیگر، هیچ ضمانتی وجود ندارد که افرادی که عضو کلاب هاوس می‌شوند خوش‌رفتار و محترم باشند و همگی قوانین آن را مو به مو رعایت کنند.

از این رو، ما در این گفتار، به آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس می‌پردازیم تا در صورت بروز مشکل، کاربر مورد نظر را ریپورت کرده و از شر آن راحت شوید. به کمک مراحل آموزشی زیر، به راحتی ترول‌ها را ریپورت کنید.

نحوه ریپورت کردن در کلاب هاوس

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس بسیار ساده و آسان است. در اولین قدم، زمانی که دیدید کسی در حال قانون شکنی است، کافیست پروفایل شخص‌ موردنظر را در بین کاربران روم پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
ریپورت در clubhouse چگونه است

قدم دوم: پس از ورود به پروفایل شخص، روی نماد منوی سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست را انتخاب کنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
ریپورت در clubhouse چگونه است

قدم سوم: اکنون قبل از گزینه Block روی آپشن «Report an incident» ضربه بزنید تا بتوانید مراحل آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس را طی کنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
ریپورت در clubhouse چگونه است

قدم چهارم: سپس از شما خواسته می‌شود دلیل ریپورت کردن خود را بیان کنید. برای این‌کار، مرتبط ترین گزینه به دلیل ریپورت کردن خود را در کادر زیر عبارت Why are you reporting x انتخاب کنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
ریپورت در clubhouse چگونه است

قدم پنجم: سپس به طور جزئی‌تر، توضیح دهید که چرا می‌خواهید گزارش شخص مورد نظر را بدهید. این جزئیات گزارش را می‌توانید در کادر زیر Details about the incident of issue بیان کنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در کلاب هاوس

حتی می‌توان با استفاده از گزینه Attach an image در پایین، اسکرین شاتی از رفتار توهین آمیز یا مدرکی که توهین وی را نشان می‌دهد، ضمیمه کنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در کلاب هاوس

قدم ششم: اکنون برای ثبت ریپورت روی Submit Report بزنید تا گزارش به مدیریت کلاب هاوس ارسال شود.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در کلاب هاوس

به جز روش بالا، می‌توانید نام کاربری افراد را جستجو کرده و آنها را ریپورت کنید. در این قسمت از آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس روی آیکون سرچ (با نماد ذره بین) در گوشه و بالای تالار کلاب هاوس  ضربه بزنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در کلاب هاوس

سپس کادر متن، نام کاربری فرد موردنظر را وارد کنید. سپس روی پروفایل وی ضربه زده و از اینجا به بعد آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس را می‌توان از قدم دوم به بعد دنبال کنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در کلاب هاوس

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس به پایان رسید. شما می‌توانید به همین سادگی گزارش افراد مخرب را به کلاب هاوس بدهید. حال نکاتی را درباره‌ی ریپورت کردن افراد بیان می‌کنیم که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

نکاتی راجع به ریپورت کردن افراد در کلاب هاوس

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
ریپورت در clubhouse چگونه است

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که وقتی گزارش شخصی را می‌دهید و یا به اصطلاح او را ریپورت می‌کنید، توجه داشته باشید که این کار را الکی انجام ندهید و حتما برای کار خود دلیل موجه داشته باشید. در غیر اینصورت، شما به دلیل رعایت نکردن قوانین clubhouse به دردسر خواهید افتاد.

از طرفی، ممکن است برای شما سوال شده باشد که کلاب هاوس چگونه می‌تواند بررسی کند که آیا شخص ریپورت شده واقعا موجب آزار دیگران یا قانون شکنی شده است و از این قضیه مطمئن شود؟

در واقع، همانطور که در مقاله‌ی آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس اشاره کردیم، این اپ لایوهای صوتی را تا مدتی در سرورهای خود ذخیره می‌کند تا اگر کسی گزارش ریپورت ثبت کرد، بتوانند آن را بررسی کنند و از صحت آن مطلع شوند.

علاوه بر این، خوب است بدانید اگر کسی را ریپورت کنید، هویت شما برای وی معلوم نمی‌شود و تنها کلاب هاوس اقدامات لازم را انجام می‌دهد. همینطور اگر شما مستقیما مورد اهانت قرار گرفته باشید، ممکن است clubhouse گزارش روند کار را به شما بدهد.

البته با اینکه هویت شما برای شخص گزارش شده مشخص نمی‌گردد، ولی برای وی توضیحات مختصری از دلیل ریپورت شدنش ارسال می‌شود.

همینطور اگر آن فرد در دسترس نباشد تا راجع به مسئله پیش آمده صحبت نماید، ممکن است حساب وی تا مدتی مسدود شود. پس از آن، اگر آن گزارش منطقی نباشد، می‌توان با دلایل منطقی با کلاب هاوس تماس گرفت و حساب خود را از حالت مسدود بودن خارج کند.

فراتر از اینها، اگر کسی حساب شما را ریپورت کرد، هرگز وی را تهدید نکنید چرا که ممکن است دردسرهای بزرگ‌تری برای شما ایجاد شود. همچنین هیچوقت به منظور تلافی، هیچ کاربری را مسدود نکنید.

گذشته از این‌، بعضی اوقات لازم است که به‌جای گزارش یا ریپورت کردن افراد دیگر، آنها را بلاک کرده تا از مزاحمت‌های آنها راحت شوید. بدین منظور، در ادامه ما به آموزش بلاک کردن در کلاب هاوس می‌پردازیم.

چطور در clubhouse کسی را بلاک کنیم؟

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
چطور در clubhouse کسی را بلاک کنیم

کلاب هاوس مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی قوانین و مقررات خاص خود را دارد که شما می‌بایست حین استفاده از اپ آنها را رعایت کنید. اگر شما کسی را دیدید که از این دستورالعمل‌ها تخطی می‌کند، می‌توانید اکانت مورد نظر را به کلاب هاوس گزارش دهید.

همینطور می‌توانید به سادگی آنها را بلاک کنید. در این شرایط دیگر نیازی به ارتباط برقرار کردن با ادمین‌های کلاب هاوس نیست. در شرایطی که کسی به شما توهین یا فحاشی کرد، توصیه می‌شود که وی را بلاک کنید.

نکته اینجاست که اگر تنها او را ریپورت کنید، چند روزی طول می‌کشد تا کلاب‌هاوس این گزارش را بررسی کند و اقدامات لازم را انجام دهد. بنابراین، بلاک کردن پروسه‌ای سریع‌تر برای خلاص شدن از شر فحاش‌ها و ترول‌هاست.

بعد از بلاک کردن، آنها دیگر صحبت‌های شما را نخواهند شنید و هرگاه شما وارد رومی شوید که آنها Speaker هستند، اپلیکیشن به شما نوتیفیکیشن می‌فرستد. از این رو، برای بلاک کردن در کلاب هاوس مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: ابتدا علامت سرچ را از صفحه اصلی انتخاب کنید و باکسی که در آن نوشته شده Find People and Clubs را لمس کنید. مانند شکل پایین:

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در clubhouse

مرحله دوم: حال نام کاربری را که می‌خواهید بلاک کنید در کادر مذکور وارد کنید. جستجو به طور پیش فرض در میان افراد (People) انجام می‌گیرد. اگر می‌خواهید به دنبال کلاب ها (Club) بگردید، مانند شکل زیر از بین یکی از دو گزینه‌ای که در کادر جستجو قرار دارد، گزینه Clubs را لمس کنید.

پس از وارد کردن اسم در میان نتایج جستجو فردی را که می‌خواهید بلاک کنید، از روی عکس پروفایل کلاب هاوس و یا مشخصات بیو کلاب هاوس وی پیدا کنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در clubhouse

مرحله سوم: در صفحه پروفایل کاربر مربوط به روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالا لمس کنید. در ادامه یک پنجره پاپ‌آپ در قسمت پایین اسکرین باز خواهد شد.

در قسمت پایینی این پنجره، نام کاربری فردی که می‌خواهید بلاک کنید نوشته شده و در زیر آن دو گزینه Block و Report an Incident آورده شده است. شما می‌بایست گزینه بلاک (Block) را لمس کنید.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در clubhouse

مجددا یک پنجره دیگر باز خواهد شد که به شما می‌گوید «با این کار فرد مورد نظر قادر نخواهد بود وارد رومی شود که شما در حال صحبت هستید و در روم‌هایی که او در حال صحبت هست به شما هشدار داده خواهد شد.»

اگر مطمئن هستید که می‌خواهید بلاک کنید، مجددا گزینه Block را لمس کنید تا فرایند بلاک کردن تکمیل گردد.

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
نحوه ریپورت کردن در clubhouse

البته بعضی مواقع در کنار عکس پروفایل یک نماد شیلد (سپر) وجود دارد. این علامت بدین معناست که شخص موردنظر قبلا توسط افراد دیگر نیز بلاک‌ شده است و شما اولین نفری نیستید که اقدام به این کار می‌کنید.

بدین ترتیب آن شخص در لیست بلاکی‌های شما قرار می‌گیرد و پس از آن، فرد مسدود شده نمی تواند وارد روم‌هایی شود که شما سخنران آن هستید و همینطور در صورت اقدام به ورود به اتاقی که فرد مسدود شده در حال حاضر سخنران است، به شما اطلاع داده می‌شود.

با این حال، ممکن است هردوی شما به اتاق‌هایی بپیوندید که هیچکدام در آنها سخنور نیستید و البته هیچ اطلاع رسانی‌ای نیز به شما نخواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم هنگام مسدود کردن شخصی، این عوامل را در ذهن داشته باشید زیرا هنوز راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در Clubhouse با یکدیگر روبرو شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بلاک کردن در این اپ، مقاله‌ی بلاک کردن در کلاب هاوس را مطالعه فرمایید.

کلاب هاوس چیست و مالک آن چه کسی است؟

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس

اگر شما جزو آن دسته از افراد باشید که اطلاعات زیادی راجع به این اپ ندارید، مطمئنا سوالی که ذهن شما را درگیر کرده این است که دقیقا اپلیکیشن کلاب هاوس چیست و همینطور سود آن نصیب چه کسی می‌شود؟

در واقع، کلاب هاوس نیز همانند اینستاگرام یا تلگرام، یک شبکه اجتماعی است اما تفاوت بزرگی با دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی دارد و آن این است که clubhouse تنها مبتنی بر صوت یا همان لایوچت است و در آن هیچ راه ارتباطی از طریق پیامک، عکس یا فیلم وجود ندارد.

این اپلیکیشن تنها برای کاربران آیفون در دسترس است ولی با توجه به موفقیت‌هایی که تاکنون کسب کرده، قرار است به زودی نسخه‌های کلاب هاوس برای کامپیوتر، اندروید و همینطور کلاب هاوس برای مک و لینوکس آن هم راه‌اندازی شود‌. همینطور برای کاربران آیفون، به منظور دسترسی راحت‌تر لینک دانلود کلاب هاوس آیفون را در این مقاله قرار دادیم.

در حال حاضر clubhouse برای کاربران این نسخه‌ها در دسترس نیست ولی به محض انتشار، لینک دانلود آن را در مقالات بالا قرار خواهیم داد. البته یک نسخه غیر رسمی از کلاب هاوس برای کاربران اندروید راه‌اندازی شده که نام آن کلاب هاوز (Clubhouze) است. شما می‌توانید آن را دانلود کرده و تا زمان انتشار نسخه رسمی، از کلاب هاوز استفاده کنید.

گذشته از این‌ها، مالکان کلاب هاوس پاول دیویسن (Paul Davison) و روهان سث (Rohan Seth) هستند که هر دو کارآفرینانی از بی‌اریا (Bay Area) سانفرانسیسکو و فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد هستند. البته مالک اپلیکیشن کلاب هاوس را باید کمپانی آلفا اکسپلوریشن (Alpha Exploration Co) یعنی کمپانی مادر آن بدانیم.

اپ clubhouse همانطور که به کمک ایلان ماسک و حمایت‌های آن به سرعت شروع به جذب کاربر کرد، توجه سرمایه گذاران به آن نیز بیشتر شد و قیمت سهام آن به صورت نجومی بالا رفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه مقاله‌ی مالک کلاب هاوس کیست را مطالعه کنید.

چگونه دعوتنامه کلاب هاوس بگیریم؟

آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس
دعوتنامه کلاب هاوس

در حال حاضر اگر کسی قصد داشته باشد در این اپ اکانت بسازد، لازم است حتما دعوتنامه کلاب هاوس داشته باشد. اما چگونه می‌توان این دعوتنامه را بدست آورد و آیا اگر دعوتنامه نداشته باشیم، نمی‌توانیم در clubhouse اکانت بسازیم؟

در حقیقت، سریع‌ترین روش برای وارد شدن به کلاب هاوس این است که از طریق دعوتنامه یکی از دوستان خود، به اپ دعوت شده و مراحل ساخت اکانت و پروفایل خود را تکمیل کنید. اما به دلیل محدودیت‌های کلاب هاوس برای دعوت افراد (تنها امکان دعوت دو نفر توسط یک شخص وجود دارد)، ممکن است این روش جوابگو نباشد.

بنابراین شما می‌توانید نام کاربری خود را در اپ ذخیره کرده و در لیست انتظار دعوتی‌ها قرار بگیرید تا زمانی که دعوت شوید. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای این پروسه مدت زمان معلومی وجود ندارد. البته می‌توانید از روش‌های کد دعوت رایگان کلاب هاوس و یا خرید دعوتنامه کلاب هاوس نیز وارد اپ شوید.

مهم‌تر از آن، توجه کنید که اگر قصد خرید کد دعوت کلاب هاوس را دارید، قبل از آن بررسی کنید که این اپ مناسب شما هست یا خیر تا الکی پول خود را در جوب نریزید! البته اگر از اپ خوشتان نیاید، می‌توانید به کمک آموزش دیلیت اکانت کلاب هاوس به‌راحتی حساب خود و اطلاعات درون آن را پاک کنید.

گذشته از این‌ها اگر توانستید بلیط ورود به clubhouse را بدست آورید، خواندن مقالات آموزش کار با کلاب هاوس، تنظیمات کلاب هاوس، آموزش ساخت روم و آموزش ساخت کلاب در اپلیکیشن کلاب هاوس می‌تواند برای شما مفید باشد.

همینطور می‌توانید مطالب رفع مشکل کلاب هاوس، حل مشکل دعوتنامه کلاب هاوس و امنیت و هک کلاب هاوس را نیز در تکراتو مطالعه فرمایید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص آموزش ریپورت کردن در کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر