;
coinex

رفع بلاک و ریپورت واتساپ ؛ آموزش تصویری رفع مسدودی و گزارش واتساپ

بلاک و ریپورت از جمله مشکلاتی است که ممکن است کاربران واتساپ با آن مواجه شوند. از این رو، ما در این گفتار به رفع بلاک و ریپورت واتساپ می‌پردازیم.

واتساپ یکی از پیام رسان‌های خارجی است که هرچند با کم و کاستی‌ها و محدودیت‌های زیادی مواجه است، ولی توانسته محبوبیت‌ خوبی بین مردم بدست بیاورد و کابران زیادی داشته باشد. اما بعضا در این اپلیکیشن شبکه اجتماعی مشکلاتی از قبیل مسدودی حساب و بلاکی پیش می‌آید.

بلاک و ریپورت شدن در واتساپ دلایلی دارد که یکی از آنها نقض قوانین حریم خصوصی واتساپ است. اما در ادامه نه تنها دلایل مختلف بلاک و ریپورت را به شما می‌گوییم، بلکه روش‌هایی برای رفع بلاک و ریپورت واتساپ به شما آموزش می‌دهیم. بنابراین در ادامه با آموزش رفع مسدودی واتساپ و رفع ریپورت شدن واتس اپ با تکراتو همراه باشید!

رفع بلاک و ریپورت واتساپ

در این روزها مردم بسیاری برای انتقال و به اشتراک گذاشتن فایل‌های خود و اطلاعات از اپلیکیشن واتساپ استفاده می‌کنند. حتی در این ایام کرونایی، شاهد برگزاری کلاس‌های آنلاین در این شبکه اجتماعی هستیم. در واتساپ، شما می‌توانید به سادگی با تمامی افراد و دوستان خود درارتباط باشید، وضعیت (status) بگذارید، در گروه‌ها عضو شوید و یا با مخاطبین خود تماس ساده یا تماس تصویری بگیرید.

تمام این‌ها باعث شده این اپلیکیشن توسط افراد زیادی نصب شود؛ هرچند محدودیت‌های آن بعضا موجب اعصاب خردی می‌شود و اگر تحمل آنها برایتان سخت است، نسخه‌های غیر رسمی این اپلیکیشن می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. دو تا از بهترین نسخه‌های غیر رسمی واتساپ جی بی و اوجی واتساپ هستند.

از این رو، ما در گفتارهایی به دانلود و آموزش کار با جی بی واتساپ (GBWhatsapp) و دانلود و آموزش کار با اوجی واتساپ (OGWhatsapp) پرداخته ایم. همینطور اگر حین استفاده از این نسخه‌های غیر رسمی به مشکل برخوردید، می‌توانید جستارهای حل مشکل واتساپ جی بی و حل مشکل اوجی واتساپ را نیز در تکراتو مطالعه کنید. با این حال، ممکن است این نسخه‌ها مشکلات امنیتی به همراه داشته باشند و هر چه باشد، در آخر هیچکدام مانند نسخه رسمی این اپ نمی‌شود. از این رو، اگر دوست دارید از این اپ استفاده کامل ببرید، گفتار آموزش کار با واتساپ را بررسی کنید.

گذشته از تمام این‌‌ها، واتساپ نیز مانند تمام فضاها و شبکه‌های اجتماعی دیگر قوانین خود را دارد که نقض آنها موجب مسدود شدن حساب شما می‌شود. در واقع، مسدود شدن در واتساپ دلایل مختلفی دارد و همینطور انواع آن نیز مختلف است. در ادامه، به جزئیات بیشتر این موضوع می‌پردازیم.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ ؛ دلایل مسدود شدن و آموزش رفع مسدودی واتساپ

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
آموزش رفع مسدودی واتساپ

ریپورت شدن در واتس اپ می‌تواند دلایل متنوعی داشته باشد و بسته به دلیل آن، نوع مسدود شدن اکانت شما متفاوت است. به طور کلی در واتساپ چهار نوع مسدود شدن وجود دارد:

  • مسدودیت موقف (Temporary): در این نوع، حساب شما موقتا توسط واتس اپ مسدود شده و پس از گذشت چند روز، حساب شما دوباره باز می‌شود.
  • مسدودیت دائمی (Permanent): این نوع مسدودیت همانطور که از نامش نیز مشخص است، با گذر زمان برطرف نخواهد شد و اگر شما قصد رفع ریپورت شدن واتس اپ را دارید، ابتدا باید به دنبال علت آن بگردید و سپس سعی کنید آن را برطرف کنید.
  • قفل شدن حساب موقت (Temporary Lock): در این نوع مسدودیت، هنگامی که واتساپ را باز کنید، به جای نشان دادن پیام‌ها تایمری به شما نشان داده می‌شود. این تایمر زمان مسدود بودن شما را نشان می‌دهد و می‌تواند دلایل متنوعی داشته باشد که اگر بخواهیم مختصرا به آنها اشاره کنیم ارسال محتوای نامناسب، پیام دادن به تعداد زیادی از افراد ناشناس و استفاده از نسخه‌های غیر رسمی در این دسته قرار می‌گیرند.
  • قفل شدن حساب به طور دائم (Permanent Locking): در این حالت نیز مانند حالت دوم، دوای درد شما صبر کردن نیست و حل مشکل گزارش واتساپ با گذر زمان برطرف نخواهد شد. بنابراین اگر حساب شما دائما قفل شود، تنها راه چاره شما این است که ثابت کنید اشتباه از تیم واتس اپ صورت گرفته و نه شخص شما. در غیر اینصورت، باید با اکانت خود خداحافظی کنید.

هرچند رفع ریپورت شدن واتس اپ در حالت قفل شدن حساب به طور دائم کار ساده‌ای نیست و حتی اگر شما مقصر نباشید، ممکن است چندین روز طول بکشد تا تیم پشتیبانی حل مشکل گزارش واتساپ را انجام دهد، اما در حالت قفل شدن حساب موقت، آموزش رفع مسدودی واتساپ آسان‌تر است. اما قبل از پرداختن به آموزش رفع مسدودی واتساپ در حالت قفل موقت، به برخی دلایل آن اشاره خواهیم کرد.

برای مثال اگر شما فیلم، عکس یا پیامی نامناسب که خلاف قوانین واتس آپ باشد، ارسال کرده و به نوعی تاثیر نامطلوب برای سایر کاربران داشته باشید و دیگران گزارش شما را به واتساپ بدهند، اکانت شما مسدود می‌شود.

یکی دیگر از دلایل مسدودیت موقت اکانت‌های واتساپ این است که شما همزمان هم از یکی از نسخه‌های غیر رسمی و هم از نسخه‌ی رسمی واتس اپ استفاده کنید چرا که استفاده از نسخه‌های غیر رسمی که در بالا برخی از آنها را معرفی کردیم، خلاف قوانین واتساپ است و اگر این برنامه متوجه استفاده از نسخه‌های دستکاری شده شود، اکانت شما موقتا مسدود می‌شود.

اگر پس از آنکه به شکل موقت مسدود شدید، به برنامه واتس آپ اصلی بر نگردید، ممکن است حساب شما برای همیشه مسدود شود. بنابراین اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، به منظور رفع ریپورت شدن واتس اپ ، سریعا از چت‌های خود در نسخه غیر رسمی بکاپ گرفته و نسخه رسمی را دانلود و نصب کنید و سپس صبر کنید تا زمان تایمر صفر شود. اگر نحوه بکاپ گرفتن از اطلاعات خود را در واتساپ بلد نیستید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا نحوه بکاپ گیری را یاد بگیرید.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع بن شدن واتس اپ

به علاوه، اگر شما برای شماره‌های ناشناس زیادی پیام فرستاده باشید و تعداد قابل توجهی از آنها شما را ریپورت کنند، حساب شما مسدود می‌شود. در این حالت، برای رفع ریپورت شدن واتس اپ و حل مشکل گزارش واتساپ می‌بایست صبر کنید تا زمان روی تایمر به پایان برسد و کار دیگری از شما برنمی‌آید.

آموزش رفع مسدودی واتساپ یک راه حل کلی دیگر نیز دارد و آن کمک خواستن از تیم پشتیبانی واتس اپ است. اما این روش ممکن است برای حل مشکل گزارش واتساپ مدت زمان زیادی لازم داشته باشد. خصوصا اینکه کشور ما تحریم شده و واتس اپ یک برنامه امریکایی است، به همین علت ممکن است دریافت پاسخ چندین روز یا هفته طول بکشد.

شما با ارسال ایمیل به تیم پشتیبانی، می‌توانید برای حل مشکل گزارش واتساپ اقدام کنید. اما در نظر داشته باشید ممکن است فرایند چند روز طول بکشد تا جواب دریافت کنید، اما اگر بعد از دو هفته همچنان پاسخی دریافت نکردید، بهتر است یک بار دیگر برای آنها ایمیل ارسال کنید.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع بن شدن واتس اپ
  • آدرس ایمیل پشتیبانی برای تمامی پلت فرم‌های واتس اپ : support@whatsapp.com
  • آدرس ایمیل پشتیبانی برای رفع ریپورتی حساب واتساپ برای نسخه وب و دسکتاپ : webclient_web@support.whatsapp.com

در آخر، اگر به هر دلیلی اکانت شما مسدود شده بود، پیام زیر را برای تیم پشتیبانی ارسال کرده و منتظر پاسخ آن بمانید.

Hi,

unfortunately, my WhatsApp account has been reported. Please check this issue.

Phone Number: (شماره تلفن خود را همراه با کد ایران 98+ در این قسمت وارد کنید )

Profile Name: ( نام کاربری خود را در این قسمت وارد کنید )

آموزش رفع مسدودی واتساپ به پایان رسید. در ادامه مقاله‌ی رفع بلاک و ریپورت واتساپ ، به موضوع بلاک در واتساپ و نحوه حل مشکل بلاک شدن در واتساپ خواهیم پرداخت.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ ؛ نحوه حل مشکل بلاک شدن در واتساپ

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع بن شدن واتس اپ

بلاک کردن یکی دیگر قابلیت‌های واتس اپ است کاملا با ریپورت کردن متفاوت است. با بلاک کردن شخصی، دسترسی او به اکانت شما محدود می شود. به عنوان مثال اگر شخصی را بلاک کنید، او دیگر نمی‌تواند به شما پیام دهد، تماس صوتی یا تصویری برقرار کند، استاتوس یا همان وضعیت شما را ببیند و همینطور آخرین تغییرات پروفایل شما برای وی نشان داده نمی‌شود.

بنابراین اگر کسی نیز شما را بلاک کند، انجام کارهای بالا برای شما امکان پذیر نیست و از این طریق می‌توانید تشخیص دهید که توسط شخصی بلاک شده‌اید. اما نحوه حل مشکل بلاک شدن در واتساپ چگونه است و چطور می‌توانیم از بلاکی دربیاییم؟ در واقع، نحوه حل مشکل بلاک شدن در واتساپ سه راه حل دارد.

روش اول رفع بلاک و ریپورت واتساپ : ساده ترین نحوه حل مشکل بلاک شدن در واتساپ حذف اکانت واتساپ و نصب دوباره آن است. برای این منظور، واتساپ را باز کرده و از سه نقطه بالا، به بخش منو بروید.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع بن شدن واتس اپ

اکنون به قسمت تنظیمات (Setting) و سپس Account و Delete my account بروید تا از آنجا اکانت خود را حذف کنید.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع بن شدن واتس اپ

در مرحله آخر واتس آپ از شما می‌خواهد که شماره تماس خود را وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه Delete account کلیک نمایید. پس از پاک شدن اکانت، می‌توانید مجددا در واتس اپ ثبت نام کنید.

روش دوم رفع بلاک و ریپورت واتساپ : دومین نحوه حل مشکل بلاک شدن در واتساپ ، استفاده از گروه مشترک با فردی است که شما را بلاک کرده است. در واقع، اگر شخصی شما را بلاک کرده باشد و شما با وی در یک گروه حضور داشته باشید، می‌توانید در آن گروه به آن شخص پیام دهید و از او بخواهید شما را از بلاکی دربیاورد.

روش سوم رفع بلاک و ریپورت واتساپ : آخرین روشی که به منظور رفع بلاک و ریپورت واتساپ پیشنهاد می‌شود این است که با شماره‌ای جدید در واتس اپ ثبت نام کنید.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع انسداد شماره واتساپ

در این حالت می‌توانید از چت‌ها و محتواهای خود در واتساپ قبلی بکاپ گرفته و آنها را در واتساپ جدید خود بازیابی کنید و از آنجایی که شماره جدید شما در بلاک لیست شخص مورد نظر قرار ندارد، می‌توانید بدون هیچ دردسری به وی پیام دهید. البته این را در نظر داشته باشید که آن مخاطب نیز می‌تواند هر زمان که تمایل داشت، شما را مجددا بلاک کند.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ ؛ چطور بفهمیم که بلاک شده ایم؟

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
چطور بفهمیم که در واتساپ بلاک شده ایم؟

در واقع، چندین روش برای تشخیص اینکه شما در واتساپ بلاک شده اید، وجود دارد که ما در این مقاله رفع بلاک و ریپورت واتساپ به آنها اشاره خواهیم کرد.

تشخیص بلاک بودن از طریق آخرین بازدید: اگر نتوانید آخرین بازدید یک نفر را مشاهده کنید، احتمال دارد که آن شخص شما را بلاک کرده باشد. با این حال، ممکن است آن کاربر به طور کلی لست سین خود را برای تمام افراد مخفی کرده باشد. از این رو، کارایی این روش را می‌توان حدود ۴۵ درصد پیش بینی کرد.

تشخیص بلاک بودن از طریق تصویر پروفایل: برای استفاده از این روش، پروفایل فردی را که به آن مشکوک هستید باز کنید و عکس پروفایل او را بررسی نمایید. در صورتی که نمی‌توانید پروفایل وی را ببینید، این احتمال وجود دارد که شخص شما را بلاک کرده باشد. پس به عنوان یک قاعده کلی، زمانی که شخصی را بلاک می‌کنید، او دیگر قادر به دیدن تصویر پروفایل شما نیست. اما ممکن است شخص موردنظر اصلاً علاقه‌ای به انتخاب عکس پروفایل نداشته باشد.

تشخیص بلاک بودن از طریق تماس: ترفند دیگر تماس گرفتن با مخاطب مورد نظر است. اگر در هنگام تماس صدای بوق را نشنیدید، به احتمال زیاد بلاک شده اید.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع انسداد شماره واتساپ

تشخیص بلاک بودن از طریق تیک پیام: بررسی تیک پیام از دیگر روش‌هایی است که به منظور تشخیص بلاک بودن یا نبودن می‌توان آن را در نظر گرفت. در واقع، هر کس که یک بار هم از واتس اپ استفاده کرده است، می‌داند که در این اپ سه نوع تیک وجود دارد:

  • یک تیک خاکستری: پیام شما به سرور واتساپ ارسال شده است. بدین معنا که ارسال پیام با موفقیت صورت گرفته است.
  • دو تیک خاکستری: پیام به مخاطب شما تحویل داده شده است.
  • دو تیک آبی: پیام شما توسط مخاطبتان خوانده شده است.

چنانچه شخصی شما را بلاک کرده باشد، پیام‌های ارسال شده از طرف شما برای آن شخص، همیشه در حالت «یک تیک خاکستری» خواهد بود. البته این روش نیز با توجه به حالت روح و یا امکانات برخی واتس اپ‌های غیر رسمی حدود ۵۵ درصد خواهد بود. به جز روش‌های بالا، ترفندهای دیگری نیز برای تشخیص بلاک بودن یا نبودن وجود دارد که می‌توانید آنها را در گفتار چگونه تشخیص دهیم کسی ما را در واتساپ بلاک کرده بررسی کنید.

چگونه از پیام‌های واتساپ بکاپ بگیریم؟

از آنجایی که محتوای داخل واتساپ در فضای ابری ذخیره نمی‌شود، اگر بخواهید واتساپ خود را روی گوشی جدید نصب کنید و در عین حال نمی‌خواهید محتوای شما پاک شود، می‌بایست از محتوای خود نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید.

بدین منظور، وارد تنظیمات واتساپ خود شده و از آنجا گزینه chats را انتخاب کنید.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع انسداد شماره واتساپ

از بین گزینه‌هایی که به شما نشان داده می‌شود، گزینه chat backup را انتخاب کنید.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع انسداد شماره واتساپ

با انتخاب گزینه Google Drive Settings بازه زمانی بکاپ گیری را انتخاب کنید و سپس اکانت موردنظر خود را انتخاب کنید. در آخر، می‌توانید با انتخاب گزینه Back up over wifi زمان بکاپ گیری را به وقتی که به وای فای وصل هستید، منتقل کنید.

شما می‌توانید تنظیمات این بخش را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که واتساپ به طور اتوماتیک در بازه‌های زمانی مشخص از آرشیو گفتگوهای شما در گوگل درایو فایل بکاپ تهیه کند. بازه‌های زمانی که در این بخش قابل انتخاب هستند، شامل روزانه (Daily)، هفتگی (Weekly) و ماهانه (Monthly) می‌شوند. با انتخاب گزینه Never بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ در گوگل درایو به کل غیر فعال می‌شود.

همینطور اگر تمایل دارید که از ویدئوهایتان نیز نسخه پشتیبان تهیه شود، تیک باکس Include Videos را فراموش نکنید. با توجه به حجم محتوای در حال بکاپ گیری، ممکن است این فرآیند کمی طول بکشد.

رفع بلاک و ریپورت واتساپ
رفع انسداد شماره واتساپ

حالا که از همه چیز بکاپ گرفته شده، هر بار که واتس اپ را نصب مجدد می‌کنید قادر به بازگردانی چت‌ها خواهید بود، تفاوتی نمی‌کند روی چه دستگاهی باشد. توجه داشته باشید که واتس اپ در عین تهیه پشتیبان از فایل‌ها در گوگل درایو، نسخه دیگری را هم در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می‌کند. بنابراین باید انتظار پر شدن حافظه را هم داشته باشید.

سخن پایانی

ما در این گفتار سعی کردیم که به رفع بلاک و ریپورت واتساپ بپردازیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. به غیر از این، اگر به دانستن بیشتر درباره واتساپ و نسخه‌های غیر رسمی آن علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود گفتارهای آموزش ساخت نظرسنجی واتساپ، آپدیت امنیتی جدید واتساپ و تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر را مطالعه کنید.

همینطور بررسی مقالات دانلود واتساپ جدید 2021 ، کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ و نحوه انتقال چت از واتساپ به تلگرام نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

به علاوه، بررسی جستارهای ارسال ویدئو با حجم بالا از طریق واتس اپ، نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟ و واتساپ صورتی شما را در استفاده از این اپلیکیشن‌کمک خواهد کرد

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص مقاله رفع بلاک و ریپورت واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    حساب کاربری واستاپ مسدود شد خواهش میکنم راهنمایی کنید

    پاسخ

    سلام آقا واتساپ من مسدود شده است لطفا کمکم کنید که درست شود الان خیلی وقت است که واتساپ ندارم تلفن +9809929964893

    پاسخ

    یک شماره میتونه بمن پیام ارسال کنه ولی من نمیتونم به یک شماره پیام بفرستم پیامم براش با دو تیک خاکستری میره ولی اون میگه برای من نیومده فقط در حال نوشتن

    پاسخ

    تروخدا منو از بن در بیارید فردا امتحان جغرافیایی دارم😭😭🥺

    پاسخ

    سلام وات ساپ بیزنس مسدود شده چکار کنم الان

    پاسخ

    سلام آقا من مشکلی دارم نمی توانم به حساب واتس اپ خود وارد شوم نمی دانم چرا این مشکل بوجود آمده است من موارد مهمی در حساب واتساپ خود دارم لطفآ حساب واتساپ من را باز کنید و مشکل را برطرف کنید تلفن همراه ۹۹۱۳۳۳۹۸۵۵

    پاسخ

    سلام من میتونم درست کنم با ۵۰تومن هزینه

    پاسخ

    سلام.من مخاطبی را ریپورت و مسدود کردم کل پیامها پاک شد چطور پیامها را برگردانم؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنین

    پاسخ

    سلام خوبی شماره من واتساپ مسدود کردن حساب

    پاسخ

    براى همه سوالات کارباران داراى معلولىت ازجمله فشتىبانى ازصحفه خوان هاو فن اورى ىارى رسان ىاهر نزدى درباره دسترسى فذىرى محصولات واتساف با ما از اىن طرىق تماس بګىرىد

    پاسخ