;
coinex

مینی سریال Mare of Easttown : معرفی درام جدید HBO با بازی کیت وینسلت

مینی سریال Mare of Easttown جدیدترین سریال اچ بی او است که در آن کیت وینسلت نیز نقش آفرینی می کند. برای دانستن جزئیات بیشتر تا پایان با ما همراه شوید.

مینی سریال Mare of Easttown مجموعه داستانی درباره مشکلات و مصائب افرادی است که معمولا زندگیشان روایت نمی شود. این سریال در روستایی در ایالت پنلسیلوانیا می گذرد و داستان حول ماره شیهان (کیت وینسلت) که یک پلیس در این شهر کوچک است، می گذرد. مسئولیت های سنگین شخصی، تراژدی خانوادگی (که البته آن را بعدا متوجه خواهیم شد) در تمام اعضا صورت و رفتار او عیان است. او فردی خشن بوده و ندرتا لبخند می زند.

این سریال جذاب که یک درام اجتماعی است بر نقطه ای تکیه می کند که سینما اغلب نادیده می گیرد و آن تاثیر مسئولیت های شخصی بر زندگی یک فرد مخصوصا یک زن است. این سریال نشان می دهد که چطور این مسئولیت های شخصی می تواند یک فرد را فرسوده و نابود کند. در این مطلب تلاش می کنیم درباره این مینی سریال و جزئیات پیرامون آن با شما صحبت کنیم.

مینی سریال Mare of Easttown : معرفی درام جدید HBO با بازی کیت وینسلت

علاوه بر مشکلات موجود برای این زن ما در طول داستان متوجه می شویم که کیتی بیلی، دختر 19 ساله معتاد به مواد مخدر که دختر دوست دبیرستان این افسر پلیس است، ناگهان ناپدید می شود.

شهر ایست تاون مکانی تاریک و فقیرانه و پر از اندوه و غم است. ماره به عنوان یک کارگاه پلیس با بیشتر افراد شهر که همگی دارای مشکلات متعددی هستند، اغلب برخورد می کند.

اعتیاد به مواد مخدر و الکل نیز در این شهر بیداد می کند. در یکی از اولین صحنه های فیلم ما می بینیم که ماره در صحنه یک سرقت حضور دارد، سرفتی که در خانه زنی به نام بث هانلون اتفاق افتاده است. در نهایت ماجرا ماره پی به این قضیه می برد که برادر این زن فردی (دومینیک جانسون) است که بخاطر رفع مشکلات خود و خرید مواد مخدر مورد نیازش در جست و جوی اشیایی در خانه خواهر خود بوده تا بتواند با فروش آنها مشکلات خود را رفع نماید.

مینی سریال Mare of Easttown

وقتی ماره این مرد را دستگیر می کند، خواهرش یعنی بث در حضور همه مشتی بر صورتی او می زند. سپس این زن در خلوت با ماره گریه کرده و در آغوش او می گوید:

خدا مرا ببخشید، اما گاهی آرزو می‌کنم که ای کاش او بمیرد و من راحت شوم.

به طورخلاصه می توان گفت که این اثر به عنوان یکی از بهترین سریال های 2021 روایتی از زندگی افراد و شخصیت هایی است که با مشکلات بزرگ دست و پنجه نرم می کنند و با احساسات عمیق و متناقض خود تلاش می کنند دربرابر تجاوز نیروهایی که بسیار بیشتر از آنها قدرت دارند، با هم متحد شده و مقاومت کنند.

نقد و بررسی

مسئله اصلی درحقیقت روایت و مطالعه منطقی درباره یک جامعه رو به اضمحلال و چگونگی دوام آن است. همانقدر که این سریال درباره جرم و پیدایش مجرمان تمرکز دارد، بر جنبه روانشناسی این وقایع وحشتناک و دلایل این اتفاقات و تاثیر آن بر جامعه نیز تمرکز می کند.

به عنوان مثال در داستانی که درباره قتل ارین که یک مادر نوجوان تنها است مشکلات و مصائب موجود در یک شهر کوچک آمریکایی به خوبی نشان داده شده و آسیب شناسی می شود. ارین پس از یک اجتماع جوانان شهر برای یک مهمانی در جنگل مرده پیدا می شود. او درحقیقت توسط بریانا (مکنزی لانسینگ، دوست دختر شرور پدر بچه ارین) مورد ضرب و شتم قرار گرفته و می میرد.

این شهر کوچک پس از اینکه یک دختر گمشده و یک دختر به قتل می رسد، به شدت آشفته و بهم می ریزد. برای تحقیقات درباره این مسئله یک کارگاه به نام کالین زابل برای کمک به ماره وارد عمل می شود. ما از طریق برخورد این دو افسر پلیس می توانیم محدودیت ها و نقص در سازمان پلیس و همچنین برخی از مزایای آن را ببینیم.

با آشکار شدن پیج و خم های پرونده ها این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های HBO در سال 2021 نیز بسیار جذاب تر شده و ما را شگفته زده می کند. هنگامی که مخاطبان در پایان قسمت دو با برخی از مسائل رو به رو می شوند نسبت به درگیری تمام افراد شهر در خبرها مبهوت و گیج می شوند. به هر صورت مینی سریال Mare of Easttown روایتی جذاب و پر و پیچ خمی را نشان می دهد که همزمان با مسائل جنایی، مشکلات و مصائب اجتماعی را نیز نشان می دهد.

بازیگران، تولید و زمان پخش

در ژانویه 2019، گزارش داده شد که برد اینگلسبی خالق مینی سریال Mare of Easttown خواهد بود که تمام قسمت های آن را گادوین اوکانر کارگردانی خواهد کرد. تهیه کنندگان این مینی سریال Mare of Easttown افرادی مانند اینگلسببی، اوکانر، کیت ونسلت، پلی لی، مارک رویابل و گوردون گری خواهند بود.

مینی سریال Mare of Easttown

در سپتامبر 2019 نیز اعلام شد بازیگرانی مانند جولیان نیلکسون، ژان اسمارت، آنگوری رایس، ایوان پیترز، کیلی اسپاینی، جان داگلاس تامپسون، پاتریک مورنی، بن مایلز، کتی کرایسلر، جیمز مکاردل، سوسی بیکن، جو تیپت و نیل هاف در این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

اولین قسمت این سریال در روز 18 آوریل سال 2021 پخش شد و قرار است، هفت قسمت داشته باشد. فیلمبردای این مینی سریال در پاییز سال 2019 در فیلادلفیا و شهرهای اطراف آن آغاز شد با اینحا تولید آن به دلیل همه گیری کووید-19 خیلی زود متوقف گشت، در اوایل سپتامبر 2020 دوباره در ظرف یک ماه فیلمبردای از سرگفته شد.

جمع بندی

بعد از بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020 به نظر می رسد مینی سریال Mare of Easttown به دلیل داستان های جنایی و پلیسی اش می تواند مخاطبان گسترده ای را جذب کند، ما نیز امروز در این مقاله تلاش کردیم با معرفی مختصر درباره داستان و دیگر جزئیات آن شما را با این مینی سریال جدید شبکه اچ بی او بیشتر آشنا نماییم.

همانطور که توضیح داده ایم این سریال صرفا یک سریال جنایی کلاسیک نیست، بلکه همچنین مشکلات و مصائب مردمانی که در حاشیه و شهرهای کوچک زندگی می کنند را نیز روایت می کند به همین دلیل احتمالا مخاطبان درام اجتماعی نیز می توانند این سریال را دوست داشته باشند. سریالی که در شمار بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان جای دارد.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد، اندکی شما را با جزئیات این مینی سریال آشنا کرده باشد. اگر نکته یا مسئله ای ذکر نشده و شما آن را مهم می دانید خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

در پایان برای دوستداران دنیای جذاب سریال، پیگیری بهترین انیمیشن های سریالی 2020 ، بهترین سریال های نتفلیکس 2020 و بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020 را نیز توصیه می کنیم.

همچنین علاقه مندان به سریال های ترکی توصیه می کنیم حتما نگاهی به بهترین سریال های ترکی 2020 ، بهترین سریال های ترکی 2021 و بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV) داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

منبع: en.wikipedia, theguardian

نظر شما درباره مینی سریال Mare of Easttown چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر