;
coinex

مینی پروفایل تلگرام چیست ؛ همه قابلیت های آپدیت جدید Telegram

هر آپدیت جدید تلگرام این روزها قابلیت ها و ابزارهای جدیدی به همراه دارد. مینی پروفایل تلگرام چیست ؟ این موضوع مرکزی بحث ما در بررسی آپدیت جدید تلگرام است.

برخلاف برخی دیگر از شرکت های مالک پیامرسان نظیر فیسبوک، که برای دیدن یک قابلیت مهم جدید در به روزرسانی های آن مدت هاست انتظار می کشیم، تلگرام از جمله سرویس ها و شرکت هایی است که در هر بروزرسانی آن ابزارها و قابلیت های چشمگیر جدیدی ارائه می شود که مدتی باید با آن ها کار کنیم تا همه جنبه های آن را بفهمیم و استفاده از آن را یاد بگیریم.

در واقه هرچه واتساپ در ارائه قابلیت هایی که کاربرانش انتظار آن را دارند کوتاهی می کند، تلگرام با خلاقیت های نوین خود کاربران را غافلگیر می کند و به هیچ وجه در بند ابتدائیات نمانده است!

از این بحث ها بگذریم. تردیدی نیست که تلگرام از پیشروان دنیای ارتباطات دیجیتال و آنلاین و از بهترین پیامرسان های جهان است که در بحث امنیت کاربران نیز از مهمترین ها به شمار می آید. حالا به روزرسانی جدیدی برای این سرویس پرطرفدار ارائه شده و قصد داریم قابلیت های جدید آن یعنی مینی پروفایل را بررسی کنیم. اما مینی پروفایل تلگرام چیست ؟ با ما باشید.

مینی پروفایل تلگرام چیست ؟

همه قابلیت های آپدیت جدید Telegram

همانطور که گفتیم تلگرام نه تنها در آپدیت هایش میزبان قابلیت های نوین می شود، بلکه در رقابت با برترین های این حوزه و ایده های جدید نیز منفعل نمانده و قابلیت های متناسب با نیاز بازار را در مدت کوتاهی ارائه میدهد. در این مورد به طور خاص مقصود ما به ارائه اپلیکیشن و سرویس پرسروصدای کلاب هاوس است که ایده چت صوتی را رونق بخشید.

در راستای این ایده بود که در کوتاه مدتی و پیش از آن که کلاب هاوس به خود بجنبد، تلگرام قابلیت وویس چت را ارائه داد و حتی اندکی بعد از آن رسما قابلیت چت روم صوتی توییتر برای کاربران این سرویس ارائه شد.

حالا با بروزرسانی جدید تلگرام، نه تنها قابلیت چت صوتی بهبودهایی تجربه کرده است، بلکه قابلیت های جدیدی نیز به این سرویس ارائه شده است. برای آشنایی با جزئیات این بروزرسانی با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

نحوه غیرفعال کردن لایک اینستاگرام چگونه است؟

ریمیکس اینستاگرام چیست؟

مینی پروفایل تلگرام چیست

چندی پیش و در یک بروزرسانی دیگر، تلگرام با ارائه قابلیت زمان بندی ویس چت، مستقیما رقابت با کلاب هاوس را آغاز کرد. با این وجود در بروزرسانی جدید، کاربران می توانند چت های صوتی را برای تاریخی مشخص زمان بندی کنند. به روزرسانی جدید قابلیت چت صوتی را منعطف تر می کند که پیش از این صرفا به کاربران امکان می داد چت صوتی را در لحظه آغاز کنند.

مینی پروفایل تلگرام چیست ؛ همه قابلیت های آپدیت جدید Telegram
مینی پروفایل تلگرام چیست

به علاوه تلگرام میزبان قابلیت شمارش معکوس نیز شده تا در نقش یادآور برای چت صوتی زمان بندی شده ظاهر شود. زمانی که شمارش معکوس به صفر برسد، چت صوتی لزوما آغاز نمی شود چون میزبان باید گزینه شروع را لمس کند. اما قابلیت جدید این ابزار دسترسی به مینی پروفایل است که حین چت صوتی با لمس گزینه تامب نیل ظاهر می شود. اما مینی پروفایل چیست و شامل چه مواردی می شود؟

مینی پروفایل تلگرام چیست ؟

مینی پروفایل برای دسترسی به برخی از اطلاعات کلی کاربران حاضر در اتاق گفتگو است که افراد به میل خود منتشر می کنند. این درواقع نوعی خلاصه از بیوگرافی است که می تواند شامل متن، تصاویر و مواردی دیگر باشد.

مینی پروفایل تلگرام چیست ؛ همه قابلیت های آپدیت جدید Telegram
مینی پروفایل تلگرام چیست

تلگرام با بروزرسانی جدید از بهبود سیستم پرداختی خود نیز خبر می دهد. سیستم پرداختی تلگرام زین پس می تواند در تمام چت ها، فرایند پرداخت را مدیریت کند. این قابلیت باعث می شود پرداخت پول هنگام حرف زدن با دوستان ساده تر شود. تلگرام به صراحت می گوید برای ارائه سرویس پرداختی کارمزدی دریافت و سیستم پرداخت تلگرام اطلاعات پرداختی را ذخیره نمی کند.

بیشتر بخوانید:

لایو روم اینستاگرام چیست؟

مسنجر رومز اینستاگرام چیست؟

اما بعد از بحث از مینی پروفایل تلگرام چیست باید به دیگر قابلیت ها آپدیت جدید بپردازیم. فارغ از این قابلیت، تلگرام دو وب اپلیکیشن جدید برای موبایل و دسکتاپ ارائه داده است. این وب اپلیکیشن ها در مقایسه با وی اپلیکیشن های پیشین کاملا از نو طراحی شده اند.

این ابزارهای جدید با قابلیت های متنوعی ارائه شده و استیکرهای انیمیشنی را پشتیبانی می کنند و حتی پوشه های چت را نیز نمایش می دهند. تلگرام افزون بر این ویژگی ها، پخش کننده داخلی ویدیو را بهبود بخشیده و انیمیشن های روان تر و جدیدتری به نسخه اندروید می آورد.

مینی پروفایل تلگرام چیست ؛ همه قابلیت های آپدیت جدید Telegram
مینی پروفایل تلگرام چیست

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر درباه به روزرسانی تلگرام می توانید بیانیه مطبوعاتی این شرکت را نیز ببینید. تلگرام به کاربران اندرویدی پیشنهاد می کند به جای نصب نسخه گوگل پلی، نسخه مستقل این پیام رسان را از وب سایت تلگرام دانلود کنند. نسخه ای که چندی پیش در نسخه بدون محدودیت تلگرام به آن پرداختیم. این نسخه می تواند قابلیت های جدید و متنوعی در اختیار کاربران قرار دهد. نسخه‌ی مستقل تلگرام به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود و این یعنی مجبور نیستید پس از هر بار انتشار نسخه‌ی جدید، به وب‌سایت رسمی تلگرام مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

رفع خطای Too Many Attempts تلگرام

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020

افزایش قابلیت ها و ابزارهای امنیتی تلگرام

مینی پروفایل تلگرام چیست ؛ همه قابلیت های آپدیت جدید Telegram

نسخه جدید تلگرام همچنین از قابلیت حذف خودکار پیام نیز پشتیبانی می کند و تعیین تاریخ انقضا برای لینک ها دعوت و گروه های نامحدود جدید را در دسترس قرار داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این باره، تلگرام بع واسطه جنجال های مربوط به حریم خصوصی و امنیت واتساپ مانند سیگنال حالا مدتی هست که میزبان شمار زیادی از مهاجران واتساپ شده و بر همین اساس قابلیت انتقال چت از واتساپ به تلگرام را ارائه داد. از آن زمان تاکنون تلگرام با پیش بینی دغدغه های کاربران، قابلیت های جدیدی یز ارائه داده است.

البته امکان حذف خودکار پیام و زمان بندی تاریخ انقضا و حذف خودکار پیام پیش از این در بخش Secret Chat در دسترس کاربران بود، ولی استفاده از آن در گفتگوهای عادی امکان پذیر نبود. در جدیدترین بروزرسانی اما برای پلتفرم های اندروید و iOS قابلیت حذف خودکار پیام به مانند قابلیت پیشین در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این قابلیت را می توان درون چت ها فعال کرد.

در زمان فعال سازی حذف خودکار، بازه زمانی 24 ساعته یا هفت روزه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. نحوه کارکرد این قابلیت بدین شکل است که تمام پیام های ارسال شده پس از فعالسازی این قابلیت در پی گذر مدت زمان تعیین شده، به طور خودکار حذف خواهد شد.

البته باید در نظر داشته باشید که قابلیت حذف خودکار، تمامی پیام ها را حذف نمی کند و پیام هایی که پیش از فعالسازی قابلیت حذف خودکار جابجا شده باشند مشمول این قابلیت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟

چگونه تشخیص دهیم کسی ما را در واتساپ بلاک کرده؟

در این مورد تلگرام کمی دیر به خود آمده است. واتساپ از اوایل سال 2020 این قابلیت را ارائه کرد و سیگنال از سال 2016 این قابلیت را ارائه داده بود.  تلگرام همچنین تغییراتی در گروه‌ هایی اعمال می‌ کند که ممکن است تجربه‌ ای مشابه یکی از قابلیت‌ های محبوب Clubhouse را ارائه دهد. گروه‌ های جدیدی در تلگرام با نام Broadcast Group تعریف شده‌ اند که تعداد نامحدودی از کاربران توانایی عضو شدن در آن‌ ها را دارند، با این‌ حال انتشار پست صرفا توسط مدیران گروه انجام می‌گیرد.

از طرفی، قابلیت چت صوتی (Voice Chat) برای تمامی حاضران Broadcast Group ارائه می‌ شود. تلگرام می‌ گوید قابلیت مورد بحث مخصوص جوامع بزرگ است که افراد در آن‌ ها اخبار و مباحث مختلف را با هم به‌ اشتراک می‌ گذارند.

مینی پروفایل تلگرام چیست
مینی پروفایل تلگرام چیست

تلگرام برای انحصاری نگه داشتن این گروه‌ ها و کمک به رشد سریع آن‌ها اعلام کرده است امکان تعیین تاریخ انقضا برای لینک‌ های دعوت به گروه فراهم می‌ شود. البته منقضی شدن لینک دعوت صرفا محدود به زمان نیست و می‌ توان تعیین کرد پس از تعداد مشخصی استفاده، لینک منقضی شود. امکان استفاده‌ هم‌ زمان از هر دو معیار نیز وجود دارد. به‌ لطف لینک‌ های منقضی‌ شونده‌ دعوت، مدیران گروه‌ها می‌توانند بهتر افراد عضو شده را مدیریت کنند و موضوعات خصوصی‌ را اندکی خصوصی‌ تر نگه دارند.

مدتی پیش و نگرانی ها از بابت عملکرد امنیتی واتساپ سبب شد تا افراد از بابت دسترسی فیسبوک به اطلاعات شان، واتساپ را کنار گذاشته و سراغ تلگرام بروند. افزایش قابلیت ها و ابزارهای حریم خصوصی با مواردی مانند حذف خودکار پیام ها، تصمیمی هوشمندانه از سوی تلگرام است که منجر به محبوبیت بیشتر این سرویس می شود.

البته حتی با وجود اضافه شدن قابلیت های جدید، تلگرام هنوز مهمترین مشخصه حریم خصوصی یعنی رمزنگاری سراسری (End-to-End Encryption) را ندارد گه در نوع خود یک نقص اساسی است.  تمامی پیام‌ های تلگرام از لحاظ فنی، رمزنگاری‌ شده هستند؛ با این‌ حال پیام‌ های بخش Secret Chat تنها پیام‌ هایی هستند که فقط از طریق دستگاه افراد شرکت‌ کننده در Secret Chat می‌ توان به آن‌ ها دسترسی داشت. تلگرام می‌‌ گوید همین تفاوت باعث می‌ شود بتوان قابلیت‌ هایی مثل Broadcast Group را در پلتفرم پیاده‌ سازی کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مینی پروفایل تلگرام چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر