;
coinex

لایو صوتی اینستاگرام چیست و غیرفعال کردن تصویر در لایو اینستا چگونه است؟

لایو صوتی اینستاگرام با استفاد از غیرفعال کردن تصویر در لایو قابلیت جدیدی است که برای برخی کاربران اینستاگرام فعال شده است. چرا؟ رقابت با کلاب هاوس، تلگرام و غیره. در ادامه با بررسی بیشتر با تکراتو همراه باشید.

بیش از یک سال از معرفی کلاب هاوس می‌گذرد و تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از 10 میلیون نفر فراتر رفته است. پس از ترند شدن نام و کارکرد این اپلیکیشن، بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی نیز به فکر به روزرسانی برای استفاده از لایو افتادند. تلگرام قابلیت ویس چت خود را به آپدیت کرد و آن را برای کانال‌ها نیز در دسترس درآورد، توییتر از قابلیت اسپیس (Space) رونمایی کرد و مایکروسافت به فکر خرید اپلیکیشن دیسکورد با قیمت‌های نجومی افتاده است. حالا به نظر می‌رسد فیسبوک نیز به فکر چاره است تا از این غافله عقب نماند.

مطابق آخرین خبرها، قابلیت لایو صوتی اینستاگرام برای برخی از کاربران به شکل محدود فعال شده است. استفاده از لایو اینستاگرام در مقایسه با کلاب هاوسی که نیاز به دعوتنامه دارد و نسخه اندروید Clubhouse نیز هنوز عرضه نشده، مزیت محسوب می‌شود. البته هنوز بسیاری از کاربران هستند که استفاده از تلگرام و توییتر را ترجیح می‌دهند. با بررسی بیشتر این موضوع با تکراتو همراه باشید.

لایو صوتی اینستاگرام چیست ؟

و غیرفعال کردن تصویر در لایو اینستا چگونه است؟

فیسبوک کمپانی که در سال 2013 با رقم سرسام‌آور یک میلیارد دلاری اینستاگرام را خرید، حالا با تغییر تحول‌های چندماه اخیر، جایگاه خود را در صدر فهرست شبکه‌های اجتماعی در خطر می‌بیند. به ویژه پس از رسوایی‌های امنیتی واتساپ در آخرین بروزرسانی‌اش. اما هنوز هم بعید به نظر می‌رسد سلطه اپلیکیشن‌های این کمپانی،‌ یعنی فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر به این زودی‌ها پایان پیدا کند.

اکنون قابلیت لایو صوتی اینستاگرام عرضه شده که در آن کاربران می‌توانند با غیرفعال کردن تصویر در لایو اینستا در واقع دوربین گوشی خود را خاموش کنند و تنها صوتی صحبت کنند. با این حال این قابلیت برای همه فعال نشده و به نظر می‌رسد تفاوت قابل ملاحظه‌ای نیز با روم های کلاب هاوس داشته باشد. مثلا تعداد افراد حاضر در لایو بسیار کمتر از روم های Clubhouse است. پس از غیرفعال کردن تصویر در لایو اینستاگرام کاربران این امکان را نیز خواهند داشت که صدای خود را نیز غیرفعال کنند تا از نویز یا «توی صحبت هم پریدن» جلوگیری شود. این قابلیت‌ها بی‌شک با هدف رقابت با کلاب هاوس اضافه شده‌اند. بسیاری از کاربران حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما لزوماً نمی‌خواهند دنیا چهره آن‌ها را ببیند.

لایو صوتی اینستاگرام چیست و غیرفعال کردن تصویر در لایو اینستا چگونه است؟
لایو صوتی اینستاگرام چیست و غیرفعال کردن تصویر در لایو اینستا چگونه است؟

بسیاری از قابلیت‌ها و اصطلاحات کلاب هاوس در لایو صوتی اینستاگرام وجود ندارد. در کلاب هاوس امکان ریزهند کردن و ملحق شدن به استیج وجود دارد. در لایو صوتی اینستا علاوه بر اینها خبری از پینگ و مادریتور هم نخواهد بود. این نخستین باری نیست که اینسناگرام از رقبای خود کپی می‌کند و البته موفق می‌شود. شاید بسیاری از ما ندانیم که «استوری» قابلیتی بود که اینستاگرام از اسنپ چت کپی کرد (درست وقتی که پیشنهاد 3 میلیارد دلاری خرید اسنپ چت با پاسخ منفی روبه رو شد) و بعدها واتساپ و سایر اپلیکیشن‌ها نیز قابلیت‌های مشابهی اضافه کردند.

اخیرا نیز فیسبوک قابلیت محبوب تیک تاک، یعنی ساخت ویدیوهای کوتاه محبوب را تحت عنوان ریز اینستاگرام (Instagram Reels) معرفی کرد و حتی وعده کسب درآمد بیشتر از آنها را داد. حالا هم با بالاگرفتن تب دانلود کلاب هاوس کمپانی های مختلف، از تلگرام و توییتر گرفته تا اینستاگرام حتی ردیت به سراغ استفاده از قابلیت های مشابه برای ساخت پلتفرم های گفتگوی صوتی رفته‌اند. به نظر شما ترند گفتگوهای مبتنی بر ویس به صورت زنده تا کی ادامه خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techcrunch

نظر شما در خصوص لایو صوتی اینستاگرام چیست و آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را در این خصوص در کامنت‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر