;
coinex

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 ؛ راهنمای خرید هارد اس اس دی

این راهنمای خرید بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 به شما کمک می‌کند که بهترین SSD را برای نیازهای مختلف از جمله سرعت بالا، ظرفیت بالا یا بودجه کم انتخاب کنید.

معمولاً هنگامی که به دنبال خرید بهترین لپتاپ باشید؛ چه بهترین لپ تاپ گیمینگ و یا بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و غیره، اولویت شما قطعاتی مثل سی‌پی‌یو، جی‌پی‌یو، رم و نمایشگر است. در نتیجه، ظرفیت حافظه داخلی جزء آخرین مواردی است که هنگام انتخاب لپ تاپ به ذهن می‌رسد. به همین دلیل ممکن است به مرور برای افزایش سرعت، ظرفیت یا بهبود عملکرد سیستم تصمیم به ارتقای حافظه داخلی و خرید یک SSD جدید بگیرید.

با توجه به تعداد زیاد گزینه‌های موجود در بازار از برندهای مختلف، در این مطلب با راهنمای انتخاب بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 با شما هستیم تا به شما در این تصمیم‌گیری مهم کمک کنیم. پس با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

یکی از بهترین روش‌های ارتقای هر لپتاپی، خرید یک SSD پرسرعت است. این درایوها، سرعت بوت شدن سیستم، اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارها را افزایش داده و به طور کلی باعث می‌شوند سیستم شما پرسرعت‌تر به نظر برسد. اما لزوماً همه درایوهای SSD کیفیت و عملکرد مشابهی ندارند. می‌توانید با صرف هزینه زیاد، درایوی با سرعت خواندن و نوشتن بالا مثل بهترین هارد اس اس دی گیگابایت یا بهترین هارد اس اس دی ای دیتا را بخرید یا اینکه یک SSD خوش قیمت با عملکرد خوب را پیدا کنید.

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024
بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

خیلی از درایوهای SSD دارای فرم فاکتور 2.5 اینچی هستند که از طریق پورت ساتا به کامپیوتر متصل می‌شوند. اما در حال حاضر، SSDهای کوچکتر NVMe روزبروز متداول‌تر می‌شوند. چنین درایوهایی از طریق کانکشن M.2 به مادربورد متصل می‌شوند. گزینه بعدی، درایو SSD PCIe 4.0 (و حالا 5) است؛ حتی بعضی از درایوهای SSD با آداپتور PCIe کار می‌کنند و مثل کارت گرافیک یا صدا داخل مادربورد نصب می‌شوند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، در حال حاضر درایوهای SSD و تکنولوژی‌های مورد استفاده آنها بسیار متنوع‌تر شده‌اند؛ در نتیجه انتخاب بهترین گزینه کار ساده‌ای نیست. برای آشنایی بهتر و انتخاب بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 با ما همراه باشید.

1. Corsair MP600 Pro NH

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

  • ظرفیت‌ها: 500 گیگابایت، 1، 2، 4 و 8 ترابایت
  • حداکثر سرعت خواندن: 7000 مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن: 6500 مگابایت بر ثانیه
  • مزایا: قیمت مناسب، سرعت بالای خواندن و نوشتن، تکنولوژی PCIe 4.0
  • معایب: سرعت بعضی درایوهای گران قیمت‌تر، بیشتر است

اگر به دنبال بهترین حافظه ssd برای لپ تاپ هستید، حتماً MP600 Pro از برند کورسیر را در نظر داشته باشید. این درایو SSD، تنوع ظرفیت خوبی دارد؛ از جمله 500 گیگابایت، 1، 2، 4 و 8 ترابایت. همچنین، با خرید این درایو به سرعت بالای درگاه PCIe 4.0 دسترسی خواهید داشت یعنی حداکثر سرعت خواندن 7000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 6500 مگابایت بر ثانیه. مهم‌تر اینکه، قیمت این محصول کورسیر چندان زیاد نیست.

لازم به ذکر است که سرعت MP600 Pro در تست‌ها بیشتر بوده و به رکورد سرعت خواندن 7400 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 7100 مگابایت بر ثانیه رسیده؛ در نتیجه نسبت به سرعت‌های اعلام شده بر آن، سریع‌تر کار می‌کند. شاید برای خواندن و نوشتن تصادفی چنین سرعتی چندان ملموس نباشد، اما این درایو توانسته در تست‌های بنچمارک با درایوهای PCIe 5.0 رقابت کند.

در مجموع، MP600 Pro با داشتن سرعت خوب، تنوع ظرفیت و قیمت مناسب یک درایو SSD کامل و جامع است. با در نظر گرفتن مجموعه ویژگی‌های جامع این درایو کورسیر، می‌توان آن را برای بسیاری از کاربردها و نیازها بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 در نظر گرفت.

2. Samsung 990 Pro

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

  • ظرفیت‌ها: 1، 2 و 4 ترابایت
  • حداکثر سرعت خواندن: 7450 مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن: 6900 مگابایت بر ثانیه
  • مزایا: سرعت بسیار بالا، قابل اعتماد بودن برند سامسونگ، ظرفیت حداکثر 4 ترابایتی
  • معایب: قیمت بالا

اگر به دنبال بهترین هارد اس اس دی سامسونگ برای ارتقای لپتاپ هستید، حتماً 990 Pro را در نظر داشته باشید. این درایو سامسونگ، مدل‌های 1، 2 و 4 ترابایتی داشته و سرعت خواندن و نوشتن آن به ترتیب به 7450 و 6900 مگابایت بر ثانیه می‌رسد. همچنین، 990 Pro یک محصول قوی از یک برند شناخته شده است و می‌توانید برای این درایو یک هیت سینک مخصوص هم تهیه کنید. این درایو SSD سامسونگ ارزانترین هارد ssd نیست اما نمی‌توان ایراد خاصی به آن وارد کرد.

اگر به دنبال سریع ترین هارد ssd برای لپ تاپ هستید، حتماً این درایو سامسونگ را که بهترین عملکرد نسل چهارم SSD را دارد، در نظر داشته باشید؛ به خصوص اگر دائماً فایل‌های بزرگ را جابجا می‌کنید. در مجموع، 990 Pro یک درایو قوی و حرفه‌ای با عملکردی بسیار خوب است. قیمت این درایو سامسونگ نسبت به درایو MP600 Pro کورسیر بیشتر است، اما تفاوت قیمت این دو چندان زیاد نیست و قطعاً 990 Pro از برند سامسونگ، ارزش پرداخت هزینه خرید را دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024

بهترین مانیتورهای برنامه نویسی 2024

3. WD Blue SN580 Gen 4 SSD

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

  • ظرفیت‌های متنوع که از 250 گیگابایت شروع می‌شود.
  • حداکثر سرعت خواندن: 4000 مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن: 2000 مگابایت بر ثانیه
  • پشتیبانی از PCIe Gen 4
  • مزایا: ظرفیت‌های متنوع، قیمت مناسب، محصولی قابل اطمینان
  • معایب: محصولات بسیار سریع‌تر هم در بازار هستند.

اگر اصلی‌ترین معیار شما برای انتخاب بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 قیمت است، اما مایل نیستید از برندهای ناشناس خرید کنید، حتماً Blue SN580 از وسترن دیجیتال را در نظر داشته باشید. این درایو وسترن دیجیتال حداکثر سرعت نوشتن 4000 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن 2000 مگابایت بر ثانیه را دارد. همچنین مجموعه ظرفیت‌های این درایو متنوع است و می‌توانید مدل 250 گیگابایتی آن را با قیمت مناسب تهیه کنید. بعلاوه، درایوهای وسترن دیجیتال نرخ خرابی پایینی دارند؛ در نتیجه می‌توانید نسبت به کیفیت آنها مطمئن باشید.

درایو SN580 سریع ترین هارد ssd برای لپ تاپ نیست و از نظر سرعت، در سطح درایوهایی مثل MP600 Pro یا 990 Pro قرار ندارد؛ اما اگر به دنبال ارزانترین هارد ssd هستید، حتماً این محصول وسترن دیجیتال را در نظر داشته باشید. می‌توانید مدل 250 گیگابایتی این درایو را با قیمت 35 دلار بخرید و در حال حاضر قیمت مدل 2 ترابایتی آن 100 دلار است؛ در نتیجه با خرید این درایو می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اگر به دنبال یک درایو SSD M.2 اقتصادی هستید و نیازی به سریع ترین هارد ssd برای لپ تاپ ندارید، SN580 می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد.

4. Samsung 870 EVO SSD

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

  • حداکثر ظرفیت 2 ترابایت
  • حداکثر سرعت خواندن: 560 مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن: 530 مگابایت بر ثانیه
  • پشتیبانی از ساتا
  • مزایا: قابل اطمینان بودن برند سامسونگ، بسیار مناسب برای لپ تاپ‌های قدیمی، سرعت خوب ساتا
  • معایب: به اندازه درایوهای M.2 سریع نیست، فرمت قدیمی‌تر

معرفی بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 را با یکی دیگر از محصولات سامسونگ ادامه می‌دهیم. اگر یک لپتاپ قدیمی‌تر بدون اسلات M.2 دارید که با درایوهای ساتا سازگار است، 870 EVO می‌تواند بهترین هارد اس اس دی سامسونگ برای شما باشد. حداکثر سرعت نوشتن این درایو SSD به 560 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن آن به 530 مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این درایو، حداکثر ظرفیت 2 ترابایت را دارد و با توجه به اعتبار برند و محصولات سامسونگ، با خرید آن نیازی به نگرانی درباره خراب شدن یا نقص عملکرد این درایو ندارید.

870 EVO، بهترین هارد اس اس دی برای لپ تاپ با تکنولوژی ساتا است و می‌تواند برای لپ تاپ‌های قدیمی‌تر، گزینه بسیار خوبی باشد. همچنین وقتی تصمیم به خرید لپ تاپ جدید بگیرید، می‌توانید این درایو را در یک محفظه مخصوص قرار داده و تبدیل به یک SSD اکسترنال کنید. با توجه به سرعت مناسب ساتا، چه به دنبال اجرای سیستم‌عامل باشید و چه ذخیره فایل‌ها، EVO می‌تواند بهترین حافظه ssd برای لپ تاپ از نوع ساتا باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین هدفون های با سیم 2024

بهترین موس گیمینگ 2024

5. Crucial T700 NVMe SSD

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

  • حداکثر ظرفیت: 4 ترابایت
  • حداکثر سرعت خواندن: 11700 مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن: 9500 مگابایت بر ثانیه
  • پشتیبانی از استاندارد PCIe 5.0
  • مزایا: سرعت فوق العاده بالا، تکنولوژی PCIe 5.0، حداکثر ظرفیت 4 ترابایت
  • معایب: قیمت بالا

اگر به دنبال بهترین هارد ssd در بازار با تکنولوژی PCIe 5.0 هستید، حتماً این محصول کروشیال را در نظر داشته باشید. حداکثر سرعت خواندن و نوشتن مدل 1 ترابایتی این درایو به ترتیب به 11700 و 9500 مگابایت بر ثانیه می‌رسد که البته برای مدل‌های پرظرفیت‌تر این درایو به ترتیب 2400 و 11800 مگابایت بر ثانیه است. حداکثر ظرفیت این درایو، 4 ترابایت است و در مجموع قیمت بالایی دارد، ولی از نظر سرعت بی رقیب است.

این درایو، بهترین هارد اس اس دی برای لپ تاپ از نوع PCIe نسل پنجم است و اگر به دنبال درایوی از این نسل هستید، حتماً نگاهی به این محصول کروشیال داشته باشید؛ چون سرعت این درایو به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد.

6. Silicon Power P34A60

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

  • حداکثر ظرفیت: 2 ترابایت
  • حداکثر سرعت خواندن: 2200 مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن: 1600 مگابایت بر ثانیه
  • پشتیبانی از استاندارد PCIe 3.0
  • مزایا: قیمت بسیار مناسب، حداکثر ظرفیت 2 ترابایت، سرعت مناسب برای کارهای روزانه
  • معایب: استاندارد قدیمی‌تر PCIe، سرعت پایین

اگر به دنبال گرانترین هارد ssd نیستید و از لپ تاپ خودتان بیشتر برای وبگردی و کارهای ساده‌ای مثل ویرایش متن استفاده می‌کنید، حتماً این SSD سیلیکون پاور را در نظر داشته باشید. حداکثر سرعت خواندن این درایو 2200 و حداکثر سرعت نوشتن آن 1600 مگابایت بر ثانیه است. این درایو، دارای حداکثر ظرفیت 2 ترابایت است و مدل 1 ترابایتی آن با قیمتی حدود 50 دلار به فروش می‌رسد.

اگر به دنبال بهترین هارد ssd در بازار از نوع PCIe 3.0 هستید، به احتمال زیاد این SSD می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. قطعاً هر لپ تاپی برای اجرای کارهای پردازشی سنگین تولید نشده و لزوماً همه لپ تاپ‌ها نیاز به سریع ترین SSD بازار ندارند. بنابراین، گاهی اوقات دلیلی برای خرید سریع‌ترین یا گرانترین هارد ssd ندارید؛ به خصوص اگر لپتاپ شما فقط از استاندارد PCIe 3.0 پشتیبانی می‌کند. اگر شما هم چنین شرایطی را دارید، درایو مقرون به صرفه و اقتصادی P34A60 می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین کیبورد های گیمینگ 2024

بهترین هندزفری های گردنی 2024

7. Samsung 870 QVO SATA III 2.5-inch SSD

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

  • حداکثر ظرفیت: 8 ترابایت
  • حداکثر سرعت خواندن: 560 مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن: 530 مگابایت بر ثانیه
  • پشتیبانی از استاندارد ساتا
  • مزایا: حداکثر ظرفیت 8 ترابایت، سرعت خوب ساتا، عملکرد مطمئن
  • معایب: قیمت بالا، غیرقابل رقابت با سرعت M.2

معرفی بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 را با یکی دیگر از محصولات سامسونگ ادامه می‌دهیم. اگر به دنبال یک درایو ساتا هستید، اما نیاز به فضای زیادی برای ذخیره اطلاعاتی مثل کالکشن فیلم دارید، 870 QVO می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. حداکثر سرعت خواندن و نوشتن این درایو به ترتیب به 560 و 530 مگابایت بر ثانیه می‌رسد و حداکثر ظرفیت آن 8 ترابایت است. مثل سایر محصولات برند سامسونگ، با خرید این درایو هم نیازی به نگرانی درباره خراب شدن یا نقص عملکرد درایو ندارید.

درایوهای ساتا جزء سریع‌ترین درایوهای 2024 نیستند؛ اما برای لپتاپ‌های قدیمی‌تری که اسلات M.2 ندارند، گزینه‌های زیادی ندارید. 870 QVO بین درایوهای ساتا بیشترین سرعت را دارد و ظرفیت 8 ترابایتی آن هم برای بسیاری از نیازها کفایت می‌کند. در مجموع، اگر هزینه این درایو برای شما قابل پرداخت باشد، به سختی می‌توان گزینه بهتری به عنوان جایگزین آن پیدا کرد.

8. Sabrent Rocket 4 Plus 4TB SSD

بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024

  • حداکثر ظرفیت: 8 ترابایت
  • حداکثر سرعت خواندن: 3500 مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن: 7000 مگابایت بر ثانیه
  • پشتیبانی از استاندارد PCIe Gen 4
  • مزایا: ظرفیت زیاد، سرعت بالای PCIe Gen 4، گزینه هیت سینک
  • معایب: قیمت بالا

معرفی بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 را با Sabrent Rocket 4 Plus به پایان می‌بریم. اگر لپتاپ شما از PCIe Gen 4 پشتیبانی می‌کند و به دنبال درایوی با ظرفیت بالا هستید، حتماً این SSD را در نظر داشته باشید. سرعت خواندن و نوشتن این درایو به ترتیب به 3500 و 7000 مگابایت بر ثانیه می‌رسد و مدل‌های 4 و 8 ترابایتی هم دارد. برای دسترسی به این ظرفیت بالا باید هزینه زیادی پرداخت کنید، اما قطعاً این درایو ارزش هزینه را دارد؛ به خصوص اگر به دنبال خرید بهترین حافظه ssd برای لپ تاپ با ظرفیت بالا از نوع M.2 باشید.

Rocket 4 Plus سریع ترین هارد ssd برای لپ تاپ نیست، اما سرعت آن بسیار خوب است و بر خلاف خیلی از SSDهای نسل چهارم، یک مدل 8 ترابایتی هم دارد. بعلاوه، می‌توانید برای این SSD ابزارهایی مثل هیت سینک هم بخرید. قیمت مدل 8 ترابایتی این SSD حدود هزار دلار است، اما اگر فقط یک اسلات M.2 دارید و در عین حال به دنبال ظرفیت زیادی برای ذخیره اطلاعات هستید، Rocket 4 Plus می‌تواند بهترین هارد ssd در بازار برای شما باشد.

جمع‌بندی

در مجموع، انتخاب بهترین SSD بستگی به نیازها و انتظارات شما دارد؛ از جمله مشخصاتی مثل گذرگاه مورد پشتیبانی، سرعت مورد انتظار برای ذخیره اطلاعات و حجم فضای مورد نیاز برای ذخیره. اما مدل‌های معرفی شده در این مطلب، از جهات مختلف جزء بهترین گزینه‌ها هستند که خرید آنها توصیه می‌شود. امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین درایوهای SSD از نظر عملکرد چه مدل‌هایی هستند؟

سامسونگ 990 پرو، کروشیال P5 پلاس و وسترن دیجیتال Black SN750 جزء بهترین SSDها هستند.

چه درایوهای SSD برای گیمینگ مناسب‌تر هستند؟

990 پرو از سامسونگ، SSD 670p M. 2 از اینتل و درایو 2 ترابایتی Fury Renegade کینگستون جزء بهترین‌ها برای گیمینگ هستند.

M.2 سریع‌تر است یا NVMe؟

درایوهای SSD NVMe M.2 نسبت به SSD M.2 ساتا سرعت بیشتری دارند. این درایوها با بهره‌برداری از گذرگاه PCIe می‌توانند به حداکثر سرعت انتقال 20 گیگابیت بر ثانیه برسند که نسبت به سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه‌ای مدل ساتا بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین هارد ssd لپ تاپ 2024 چیست؟ شما خرید کدام مدل را توصیه می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر