;
coinex

اینترنت رایگان شاد تنها با سیمکارت دانش آموزی ارائه می شود

سازمان تنظیم مقررات رادیویی به همه اپراتورهای کشور اعلام کرده که استفاده از اینترنت رایگان شاد تنها با سیمکارت دانش آموزی ممکن خواهد بود.

اسفندماه سال ۹۹ نمایندگان محلس شورای اسلامی در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصویب کردند که اینترنت پیامرسان های داخلی به میزان یک پنجم تعرفه اینترنت پیامرسان خارجی محاسبه شود.

در نتیجه تصویب این لایحه وزیر ارتباطات ایرادی در بند تصویب شده را متذکر شد و آن اینکه با این کار ترافیک و اینترنت رایگان شبکه شاد دیگر وجود ندارد و مشمول هزینه خواهد شد. حالا وزیر اراتیاطات می گوید استفاده از بسته اینترنت رایگان اپلیکیشن شاد با سیم کارت شاد میسر خواهد بود.

اینترنت رایگان شاد تنها با سیمکارت دانش آموزی ارائه می شود

بعد از پیگیری بیشتر ماجرا، مجلس با اصلاح بند مورد بحث اعلام کرد که تعرفه اینترنت پیامرسان های داخلی مانند شاد و دانشگاه ها و مراکز دولتی در سال آینده رایگان خواهد بود و مشمول ۲۰ درصد نرخ تعرفه نخواهد شد. با این حال گویا این بند نیز در حل مشکل قانونی موفق نبوده و شاد از تیر امسال تیر رایگان نیست، مگر روی سیمکارت های شاد یا سیمکارت های دانش آموزی. در رابطه با اینترنت رایگان شاد حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات در گفتگویی اعلام کرد:

براساس آمار موجود، به‌دلایل مختلف مدارس و دانش‌آموزان برای آموزش از پلتفرم‌های دیگری به‌جز «شاد» نیز استفاده می‌کردند و همین مسئله در عمل رایگان‌بودن تحصیل در فضای مجازی را تحت‌الشعاع قرار می‌داد و انتقاداتی به آن وارد می‌کرد. از زمانی‌که استفاده از شبکه دانش‌آموزی شاد رایگان اعلام شد، ترافیک بسیار خوبی در شبکه ایجاد کرد؛ اما همیشه خانواده‌ها و حتی معلم‌ها از این مسئله گلایه می‌کردند که برخی از آموزش‌ها در پلتفرم‌های دیگر انجام می‌شود و باید برایش هزینه پراخت کنند.

اینترنت رایگان شاد تنها با سیمکارت دانش آموزی ارائه می شود

بنابر اظهارات جوشقانی، مرکز ملی فضای مجازی شبکه شاد را در زمره پیامرسان ها قرار داده است. او افزود که سازمان تنظیم مقررات چند روز قبل این به اپراتورها اعلام کرده که از اول تیر استفاده از شاد دیگر رایگان نیست و هزینه آن مانند دیگر پیامرسان های داخلی و مطابق یک سوم قیمت اینترنت محاسبه خواهد شد. معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد:

اکنون همه بخش‌های وزارت ارتباطات در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی ارائه بسته‌های اینترنت رایگان روی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی هستند تا به‌واسطه تعریف بسته‌های متنوع روی سیم‌کارت‌های مخصوص دانش‌آموزان،‌ امکان دسترسی عادلانه به شبکه ملی اطلاعات و سایت‌های آموزشی بین دانش‌آموزان فراهم شود.

وی بیان کرد بر‌اساس نظر دولت، وزارت ارتباطات برای آموزش مجازی علاوه‌بر رایگان‌کردن پلتفرم شاد، بسته‌های اینترنت رایگان نیز برای معلمان در نظر گرفت و رگولاتوری نیز از اپراتورها خواست این کار را انجام بدهند و اکنون نیز در حال رایزنی با سازمان برنامه برای پرداخت حق اپراتورها هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینترنت رایگان اپلیکیشن شاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر