;
coinex

قطعی آب در تهران از شنبه 9 مرداد چقدر جدی است؟

در کنار قطعی های مکرر برق در کشور، گویی حال نوبت به قطعی آب رسیده است. اما ماجرای قطعی آب در تهران از شنبه 9 مرداد چقدر جدی است؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه دو نوع اخطار در زمینه کاهش مصرف و البته اخطار قطع برای مشترکین صادر شده اشاره کرده که از ابتدای تیرماه 1400 مشترکین بدمصرف و پرمصرف تهرانی، یعنی آن دسته از مشترکین که مصرف آن ها بیش از دو برابر الگوی متعادل مصرف آب باشد، اخطار پیامکی و کتبی دریافت کرده اند.

پدر نتیجه آب مشترکین پرمصرف و بد مصرف تهرانی از شنبه 9 مرداد مطابق قرار قبلی به مدت دو تا پنج ساعت در زمان اوج مصرف قطع خواهد شد. اما داستان قطعی های آب از چه  قرار است؟

قطعی آب در تهران از شنبه 9 مرداد چقدر جدی است؟

بختیاری با بیان اینکه 20 درصد مشترکین تهرانی بیش از دوبرابر الگوی مصرف، آب مصرف کرده‌ اند گفت که الگوی مصرف آب در تهران 15 متر مکعب در ماه برای هر نفر است که مشترکین پرمصرف تا 30 مترمکعب آب در ماه مصرف کرده‌ اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه حدود 30 درصد مشترکان کمی بیش از الگو مصرف دارند و 20 درصد مشترکان جزو مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق‌ العاده مصرف بالایی دارند ادامه داد:

پمشترکین بدمصرف یا استخر دارند و از آب شرب برای پرکردن استخر استفاده می‌کنند و یا برای آبیار‌ی باغچه از آب شرب استفاده کرده‌اند.

بختیاری با توجه به مصرف بالای آب در تهران، توضیح داد که هم‌ اکنون 3 درصد مشترکین ما از آب مجانی یا آب امید استفاده می‌ کنند که یک‌ سوم الگوی مصرف را رعایت کرده‌ اند و البته 50 درصد مشترکین تهرانی در حد الگوی مصرف از آب استفاده می‌ کنند. وی ادامه داد:

کسانی که بیشتر از الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند به‌صورت پلکانی قیمت آب محاسبه می‌شود که البته برخی از آن‌ها به قیمت آب اهمیتی نمی‌دهند، زیرا این کالا ارزان است.

بختیاری همچنین گفت:

با افزایش هر یک درجه دمای هوا, 60 تا 70 درصد معادل یک شهر 200هزارنفری مصرف آب افزایش می‌ یابد این درحالی است که ما امسال علی‌رغم گرمای زیاد و بارش کم و کسری مخازن اجازه ندادیم آب قطع شود و این جفاست که با توجه به همه مسائلی که در مورد کم‌آبی مطرح می‌ شود اما بخشی از مشترکین آب توجهی به نوع مصرف ندارند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص قطعی آب در تهران از شنبه 9 مرداد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر