;
coinex

بهترین سریال های کره ای ؛ فهرست برترین K-drama های کره

محبوبیت کیدراما روز به روز در جهان در حال افزایش است. از این رو در این گفتار پربیننده‌ترین و بهترین سریال های کره ای در طول زمان را معرفی کنیم. با ما باشید.

هرچند سریال‌های کره‌ای از زمان‌های گذشته در کشورهای آسیایی شناخته شده بودند و طرفداران خود را داشتند. اما در این چند سال گذشته، کیدراما راه خود را به کشورهای اروپایی نیز باز کرده است و به طور کلی، سریال های کره ای در سطح جهان معروف و پرطرفدار هستند.

در واقع، بخش عمده شهرت و محبوبیت سریال‌های کره‌ای به خاطر پیشرفت‌های فراوان صنعت سینمای کره است و البته حضور و برنده شدن فیلم انگل (parasite) در اسکار سال 2020 نقش بزرگی در آشنا کردن مردم جهان با صنعت سینمای کره بود. از این رو در این گفتار قصد داریم برترین سریال های کره ای را به شما معرفی کنیم.

بهترین سریال های کره ای


از زمان‌های گذشته شاهد پخش برخی سریال‌های کره‌ای تاریخی در تلویزیون ملی کشورمان بوده‌ایم و این مسئله موجب شده عموم مردم آشنایی کمی با کیدراما داشته باشند. البته مطمئنا سریال‌های کره‌ای به ژانر تاریخی خلاصه نمی‌شوند و کیدراما شامل ژانرهای متنوع و پرطرفداری است.

از این رو در این مقاله، قرار است با بهترین سریال های کره ای در ژانرهای مختلف آشنا شوید که دیدن آنها را به تمامی طرفداران کیدراما پیشنهاد می‌کنیم. البته گفتنی است که تعداد محبوب ترین درام های کره ای به قدری زیاد است که همه‌ی آنها در این فهرست جا نخواهند شد.

به همین خاطر ما سعی کرده‌ایم در اولویت بهترین سریال‌های جدید را در این لیست قرار دهیم و همینطور اگر سریال پیشنهادی شما در این فهرست قرار نداشت، می‌توانید آن را در قسمت کامنت‌های این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید. بنابراین با ما همراه باشید تا پربیننده‌ترین و بهترین سریال های کره ای را بشناسید.

همه ما مرده‌ایم (All of Us Are Dead)

بهترین سریال های کره ای

  • محصول سال: 2022
  • ژانر: اکشن، ترسناک، جوانان، علمی تخیلی
  • بازیگران: Park Ji Hoo, Yoon Chan Young, Jo Yi Hyun

سریال کره‌ای All of Us Are Dead یکی از بهترین سریال‌های کره ای 2022 بوده که از وبتونی به نام School Attack اقتباس شده است. این سریال از شبکه نتفلیکس پخش شد و توانست مورد استقبال مردم قرار بگیرد. داستان این کیدراما درباره گروهی از دانش آموزان بوده که در جریان شیوع ویروس زامبی در مدرسه خود به دام می‌افتند. آنها ناامیدانه سعی می‌کنند تا به زامبی تبدیل نشده و از مدرسه خود فرار کنند.

گل برفی (Snowdrop)

بهترین سریال های کره ای

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: عاشقانه، درام، ملودرام، سیاسی
  • بازیگران: Jung Hae In, Kim Ji Soo, Jang Seung Jo

سریال کره ای گل برفی به کارگردانی Jo Hyun Taek و نویسندگی Yoo Hyun Mi ساخته شده است. این کیدراما که از بهترین سریال های کره ای است، بر اساس داستان واقعی و برگفته شده از دست نوشته‌های مردی بوده که از کمپ زندان‌های سیاسی در کره شمالی فرار کرده است. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بازیگران این سریال، مطلب بازیگران سریال گل برفی (Snowdrop) را در تکراتو مطالعه نمایید.

داستان سریال گل برفی در سال 1987، زمانی که کره جنوبی توسط حکومت دیکتاتور اداره می‌شد، در جریان است. «ایم سو هو» و «اون یونگ رو» هر دو دانشجو هستند. روزی سو هو، غرق در خون، به ناچار به خوابگاه دخترانه‌ای پناه می‌برد که یونگ رو در آن ساکن است. وی علیرغم خطر زیاد تصمیم می‌گیرد به این پسر جوان کمک کند.

سر آستین قرمز (The Red Sleeve)

بهترین سریال های کره ای

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، درام، ملودرام
  • بازیگران: Lee Jun Ho, Lee Se Young, Kang Hoon

کیدرامای The Red Sleeve یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تاریخی در سال 2021 بوده که داستان آن از رمانی به نام The Sleeve’s Red Cuff اثر Kang Mi-Kang گرفته شده است. سریال در قرن 18 ام رخ می‌دهد و درباره عشق میان بانوی دربار سونگ دوک ایم (Lee Se Young) و ولیعهد یی سان (Lee Jun Ho) است. این سریال را می‌توان یکی از بهترین سریال‌های کره ای عاشقانه دانست.

بازی اسکویید (Squid Game)

بهترین سریال های کره ای

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: اکشن، هیجان انگیز، معمایی، درام
  • بازیگران: Lee Jung Jae, Park Hae Soo, Heo Sung Tae

داستان این سریال که از بهترین سریال های کره ای است، بر پایه گروهی از افراد با ملیت‌های مختلف بوده که برای انجام یک سری بازی‌های کودکانه با برخی عوامل تهدیدکننده در زندگیشان دعوت شده‌اند تا شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنند. افراد با بردن این بازی حدود 45.6 میلیارد وون معادل 38.6 ملیون دلار دریافت خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر با این سریال پربیننده نتفلیکس، پیشنهاد می‌کنیم مقالات بازیگران سریال بازی مرکب و تحلیل روانشناختی سریال Squid Game را در تکراتو مطالعه کنید. همینطور ممکن است مطلب بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب برای شما جالب باشد.

نام من (My Name)

بهترین سریال های کره ای

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: اکشن، عاشقانه، جنایی، درام
  • بازیگران: Park Eun Bin, Rowoon, Nam Yoon Su

سریال نام من نیز یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای است که با نام Undercover نیز شناخته می‌شود. داستان سریال My Name درباره دختری جوان بوده که به دنبال پیداکردن حقایق پشت مرگ پدرش است. او سعی دارد با فهمیدن حقایق، انتقام مرگ پدرش را از مقصر آن بگیرد.

به همین خاطر، او عضو یک گروه خلاف کار بزرگ شده و سعی می‌کند اعتماد رئیس خلافکاران را جلب کند. او پس از کسب اعتماد رئیس گروه، مخفیانه وارد نیروی پلیس می‌شود و به دنبال حقیقت می‌گردد.

علاقه پادشاه (The King’s Affection)

بهترین سریال های کره ای

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، درام
  • بازیگران: Park Eun Bin, Rowoon, Nam Yoon Su

سریال The King’s Affection بر اساس مانهوا Yeonmo از Lee So Young ساخته شده است و می‌توان آن را یکی از بهترین سریال های کره ای دانست. زمانی که همسر ولیعهد دوقلو به دنیا می‌آورد، آن را نشانه‌ای شوم دانسته و فرمان کشتن بچه دختر صادر می‌شود اما مادرش او را مخفیانه به خارج از قصر می‌فرستد.

چند سال بعد وقتی بچه پسر از دنیا می‌رود، او دوباره به قصر باز می‌گردد و حال مجبور است در نقش برادر دوقلویش، شاهزاده لی هوی (Park Eun Bin) باشد و کسی از هویت واقعی او که یک زن است، باخبر نشود.

عاشقان آسمان سرخ (Lovers of the Red Sky)

بهترین سریال های کره ای

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه، درام، فانتزی
  • بازیگران: Kim Yoo Jung, Ahn Hyo Seop, Gong Myung

عاشقان آسمان سرخ یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه فانتزی تاریخی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته هنرمند یونگ یون گوول نوشته شده است. این نویسنده مشهور قبلا در دو سریال تاریخی پرطرفدار دیگر به نام‌های افسانه خورشید و ماه (Moon Embracing The Sun) و رسوایی سونگ کیون کوان (Sungkyunkwan Scandal) همکاری داشته است.

داستان این سریال درباره عشاق جوان و بی‌گناهیست که که با وجود همه چالش‌ها و رنج‌ها توانایی رنگارنگ کردن زندگی خود را دارند. این مجموعه در دوران چوسان اتفاق می‌افتد، جایی که یک زن نقاش نابغه به نام هنگ چون گی به عنوان اولین زن نقاش دوهواسیو یا آکادمی نقاشی سلطنتی کره انتخاب می‌شود. هنگ چون گی ظاهری زیبا و شخصیتی روشن و دوستانه دارد.

قرار است این دختر بقیه عمر خود را در آکادمی سلطنتی به عنوان یک نقاش بگذراند و این شرایط موجب می‌شود او با اخترشناس نابینایی با نام هارام آشنا شود. عشق در قلب آنها شکوفا می‌شود و آنها احساسات صادقانه یکدیگر را تشخیص می‌دهند؛ بدون اینکه چون گی به نابیانیی ها رام اهمیتی بدهد.

موش (Mouse)

بهترین سریال های کره ای
برترین سریال های کره ای
  • محصول سال: 2021
  • ژانر: اکشن، هیجان انگیز، معمایی، جنایی
  • بازیگران: Lee Seung Gi, Lee Hee Joon

در این سریال هیجان انگیز که یکی از بهترین سریال‌های کره ای 2021 است، جانگ با روم (Lee Seung-Gi) افسر پلیس تازه کاریست که با صداقت تمام، جویای عدالت و رسیدن به حقیقت است. اما در این راه، او با یک پرونده قتل زنجیره‌ای رو به رو می‌شود که قاتل آن از بیماری روانی جامعه ستیزی رنج می‌برد. درحالیکه تمام شهر به‌خاطر این قاتل در ترس و وحشت فرو رفته، جانگ با روم، با این قاتل ترسناک رو به رو می‌شود.

بی خانمان (Vagabond)

بهترین سریال های کره ای
برترین سریال های کره ای
  • محصول سال: 2019
  • ژانر: اکشن، هیجان انگیز، جنایی، ملودرام، تحقیقاتی
  • بازیگران: Lee Seung-gi, Bae Suzy

در سریال بی‌خانمان، لی سونگی در نقش چا دال گون بازی می‌کند؛ مردی سخت کوش است که آرزو دارد یک بازیگر مشهور ژانر اکشن شود و در عین حال، از برادرزاده خود مراقبت می‌کند. اما زمانی که برادر زاده‌‌اش برای مسابقات شرکت را ترک می‌کند، هواپیمای او سقوط می‌کند و می‌میرد.

پس از آن، چا دال گون مسافری را می‌بیند که در آن پرواز حضور داشته و زنده است. به همین خاطر به سقوط ناگهانی هواپیما مشکوک می‌شود و سعی می‌کند حقیقت را پیدا کند. در این میان، او با دختری به نام گو هه ری که مامور سرویس اطلاعات ملی است آشنا می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کره ای 2021

آقای ملکه (Mr. Queen)

بهترین سریال های کره ای
برترین سریال های کره ای
  • محصول سال: 2020
  • ژانر: عاشقانه، تاریخی، کمدی، درام، فانتزی
  • بازیگران: Shin Hye Sun, Kim Jung Hyun

آقای ملکه جزو بهترین سریال‌های کره ای کمدی به حساب می‌آید. داستان این سریال درباره سرآشپز کاخ آبی است که طی اتفاقاتی در یک استخر می‌افتد و وقتی چشمانش را باز می‌کند، خود را در بدن ملکه‌ای در دوران چوسان می‌بیند. او تمام تلاشش را می‌کند تا دوباره به زندگی عادی خود برگردد اما موفق نمی‌شود و در نهایت تسلیم سرنوشت می‌شود.

وینچنزو (Vincenzo)

بهترین سریال های کره ای
برترین سریال های کره ای
  • محصول سال: 2021
  • ژانر: کمدی، حقوقی، عاشقانه، درام، جنایی
  • بازیگران: Song Joong Ki, Jun Yeo Bin

در سریال وینچنزو، پارک جو هیونگ شخصیتی است که در 8 سالگی به فرزندخواندگی گرفته شده و همراه خانواده‌اش به ایتالیا می‌رود و در بزرگسالی نام خود را به وینچنزو تغییر می‌دهد. او در ایتالیا یک وکیل است و برای مافیا کار می‌کند.

اما به دلیل اختلاف و جنگی که میان گروه‌های مافیایی شکل می‌گیرد، فرار را به قرار و درگیر شدن بین آنها ترجیح می‌دهد و به کره برمی‌گردد. در کره جنوبی، او با دختر وکیلی سخت کوش به نام هونگ چا یونگ آشنا می‌شود. چا یونگ جزو آدم‌هایی است که برای برنده شدن در پرونده به هرکاری دست می‌زند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کره ای 2020

خانه شیرین (Sweet Home)

بهترین سریال های کره ای
بهترین سریال های کره ای
  • محصول سال: 2020
  • ژانر: درام، فانتزی، ترسناک، هیجان انگیز
  • بازیگران: Song Kang, Lee Jin Wook, Lee Shi Young

سریال خانه شیرین بر اساس وبتونی به همین نام ساخته شده و اثری از کارگردان مستر سانشاین ، گابلین و نسل خورشید است. داستان این سریال که جزو بهترین سریال‌های کره ای نتفلیکس بوده، درباره پسر دبیرستانی به نام چا هیون سو است. او فردی بسیار گوشه گیر بوده و به ندرت از اتاقش بیرون می‌آید و با خانواده‌اش نیز زیاد صحبت نمی‌کند.

یک روز او تمام خانواده‌اش را در یک تصادف از دست می‌دهد و هیون سو تنها می‌ماند. پس از آن، وی به یک آپارتمان کوچک‌تر نقل مکان می‌کند اما داستان از جایی شروع می‌شود که بر اثر حادثه‌ای رازآلود، انسان‌ها تبدیل به هیولا میشوند. ساکنان ساختمان آپارتمانی چا هیون سو، از جمله پیون سانگ ووک (لی جین ووک)، با این هیولاها مبارزه می‌کنند و سعی می‌کنند زنده بمانند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های چینی

زیبایی حقیقی (True Beauty)

بهترین سریال های کره ای
محبوب ترین درام های کره ای
  • محصول سال: 2020
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، جوانان، درام
  • بازیگران: Moon Ga Young, Cha Eun Woo

بدون شک ترو بیوتی یکی از بهترین سریال‌های کره ای مدرسه ای  بوده که در سال 2020 پخش شده است. داستان این سریال درباره دختری به نام ایم جوکیونگ است که از همان دوران کودکی نسبت به ظاهر خود بدبین بوده است . به همین خاطر همیشه آرایش می‌کند.

توانایی میکاپ عالی ایم جوکیونگ، او را به یکی از زیباترین دختران مدرسه تبدیل کرده است. با این حال یکی از پسران محبوب مدرسه قبلا او را بدون آرایش دیده و این موضوع برای او آزار دهنده است.این پسر که لی سو هو نام دارد، دانش آموزی درجه یک و با مهارت در بسکتبال است اما رازهایی دارد که بخاطر آن‌ها سعی می‌کند خیلی مورد توجه بقیه قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کره ای تاریخی

تاریخ آرتدال (Arthdal Chronicles)

بهترین سریال های کره ای
محبوب ترین درام های کره ای
  • محصول سال: 2019
  • ژانر: عاشقانه، فانتزی، تاریخی، درام، سیاسی
  • بازیگران: Song Joong ki, Kim ji won

داستان این سریال در سرزمینی خیالی به نام آرتدال رخ می‌دهد. در این سریال کاراکتری به نام اون سام با سرنوشت نابودی آرتدال به دنیا می‌آید. با این حال، مادرش او را نجات می‌دهد. او بعد از گذراندن سختی‌های زیاد، سال‌ها بعد برای تحقق سرنوشت خود به آرتدال بازمی‌گردد.

از طرفی کاراکتر دیگری به نام تاگون قهرمان جنگی آرتدال به حساب می‌آید. او راه را برای تبدیل شدن آرتدال به یک ملت مرفه هموار کرده است و قوی‌ترین فرد در آرتدال است که آرزوی پادشاهی در سر دارد. تان یا نیز از دیگر کاراکترهای اصلی است که با سرنوشتی مانند اون سام به دنیا آمده و در تلاش است که تبدیل به یک سیاستمدار شود.

گل اهریمنی (Flower of Evil)

بهترین سریال های کره ای
محبوب ترین درام های کره ای
  • محصول سال: 2020
  • ژانر: هیجان انگیز، عاشقانه، درام، ملودرام، تحقیقاتی
  • بازیگران: Moon Chae-Lee, Joon-Gi

داستان جذاب و بی نقص سریال گل اهریمنی این درام را تبدیل به یکی از بهترین سریال‌های کره ای 2020 کرده است. داستان این سریال درباره کارآگاه خانمی به نام چا جی وون است ک با فردی به نام بک هی سانگ ازدواج کرده است. به نظر می‌رسد بک هی سانگ یک شوهر و پدر متعهد است، اما او گذشته ظالمانه خود را پنهان می‌کند و تحت هویت شخص دیگری زندگی می‌کند. همسرش این موضوع را متوجه می‌شود و سعی می‌کند گذشته شوهر خود را کشف کند.

بیشتر بخوانید: فصل دوم سریال کره ای سرنوشت (Faith)

خاطرات الحمرا (Memories of the Alhambra)

بهترین سریال های کره ای
محبوب ترین درام های کره ای
  • محصول سال: 2018
  • ژانر: فانتزی، درام، عاشقانه، اکشن، معمایی
  • بازیگران: Hyun Bin, Park Shin hye

داستان این سریال که در گلچین بهترین سریال های کره ای قرار دارد، درباره یو جین وو مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری است. او در کار خود موفق است، روحیه ماجراجویی قوی دارد و تمایل زیادی برای برنده شدن دارد. یو جین وو به خاطر اتفاقات تلخ گذشته‌اش دوران سختی را پشت سر می‌گذارد.او به اسپانیا می‌رود و در خوابگاهی قدیمی که توسط یونگ هی جو اداره می‌شود، می‌ماند. در آنجا، یو جین وو درگیر ماجرای عجیبی می‌شود.

سقوط بر روی تو (Crash Landing on You)

بهترین سریال های کره ای
سریال های برتر کره ای
  • محصول سال: 2019
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، درام
  • بازیگران: Hyun Bin, Son Ye Jin

داستان این سریال درباره وارث یک گروه بزرگ در کره جنوبی به نام یون سه ری است. یک بار زمانی که وی درحال چتربازی است، باد شدیدی او را به سمت کره شمالی می‌برد و مجبور می‌شود در آنجا فرود اضطراری داشته باشد. در آنجا با یک افسر کره شمالی آشنا می‌شود و این افسر تصمیم می‌گیرد تا از یون سه ری محافظت کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کره ای کمدی

هتل دل لونا (Hotel del Luna)

بهترین سریال های کره ای
سریال های برتر کره ای
  • محصول سال: 2019
  • ژانر: معمایی، ترسناک، عاشقانه، فانتزی، درام
  • بازیگران: IU, Yeo Jin Goo

جان من وول مدیرعامل هتل دل لونا، هتل ارواح است. این هتل در مرکز شهر سئول واقع شده است و ظاهری بسیار قدیمی دارد. او سالها پیش یک اشتباه بزرگ مرتکب شد و به همین دلیل در هتل دل لونا گیر کرده است. علیرغم ظاهر زیبای من وول، او بسیار دمدمی مزاج و بدگمان است.

کوچانگ سونگ نیز یک دستیار جوان است که قبلا هتل های چند ملیتی کار کرده و حال به عنوان دستیار جان من وول در هتل دل لونا مشغول به کار می‌شود. از آنجایی که این دو ساعت‌های زیادی را با یکدیگر می‌گذرانند، کم کم احساساتی میانشان شکل می‌گیرد.

افسانه سیزیف (Sisyphus: The Myth)

بهترین سریال های کره ای
سریال های برتر کره ای
  • محصول سال: 2021
  • ژانر: اکشن، هیجان انگیز، معمایی، درام، علمی تخیلی، فانتزی
  • بازیگران: Park Shin Hye, Jo Seung Woo

افسانه سیزیف به عنوان یکی از بهترین سریال های کره ای داستان سفر در زمان بین مهندس نابغه هان ته سو و و نجات دهنده وی، گانگ سئو ها را بیان می‌کند. هان ته سو یک مهندس نابغه و بنیانگذار شرکت کوانتوم و تایم است. او خوش تیپ است و در کار خود بسیار موفق است. به لطف تلاش‌های او ، Quantum and Time به یک شرکت موفق در سطح جهانی تبدیل شده است.

او در کره به عنوان معجزه‌گر و قهرمان شناخته می‌شود، اما واقعیت کمی متفاوت است. پس از مرگ برادر بزرگترش 10 سال پیش، او رفتارهای غیر عادی از خود نشان داد و سهام شرکت نیز سقوط کرد. یک روز، هان ته سو از حقیقتی غیرقابل اعتماد در پشت مرگ برادرش مطلع می‌شود. سفر خطرناک او آغاز می‌شود و در این راه با گانگ سئو ها آشنا می‌شود.

بیشتر بخوانید: بیشترین فالوور اینستاگرام کره ای

زندگی متاهلی (The World of the Married)

بهترین سریال های کره ای
سریال های برتر کره ای
  • محصول سال: 2020
  • ژانر: عاشقانه، خانوادگی، درام
  • بازیگران: Kim Hee-Ae, Park Hae-Joon

جی سان وو یک پزشک خانواده است که با فردی به نام لی ته اوه ازدواج کرده و صاحب یک پسر شده‌اند. به نظر می‌رسد انها در زندگی هیچ کم و کسری ندارند تا اینکه سان وو متوجه خیانت شوهرش می‌شود. در همین حال شوهر او دوست دارد تا یک کارگردان سرشناس شود و با اینکه همسرش را دوست دارد، وارد یک رابطه خطرناک می‌شود.

مون لاورز (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)

بهترین سریال های کره ای
سریال های برتر کره ای
  • محصول سال: 2016
  • ژانر: تاریخی، عاشقانه،
  • بازیگران: Lee Joon-gi, Lee Ji-eun, IU

سریال عاشقان ماه یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال‌های کره ای تاریخی بوده که در سال 2016 ساخته شده است. داستان این سریال درباره دختری به نام هه سو در دنیای مدرن است که طی اتفاقاتی، به دوران گوریو سفر می‌کند و در آنجا با شاهزادگان ملاقات می‌کند. وانگ سو یکی از این شاهزادگان است که در ابتدا با هه سو رابطه خوبی نداشتند. اما کم کم عاشق هم می‌شوند. آنها برای رسیدن به هم باید از مشکلات زیادی گذر کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین گروه های کیپاپ (K-Pop)

گابلین (Goblin)

بهترین سریال های کره ای
سریال های برتر کره ای
  • محصول سال: 2016
  • ژانر: فانتزی، عاشقانه، ملودرام، کمدی، ماورا طبیعی
  • بازیگران: Gong Yoo, Kim Go-eun

این سریال با داشتن بازیگری همچون گونگ یو یکی از پرطرفدارترین سریال‌های کره‌ای به شمار می‌رود. گونگ یو در زمینه بازیگری بسیار مهارت دارد و  در سال 2016 در فیلم سینمایی قطاری به بوسان، یکی از پرفروش‌ترین و بهترین فیلم های کره ای حضور داشت و این سال را با درام جذاب گابلین به پایان رساند.

داستان این درام درباره ژنرال مورد احترام گوریو است که برای آباد کردن کشور در جنگ‌های زیادی شرکت کرده است. او به خیانت متهم می‌شود پادشاه دستور می‌دهد وی را بکشند. اما به دلایلی، او به گابلین تبدیل می‌شود تا عمر جاودانه داشته باشد و با دیدن مرگ عزیزان و اطرافیانش مجازات شود. در این میان، تنها راه از بین بردن نفرین این است که عروس گابلین شمشیر را از قفسه سینه این مرد بیرون بکشد.

قلعه آسمان (Sky Castle)

بهترین سریال های کره ای
سریال های برتر کره ای
  • محصول سال: 2018
  • ژانر: کمدی، خانوادگی، درام
  • بازیگران: Yum Jung ah, Lee Tae ran

سریال قلعه آسمان داستان 4 زن را بیان می‌کند که در محله مجلل SKY Castle زندگی می‌کنند. آنها سعی می‌کنند شوهران خود را موفق‌تر کنند و فرزندان خود را مانند شاهزاده‌ها و پرنسس‌ها بزرگ کنند. هان سو جین، با کانگ جون سانگ، یک جراح ارتوپد ازدواج کرده و آنها صاحب دو فرزند هستند. هرچند به نظر می‌رسد آنها زندگی کاملی دارند ولی سو جین رازی دارد که کسی از آن مطلع نیست.

لی سو ایم نویسنده کتاب‌های کودکان است. او علاقه و توجه عمیقی به مردم دارد. لی سو ایم با هوانگ چی یونگ، جراح مغز و اعصاب ازدواج کرده است و آنها صاحب یک فرزند یک پسر هستند. نو سونگ هه با چا مین هیوک، استاد دانشکده حقوق ازدواج کرده است. شوهر وی همیشه از عدالت صحبت می‌کند ولی او نیمه پنهانی دارد که هیچکس از آن خبر ندارد. این زوج دو فرزند پسر دارند.

جین جینهی نیز خانواده‌ای ثروتمند دارد و پدرش صاحب ساختمان است. وی بسیار هان سو جین را تحسین کرده و سعی می‌کند مانند او رفتار کند حتی در ازدواج نیز، جینهی همانند سو جین یک جراح ارتوپد به نام وو یانگ را انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: سریال پاچینکو (Pachinko)

نسل خورشید (Descendants of the Sun)

بهترین سریال های کره ای
بهترین سریال های کره ای
  • محصول سال: 2016
  • ژانر: اکشن، ملودرام، نظامی، کمدی، پزشکی
  • بازیگران: Song Joong Ki, Song Hye Kyo, Jin Goo

سریال جذاب و محبوب نسل خورشید را می‌توان یکی از بهترین سریال های کره ای نامید که داستان آن درباره عشق یک پزشک (مو یون) و یک کاپیتان نیروهای ویژه (شی جین) است. این دو در اولین ملاقات خود عاشق یکدیگر می‌شوند اما به دلیل شغل کاپیتان خیلی زود از هم فاصله می‌گیرند تا اینکه مو یون نیز با تیم پزشکی به منطقه جنگی اوروک منتقل می‌شود و در آنجا با شی جین ملاقات می‌کند.

زمانی که مو یون و شی جین بیشتر با هم آشنا می‌شوند، متوجه تفاوت شخصیت‌ و تفاوت شغل‌های یکدیگر می‌شوند چرا که یکی از آنها مردم را می‌کشد و دیگری آنها را نجات می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود این دو از هم فاصله بگیرند.

تو از ستاره ها اومدی (You Who Came from the Stars)

بهترین سریال های کره ای
سریال کره ای تخیلی
  • محصول سال: 2013
  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی
  • بازیگران: Kim Soo Hyun, Jun Ji Hyun

تو از ستاره ها اومدی یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای به شمار می‌رود که نه تنها بازیگران حرفه‌ای آن، بلکه فضای طنز و داستان جالب آن موجب محبوبیت این سریال شده است. داستان این سریال درباره دو مین جو، یک موجود فضایی بوده که دارای قدرت‌های خارق العادی‌ای است.

زمانی که او و هم‌تیمی‌هایش در زمان چوسان برای تحقیقات بر روی کره زمین آمده بودند، به کمک دختری می‌رود و از فضاپیما جا می‌ماند. پس از آن، وی برای مدت طولانی بر روی زمین گیر می‌افتد و منتظر موعد مناسب می‌شود تا به سیاره خود بازگردد. اما زمانی که وقت رفتن فرا می‌رسد، او وارد یک رابطه عاشقانه شده است و علاقه‌ای به بازگشت به سیاره‌اش ندارد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های جی سانگ

پادشاه : سلطنت ابدی (The King: Eternal Monarch)

بهترین سریال های کره ای
سریال کره ای تخیلی
  • محصول سال: 2020
  • ژانر: تاریخی، فانتزی، علمی تخیلی، درام
  • بازیگران: Lee Min Ho, Kim Go Eun

داستان جذاب و گیرای سریال با بازی لین مین هو، این درام را به یکی از بهترین سریال های کره ای تبدیل کرده است. داستان این سریال درباره پادشاه گوریو است که در کودکی خانواده‌اش را به تهمت خیانت از دست داده و او نیز توسط فرد مرموزی نجات پیدا کرده است.

حال که او به پادشاهی می‌رسد، تصمیم می‌گیرد ناجی خود را پیدا کند و در این میان از طریق دری، وارد دنیای مدرن می‌شود. در جهان امروزی او با دختر کارآگاهی به نام جونگ ته اول آشنا می‌شود.

پلی لیست بیمارستان (Hospital Playlist)

بهترین سریال های کره ای
بهترین سریال های کره ای
  • محصول سال: 2020
  • ژانر: دوستانه، پزشکی
  • بازیگران: Jo Jung Suk, Yoo Yeon Seok, Jeon Mi Do, Kim Dae Myung, Jung Kyoung Ho

پلی لیست بیمارستان یکی از درام‌های پرطرفدار کره ای است که داستان 5 پزشک را بیان می‌کند. این 5 پزشک از سال 1999 وارد یک دانشگاه پزشکی شدند و همگی با هم دوست هستند. این سریال علاوه بر داشتن ژانر پزشکی، دوستی و حمایت از دوستان در هر شرابطی را نیز نشان می‌دهد و حتی فصل دوم آن نیز در سال 2021 پخش شد.

بیشتر بخوانید: بهترین کانال تلگرام فیلم و سریال کره ای

هیلر (Healer)

بهترین سریال های کره ای
بهترین سریال های کره ای
  • محصول سال: 2014
  • ژانر: اکشن، عاشقانه، دلهره آور
  • بازیگران: Ji Chang-wook, Park Min-young

داستان هیلر درباره خبرنگارانی است که به دنبال کشف حقیقت هستند. کیم مون هو خبرنگار مشهوری در یک کمپانی بزرگ است که یک روز متوجه حقایقی از گذشته می‌ شود. او سعی می‌کند به انسان‌های مربوط به پرونده نزدیک شود تا بتواند حقیقت را برملا کند. در این میان، خبرنگار یک شرکت سرگرمی از کار اخراج می‌شود و بعد از اتفاقاتی به تیم کیم مون هو ملحق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص بهترین سریال های کره ای چیست؟ به نظر شما چه سریال‌های دیگری می‌توانند در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (15 نظر)

    اگه خیلی عاشق فیلم کره ایی اکشن خفن هستی اینا رو بیبین
    شکارچیان شگفت انگیز
    سگ های شکارچی
    افتخار
    مدرسه عدالت
    همه انجا هستن
    ما همه مرده ایم
    شب فرا رسیده
    نام من

    پاسخ

    من یه چنل دارم به اسم:زبان کره/کیپاپ/کدراما🇰🇷💜 لطفا عضو شید اموزش زبان کره داریم چون من حتی میتونم یه اهنگ کره رو ترجمه کنم برا همین کرم خوبه و از کیپاپ میزارم و از کیدراما بیو گرافی و عکس میزارم بیاید این کانال رو گسترش بدیم.

    پاسخ

    + بیگ موس
    +شادی
    +۲۱ ۲۵
    +دبلیو

    پاسخ

    اوکی ولی روباه نه دم؟
    مسافرخونه رمانتیک؟

    پاسخ

    نظرتون راجب بد و دیوانه چیه؟ هنوزم از فازش نیومدم بیرون شدیدا قشنگه

    پاسخ

    افتخار
    شادی
    بیگ موس
    ایناروو حتما ببینید

    پاسخ

    موش:ههههه ایا من برای شما یک شوخی ام؟ ///بهترین فیلم میتونم بگم هیچ لحظه ی فیلم و نمیتونین پیشبینی کنین واقعا بعد این سریال این فیلمی در ژانر جنایی برای من جذاب نبود و پیدا هم نکردم حتی اونقدر که با سریال موش حال کردم با سریال امریکایی بریکینگ بد که سرشناس ترین فیلم جنایی به شمار میره حال نکردم(البته این نظر شخصیمه)

    پاسخ

    پنت هاوس رو یادتون رفت

    پاسخ

    لیست رو بیخیال ب من گوش کن
    ۱.پنت هاس
    ۲.کیمیاروح
    ۳.وکیل یک دلاری

    اینا بهترین کیدراما های عمرم بودن

    پاسخ

    خود حقیقت همینه + کی دو 😅

    پاسخ

    واقعاااا لیست عالیه
    من خیلیاشونو دیدم و واقعا موافقم با برتر بودن این ها
    سوووو پیشنهاد میکنم حتما ببینیننننن

    پاسخ

    +هپینس
    +دوبونگ سونگ زن قوی

    پاسخ

    من شنیدم فیلم بازی ماهی مرکب تو موسیقی هاش فک کنم ،سابلیمینال داره ک روی مغز اثر می زاره و و مغز و ب سمت آدم کشی و دیگه نمی دونم چیز دیگه ای بود یا ن سوق می ده البته از صحت این خبر مطلع نیستم ،ولی خودتون تحقیق کنید از منابع معتبر تا متوجه شید و اگه اینطور بود نبینید و ب دیگران هم اگه فهمیدید درسته یا ن اطلاع بدید یا بگید خودشون از منابع معتبر تحقیق کنن تا متوجه شن

    پاسخ

    پنت هوس پس چی؟

    پاسخ

    مثلا پنت هوس خونه یا هتل ویو ۲۰

    پاسخ