;
coinex

لایحه زیرساخت بایدن چیست و چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟

درست همین دیروز بود که لایحه دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال با 69 رای موافق و 30 رای مخالف توسط سنای آمریکا تصویب شد. اما لایحه زیرساخت بایدن چیست ؟

وبسایت کریپتو بریفینگ (crypto briefing) گفته این لایحه 1.2 تریلیون دلاری پس از پایان مذاکرات طولانی سناتورهای آمریکایی به تصویب رسید. این لایحه و برخی از بندهای آن با اشکالاتی روبه روست که می تواند برای صنعت ارزهای دیجیتال مشکلاتی به وجود آورد. از طرف دیگر می تواند تمام کسب و کارهایی که به عنوان کارگزار شناخته می شوند را ملزم کند تا فرآیند احراز هویت مشتری (KYC) را انجام دهند.

کارشناسان معتقدند باید قبل از اینکه این لایحه تبدیل به قانون شود تغییراتی بر روی آن اعمال کرد. هم اکنون این لایحه برای بازنگری و تصویب نهایی در اختیار مجلس نمایندگان قرار گرفته است.

لایحه زیرساخت بایدن چیست ؟

یکی از مفاهیم پرابهام این لایحه «کارگزار» است که بنابر عقیده کارشناسان حقوقی این مفهوم می تواند ماینرهای شبکه های مبتنی بر اثبات کار، اعتبارسنج های شبکه های مبتنی بر اثبات سهام را دربرگیرد. معضل دیگر پایبند کردن کارگزاران و دستورالعمل های سختگیرانه مربوط به تهیه گزارش مالیاتی است.

پس از اتحادی که جامعه ارز دیجیتال از خود نشان داد، دو اصلاحیه از سوی نمایندگان سنا ارائه شد. در اولین اصلاحیه ماینرهای شبکه های مبتنی بر اثبات کار و و سازندگان سخت افزارهای استخراج از دسته کارگزاران حذف شده بودند. چون این اصلاحیه هنوز اشاره ای به اعتبارسنج های مبتنی بر اثبات سهام نکرده بود با آن مخالفت شد. عده ای تصور کردند این اقدام درجهت حذف صنعت نوظهور امورمالی غیرمتمرکز است.

لایحه زیرساخت بایدن چیست و چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟

از طرفی برخی می گفتند وزیر خزانه داری آمریکا عمداً تصویب این لایحه را خواسته، زیرا دیفای را تهدیدی علیه سیستم مالی کنونی می داند اما دیگر کار از کار گذشته بود چون لایحه توسط کاخ سفید هم حمایت شده بود.

درنهایت سناتورهای آمریکایی یک اصلاحیه مشترک ارائه نمودند که نیازمند تائید هر 100 نماینده سنا بود ولی سناتور ریچارد شلبی با آن مخالفت نمود. درنتیجه هم اکنون هیچ اصلاحیه مناسبی در رابطه با بندهای مذکور، تصویب نشد و دیروز بود که لایحه به تصویب رسید. با تمام این اوصاف عده ای معتقدند نباید تسلیم شد و گرچه این لایحه به تصویب مجلس سنا رسیده اما گام بعدی ممانعت از قانون شدن آن است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لایحه زیرساخت بایدن چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: علیرضا قادرمیهنی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر