;
coinex

نظر عیسی زارع پور در مورد طرح صیانت چیست؟

اخیرا مسئله طراح صیانت جنجال زیادی به پا کرده و نگرانی زیادی درباره اجرای آن وجود دارد. اما نظر عیسی زارع پور در مورد طرح صیانت چیست؟

عیسی زارع پور گزینه پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. انتخاب او برای این پست با توجه به سوابق و نظراتی که به دنیای ارتباطات دارد، بسیاری را از بابت اجرای طرح صیانت که جنجال زیادی به پا کرده است، نگران کرده.

زارع پور صبح امروز درباره وظایف و برنامه های خود همچنین نگاهش به طرح صیانت صحبت های جالب توجهی مطرح کرد. به عقیده او فضای مجازی می تواند به ایجاد فضای مزیت‌ ساز و مؤلفه قدرت برای جمهوری اسلامی تبدیل گردد؛ اما باید راه حلی برای آسیب‌ های آن نیز یافت. در ادامه با ما باشید تا نظر عیسی زارع پور در مورد طرح صیانت را بررسی کنیم.

نظر عیسی زارع پور در مورد طرح صیانت چیست؟

اخیرا مسئله طرح صیانت در کشور از داغ ترین بحث های روز در محافل فناوری و حتی محافل عادی است. همزمان با انتشار متن کامل طرح صیانت بود که کارزار مخالفت با طرح صیانت راه افتاد. کارزای که در موافقت مجلس با اجرای طرح صیانت تاثیری نداشت.

حال از زمان انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب این سوال پدید آمده که آیا طرح صیانت در دولت رئیسی اجرایی می شود؟ اجرای طرح صیانت تحت اصل 85 قانون اساسی یعنی چه؟ نظر وزیر ارتباطات دولت رئیسی درباره این طرح چیست؟ ما پیش تر بیوگرافی عیسی زارع پور را بررسی کرده بودیم. او اخیرا در گفتگویی نظر خود درباره طرح صیانت را ابراز کرده است. با ما باشید.

نظر وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت

این وزیر پیشنهادی، در مورد طرح صیانت گفته که پیش‌قضاوت‌هایی وجود دارد در حالی که در هر جا وارد شده نگاهی توسعه‌ ای و تحولی داشته مثلا در وزارت ارشاد بیشتر از ۵۰۰ شرکت دانش ‌بنیان ایجاد و جوانان نخبه در تولید محتوا و نرم‌افزار فعال گشتند. او گفته که در سال ۹۰، ۲۰ میلیون دلار صادرات نرم‌ افزار انجام شد.

نظر عیسی زارع پور در مورد طرح صیانت چیست؟

زارع پور همچنین تاکید کرد که به ستاد اجرایی و هیچ نهاد دیگری وابسته نیست و حکومت ایران باید مانند «همه کشور هایی که مردم برایشان مهم هستند»، عمل کند و اقدامات بر اساس عقل و منطق انجام شود. با وجود این که مجلس تصمیم به اصل ۸۵ شدن طرح صیانت گرفته ولی باید جلسات شفاف باشد و زنده پخش گردد. زارع پور گفته:

این طرح قطعا اشکالاتی دارد که من هم منتقد آنم و در کمیسیون ویژه نظراتم را مطرح خواهم کرد. ما نباید کاری کنیم مردم بی‌اعتماد شوند؛ چون خیلی اتفاقات نتیجه‌ی بی‌اعتمادی مردم رخ می دهد . مردم به سیاست و محصولاتی که تولید می کنیم بی‌اعتماد گشته اند. این بی‌اعتمادی آن قدر زیاد شده است که بعضی مسائل را نمی‌شود گفت. قطعا اولین مشکل دولت جدید در حوزه فناوری اطلاعات هم این بی اعتمادی است که بین مردم و مسئولین به وجود آمده است.

اتحادیه ای جهانی برای مدیریت اینترنت وجود دارد؛ اما ایران نقش کمرنگی در آن دارد. مردم نیز در گذشته در این محیط تنها رها شده اند؛ در صورتی که هیچ جای دنیا اینگونه نیست. ۱۵ سال است که مسئله شبکه ملی اطلاعات مطرح است. وزیر وقت در سال ۸۷ قول راه اندازی آن طی دو سال را داد و قبل از آن هم آقای غرضی هم قول دو سال دیگر را داده بود که گویا این دو سال پایانی ندارد. واقعیت این است که اعتقادی برای شبکه ملی اطلاعات وجود نداشته و باعث بی‌اعتمادی مردم نیز گشته است. من سعی می‌کنم با صحبت مستقیم با مردم فضای بی اعتمادی را کمرنگ کنم تا بتوانیم این موضوع را پیش ببریم.

در کل ایشان صراحتا با این طرح موافق است؛ البته کمیسیون فرهنگی مجلس نیز گفته است که‌ از نظرات کارشناسی ایشان استقبال می‌ کند.از طرفی نماینده ای از مجلس گفته است که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی همچنان برقرار است اما ممکن است جزییات آن تغییر کند. اما آیا دور زدن اینترنت در صورت تصویب طرح صیانت ممکن است؟

بیشتر بخوانید:

به نظر شما نظر عیسی زارع پور در مورد طرح صیانت چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر