;
coinex

مجوز اضطراری واکسن فایزر به مجوز کامل تبدیل شد

سازمان غذا و دارو آمریکا پس از مجوز اضطراری واکسن فایزر ، برای این شرکت مجوز تاییدیه کامل را صادر کرد که منجر افزایش سرعت واکسیناسیون در این کشور می‌شود.

امروز دوشنبه، سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) تأییدیه کامل واکسن فایزر/ بایون‌تک را صادر کرد و نقطه عطف دیگری در جهت ایمن‌سازی تاریخی علیه کووید ۱۹ به وجود آورد. تا قبل از این، این واکسن با مجوز مصرف اضطراری دردسترس افراد بزرگ‌تر از دوازده سال در آمریکا قرار گرفته بود که از امروز، به طور رسمی در آمریکا مجوز گرفت.

مجوز اضطراری واکسن فایزر به مجوز کامل تبدیل شد

با صدور این مجوز، فایزر و بایون‌تک می‌توانند مستقیما محصولشان را به‌ دست مصرف‌کنندگان برسانند. از طرفی واکسن کومیرناتی برای افراد بزرگ‌تر از شانزده سال به بازار عرضه خواهد شد و برای افراد دوازده تا پانزده سال، نیز با مجوز مصرف اضطراری، واکسن وجود خواهد داشت.

سرپرست سازمان غذا و دارو، دادن این مجوز را نقطه عطفی در راه مبارزه با شیوع کووید ۱۹ شمرد و گفت مردم زین پس کاملا اطمینان داشته باشند که فایزر به‌ عنوان اولین واکسن کرونا دارای مجوز سازمان غذا و دارو که استانداردهای بالای ایمنی و اثربخشی و کیفیت ساختی را دارد، بهره مند است. این تاییدیه ممکن است باعث الزام بیشتر افراد جهت زدن واکسن در ادارات و مدارس، نسبت به قبل، شود. سرپرست سازمان غذا و دارو، گفت:

دستاورد امروز ما را به تغییر مسیر این همه گیری در آمریکا، یک قدم نزدیک می‌کند.

شرکت‌های داروسازی به‌منظور ارائه درخواست مجوز کامل، باید نتایج شش‌ماهه‌ای از ایمنی و اثربخشی واکسنشان را به سازمان غذا و دارو بدهند در حالی که برای صدور مجوز اضطراری فقط نتایج دو‌ ماه لازم است که منجر به دسترسی سریع‌تر مردم به واکسن در این شرایط بحرانی می‌شود.

این مجوز به برخی افراد مردد در زدن واکسن کمک می‌کند تا با آسودگی بیشتری واکسینه شوند. طبق نظرسنجی‌ای در ماه می، یک‌سوم بزرگ‌سالان واکسینه‌نشده در آمریکا احتمالا واکسنی را خواهند زد که تأییدیه کامل را دارا باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مجوز اضطراری واکسن فایزر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر