;
coinex

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) ؛ داستان و بازیگران

سریال The Queen’s Gambit یک مجموعه شگفت انگیز در سال2020 میلادی بود که طرفداران بسیاری هم پیدا کرد. برای اطلاع از زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر با ما باشید.

مخاطبان سریال گامبی وزیر منتظر هستند خبر ساخت فصل های بعدی این سریال را از سوی سازندگان آن بشنوند. اما این سریال بر اساس کتابی ساخته شده بود که ادامه دار نبوده است، با این حال زمزمه هایی مبنی بر ساخت فصل دوم این مجموعه از سوی سازندگان آن شنیده شده است. در این مقاله به جزییات آن و زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) می پردازیم.

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) ؛ داستان و بازیگران

داستان گامبی وزیر خیالی است، یک داستان خیالی در مورد یک نابغه شطرنج به نام بث هارمن که یتیم است. بث هارمن از نه تا بیست و دو سالگی با تمام توان برای تبدیل شدن به بزرگترین شطرنج باز جهان در تلاش است، در این دوره او با مشکلات عاطفی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر نیز مبارزه می کند. داستان گامبی وزیر از میانه دهه 1950 میلادی آغاز می شود و تا دهه 1960 میلادی هم ادامه پیدا می کند.

تاریخ شروع فصل دوم The Queen’s Gambit

باید همین ابتدا بگوییم که به نظر می رسد فوت “والتر تویس” نویسنده رمان و یا کتابی که مجموعه گامبی وزیر از روی آن ساخته شده است، مهم ترین دلیل ادامه ندادن و ساخته نشدن فصل دوم گامبی وزیر است. با این حال “آنیا تیلور جوی” بازیگری که در نقش بث هارمن در این مجموعه به نقش آفرینی پرداخته است، در ماه اکتبر سال2020 میلادی در گفتگو با یک مجله گفت:

اگر من یک چیز را از این صنعت یادگرفته باشم، این است که هرگز نگو هرگز! اما به نظرم بث را به جای خوبی رساندیم!

بیشتر بخوانید:

فصل دوم سریال س.ک.س لایف (S.e.x Life) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)
زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

همچنین دیگر بازیگر مجموعه گامبی وزیر “هری ملینگ” که در این سریال نقش آفرینی داشته است، درباره زمان پخش فصل دوم The Queen’s Gambit می گوید:

اگر فصل دو سریال The Queen’s Gambit ساخته شود، خیلی خوب می شود. جایی که ما سریال را در آن تمام کردیم، درواقع پایان داستان در کتاب است. نمی دانم آیا ممکن است فصل دیگری وجود داشته باشد یا نه.

البته همان طور که می دانید شبکه اینترنتی نتفلیکس همیشه برای ساخت فصل های بعدی سریال های خود به آمار و ارقام توجه ای ویژه دارد، از آن جا که مجموعه The Queen’s Gambit در فصل اول با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد، نتفلیکس هم به ساخت فصل دوم وزیر گامبی تمایل نشان داده است.

با این حال در پاسخ به طرفداران این مجموعه که می پرسند، فصل دوم The Queen’s Gambit کی میاد ؟ نباید صحبت های ویلیام هوربرگ، تهیه کننده اجرایی گامبی وزیر را نادیده گرفت. در حالی که وی بیان داشته است گروه خلاق فیلم از صحبت کردن درباره اتفاق های فصل دوم مجموعه لذت می برند، اما به نظر می رسد برای ساختن فصل دوم این سریال تصمیم قطعی نگرفته  است. او گفته است:

 آخرین صحنه مانند یک نت زیبا برای فیلم بود، بنابراین من مطمئن نیستم که آیا می خواهیم به ساخت سریال ادامه دهیم. احتمالا به مخاطب اجازه دهیم که خودش تصور کند در آینده چه اتفاقی می افتد.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

فصل هفتم سریال خانه پوشالی (House of Cards) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

اگر فصل دوم سریال وزیر گامبی ساخته شود، داستانش چطور پیش می رود؟

با آنکه با توجه به صحبت های سازندگان نمی توانیم به طور دقیق بگوییم که فصل دوم The Queen’s Gambit کی میاد؟ اما یک بخش جذاب برای مخاطبان فیلم ها و سریال ها پس از پایان هر مجموعه، این است که پیش بینی کنند اگر قرار باشد این فیلم یا سریال ادامه پیدا کند داستان آن چطور پیش می رود؟ با توجه به فوت نویسنده کتابی که این مجموعه از روی آن ساخته شده می دانیم که فصل دوم تفاوت و خلاقیت قابل توجه ای را شاهد خواهیم بود، چرا که نویسنده جدید بی هیچ اقتباسی پیش می رود هر چند تلاش کند در همان سبک فصل اول بنویسد اما به هر حال او هم سبک خاص خود را برای ادامه پیش می گیرد.

فصل اول سریال گامبی وزیر با پیروزی بث هارمن بر پرآوازه ترین و بزرگترین شطرنج باز جهان به سرانجام رسید، اما آیا همیشه او پیروز می شود و در اوج باقی می ماند؟ آیا او می تواند برای همیشه بر وسوسه های دورنی اش غلبه کند؟ قطعا این گونه نخواهد بود و با توجه به این که در فصل اول او یک مسابقه حساس با یک شطرنج باز جوان در تورنمنت داشت، این احتمال وجود دارد باز نویسنده جدید برود سراغ این چالش نقش بث هارمن با یک بازیکن تازه کار، البته اگر فصل دوم ساخته شود.

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)
زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

شاید هم نویسنده به کودکی پردردسر بث هارمن برگردد و رازهای نگفته آن را از زبان یک نقش مکمل، در فصل دوم بیشتر به آن پرداخته شود، بیان کند. اما هر چه باشد به نظر می رسد اگر فصل دوم ساخته شود نزدیک به خواسته های نویسنده فصل اول یعنی “تویس” ساخته شود، زیرا وی صحبت هایی در مورد سری های بعدی رمان که گامبی وزیر از روی آن ساخته شد، کرده بود اما متاسفانه پیش از اینکه ادامه آن را بنویسد، فوت کرد.

نظر آنیا تیلور جوی در مورد نقش بث هارمن که در فصل اول آن را بازی کرد هم جالب است، او در پاسخ به این که دوست دارد آینده نقش او یعنی بث هارمن چگونه باشد؟ می گوید:

اینکه ببینیم بث یک مادر شده بسیار جالب خواهد بود، حالا که اعتیاد را ترک کرده و نسبت به آن افکار شیطانی که او را به سقوط می کشاندند آگاه شده است.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل چهارم سریال Manifest [+تریلر و داستان]

تاریخ پخش فصل دوم انیمه Darling In The Franxx [+تریلر و داستان]

جوایز سریال گامبی وزیر The Queen’s Gambit

همیشه سازندگان فیلم ها و مجموعه ها در گفتگوهای خود می گویند آنچه حتی از جوایز برایشان مهم تر است، پر بیننده بودن و درواقع دیده شدن فیلم یا سریالی است که در آن به نقش آفرینی می پردازند. پس ابتدا آمار ببیندگان سریال گامبی وزیر را از سوی نتفلیکس بیان می کنیم، سپس به جوایزی که فصل این سریال کسب کرده می پردازیم.

در 23 نوامبر سال 2020 میلادی شبکه پخش جهانی فیلم و سریال نتفلیکس اعلام کرد که مجموعه گامبی وزیر The Queen’s Gambit از زمانی که منتشر شده است تا کنون 63 میلیون بیننده داشته است که آن را تماشا کرده اند، که این آمار سریال گامبی وزیر را به بزرگترین مینی مجموعه فیلمنامه ای نتفلیکس تا کنون تبدیل کرده است. اسکات فرانک کارگردان این سریال در این مورد گفته است:

من هر دو احساس را دارم، خوش حال مبهوت از پاسخ در حالی که چندین رسانه آن را یک موفقیت بعید توصیف کردند.

در نهایت در پایان سال 2020 میلادی در رتبه بندی سالانه ریلگولد در نمایش های نتفلیکس سریال The Queen’s Gambit رتبه سوم را به دست آورد و کوکوملون رتبه اول را از آن خود کرد.

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) ؛ داستان و بازیگران
زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

نتفلیکس اعلام کرد که سریال گامبی وزیر توانسته در نود و دو کشور در بین 10 مجموعه برتر، و در شصت و سه کشور هم جز سریال های برتر باشد، و نیز کتاب این مجموعه هم پس از سی و هفت سال جز پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز باشد. و اما جوایزی که سریال The Queen’s Gambit به دست آورده است شامل:

  • به عنوان بهترین فیلم تلویزیونی یا مینی سریال در جشنواره گلدن گلوب شناخته شد.
  • در هفتاد و هشتمین دوره جوایز گلدن گلوب سال 2021 میلادی “آنیا تیلور جوی” به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در مینی سریال یا فیلم تلویزیونی انتخاب شد.
  • “ماریل هلر” هم در جشنواره گلدن گلوب به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن دریک فیلم تلویزیونی یا مینی سریال نامزد دریافت جایزه شد.

بیشتر بخوانید:

فصل پنجم آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

فصل سوم سریال لوپن (Lupin) نتفلیکس ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

تریلر سریال The Queen’s Gambit فصل دوم

با توجه به تمام اظهار نظرها و گفتگوهایی که تا کنون سازندگان گامبی وزیر در مورد ساخت فصل دوم این سریال داشته اند، اما هنوز خبر قطعی در مورد ساخت آن رسانه ای نشده است و تا هنگامی که فیلمبرداری سریال آغاز نشود، خبری از تریلر سریال  The Queen’s Gambit فصل دوم هم نخواهد بود.

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) ؛ داستان و بازیگران
زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

سریال The Queen’s Gambit یک مجموعه شگفت انگیز در سال2020 میلادی در دنیای سینما و تلویزیون بود که طرفداران بسیاری هم پیدا کرد. جالب است بدانید که در زمان پخش مجموعه گامبی وزیر بر اساس آمار اعلام شده از سوی گوگل، جستجوی این جمله که “چگونه شطرنج بازی کنیم؟” طی 9 سال اخیر به بالاترین عدد خود رسید. همچنین سایت آمازون اعلام کرد در فروش انواع شطرنج زمان پخش این سریال افزایش چشمگیری داشته است.

صحبت در مورد سریال The Queen’s Gambit را با گفتگو آنیا تیلور جوی بازیگر نقش اول این سریال در برنامه تلویزیونی “سرگرمی امشب” درباره احتمال ادامه داشتن این مجموعه تلویزیونی و درواقع ساخته شدن فصل دوم سریال گامبی وزیر به پایان می رسانیم. آنیا تیلور جوی گفت:

شاید فصل دوم ساخته شود، نمی خواهم کسی را مایوس کنم، اما ما هرگز درباره ی آن فکر نکرده ایم. وضعیت این مجموعه مانند نهالی است که به سمت درخت شدن پیش می رود، شما آن نهال را در مرحله خوبی از رشد رها می کنید و به همین خاطر هنگامی که بینندگان سریال گفتند: فصل دوم کجاست؟ متعجب شدیم. با تمام این اوصاف من تمام گروه تولید را ستایش می کنم و از فرصت همکاری دوباره با آن ها استقبال خواهم کرد.

اکنون باید منتظر ماند و دید سازندگان این مینی سریال فوق العاده و پرطرفدار در نبود نویسنده آن، خطر ساخت فصل دوم گامبی وزیر را برای تجربه موفقیتی که در فصل اول داشتند، به جان می خرند و ساخت فصل دوم را آغاز می کنند یا تصمیم می گیرند “بث هارمن” داستان در ذهن طرفداران همچنان در اوج بماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر