;
coinex

علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن چیست؟

پرداخت وام ودیعه مسکن در بسیاری شعب بانک‌ها متوقف شده است اما علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن چیست ؟ با ما در بررسی جزئیات موضوع همراه باشید.

گویا این روزها دریافت وام‌ودیعه مسکن بسیار سخت شده اما علت آن فراتر از ضامن و وثیقه یا مهلت ثبت‌نام است. شعب بانکی زیر بار این وام نرفته و یا می‌گویند چیزی ابلاغ نشده یا اعلام می‌کنند که بودجه‌شان ته کشیده است.

علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن چیست ؟

تعدادی از پیام‌های مخاطبان در این باره به شرح زیر است: «من ثبت نام کردم. بانک و شعبه انتخاب کردم. رفتم شعبه میگه ما وام ودیعه مسکن نداریم. به کی باید بگم» دیگری می گوید:

هیچ خبری نیست. هربانکی میری میگن ما پارسال این وام رو دادیم و امسال اعتبار وام ودیعه ندادن بهمون. تامام

کاربر دیگری نوشته: «من ودیعه مسکن ثبت نام کردم و از بین بانک‌ها ملی را انتخاب کردم. رفتم بانک درخواست وام بدم مسئول میگه چنین چیزی هنوز دستورش نیامده. تکلیف چیست؟ ایا واقعا چیزی به نام وام ودیعه مسکن وجود دارد؟ چرا پرداخت نمیکنن؟ برای دریافت وام چه کنیم؟» اما حقیقت چیست؟ دبیر کانون بانک‌های خصوصی در پاسخ به علت این مسئله می‌گوید:

علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن چیست؟

احتمالا بودجه بانک‌ها تمام شده است چون هیچ منعی برای پرداخت وجود ندارد. وام ودیعه از منابع قرض‌الحسنه تامین می‌شود و بعید نیست که منابعشان در این زمینه تمام شده باشد.

اما آیا این اعتبار مجدد افزایش می‌یابد؟ او پاسخ می‌دهد که خیر. طبق قانون بانک‌ مرکزی بانک‌ها نمی‌تواند در هر سال بیش از دو درصد طلب ناشی از اعطای تسهیلاتشان را افزایش بدهند. این بانک‌ها را محدود می‌کند در اعطای تسهیلات. وی همچنین می‌گوید:

حتی ممکن است سپرده‌گیری هم کرده باشند و منابع داشته باشند اما بیش از آن حد مشخص اجازه وام‌دهی نداشته باشند پس مجبور می‌شوند اعلام کنند که بودجه‌‍شان تمام شده است

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر