;
coinex

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؛ ماجرا کهولت سن بایدن چیست؟

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؟ ماجرای کهولت سن جو بایدن چیست؟ آیا بایدن ناگزیر به کناره گیری از مقاوم ریاست جمهوری است؟ با ما همراه باشید.

همزمان با انتخاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری آمریکا بود که صحبت بر سر سن و سال او و مشکلات جسمانی اش رونق گرفت. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند وضع جسمانی بایدن اصلا مساعد نیست اما دموکرات ها این مسئله را پنهان می کنند.

از سویی در همان روزهای اولیه انتخاب بایدن و همزمان با اوج گرفتن شایعات مربوط به وضع جسمانی جو بایدن بود که خواهر رئیس جمهور منتخب آمریکا در گفتگویی با برخی رسانه ها، از کاندیداتوری برادرش برای دور دوم خبر داد. او همچنین گفته بود جو از همیشه سرحال تر است!

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؟

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؛ ماجرا کهولت سن بایدن چیست؟
آیا هریس جانشین جو بایدن می شود

اولین بار اما 29 اسفند 99 بود که نشانه های وضع جسمانی حاد بایدن نمایان شد. او در حین بالا رفتن از پله های هواپیمای ایرفورس وان، برای لحظاتی تعادل خود را از دست داد و 3 بار پیاپی زمین خورد. موضوعی که نگرانی ها در باره وضع سلامتی او را بار دیگر تشدید کرد.

البته این موضوع بلافاصله با واکنش مقامات رسمی کاخ سفید همراه شد. در اولین مورد کیت بدینگ فیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید در بیانیه ای در خصوص این مهم اعلام کرد:

رییس جمهور آسیب جدی ندیده و حال وی خوب است و چیزی جز گام برداشتن اشتباه روی نداده است.

رسانه رسمی جمهوری خواهان، فاکس نیوز نیز به نقل جن ساکی سخنگوی کاخ سفید سلامتی کامل بایدن را مخابره کرد. به گفته ساکی مشکل مربوط به پله های هواپیما بوده است. او همچنن افزوده بود که هرکس سابقه بالا رفتن از این پله ها را داشته باشد می داند که این پله ها گاها دردسرساز هستند. اما ماجرای سلامتی بایدن چیست و آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؟

وضعیت پزشکی و سلامتی بایدن

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؛ ماجرا کهولت سن بایدن چیست؟
کاملا هریس جانشین جو بایدن

بایدن همین حالا هم با 78 سال سن پیرترین رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود. براساس اطلاعات رسمی و موجود، پرونده پزشکی بایدن حکایت از وضع جسمانی بد او نسبت به دیگر همرده های پیشین خود دارد. البته که افرادی مانند فرانکلین روزولت هم با سابقه بیماری فلج اطفال به این جایگاه رسیده بود، اما به باور بسیاری از کارشناسان تفاوت بایدن و دیگران این است که مشکلاتی فراتر از مسائل جسمانی می تواند دامنگیر او شود.

به گزارش نیویورک پست، اطلاعات رسمی در پرونده جو بایدن نشان می‌دهد که وی در سال ۱۹۸۸ یک عمل جراحی برای باز کردن شریان مغز انجام داده و در حال حاضر نیز نیازمند انجام عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا است. افزایش سطح چربی خون، فیبریلاسیون دهلیزی، سوزش معده و آلرژی نیز از دیگر مشکلاتی است که به طور رسمی از پرونده پزشکی وی منتشر شده است، اما به نظر می‌رسد که این تمام مشکلاتی نیست که وی واقعا با آن‌ها دست به گریبان است.

در میانه کازار انتخاباتی ریاست جمهوری، در آذر ماه سال ۱۳۹۹، جو بایدن دچار شکستگی پا شد که علت آن سقوط در هنگام بازی با سگ هایش عنوان شد. در همان زمان روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به این موضوع پرداخت و مدعی شد شکستن پای جو باید در جریان یک از دست دادن تعادل می‌تواند با مشکلات جسمانی جدی همچون پوکی استخوان در دوره کهولت سن مرتبط باشد.

عوارض کهولت سن بایدن البته منحصر به مشکلات جسمانی اینچنیی نیست. به گزارش اسپوتنیک، فرد هگن، مدیر کلینیک روانپزشکی بیماستان لاویسنبرگ در شهر اسلو نروژ در اواخر مارس 2020 با بررسی کارزارهای انتخاباتی بایدن در مطلبی نوشت:

بایدن چند بار در حین مناظره با ضعف در تمرکز، تنزل حافظه و متوقف شدن ناگهانی افکارش مواجه شده

که این موراد از نشانه‌های شاخص زوال عقل در دوره کهن سالی است. به نظر می‌رسد ادعای یک سال پیش این روانشناس نروژی خیلی زود مورد تأیید قرار گرفت. تنها چند ماه پس از این مطلب فرد هگن بود که روزنامه واشنگتن تایمز نوشت، در طول مبارزات انتخاباتی، بایدن بارها واژگان را غلط تلفظ کرده، لغات نامفهوم به کار برده، در کاربرد واژگان دچار اشتباه شده و در شناسایی افراد دچار سردرگمی شده است و حتی همسرش را خواهر خود خوانده است.

نشانه های مشکلات جسمانی بایدن پس از رسیدن به ریاست جمهوری نیز ادامه یافت و حتی برخی ناظرات بر این باور بودند که شواهد از بدتر شدن حال او حکایت دارد. نکته جالب توجه درباره بایدن است که برخلاف همه همتایان پیشین خود در 100 سال اخیر، تا 3 ماه بعد از انتخاب به عنوان رئیس جمهور، حتی یک کنفرانس خبری زنده برگزار نکرد.

موضوعی که تا مدتی به ترند رسانه های داخلی آمریکا بدل شده بود و کارشناسان معتقد بودند بایدن از بابت نگرانی برای گاف دادن های پیاپی، تاکنون راضی به برگزاری نشست خبری زنده نشده است.

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؛ ماجرا کهولت سن بایدن چیست؟
کاملا هریس جانشین جو بایدن

جو بایدن در اوایل مارس 2021 مقارن با اسفند 99 نیز برای دومین بار به اشتباه کاملا هریس معاون خود را، رئیس جمهور آمریکا خطاب کرد. او همچنین در مصاحبه ای با ان بی سی نیوز، به جای استفاده از کلمه شوهر برای همسر کاملا هریس، از کلمه زن استفاده کرد!

او همچنین در یک نطق تلویزیونی به اشتباه نام کوچک ترامپ را جورج عنوان کرد و در چند مورد در اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، لفظ انتخابات مجلس سنا را استفاده کرده بود. بدتر از این ها چند بازی در اشاره به نظامیان کشته ششده آمریکایی در عراق و افغانستان، به جای نام این دو کشور، از ایران یاد کرد. در یک نمونه او می گوید:

نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست، زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند

اما آیا در صورتی که جو بایدن نتواند دوران ریاست جمهوری خود را به پایان برساند، چه اتفاقی می افتد؟ آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؟ برای اطلاع از جزئیات بیشتر ما را در ادامه همراهی کنید.

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؟

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؛ ماجرا کهولت سن بایدن چیست؟
کاملا هریس جانشین جو بایدن می شود

مدتی پیش شبکه فاکس نیوز در یک نظرسنجی که از مخاطبان خود انجام داده بود به این نتیجه رسیده بود که بخش عمده ای از مخاطبان بر این باور هستند که بایدن قادر به پایان رساندن دوران ریاست جمهوری خود نیست و هریس جایگزین او خواهد شد. البته باید بدانید که فاکس نیوز رسانه ای نزدیک به جمهوری خواهان، حزب مخالفت دموکرات هاست و آمار دقیقی نیز در این باره ارائه نداده است.

خبرگزاری اسپوتنیک با بررسی این اخبار منتشر شده در فاکس نیوز و مسئله سلامتی بایدن در این باره نوشته بود که با مطرح شدن مطئله سلامتی بایدن، شماری از آمریکایی ها ابراز عقیده کرده اند که بایدن تنها در اسم رئیس جمهور آمریکاست. درواقع این افراد معتقدند:

همه چیز از قبل برنامه ریزی شده بود. بایدن همیشه همانند یک اسب تراو برای رسیدن به هدف بوده است. سرانجام اعلام خواهد شد که او دیگر نمی‌تواند به عنوان رهبر آمریکا به کار خود ادامه دهد و کاملا هریس معاون رئیس جمهور جای او را می‌گیرد. در واقع این او بود که در ابتدا می‌خواست به این سمت انتخاب شود.

جالب اینجاست که جدای از رواج تئوری های مربوط به وضعیت حاد سلامتی بایدن در رسانه های جمهوری خواه و در میان طرفداران دونالد ترامپ، حتی پیش از انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور در سال 2020، برخی رسانه ها، کارشناسان و طرفداران سرشاس دموکرات ها نسبت به وضعیت سلامتی بایدن ابراز نگرانی کرده بودند.

در یک نظرسنجی دیگر که توسط موسسه راسموسن از رای دهندگان آمریکایی انجام شده است، 59 درصد کل شرکت کنندگان اعلام کرده اند که در صورت پیروزی جو بایدن، او امکان به پایان رساندن دوران ریاست جمهوری 4 ساله را نخواهد داشت. نکته قابل تامل و جنجالی، اعتقاد تقریبا نیمی از دموکرات‌های شرکت کننده در این نظرسنجی به این موضوع است که بایدن توان جسمی به پایان رساندن دور اول ریاست جمهوری را ندارد. اما آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؟

بیماری بایدن شانتاژ سیاسی است!

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؛ ماجرا کهولت سن بایدن چیست؟
آیا هریس جانشین جو بایدن می شود

علی بیگدلی تحلیلگر مسائل بین المللی درباره این مسائل می گوید: «اگرچه رانی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید در دوره‌های ریاست جمهوری باراک اوباما و دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور با بیماری جدی مواجه است و مجبور خواهد شد پیش از پایان دوره مسئولیتش استعفا دهد، اما هنوز زود است در مورد برکنار شدن بایدن صحبت کنیم این ادعا می‌تواند با توجه بر برخی تصمیم‌گیری‌ها در برهه‌هایی برای کاخ سفید دردسرهایی به وجود آورد.»

بیگدلی می گوید که بنابر گزارشات رسمی موجود جو بایدن در دوران کودکی از اسب سقوط کرده است، مسئله ای که برای او مشکلات مغزی خاصی در پی داشته است. در کنار این مسئله، از دست دادن همسر و فرزند جوان نیز، لکنت زبانی را برای او در پی داشته که بعضا مشخص می شود. اما این ها مسائل تازه ای نبوده و دونالد ترامپ نیز در طول مناظرات انتخاباتی مرتبا بایدن را به زوال عقل متهم می کرد.

به گفته وی این تحلیلگر مسائل بین‌الملل، برخی این مسائل حتی برای شخص ترامپ نیز وجود داشت و بارها خواسته شده بود تا آزمایش‌هایی مبنی بر سنجش سلامتی جسمی و روانی بدهد، اما تا پایان دوران ریاست جمهوری شاهد کوچک‌ترین وقفه در مدیریت وی نبودیم و در مورد بایدن نیز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی معتقد است که کاملا هریس توسط دستگاه‌های ذیربط قانونی آمریکا تأیید شده، رزومه قابل قبولی دارد و دارای تجربیات ارزنده‌ای است که حتی اگر برای بایدن مسئله‌ای به وجود بیاید تا پایان دوران ریاست جمهوری به عنوان کفیل، امور کاخ سفید را بر عهده خواهد گرفت.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل در ادامه می‌گوید که طرح چنین موضوعاتی بعد از خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان و نیز سفر مهم الکاظمی به این کشور که حاوی تصمیمات مهمی برای منطقه و غالباً علیه ایران خواهد بود، بیشتر به شانتاژی سیاسی شبیه است که چندان توجهی به آن نخواهد شد. بیگدلی خاطرنشان می‌کند:

البته دست اندرکاران امور آمریکا تا زمانی که طرح چنین ادعاهایی به حیثیت واشنگتن و منافع این کشور لطمه نزند، سکوت اختیار خواهد کرد اما در صورت ورود این مباحث به حوزه آبرو، حیثیت و منافع آمریکا قطعاً با طراحان چنین سناریوهایی برخورد خواهد شد.

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؛ ماجرا کهولت سن بایدن چیست؟
آیا هریس جانشین جو بایدن می شود

بیشتر بخوانید:

آیا هریس جانشین جو بایدن می شود ؟ نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر