;
coinex

قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) کلاب هاوس چیست؟

اخیرا کلاب هاوس از افزودن قابلیت صدای فضایی به نسخه iOS خبر داد. اما به راستی قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس یکشنبه در توییتی این قابلیت را معرفی کرد و نوشت که صدای فضایی “مانند صدای محیط اطراف شماست، اما با هدفون خودتان”. در دمو منتشره در توییتر، صدای شخصی در یک مکالمه شنیده می‌شود به گونه‌ای که انگار صدای آن در مکان‌های جداگانه‌ای در یک فضای سه‌بعدی در اطراف گوش شنونده قرار دارد و گویا که همه افراد سخن‌گو در مکان‌های مختلف در یک اتاق قرار گرفته‌اند

قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) کلاب هاوس چیست؟

این قابلیت کلاب هاوس برای کاربرانی که درحال صحبت کردن هستند کاربردی ندارد. تنها کاربرد آن زمانی است که به‌عنوان شنونده مشغول به گوش دادن باشید.  پشتیبانی از صدای فضایی اپل به نسخه Apple Music اندروید نیز به‌زودی ارائه خواهد شد.

البته این مشابه صدای فضایی اپل نیست که ردیاب هم داشته باشد و اینگونه باشد که انگار صدا مستقیما از دستگاه شما بیاید اما این قابلیت به هر حال با هر کیفیتی جذاب است.

قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) کلاب هاوس چیست؟

نحوه کار صدای فضایی این گونه است که‌ با استفاده از AirPods Pro یا Max و بر اساس ویژگی Dolby Atmos و همچنین پیاده‌سازی اپل از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج در هدفون و دستگاه iOS برای ردیابی حرکت سر و موقعیت دستگاه شما استفاده کرده و سپس داده‌های حرکتی دریافتی را با یکدیگر مقایسه می‌کند و میدان صوتی را مجدداً به‌تصویر می‌کشد. اپل نیز با انتشار iOS 15 در ماه آینده، صدای فضایی را به تماس‌های FaceTime اضافه خواهد کرد که کاربردی مانند کلاب هاوس دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر