;
coinex

سریال سلمان فارسی ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

سریال سلمان فارسی از جدیدترین سریال های در حال ساخت است. در ادامه قصد داریم به تاریخ پخش و بازیگران و داستان سریال بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

این سریال یکی از جدیدترین سریال‌های ایرانی است که به کارگردانی داوود میرباقری تولید می‌شود. همانطور که از اسم این سریال مشخص است، داستان آن درباره زندگینامه سلمان فارسی، از یاران پیامبر بوده که در اکثر حملات و جنگ‌ها در کنار پیامبر حضور داشته است.

این سریال همانند سریال‌های مختارنامه و یوسف پیامبر است. از این رو مطمئنا مخاطبان زیادی به تماشای آن خواهند نشست. اگر از طرفدارن این دست سریال‌ها هستید در ادامه مطلب با ما باشید تا به بازیگران این مجموعه و داستان این سریال بپردازیم.

سریال سلمان فارسی

این مجموعه دیدنی به تهیه کنندگی حسین طاهری است. پس از این که با پایان سال ۱۳۹۹، فیلمبرداری بخش اعظم فصل دریایی‌ها در شاهرودبه پایان رسید، با آغاز سال ۱۴۰۰، فیلمبرداری بخش دیگری از این پروژه فاخر در شهرک سینمایینور از سرگرفته شد.

از آنجایی که این سریال باید در مکان بسیار خوبی فیلم برداری می شد، سازندگان سریال کشور لبنان، سوریه، ترکیه و ارمنستان سفر کردند تا بعد از ارزیابی نهایی و با در نظر گرفتن همه جوانب، سفرهای خارجی به منظور تکمیل فصل بیزانس سریالدر سال جاری انجام شود.

همزمان، به موازات فیلمبرداری در شهرک سینمایی نور و ساخت تجهیزات در شهرک سینمایی غزالی، ساخت دکورهایی در منطقه آبسرد دماوند نیز آغاز شده است. بر اساس پیش‌ بینی‌ های صورت گرفته تا پایان سال جاری، فیلمبرداری بیزانس به اتمام  می‌رسد و فیلمبرداری فصل ایران دوران ساسانی آغاز خواهد شد. در ادامه برای کسب اطلاع از جزئیات سریال با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 1400

بهترین سریال های تابستان 1400

داستان سریال سلمان فارسی

سریال سلمان فارسی ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان
تاریخ پخش سریال سلمان فارسی

همانگونه که از اسم این سریال پیداست درباره زندگینامه سلمان فارسی‌ است که از یاران ایرانی حضرت محمد (ص) بوده و در اکثر جنگ‌ها و حملات یار و یاور حضرت محمد (ص) بوده است.

داستان سریال سلمان فارسی از این قرار است که پدر سلمان به روایت تاریخ تمول و صاحب مقام بوده و می‌توانسته زندگی آرام و مرفهی برای سلمان فراهم کند اما او همه اینها را کنار گذاشته و قدم در راهی پر خطر می گذارد.

سلمان با دین مسیحیت وارد شام می شود و پس از استقبال کلیسا به جمع روحانیان وارد شده و در مدت بسیار کوتاهی به مفسری بزرگ تبدیل می شود. اما باز هم به دلیل اینکه نمی تواند پاسخ سوالات خود را در  انجیل بیابد، از  سوی کلیسا خلع لباس می شود. بعد از آن به فرقه مسیحی دیرانی پناه می برد و ریاضت های سختی به خود می دهد..

توسط آن فرقه مسیحی با کاروان سالاری آشنا می‌شود که به او قول دادن او را به مکه ببرند. اما سر دوراهی مکه و یثرب، او را به‌عنوان برده به یک جهود می‌فروشد و داغ بردگی می‌خورد. سلمان به اسم برده دست‌به‌دست می‌چرخد و چند صاحب نیز پیدا می‌کند. آن زمان حضرت رسول(ص) به مدینه هجرت کرده و اتفاقی با سلمان روبرو می شود.

صاحب سلمان وقتی متوجه می شود که پیامبر به سلمان علاقه دارد، یک نخلستان و مقدار زیادی طلا به عنوان قیمت بر او می نهد. که پیامبر قبول می کنند. حضرت رسول(ص) به حضرت علی(ع) می فرمایند که کار فراهم کردن نخلستان را آغاز کنند و ایشان هم دست به کار می شوند.

همین امر باعث می‌شود الفت میان حضرت علی(ع) و سلمان همان جا شکل بگیرد. حال دیگر سلمان یکی از بهترین یاران حضرت محمد (ص) شده است و در اکثر جنگ و کارها همراه امام است. در این سریال شاهد لحظات عرفانی بسیاری هستید . اگر از علاقمندان به سریال‌هایی از این دست هستید این سریال را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بهترین سریال های ایرانی

بازیگران سریال سلمان فارسی

سریال سلمان فارسی ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان
تاریخ پخش سریال سلمان فارسی / بازیگران سریال سلمان فارسی

علیرضا شجاع نوری در این مجموعه بازیگر نقش میانسالی سلمان فارسی خواهد بود. بر پایهٔ آنچه در رسانه‌ها منتشر شده‌است، تهیه‌کنندهٔ این مجموعه در مورد بازیگران به رسانه‌ها گفته بود که ۲۰ هزار بازیگر از سراسر کشور شناسایی شده و ۱٬۵۰۰ شخصیت در سریال حاضرند، داود میرباقری کارگردان این سریال  از بازیگران خارجی هم استفاده می‌کند. در این مجموعه از تعداد زیادی از بازیگران جوان تئاتر در سطح کشور برای ایفای نقش بهره گرفته شده‌است. در ادامه به معرفی تعدادی دیگر از بازیگران اصلی سریال می‌پردازیم.

علیرضا شجاع نوری

از بازیگران اصلی این سریال است، دارای مدرک زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است. شجاع‌نوری در فیلم‌های برجسته‌ای چون روز واقعه و شیر سنگی و تردید و محمد رسول الله به ایفای نقش پرداخته است

شجاع‌نوری در سال ۱۳۵۹ کارش را از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و در دفتر مرکزی خبر ادامه داد. او در سال ۱۳۶۳ در بنیاد فارابی و سپس در واحد تأمین فیلم‌های خارجی صدا و سیما مشغول به کار شد.

او در برخی از فیلم‌های سینمایی حضور پیدا کرده و از سال ۱۳۸۷ به تدریج فعالیت‌های سینمایی خود را منحصر به تهیه‌کنندگی نمود. در ۱۴ آبان ۱۳۹۲ با حکم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی‌رضا شجاع نوری به سمت مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب شد.

فرهاد اصلانی

فرهاد اصلانی در سال ۱۳۴۵ در شهر بیجار در استان کردستان متولد شد. او در سال ۱۳۷۰ از دوره دو ساله کارگردانی و بازیگری در زمینه تئاتر از فرهنگسرای نیاوران دانش‌آموخته شد. بازی در تئاتر را در سال ۱۳۷۵ هم‌زمان با تحصیل و هم‌چنین بازی در نمایش‌های رادیویی را از سال ۱۳۷۱ آغاز نمود.

وی در سال ۱۳۷۲ اولین بار در مجموعه تلویزیونی همسایه‌ها ایفای نقش کرد و سپس حضور در جلوی دوربین را در سال ۱۳۷۳ با فیلم روسری آبی کاری از رخشان بنی‌اعتماد تجربه کرد. وی در سال ۱۳۹۰ در سه فیلم خود یعنی خرس، زندگی خصوصی و من مادر هستم خوش درخشید و توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای دو فیلم اول نامبرده شده دریافت کند.

در سال ۱۳۸۹ سریال مختارنامه را بازی کرد. نقش وی عبیدالله بن زیاد بود. اصلانی در سال ۱۳۹۵ با بازی در فیلم دختر اثر رضا میرکریمی، توانست اولین جایزه بین‌المللی خود را از سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دریافت کند و در ادامه هم در چهار فستیوال بین‌المللی دیگر نامزد دریافت جایزه شود.

داریوش فرهنگ

او در سال ۱۳۵۲ در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ گروه تئاتر پیاده را بنیان گذاشت. نخستین فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم کوتاه سلندر (واروژ کریم‌مسیحی) در سال ۱۳۵۹ بود.

پس از آن با فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی فیلم ۶۵ دقیقه‌ای رسول پسر ابوالقاسم، فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما آغاز کرد. نخستین ساخته تلویزیونی او، مجموعه افسانه سلطان و شبان نام داشت که پخش آن در سال‌های آغازین دهه ۶۰ خورشیدی با استقبال زیادی روبرو شد.

سوسن تسلیمی، بازیگر سینما و تئاتر، همسر پیشین او بود. فرهنگ در بخش‌های دیگر صنعت سینما همچون طراحی صحنه و لباس، طراحی تیتراژ، تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته‌ است. او در چندین کار مشترک با مهدی هاشمی فعالیت داشته است.

مهدی فخیم‌زاده

مهدی فخیم‌زاده متولد ۱۳۲۱ محله درخونگاه تهران است. وی فعالیت‌های هنری خود را با تئاتر در سال ۱۳۴۹ و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم تپلی، ساختهٔ رضا میرلوحی آغاز کرد. او همچنین لیسانس زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران دارد و فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک تهران است. او در سریال مختارنامه نقش عمر ابن سعد را بازی کرد.

جعفر دهقان

جعفر دهقان اولین بار در سن 15 سالگی وارد این حرفهع شد. یعنی زمانی که در گروه تئاتر مرکز رفاه بازی می‌کرد. در سال ۱۳۶۰، زمانی که جوانی ۲۱ ساله بود، همکاری خود را با حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد و در همان سال فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم توجیه به کارگردانی منوچهر حقانی‌پرست شروع کرد. در سال ۱۳۷۲، او با بازی در فیلم حماسه مجنون توانست سیمرغ  بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

سریال سلمان فارسی کی میاد ؟

سریال سلمان فارسی ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده که سریال سلمان فارسی کی میاد ؟ باید در جواب این سوال باید گفت این سریال در اواخر آذر ماه سال 1398 شروع به کار کرده است و قرار است در 50 قسمت ساخته شود. ولی از اینجایی که از اواخر 1389 کل کشور با بیماری کورنا دست پنجه نرم می‌کردند فیلمبرداری این سریال تا حدی عقب افتاد. ولی با توجه به گفته فیلمبردار و کارگردان این سریال ساخت این مجموعه حدود ۵ سال زمان خواهد برد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص این سریال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر