;
coinex

بهترین سریال های سیتکام ؛ فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی

بهترین سریال های سیتکام کدامند؟ فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی را امروز در این مقاله به شما معرفی می کنیم. سریال‌هایی که با آنها عاشق می‌شوید و می‌خندید. تا پایان با تکراتو همراه شوید.

از تلاش لوسی ریکاردو برای ایجاد تجارت تا چهار دوست که در نهارخوری نشسته اند و درمورد مسائل مختلف حرف می زنند، سریال های کمدی یکی از مهم ترین سرگرمی های مورد علاقه مخاطبان تلویزیون برای دهه ها بوده است، به همین جهت در این مقاله تلاش خواهیم کرد برترین سریال های کمدی دنیا را به شما معرفی نماییم.

بهترین سریال های سیتکام

فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی

برای لیست کردن بهترین سریال های سیتکام، ما 20 گزینه را انتخاب کردیم تا مخاطبان خود بهترین سریال کمدی جهان را از میان آنها انتخاب نمایند. در این مقاله به ترتیب از کمترین آرا تا بیشترین آرا برای شما لیست شده تا بتوانید بهترین سیتکام خارجی را بشناسید.

 ویل و گریس (Will & Grace)

بهترین سریال های سیتکام
بهترین سریال های سیتکام

این سریال از سال 1998 تا سال 2006 در شبکه NBC پخش شده است. اریک مک کورماک در نقش ویل که یک وکیل بود، ایفای نقش می کرد و دبرا مسینگ در نقش گریس که یک طراح داخلی است، ایفا نقش می کرده است. این دو فرد در سریال بهترین دوست یکدیگر در دانشگاه بودند و که ارتباط خود را پس از آن اتمام دانشگاه نیز ادامه دادند آنها در طول سریال اوقات خود را با دیگر دوستان صمیمی خود از جمله کارن و جک می گذارنند.

Will  & Grace را دیوید کوهن و مکس ماتیچیک کارگردانی کردند، به گفته سازندگان این داستان الهام گرفته از رابطه ماتیچیک با دوستش ژانت بود که آنها نیز پس از دانشگاه با هم ارتباط خود را ادامه داده بودند. رئیس NBC وارن لیتلفیلد کسی بود که ایده یک نمایش با نشان دادن دوستی یک زن دگرجنسگرا و یک مرد همجنسگرا را مطرح کرد. اگرچه لازم به ذکر است که کوهن و ماتیچیک برای ساخت یکی از برترین سریال های کمدی دنیا یعنی مجموعه Will & Grace از فیلم های مانند عروسی بهترین دوستم و قفس پرنده الهام گرفته بودند، در این فیلم ها نیز داستان هایی با شخصیت های همجنسگرا مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های عاشقانه 2021

بلوم و ولاستیک در کتاب خود به نام سیتکامز درباره یکی از بهترین سریال های سیتکام یعنی Will & Grace می گویند: «شخصیت های همجنسگرا در این سریال نقش بسیار مهمی در جذابیت این نمایش دارند، البته لازم به ذکر است فیلمنامه هوشمندانه دیوید کوهن و ماکس ماتیچیک نیز در تبدیل کردن این سریال به یکی از برترین سریال های کمدی دنیا نقش به سزایی داشته است. به نظر بسیاری از افراد Will & Grace بهترین سیتکام خارجی تا به کنون ساخته شده دنیا می باشد.»

روزان (Roseanne)

بهترین سریال های سیتکام
سریال های طنز خارجی

سریال Roseanne از سال 1988 تا 1997 در شبکه ABC به نمایش درآمد. در این سریال روزانا بار در نقش رزان کانر ایفا نقش می کند، او در این سریال در کنار شوهرش دن ( جان گودمن) و فرزندانش تلاش می کنند که با مشکلات عدیده روزگار بگذارنند. در مصاحبه ای در سال 2008 با ویکلی اینترتیمنت بار جمله ای جالب را مطرح کرد و گفت: « اگر خانواده کانر در حال حاضر زندگی می کردند، احتمالا دن( شوهر خانواده) در جنگ عراق کشته می شد و کانر ها نیز خانه خود را از دست می دادند.»

یک رینیون کوچک از این سریال در مجموعه محبوب CBS بیگ بنگ تئوری نیز یک بار رخ داده است که در آن دوست پسر و شوهر آینده دختر خانواده کانر ( جانی گالسکی) و خود دختر خانواده ( سارا گیلبرت) در این سریال ظاهر شدند. در هر صورت محبوبیت و خوش ساختی این سریال آنقدری هست که آن را در لیست یکی از برترین سریال های کمدی دنیا قرار دهیم.

نمایش دهه ۷۰ (That 70s Show)

بهترین سریال های سیتکام
سریال های طنز خارجی

That 70s Show بین سال های 1998 تا 2006 در شبکه فاکس به نمایش درآمد. در این سریال توپر گریس در نقش اریک فورمن بازی می کند. او در این سریال نوجوانی است که در دهه 1970 در ویسکانسین زندگی کرده و اوقات هود را با دوستانش هاید (دنی ماسترسون) کلسو (اشتون کوچر)، همسایه خود دونا (لورا پرپون) و دوست دخترش کلسو جکی (میلا کونیس) می گذارند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای 2021

درحالی که در فصول ابتدایی نمایش از تصور رویاهای شخصیت ها استفاده مکرر می شد و غالبا خطوط پیرامونی مربوط به داستان ها در دبیرستان شخصیت ها بود، در فصول بعدی بخش های تصور شده رها می شود و دیگر نقطه مرکزی نمایش اوقات این افراد در مدرسه نیست. به نظر بسیاری مخصوصا مخاطبان نوجوان این سریال بهترین سیتکام خارجی و یا بهترین سریال کمدی جهان است.

تاکسی (Taxi)

بهترین سریال های سیتکام
سریال های طنز خارجی

این سریال از سال 1978 تا 1983 ابتدا در شبکه ABC و سپس در ادامه در شبکه NBC پخش می شد.  سریال تاکسی زندگی کارکنان شرکت سانشاین کب ( تاکسیرانی سانشاین) که در نیویورک مستقر است را روایت می کند، از جمله شخصیت ها می توانیم به الکس ریگر ( جاد هیرش) تونی بانتا ( تونی دانزا) و ایلین ناردو ( ماریلو هنر) اشاره نماییم.

خالقان یکی از بهترین سریال های سیتکام دیوید دیویس و جیمز بروکسکیم ایده ساخت این سریال را پس از خواندن مقاله ای در مجله نیویورک تایمز به نام شیفت شب گرفتند که در آن نویسنده به بازگویی خاطراتش در هنگامی که راننده تاکسی بوده می پردازد.

یکی از تکرارترین سکانس های این سریال فیلمبرداری از یک تاکسی در هنگام عبور از طریق پل کوئینزبورو در شهر نیویورک است. با توجه به موضوع بدیع و جالب این سریال و همچنین محبوبیت زیاد آن به سادگی می توان جزوه یکی از بهترین سریال های کمدی جهان به حساب آورد.

اسکرابز (Scrubs)

بهترین سریال های سیتکام
سریال های طنز خارجی

این سریال در بین سال های 2001 تا 2010 در شبکه NBC  و البته پس تغییر در شبکه ABC به نمایش درآمد. این سریال درحقیقت روایتگر اتفاقات زندگی چندین انترن در یک بیمارستان آموزشی بود. از جمله این انترن ها جی. دی (زک براف)، ترک (دونالد فیسون) و همچنین معشوقه های آنها الیوت (سارا چالکه) و کارلا (جودی ریز) بودند.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین سریال های HBO در سال 2021

بیل لارنس سازنده این سریال، پس از شنیدن تجربیات یکی از آشنایان دانشگاهی خود که به عنوان انترن در بیمارستان کار می گرفت، برای ساخت این سریال الهام گرفت. محل فیلبرداری سریال Scrubs در مرکز پزکشی نورث هالیوود بود.

جزیره گیلین (Gilligan Island)

بهترین سریال های سیتکام
سریال های طنز خارجی

این سریال از سال 1964 تا 1967 از شبکه CBS  پخش می شد. این سریال درحقیقت روایت اتفاقات چند خدمه یکی کشتی بود که پس خراب شدن کشتی در یک جزیره بیابانی تلاش می کردند، زنده بمانند. از جمله این افراد گیلگان( باب دنور) سرخدمه و کاپیتان کشتی جوناس ( الن هیل) و مسافران کشتی بودند.

دلیل لغو این سریال و ناتمام ماندن آن همچنان مشخص نیست، در هرحال این سریال به نظر بسیاری با توجه به موضوع جالب خود یکی از بهترین سریال هایی کمدی خارجی ساخته شده است.

شوی باب نوهارت (The Bob Newhart Show)

بهترین سریال های کمدی خارجی
سریال های طنز خارجی

این سریال از سال 1972 تا 1978 در شبکه CBS به نمایش درآمد. این سریال روایت یک روانشناس است که به همراه همسرش امیلی (سوزان پلهشت) در شیکاگو زندگی می کرده او در طول سریال با بیماران مختلف عجیب و غریب رو به رو می شود که موقعیت های طنز جالبی را ایجاد می کند.

از نیوهارت سریال دیگری نیز ساخته شده است، درحقیقت هنگامی که سری دوم این سریال در سال 1990 به پایان رسید، این برنامه یکی از معروف ترین سریال های تاریخ تلویزیون بود. در قسمت آخر این سری وقتی شخصیت اصلی کنار همسرش از خواب بیدار می شود، متوجه می شود که از کل سریال و همه داستان هایش رویاهای او بوده است. این روایت جذاب و خنده دار را باید در لیست یکی از بهترین سریال های سیتکام قرار داد.

شوی مری تایلر (The Mary Tyler Moore Show)

بهترین سریال های کمدی خارجی
سریال های طنز خارجی

این سریال از سال 1970 تا 1977 در شبکه CBS به نمایش درآمده است. مور در نقش مری ریچاردز، یک زن مجرد ساکن شیگاکو است که به همراه رئیس خود لو گرانت در یک شبکه خبری کار می کنند. او همچنین اوقات خود را مرتبا با بهترین دوست و همسایه خود رودا ( والری هارپر) می گذارند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

خبرنگار آسوشیتدپرس درحالی که نمایش فصل چهارم این سریال به پایان رسید، درباره این سریال نوشت: « سریال مور.. پیشگام کمدی رئال و برجسته کردن شخصیت های ثانویه مشخص و با انگیزه بود. بی شک می توان این سریال را به عنوان یکی از بهترین سریال های سیتکام به حساب آورد.»

شوی دیک ون دایک (The Dick Van Dyke Show)

بهترین سریال های کمدی خارجی
سریال های خنده دار خارجی

The Dick Van Dyke Show  در بین سال های 1961 تا 1966 در شبکه CBS به نمایش درآومد. ون دایک ( راب پتری) در این سریال نقش یک نویسنده کمدی در منهتن را بر عهده دارد که با همسرش لورا ( مری تایلر مور) زندگی می کرده است. خالق این سریال کارل راینر نیز در این مجموعه نیز خود گاهی حاضر می شد. این مجموعه کلاسیک که مخاطبان چند نسلی را برای خود به ارمغان آورده است را قطعا باید در لیست بهترین سریال های سیتکام قرار داد.

هانی مونرز (The Honeymooners)

بهترین سریال های کمدی خارجی
سریال های خنده دار خارجی

این سریال بین سال های 1955 تا 1956 در شبکه CBS  به نمایش درآمده است. جکی گلیسن بازیگر نقش رالف کرامدن، راننده اتوبوس را در این سریال بر عهده دارد که به همراه همسرش آلیس در شهر نیویورک زندگی می کردند. این دو فرد اغلب وقت خود را با همسایگان طبقه بالای خود یعنی اد و تریکسی می گذرانند. به نمایش درآوردن زندگی افراد طبقه کارگر در این سریال کمدی بعدها الگوی بسیاری دیگر از نمایش های همانند شد.

اگرچه این سریال در مدت کوتاهی پخش شد، اما در همین مدت کوتاه توانست مخاطبان گسترده ای را برای خودش جذب کند و آن را تبدیل به یکی از برترین سریال های کمدی دنیا نماید.

فریژر (Frasier)

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال کمدی جهان

این سریال بین سال های 1993 تا 2004 از شبکه NBC  پخش شد.  در این سریال شخصیت اصلی به نام کرین پس از به پایان رسیدن ازدواجش به سیاتل می رود تا میزبان برنامه ای رادیویی باشد که به همراه پدر خود از خاطرات دوران مجردیش بگویید. این سریال به دلیل داشتن موضوعی جدید و جذب مخاطبان گسترده توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین سریال های سیتکام مطرح کند و چه بسا به نظر بعضی بهترین سریال سیتکام خارجی جهان باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی 2021

کازبی (The Cosby)

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال کمدی جهان

این سریال در بین سال های 1984 تا 1992 در شبکه NBC پخش می شد. بیل کازبی در این سریال در نقش دکتر کلیف هوکستابل بازی می کرد که با همسرش کلر و فرزندانشان در شهر نیویورک زندگی می کردند. درحالی که در سریال به نظر می آید این خانواده دارای 4 فرزند است اما در طول سریال با اضافه شدن ساندار مشخص می شود، این خانواده دارای چهار فرزند می باشد. آهنگ اصلی این سریال توسط خود کوزبی ساخته شده که با تهیه کننده معروف استو گاردنر نیز همکاری داشته است.

چیزر (Cheers)

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال کمدی جهان

سریال چیرز (به سلامتی) در بین سال های 1982 تا 1993 از شبکه NBC پخش می شد. مرکزیت این سریال باری در بوستون به نام خود سریال است که متعلق به یک بازیکن بیسبال سابق سم ( تد دانسون) می باشد. داستان این سریال درحقیقت روایت کارکنان این بار خصوصا معشوقه صاحبه این بار دیانا ( شیلی لانگ) می باشد.

این سریال همیشه جزوه نامزدهای بهترین کمدی سال بود. اگرچه در ابتدا دچار کمبود مخاطب بود اما در ادامه توانست مخاطبان بسیاری را برای خود به ارمغان آورد. بنابراین بسیاری این سریال را بهترین سیتکام خارجی می دانند.

فرزندز (Friends)

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال کمدی جهان

سریال فرندز در بین سال های 1994 تا 2004 از شبکه NBC پخش شده است. این سریال روایتگر یک گروه دوستی 6 نفره است که در شهر نیویورک زندگی می کردند، از جمله این گروه شش نفره می توان به دوستان دوران دبیرستان ریچل (جنیفر انیستون) و مونیکا (کورتنی کاکس) راس برادر بزرگتر مونیکا (دیوید شویمر) هم اتاقی راس در کالج چندلر (متیو پری) فیبی بوفی جذاب (لیزا کودرو) و جوئی تریبیانی (مت لبلنک) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2021

تهیه کنندگان از قبل شویمر را می شناختند و او را برای نقش راس انتخاب کرده بودند، اما کورتنی کاکس در ابتدا برای بازی در نقش ریچل تست داد که بعدا تیم خلاق نمایش متوجه شد که او برای ایفا نقش مونیکا مناسب تر است. قسمت پایانی سریال تبدیل به پر بیننده ترین قسمت یک سریال تلویزیونی دهه شد. بنا به گفته و نظر بسیاری از سراسر جهان این سریال بهترین سریال کمدی جهان است.

سیمپسون‌ها (The Simpsons)

بهترین سریال های کمدی خارجی
سریال های خنده دار خارجی

این سریال انیمیشنی که هنوز در شبکه فاکس درحال اجرا است، اولین بار در سال 1989 به روی آنتن رفت. سیمپسونها بیش از هر برنامه تلویزیونی دیگر آمریکایی روی آنتن بوده است. از سریال کارتونی روایتگر زندگی خانواده سیمپسون های است که از جمله می توان به پدر خانواده هومر ( با صدای دن کاستلانتا) همسر مارج ( جولی کاونر) پسر خرابکار بارت ( نانسی کارتورایت) دختر اعجوبه لیزا ( یردلی اسمیت) اشاره کرد.

این سریال کارتونی که به پیش گویی هایی جنجال برانگیزی هم معروف است، به نظر بسیاری به خصوص طرفداران انیمیشن بهترین سریال کمدی جهان است و بدون هیچ اغراقی نیز می توان گفت این سریال کارتونی یکی از بهترین سریال های سیتکام تا به حال ساخته شده است.

شوی اندی گریفیت (The Andy Griffith Show)

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال های خنده دار خارجی

این سریال در بین سال های 1960 تا 1968 از شبکه CBS پخش می شد. داستان این سریال روایت زندگی اندی گریفیت ( اندی تایلر) است که با استفاده از هوش سرشار خود به دستگیری مجرمان و حل و فصل اختلافات شهر زادگاهش میبری می پردازد. این کلانتر باهوش در این سریال وقت زیادی برای پاکسازی خرابکاری های معاون بامزه خود بارنی ( دون ناوتس) صرف می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2021

این سریال برای نسل جدید نیز در سال 2001 که با صداگذاری ران هوارد در سریال Arrested Development نیز بازسازی شده است. فطعا این سریال را می توانیم در لیست یکی از بهترین سریال های سیتکام قرار دهیم.

همه‌ی خانواده (All in the Family)

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال های خنده دار خارجی

این سریال در بین سال های 1971 تا 1979 از شبکه CBS پخش شد که در آن کارول اوکانر در نقش آرچی بانکر کهنه سرباز جنگ جهانی دوم است که خلق تنگ و بامزه ای دارد و با همسر خود ادیث ( ژان استاپلتون) زندگی می کند. طبق آمار بدست آمده از برنامه های تلویزیونی این سریال دارای رکورد بیشترین اسپین آف در بین مجموعه های تلویزیونی است، برخی از جانشینان این سریال میتوان به Maude، The Jeffersons و Checking In اشاره کرد.

این میزان محبوبیت نشان دهنده این نکته است که این سریال توانسته است با مطرح کردن المان های اجتماعی و اما همزمان خنده دار مخاطبان گسترده ای را برای خود جذب کند، به همین دلیل باید این سریال را در زمره یکی از بهترین سریال های سیتکام قرار دهیم.

عاشقتم لوسی (I Love Lucy)

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال های کمدی خارجی

این سریال کمدی با بازی لوسیل بال و دیسی آرنازران در شبکه تلویزیونی CBS  از سال 1951 تا 1957 به نمایش درآومد. بال در این سریال در نقش لوسی ریکاردو زن بدشناس رئیس یک بند موسیقی ریکی (آرناز) ایفای نقش می کرد. این دو فرد اکثر اوقات زندگی خود را به همسایگان و صاحبخانه هایشان فرد و اتل می گذارندند.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین فیلم های کره ای 2021

کن بلوم و فرانک ولستیک در کتاب خود سیتکام درباره این سریال کمدی کلاسیک می گویند: « این کمدی کلاسیکی که نمایش فیزیکی فوق العاده ای را به نمایش می گذارد، قطعا می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین کاندیداهای بهترین سریال کمدی جهان شناخته شود.»

M*A*S*H

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال های کمدی خارجی

این سریال بین سال های 1972 تا 1983 از شبکه CBS به نمایش درآمد که در وقایع دکترها، پرستارانی در کره جنوبی در هنگام جنگ کره هستند را روایت می کند، از جمله این پزشکان هاوکی پیرس، تراپر جان و فرانک برنز هستند که پرستاری به نام مارگارت نیز آنان را همراهی می کند.

این کمدی کلاسیک قطعا بخاطر روایت جذاب و بازی های عالی بازیگران و همچنین بحث های انتقادی درباره جنگ یکی از ماندگارترین سریال های کمدی در تاریخ است که حتما ارزش دیدن دارد.

ساینفلد (Seinfeld)

بهترین سریال های کمدی خارجی
بهترین سریال های کمدی خارجی

و بالاخره بهترین سریال کمدی جهان از نگاه مخاطبان ما، سریال Seinfeld است که از سال 1989 تا 1998 در شبکه NBC به روی آنتن رفته است. این سریال روایتگر زندگی جری سینفلد یک استندآپ کمدین ساکن در نیویورک است که با دوستان خود جورج ( جیسون الکساندر) دوست دختر سابقش ایلین ( جولیا لویی دریفوس) و همسایه اش کرامر ( مایکل ریچاردز) وقت می گذارند.

این سریال به دلیل شخصیت هایی که به شما احساس همذات پنداری نمی دهند، معروف است و تهیه کنندگان این سریال هنگام ساخت تلاش کردند با این شیوه خود را از دیگر برنامه های تلویزیونی متمایز سازند.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد، اطلاعاتی را درباره بهترین سریال های سیتکام با شما در میان گذاشته باشد، اگر نظر و یا پرسشی در اینباره دارید خوشحال می شویم که آن را با ما درمیان بگذارید.

بهترین سریال های سیتکام در یک نگاه:

  • ساینفلد / Seinfeld
  • M*A*S*H
  • عاشقتم لوسی / I Love Lucy
  • همه‌ی خانواده / All in the Family
  • شوی اندی گریفیت / The Andy Griffith Show
  • سیمپسون‌ها / The Simpsons
  • فرزندز / Friends
  • چیزر/ Cheers
  • کازبی / The Cosby
  • فریژر / Frasier
  • هانی مونرز / The Honeymooners
  • شوی دیک ون دایک / The Dick Van Dyke Show
  • شوی مری تایلر / The Mary Tyler Moore Show
  • شوی باب نوهارت / The Bob Newhart Show
  • جزیره گیلین / Gilligan Island
  • اسکرابز / Scrubs
  • تاکسی / Taxi
  • نمایش دهه ۷۰ / That 70s Show
  • روزان / Roseanne
  • ویل و گریس / Will & Grace

بیشتر بخوانید:

.

منبع: businessinsider

نظر شما درباره مطلب بهترین سریال های سیتکام و فهرست بهترین سریال های کمدی خارجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    parks and recreation بهترینه تعجب میکنم تو لیست نیست

    پاسخ