;
coinex

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

میان رده های بسیار جذابی در بازار وجود دارد که مشخصات خوبی دارند. امروز قصد داریم به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی بپردازیم.

یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار ردمی نوت 10 پرو است که در رقابت با دیگر گوشی‌های هوشمندی مانند شیائومی می 10 تی است. در این نوشتار قصد داریم به مقایسه این دو گوشی با یکدیگر بپردازیم و بررسی جامع و مانعی از این دو میان‌رده داشته باشیم. با ما همراه باشید.

کمپانی شیائومی را همه می‌شناسیم. یک شرکت چینی که طی سال‌های اخیر سهم بزرگی از بازار را تصاحب کرده است و توانسته با عرضه محصولات اقتصادی و با کیفیت گوی سبقت را از رقبای خود برباید. به همین خاطر بر آن شدیم تا به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی بپردازیم.

کاربران علاقه‌مند به محصولات جذاب این کمپانی و علی الخصوص میان‌رده‌های آن، ممکن است پیش از خرید دچار شک و تردید در انتخاب شوند و در وادی سردرگمی غرق گردند. تنوع بالای گوشی‌های این کمپانی و قیمت‌های بی‌نظیر در کنار مشخصات فنی پرچمدارگونه دایره انتخاب را گسترده و قدرت تصمیم گیری را محدود نموده است.

در این نوشتار بر آن شدیم تا به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی بپردازیم و این دو اسمارت فون پرطرفدار را به صورت جامع و مانع بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا این دو محصول را به بوته نقد بگذاریم.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

ردمی نوت 10 پرو را در مقاله‌ای مجزا به صورت کامل بررسی نمودیم. همچنین در نوشتاری دیگر به بررسی جامع شیائومی می 10 تی پرداختیم و هر یک را در جای خود بسط دادیم. اما امروز قصد داریم این دو گوشی مقرون به صرفه و خوش ساخت را با یکدیگر بررسی کنیم.

ردمی نوت 10 پرو را با دوربین 108 مگاپیکسلی و نمایشگر 120 هرتزی می‌شناسیم. طراحی شیشه‌ای این گوشی یادآور پرچمداران خوش دست و خوش ساختی است که کمتر در میان‌رده‌ها دیده‌ایم. شاید بتوان گفت این گوشی یک از بهترین‌های رده خود است یا بتوان گفت حداقل روی کاغذ این چنین است.

از طرفی شیائومی می 10 تی به تراشه اسنپدراگون قوی و نرخ نوسازی و نمایشگر قدرتمندش می‌نازد. این گوشی بیشتر در میان طرفداران گیم کاربرد دارد و البته برای کارهای روزمره و سایر کاربران نیز گوشی خوبی محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی  خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت

از طراحی این گوشی شروع می‌کنیم. شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای ابعادی 164 در 76.5 در 8.1 میلی‌متر است. صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچ است و به نظر می‌رسد با ابعاد مذکور و نمایشگر نسبتا بزرگ چندان خوش دست نیست.

وزن این گوشی 193 گرم است و همین امر باعث شده که خوش دستی آن کمی زیر سوال برود. البته اگر این گوشی را با شیائومی می 10 تی مقایسه کنیم سبک‌تر از آن محسوب می‌شود چرا که می 10 تی 216 گرمی است.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی
ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا می 10 تی / ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا می 10 تی

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

در پنل پشتی این گوشی لایه‌ای از شیشه گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از گوشی را بر عهده دارد. جنس شیشه می 10 تی نیز همین کورنینگ گوریلا گلس 5 است. این اسمارت فون در سه رنگ آبی، برنز و خاکستری عرضه و روانه بازار شده است. رنگ آبی و برنزی حالت مات گونه دارد اما رنگ خاکستری براق است.

رنگ خاکستری و براق این گوشی باعث می‌شود که آثار انگشت و چربی به راحتی روی سطح پنل پشتی به چشم بیاید و در این صورت باید مدام دستمال گوشی به همراه داشته باشید! (البته اگر حساس هستید)

مجموعه دوربین‌های ردمی نوت 10 پرو در پنل پشتی و درون کادری مستطیل شکل با لبه‌های گرد تعبیه شده‌اند. ماژول‌ها به راحتی از کادر بیرون زده و دارای برجستگی زیادی هستند که ممکن است روی سطوح صاف به راحتی لق بخورد.

یکی از تلاش‌های قابل ستایش شیائومی برای القای حس خوب به کاربران، طراحی خاص آن است. سازندگان چینی این گوشی تلاش کرده‌اند تا به خصوص در رنگ خاکستری حس فلزی بودن را به کاربران منتقل کنند و در این خصوص موفق هم شده‌اند.

گرچه ردمی نوت 10 پرو بدنه‌ای شیشه‌ای دارد و ابعاد آن بزرگ است اما زمانی که با آن کار می‌کنید، به راحتی از دست سُر نمی‌خورد. و اما بالاخره به قاب یا پنل جلویی می‌رسیم. جایی که با نمایشگر این گوشی سر و کار داریم.

صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو با 6.67 اینچ و حاشیه‌های باریک در قاب جلویی مشاهده می‌شود. برای محافظت از این صفحه نمایش مانند پنل پشتی از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده است. در بخش مرکزی این گوشی نیز شاهد قرارگیری دوربین سلفی هستیم.

فریم‌های شیائومی ردمی نوت 10 پرو پلاستیکی است و در نگاه اول می‌فهمیم که جنس فریم با جنس پنل پشتی متفاوت است. در فریم سمت راست شاهد حضور کلید پاور و کلیدهای کنترل صدا هستیم که سنسور اثر انگشت نیز با کلید پاور ادغام شده است.

در فریم سمت چپ نیز اسلات کارت حافظه و و سیمکارت قرار دارند. ردمی نوت 10 پرو دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است که به همراه ماژول IR Blaster و یکی از اسپیکرها در لبه بالایی نمایشگر قرار دارند. این دستگاه ظاهرا از گواهی IP53 برخوردار است. چیزی که در رقیب خود مشاهده نمی‌شود.

ردمی نوت 10 پرو می 10 تی
ابعاد 164 در 76.5 در 8.1 میلی‌متر 165.1 در 76.4 در 9.3 میلی‌متر
وزن 193 گرم 216 گرم
صدای استریو دارد دارد

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

کیفیت ساخت می 10 تی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. وقتی گوشی را لمس می‌کنید، متوجه خواهید شد که مواد به کار رفته در بدنه از جنس خوبی هستند و به خوبی و با ظرافت مونتاژ شده‌اند. دور تا دور گوشی از آلومینیوم ساخته شده و روکش براقی هم فضای کلی بدنه گوشی را پوشانده است.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی / مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

همان‌طور که گفتیم، در مقایسه با ردمی نوت 10 پرو، می 10 تی گوشی سنگینی محسوب می‌شود که تجربه کاربری با آن ممکن است برای هر کسی خوشایند نباشد.

البته چینی‌ها برای کاستن از نواقص چنین طراحی نامناسبی پنل پشتی را کمی خمیده ساخته‌اند تا گوشی راحت‌تر در دست جای بگیرد. به علت روکش براقی که از آن صحبت کردیم، شیائومی می 10 تی گوشی لیزی محسوب می‌شود که مدام باید حواستان به آن باشد. (مخصوصا اگر کف دست شما عرق می‌کند)

پنل پشتی شیشه‌ای است و در ساخت آن از گوریلا گلکس 5 بهره گرفته شده. زیبایی این پنل را برآمدگی و برجستگی ماژول دوربین‌ها تحت الشعاع قرار داده و عملا زیبایی آن را زشت کرده است. ضخامت برجستگی‌ها حدود 4 میلی‌متر است و روی سطوح صاف، گوشی به راحتی لق می‌خورد.

در کل به نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی در ساخت و طراحی ماژول دوربین‌ها چندان عملکرد خوبی ندارد. اکثر گوشی‌های این شرکت دارای برجستگی‌های زیادی هستند که نمای پنل پشتی را زشت کرده است.

مشکل آنجاست که درون این لنزها از هیچ سنسور بزرگ یا شگفت‌انگیزی استفاده نشده و توجیهی برای چنین زمختی وجود ندارد. اگر گوشی را در دست بگیرید حتما انگشت هایتان با این برآمدگی‌ها برخورد خواهد کرد و خب این موضوع در درازمدت آزاردهنده می‌شود.

ماژول دوربین‌ها داخل یک کادر مستطیلی و به صورت عمودی تعبیه شده‌اند. سنسور اصلی به صورت تکی و در بالاترین قسمت پنل پشتی جاخوش کرده و دو دوربین دیگر به همراه فلاش ال ای دی در زیر آن تعبیه شده‌اند.

اگر پنل پشتی را به دقت نگاه کنید، در رینگ دوم سه دوربین و یک فلاش می‌بینید اما باید بگوییم که متاسفانه یکی از آن لنزها نمایشی است و قابلیت استفاده شدن ندارد. سازندگان چینی می 10 تی برای خالی نبودن طراحی نامطلوب کادر ماژول‌ها از چنین ایده‌ای استفاده نموده‌اند. در ردمی نوت 10 حداقل چنین معزلی وجود ندارد.

همان طور که می بینید، هر دو گوشی مجهز به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی هستند. این نمایشگر زیر پوششی از گوریلا گلس 5 قرار گرفته و تا حدودی در امان است. البته برای احتیاط بیشتر حتماً از محافظ نمایشگر استفاده کنید. دوربین سلفی در حفره‌ای توی نمایشگر تعبیه شده.

در لبه پایینی می 10 تی، بلندگوی اصلی و پورت تایپ سی قرار گرفته‌اند. اسلات کارت حافظه و سیمکارت هم همان جا است. خوشبختانه می 10 تی از اینترنت نسل پنجم بهره‌مند است. خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون خبری نیست و البته داخل جعبه گوشی رابط کوتاهی برای این کار گذاشته شده است.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی / مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

در فریم سمت راست، دکمه‌های کنترل صدا و پاور گوشی قرار دارد. سنسور اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده‌اند و مشکل همیشگی این گوشی ها را دارند. در فریم سمت چپ خوشبختانه خبری از دکمه و درگاهی نیست.

ولی در لبه بالایی می 10 تی میکروفون حذف نویز فعال و مادون قرمز دیده می‌شود. به کمک نرم افزار می ریموت قادر خواهید بود از گوشی هوشمندتان به عنوان کنترل از راه دور استفاده نمائید. در خصوص گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، می 10 تی نسبت به ردمی نوت 10 عملکرد ضعیفی دارد.

نمایشگر

در ادامه مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی به نمایشگر این دو میان‌رده می‌پردازیم. صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو مانند می 10 تی 6.67 اینچ و نوع پنل آن آمولد است. البته نوع پنل می 10 تی، IPS LCD است و در این بخش با هم متفاوت‌اند. کیفیت تصویری که این نمایشگر ارائه می‌دهد 2400 در 1080 است و میزان تراکم پیکسلی در هر اینچ 395 خواهد بود. (می 10 تی نیز دقیقا همین میزان است) علاوه بر اینها ردمی نوت 10 پرو از قابلیت اچ دی آر 10 بهره می‌برد که این قابلیت هم در رقیب آن وجود دارد.

طبق ادعای چینی‌ها این گوشی حداکثر روشنایی 1200 نیتی را ارائه می‌کند و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. همان‌طور که در ابتدای این نوشتار گفتیم، ردمی نوت 10 پرو مجهز به نرخ نوسازی 120 هرتزی است و نرخ حساسیت لمسی آن 240 هرتز است.

در خصوص نرخ نوسازی تصویر باید از غوغای می 10 تی بگوییم. این اسمارت فون برخلاف سایر هم رده‌ای هایش از رفرش ریت 144 هرتزی بهره می‌برد که در مقایسه با ردمی نوت 10 پرو شاهکار است.

ردمی نوت 10 پرو می 10 تی
نوع نمایشگر AMOLED IPC LCD
سایز 6.67 اینچ 6.67 اینچ
کیفیت تصویر 2400 در 1080 2400 در 1080
تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ 395 در هر اینچ

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

در خصوص نرخ نوسازی و ابعاد و نوع پنل می 10 تی بالاتر گفتیم. کیفیت تصویری که می 10 تی ارائه می‌کند، 2400 در 1080 است که از آن با عنوان فول اچ دی پلاس هم یاد می‌کنند. خبر خوب اینکه از قابلیت اچ دی آر 10 نیز پشتیبانی می‌شود ولی نقطه ضعفی که می 10 تی دارد پسرفتی است که در نوع پنل آن دیده می‌شود. (مخصوصا نسبت به رقیب خود!)

سری قبلی می مجهز به نمایشگر اُولد بود، در حالی که نسخه جدید از ال سی دی بهره می‌برد. از اینجاست که می‌توان فهمید نرخ نوسازی بالا تنها نقطه قوت این صفحه نمایش است و دیگر خبری از کیفیت‌های آنچنانی نیست. در عوض ردمی نوت 10 پرو در این زمینه بهتر از رقیب خود عمل نموده است.

البته مانند سایر اسمارت فون‌ها می‌توانید از بخش تنظیمات نمایشگر، نرخ تازه سازی یا همان رفرش ریت را روی 144، 90 هرتز و یا 60 هرتز تنظیم کنید. مطمئنا افزایش نرخ نوسازی باعث می‌شود انیمیشن‌ها روان‌تر و نرم‌تر شوند و کیفیت دوچندان گردد اما در همین حین مصرف باتری تان هم افزایش می‌یابد.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی
مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 10T / مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 10T

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

دوربین

با مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی همراه ما باشید. ترکیب دوربین‌های این گوشی هیچ تفاوتی با سایر میان‌رده‌ها ندارد و صرفاً در مگاپیکسل‌ها شاهد تفاوت‌های شاید گول زننده هستیم. دوربین اصلی ردمی نوت 10 پرو دارای یک لنز 108 مگاپیکسلی است که پیش از این در میان‌رده‌ها سابقه نداشته است. حتی می 10 تی نیز سنسوری 64 مگاپیکسلی دارد.

در کنار دوربین عریض باید از ترکیب همیشگی یک میان‌رده، یعنی دوربین فوق عریض، ماکرو و عمق‌سنج صحبت کنیم. مگاپیکسل این دوربین‌ها به ترتیب 8، 5 و 2 مگاپیکسل است. همچنین این اسمارت‌فون اقتصادی از یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی برخوردار است. شیائومی می 10 تی لنز عمق سنج ندارد.

دوربین واید ردمی نوت 10 پرو 108 مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم 1.9 دارد. می 10 تی نیز لنز عریض 64 مگاپیکسلی و با همان گشودگی دیافراگم دارد. در این دو لنز عریض خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست و صرفا به فوکوس خودکار بسنده شده است.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو برای ثبت تصاویر فوق عریض از از سنسوری 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که این حسگر گشودگی دیافراگم 2.2 دارد. رقیب این گوشی نیز دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی دارد. میدان دید این لنز نیز 118 درجه است. در خصوص قابلیت اچ دی آر شاهد عملکرد موفقیت‌آمیزی از ردمی نوت 10 پرو نیستیم.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی در برخورد با سوژه‌هایی پر جزئیات بیشتر مانند شاخ و برگ درختان عملکرد ضعیفی دارد و موجب سافت شدن تصاویر می‌شود. اما اگر بخواهیم به نسبت برچسب قیمتی بگوییم، عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی رضایت بخش هستند.

دوربین فوق عریض اما در زمینه جزئیات و دامنه داینامیکی بهتر از دوربین عریض عمل می‌کند. دوربین اصلی رنگ‌هایی تولید می‌کند که نزدیک به واقعیت هستند در حالی که در این بخش دوربین فوق عریض رنگ‌های غلیظ تری تولید می‌نماید.

ثبت تصاویر در تاریکی از جمله نقاط ضعف ردمی نوت 10 پرو است و تصاویری که در محیط‌های کم نور ثبت می‌شوند دارای نویز زیاد و جزئیات کمی هستند. دوربین فوق عریض نیز تصاویری به شدت تاریک و با نویز بالا ثبت می‌کند.

نایت مود صرفاً در دوربین اصلی قرار دارد و اگر آن را فعال کنید، کمی تصاویر بهبود می‌یابند و جزئیات از دست رفته بر می‌گردند. در خصوص عکس‌های سلفی و پرتره خبرهای خوبی نداریم. گستره داینامیکی این تصاویر محدود است و بوکه سازی تصاویر نیز ناکارآمد است.

نوع دوربین ردمی نوت 10 پرو می 10 تی
دوربین عریض 108 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل 13 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسل ندارد
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی
مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی / مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

خوشبختانه با شیائومی ردمی نوت 10 پرو می‌توانید تصاویر ماکرو را با لنزی 5 مگاپیکسلی و با فوکوس خودکار تشخیص فاز ثبت کنید. 3 تا 10 سانتی‌متری سوژه مورد نظرتان بهترین حالت برای عکاسی ماکرو است و تصاویر خوبی هم ثبت خواهند شد.

و اما در خصوص شیائومی می 10 تی باید بگوییم که در روشنایی روز و محیط های با نور مناسب تصاویری که با این دوربین ثبت می‌شود پر از جزئیات‌اند و از میزان نویز کمی هم برخوردار هستند. گستره داینامیکی اصاویر خوب ارزیابی می‌شوند اما مشکل اینجاست که تصاویر ثبت شده در شب دچار افت کیفیت می‌شوند.

البته در این خصوص جای نگرانی نیست و با نایت مود یا عکاسی در شب قادر خواهید بود تصاویر خوبی ثبت کنید. عملکرد این حالت بدین صورت است که با افزایش نور محیط قسمت‌های تاریک را زنده می‌کند و جزئیات را تا حدود زیادی بر می‌گرداند.

سنسور 64 مگاپیکسلی دوربین اصلی مجهز به فیلتر رنگی کواد بایر است و با تجمیع هر چهار پیکسل مجاور یکی از رنگ‌های اصلی را ثبت می‌نماید. البته می‌توانید به جای ثبت تصاویر با این فیلتر از همان حالت استاندارد و ا لنز 64 مگاپیکسلی بهره ببرید.

در شیائومی می 10 تی خبری از دوربین تله فوتو نیست و بنابراین از زوم اپتیکال خبری نیست. برای بزرگنمایی‌ها باید از همان زوم دیجیتال استفاده کنید. در کل این طور بگوییم که کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی کاملا رضایت بخش است.

سایر دوربین‌های می 10 تی دیگر شباهتی به پوکو ایکس 3 ندارند. دوربین فوق عریض این گوشی 13 مگاپیکسلی است و با گشودگی دیافراگم 2.4 به ثبت عکس با چرخش 123 درجه‌ای می‌پردازد. این لنز هم متاسفانه از لرزشگیر اپتیکال بهره‌مند نیست.

دوربین فوق عریض در مقایسه با دوربین عریض ضعیف‌تر است و این کاملا طبیعی است چرا که سنسوری 13 مگاپیکسلی دارد. جزئیات تصاویری که این دوربین ثبت می‌کند پایین است و اعوجاج تصاویر نیز بالا است.

البته اگر در شرایط نوری خوبی قرار داشته باشید نباید برایتان مشکلی پیش آید. عکاسی در شب با این دوربین به قدری بی‌کیفیت است که اگر از حالت نایت مود استفاده نکنید کار برایتان سخت خواهد شد. آخرین دوربینی که در اینجا به آن می‌پردازیم، ماکروی 5 مگاپیکسلی است که دارای گشودگی دیافراگم 2.4 است.

دوربین سلفی نیز همان‌طور که گفتیم در بریدگی نمایشگر و درون حفره‌ای قرار گرفته است. این دوربین در واقع مانند پوکو ایکس 3 و ساخته سامسونگ است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی می 10 تی دیافراگم 2.2 دارد و در پس لنزی 27 میلی‌متری واقع شده است.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی
ردمی نوت 10 پرو بخریم یا می 10 تی / ردمی نوت 10 پرو بخریم یا می 10 تی

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی می 1 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

عکاسی با این دوربین در شرایطی که نور کافی وجود دارد جذاب است و تصاویر پرتره خوبی هم می‌توانید ثبت کنید. طبیعتا در شب و کلا در محیط های نوری ضعیف هم انتظارات بالا از این لنز 20 مگاپیکسلی نداشته باشید چرا که ناامیدتان می‌کند.

به کمک چیپست اسنپدراگون 865 کیفیت 4k با نرخ 60 فریم بر ثانیه در دسترس خواهد بود. اگر بخواهید از حداکثر رزولوشن می 10 تی استفاده کنید باید تنظیمات را روی 8k با نرخ 24 فریم بر ثانیه ثبت کنید. البته ناگفته نماند که چنین قابلیتی تنها روی دوربین اصلی فعال است.

به لحاظ قابلیت‌های فیلم برداری انتظار چندانی از این گوشی نداریم و با کیفیت فیلم برداری پرچمداران فاصله زیادی دارد. در نتیجه به نظر می‌رسد که جز دوربین اصلی الباقی دوربین‌ها چنگی به دل نمی‌زنند و بهتر آن است می 10 تی را برای دوربین‌هایش انتخاب نکنید و سری به سایر میان رده‌ها بزنید.

سخت‌افزار

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مجهز به تراشه میان‌رده اسنپدراگون 732 جی است. لیتوگرافی این چیپست 8 نانومتری است و به مثابه قلب تپنده ردمی نوت 10 پرو وظایف سبک و سنگین آن را بر عهده دارد. این تراشه متشکل از 8 هسته پردازشی است که مرکب از 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی و و 6 هسته کم مصرف 1.8 گیگاهرتزی است.

ماژول گرافیکی شیائومی ردمی نوت 10 پرو آدرنو 618 است و کوالکام مدعی است که به خاطر افزایش فرکانس آن عملکرد 15 درصدی را تجربه می‌کند. متاسفانه این گوشی از اینترنت و مودم فایوجی پشتیبانی نمی‌کند و سرعت بیشینه دانلود آن 800 مگابین بر ثانیه است.

به لطف حضور این تراشه ردمی نوت 10 پرو از بلوتوث 5.1 و وای فای 6 برخوردار است. همچنین اسنپدراگون 732 جی قابلیت ضبط و پخش ویدئوهای 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارد. البته ناگفته نماند که ضبط ویدئوهای 4K تنها با دوربین اصلی امکان پذیر است.

حداقل حافظه رم این اسمارت‌فون 6 گیگابایت و حداکثر آن 8 گیگابایت است. همچنین این گوشی از حداقل 64 گیگابایت و حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است. از مجموع 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این گوشی، حدود 107 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

خوشبختانه درگاه حافظه جانبی میکرو اس دی وجود دارد و می‌توانید حافظه داخلی را افزایش دهید. در خصوص کیفیت گرافیکی ماژول این دستگاه باید گفت که نسبت به نسخه قبلی ارتقا داده شده است. البته در خصوص تراشه نسبت به سایر رقبا ردمی نوت 10 پرو حرف چندانی برای گفتن ندارد.

مشخصات ردمی نوت 10 پرو می 10 تی
تراشه اسنپدراگون 732 جی اسنپدراگون 865
پردازنده مرکزی 8 هسته ای 8 هسته ای
پردازنده گرافیکی آدرنو 618 آدرنو 650
حافظه ذخیره سازی 6/64، 128/6، 128/8 128/6، 128/8
رابط کاربری MIUI 12 MIUI 12

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی
مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 10T / مشخصات Redmi Note 10 Pro و Mi 10T

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

شیائومی می 10 تی به لحاظ سخت افزاری پیشرفت و بهبود خوبی را تجربه می‌کند. می 9 تی سال گذشته را با تراشه میان رده کوالکام آغاز کرد در حالی که می 10 تی از اسنپدراگون 865 بهره می برد. این تراشه جزو تراشه‌های پرچمدار کمپانی محبوب کوالکام به حساب می‌آید.

قدرت تراشه مذکور 35 درصد در بخش جی پی یو و 25 درصد نیز در پردازش‌های سی پی یو محور رشد داشته است. مودم این تراشه به صورت مجزا درون گوشی تعبیه شده و همان ایکس 55 معروف است و از اینترنت فایوجی نیز پشتیبانی می‌کند.

به لحاظ حافظه رم و فضای ذخیره سازی داخلی باید بگوییم که می 10 تی از حداقل رم 6 گیگابایتی و حداکثر 8 گیگابایتی استفاده می کند. در این گوشی خبری از حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیست و هر دو نسخه رم از فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی بهره مند خواهند شد. متاسفانه در این گوشی درگاه جانبی و اختصاصی حافظه وجود ندارد.

نرم‌افزار

در ادامه به مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی خواهیم پرداخت و نرم افزار و توان باتری این دو را بررسی می‌کنیم. شیائومی ردمی نوت 10 پرو به صورت پیش‌فرض با اندروید 11 عرضه شده است و از لانچر اختصاصی شیائومی MIUI 12 بهره می‌برد که البته با توجه به بروزرسانی اخیر این رابط کاربری، قادر خواهید بود از نسخه آپدیت آن MIUI 12.5 استفاده کنید.

در محیط کاربری این گوشی نرم افزارها و بازی زیادی نصب‌اند که می‌توانید در صورت عدم تمایل، آنها را حذف کنید. در نسخه جدید این لانچر امکانات جالبی در اختیار کاربران گذاشته شده است. برای مثال در این نسخه جدید همه چیز سریع‌تر، سبک‌تر و پایدارتر شده. قدرت رندر نیز در لانچر جدید 20 برابر بهبود یافته است که عدد خوبی است. همچنین در زمینه قابلیت‌های بصری بهبودهای قابل توجهی داشته‌ایم.

اندروید پیش فرض این گوشی 10 است و از رابط اختصاصی شیائومی MIUI استفاده می کند. البته ناگفته نماند که اندروید این گوشی با بسته آپدیتی که منتشر شده 11 است و از آخرین پک امنیتی نی برخوردار شده.

نسخه رابط کاربری این لانچر 12 است که البته هم اکنون آخرین نسخه آن 12.5 نیز در دسترس قرار گرفته است. یکی از امکانات جذاب این گوشی ضبط ویدئو از محتوای صفحه نمایش است. می 10 تی دارای نرم افزار اسکرین ریکورد است و با آن می‌توان از محتوای در حال نمایش فیلم برداری کرد.

باتری

ردمی نوت 10 پرو برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باتری 5020 میلی‌آمپری کمک می‌گیرد. سازندگان چینی گوشی مدعی‌اند که این باتری تا دو روز دوام می‌آورد. برای شارژر آن نیز از یک فست شارژ 33 واتی بهره گرفته‌اند که می‌تواند در عرض 30 دقیقه حدود 60 درصد باتری را شارژ نماید.

با توجه به سخت‌افزار و نرخ نوسازی نمایشگر باید انتظار زودتر خالی شدن باتری را داشت. نتایج نشان می‌دهند که با کاربری‌های عادی روزانه می‌توانید با یک بار شارژ کردن این گوشی تا حدود یک روز از آن استفاده کنید.

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی
ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا می 10 تی / ردمی نوت 10 پرو بهتر است یا می 10 تی
ردمی نوت 10 پرو می 10 تی
ظرفیت 5020 میلی آمپر 5000 میلی آمپر
شارژ سریع 33 واتی 33 واتی

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی

شیائومی می 10 تی از باتری 5000 میلی آمپری لیتیوم-پلیمری استفاده می کند و در مقایسه با نسل گذشته پیشرفت 25 درصدی را تجربه کرده است. می 10 تی از شارژر 33 واتی برخوردار است و برای اینکه گوشی شما شارژ کامل شود باید یک ساعت زمان صرف شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 10 تی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر