coinex
راهنمای خرید تکراتو

نمایشگاه CES 2022 ؛ تاریخ برگزاری و هرآنچه انتظار داریم

نمایشگاه CES 2022 شامل مجموعه ای از دستگاه‌های جدید تولید شده توسط تمامی نقش آفرینان اصلی صنعت الکترونیک است. این نمایشگاه جذاب که سال گذشته به دلیل کرونا به صورت آنلاین برگزار شده بود، امسال به صورت معمول خود برگزار می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این نمایشگاه با تکراتو همراه باشید.

تاریخ برگزاری CES 2022 ماه ژانویه است. در این نمایشگاه شاهد نمایش فناوری‌های پیشرفته‌ی برندهای موفق بسیاری خواهیم بود که از جمله می‌توان کمپانی‌هایی چون ال جی، سامسونگ و سونی را نام برد که در زمینه تلویزیون، لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند، لوازم الکترونیکی پوشیدنی و هدفون‌های جدید محصولات خود را معرفی می‌کنند.

البته به دلیل کرونا و تاثیر آن بر سفرهای بین المللی، امسال شاهد نمایشی بسیار آرام و خلوت خواهیم بود. مکان برگزاری این نمایش، مرکز کنوانسیون لاس وگاس است که گنجایش آن نسبت به سال‌های گذشته کوچکتر خواهد بود.

نمایشگاه  CES 2022

امسال نمایشگاه CES 2022 به صورت حضوری برگزار شود و مثل همیشه، شرکت‌های فعال در دنیای فناوری قصد معرفی محصولات جالب و نوآورانه‌ای دارند.

پس از برگزاری آنلاین سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، CES 2022 قرار است به عنوان یک رویداد حضوری در ژانویه 2022 به لاس‌وگاس بازگردد. امسال نیز مانند سال‌های گذشته، شاهد طیف وسیعی از محصولات جدید، از جمله تلویزیون‌ها، تلفن‌ها، دستگاه‌های خانه هوشمند، ربات‌ها، خودروهای برقی خواهیم بود.

انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) گفته است که گواهی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ برای تمامی شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان ضروری خواهد بود و تمامی دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) در شهرستان کلارک (محل برگزاری نمایشگاه) مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت. همچنین تمامی قوانین فدرال، ایالتی و محلی رعایت می‌شود.

کدام کمپانی‌ها در نمایشگاه  CES 2022حضور خواهند داشت؟

در نمایشگاه CES 2022 شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، ال جی و سونی و دیگر شرکت کنندگان، تولیدات و تکنولوژی‌های جدید خود را به نمایش ‌می‌گذارند.

اگر مایل به دیدن این تولیدات حرفه‌ای و جدید هستید در تاریخ برگزاری CES 2022 در محل نمایشگاه حضور داشته باشید. در ادامه نگاهی به شرکت‌هایی خواهیم داشت که تاکنون در این نمایشگاه حضور داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021

کمپانی سامسونگ

نمایشگاه CES 2022

از تلویزیون‌ها گرفته تا تلفن‌ها و لوازمی که می‌توانید در سال آینده بخرید و همچنین ربات‌های سرآشپز و محصولات رباتیک توپی شکل که ممکن است حتی در سال آینده نیز وارد بازار نشوند، همگی از محصولات مهم سامسونگ هستند. این کمپانی همیشه تصویری برجسته از خود در نمایشگاه‌های ces برجای گذاشته است. به نظر می‌رسد امسال نیز چنین محصولاتی ارائه کند.

ممکن است سامسونگ از تلویزیون‌های جدید خود رونمایی کند. در مورد گوشی‌ها نیز پیش‌بینی می‌شود که برخی از گوشی‌های میان‌رده خود را مانند amsung Galaxy S21 FE که مدت‌هاست نمایش و ورود آنها به  بازار به تاخیر افتاده است رونمایی شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های 2021

کمپانی سونی

نمایشگاه CES 2022

وقتی صحبت از نمایشگاه CES 2022 به میان می‌آید، سونی همیشه سرسخت‌ترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کند. این شرکت چند سالی است که با یک خودروی مفهومی ظاهر می‌شود. بارها آنها با یک سگ انیماترونیک نیز ظاهر شده‌اند بنابراین نمی‌توان پیش بینی کرد که سونی با چه چیزی در این نمایشگاه ظاهر خواهد شد.

البته احتمال می‌رود که در بخش صوتی، برند سونی مجموعه‌ای جدید از پخش کننده‌های رسانه‌های دیجیتال و همینطور یک جفت هدفون درجه یک و درجه دو ارائه کند. مطمئنا چندین بلندگوی بی سیم و در بخش تلویزیون هم حداقل سه تا چهار مورد از نمایشگرهای 4K  و8K  سونی را مشاهده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021

کمپانی ال جی

نمایشگاه CES 2022

ال جی یکی از سه شرکت اصلی نمایشگاه CES 2022 است که اخباری در خصوص رونمایی از نسل جدید تلویزیون از آن را شاهد هستیم. امسال ال جی قرار است تلویزیون‌های مینی ال ای دی خود را آپدیت کند و در کنار آن باید ببینینم که تلویزیون‌های بیشتری را با پنل Evo می‌سازد یا خیر.

بیشتر بخوانید: سبک ترین لپ تاپ های جهان 2021

کمپانی هایسنس

نمایشگاه CES 2022

هایسنس هرگز به اندازه شرکت‌هایی مانند سونی، سامسونگ و ال جی در نمایشگاه CES فرصت پخش دریافت نمی‌کند، اما اگر در مرکز همایش‌های لاس وگاس قدم زدید کمی زمان برای توقف در غرفه این شرکت صرف کنید زیرا بسیار ارزشمند خواهد بود.

چیزی که امسال از Hisense انتظار داریم، مجموعه دیگری از تلویزیون‌های هوشمند Google TV برای بریتانیا و همچنین برخی تلویزیون‌های لیزری جدید خوب برای ایالات متحده است.

اگر به دنبال تماشای بهترین فناوری صفحه‌نمایش‌های آینده‌نگر هستید، آن را در غرفه Hisense نیز خواهید یافت که البته بیشتر آنها مفهومی یا انحصاری بازار چین است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2021

کمپانی پاناسونیک

نمایشگاه CES 2022

پاناسونیک معمولاً با دو عنوان بزرگ در نمایشگاه CES حضور پیدا می‌کند که یکی مخصوص تلویزیون OLED جدید و دیگری مخصوص محصولات پخش وینیل و هدفون‌های Technics جدید این برند است.

البته امسال، مطمئناً ممکن است این روند تغییر کند و پاناسونیک علاقه مندان را با محصولی کاملا متفاوت و جدید غافلگیر کند. با این حال این طرح و برنامه که بیان شد همیشه برای پاناسونیک خوب بوده و به خوبی نیز جواب داده است. به نظر می‌رسد سایر اخبار تولیدات شرکت پاناسونیک در IFA 2022 منتشر شود.

بیشتر بخوانید: بهترین هدست گیمینگ 2021

کمپانی TCL

نمایشگاه CES 2022

TCL از نمایشگاه CES به عنوان یک سکوی پرتاب برای محصولات جدید خود که در سال جاری عرضه می‌شوند و مفاهیمی که ممکن است برای مدتی شاهد آن نباشیم، استفاده می‌کند.

اگرچه برخی از آن دستگاه‌هایی که قرار است عرضه شوند بسیاری از مواقع به تاخیر می‌افتند یا اصلاً عرضه نمی شوند، همیشه توانسته طیف جالبی از تلویزیون‌ها، تلفن‌ها، دستگاه‌هایی با صفحه نمایش منعطف و سایر ابزارهای تولیدی خود را در CES 2022 به نمایش بگذارد و علاقه مندان را متعجب کند.

با توجه به اینکه تلویزیون‌ها همیشه تولیدات اصلی شرکت TCL هستند، انتظار می‌رود تلویزیون‌های مینی LED سری 6 جدید، مدل فوق‌العاده TCL 6-Series 8K در سال گذشته را دنبال کنند. همچنین ممکن است شاهد نمایش تبلت‌های TCL Tab به همراه یک سری از دستگاه‌های مفهومی نیز باشیم. البته نمی‌توان وجود آنها را پیش بینی کرد اما مطمئنا در این رابطه از TCL انتظار نمایش محصولات بسیار جالبی می‌رود. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف نمایشگاه CES 2022 می‌پردازیم با ما باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین هدست برای PS5

حضور خودرو

انتظار می‌رود که بخش خودرو در CES 2022 بزرگ‌تر از همیشه باشد. همه خودروسازان در سالن جدید در CES حضور خواهند داشت. مانند نمایشگاه سال گذشته، Mary Barra، مدیر عامل و رئیس جنرال موتورز، سخنرانی افتتاحیه را ارائه خواهد کرد و جنرال موتورز قصد دارد از Chevy Silverado E با برد 400 مایل رونمایی کند.

به‌غیراز جنرال موتورز، خودروسازان دیگری که برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند عبارت‌اند از هیوندا، تویوتا، دایملر، FCA (فیات کرایسلر) و استلانتیس. دیگر شرکت‌های خودروسازی برجسته، مانند فورد هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین هدفون های 2021

حضور تلویزیون

CES همیشه یک نمایشگاه بزرگ برای تلویزیون‌ها بوده و به نظر نمی‌رسد که امسال نیز متفاوت باشد. در سال 2019، ال‌جی تلویزیون تاشو خود را معرفی کرد و سپس در سال 2021 یک گوشی تاشو را عرضه کرد.

نمایشگاه CES 2022

سامسونگ نیز همیشه در بخش تلویزیون‌ها خوب ظاهر شده است. این غول کره‌ای سال گذشته تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی خود را معرفی کرد و این سال نیز می‌تواند با محصولات جدید خود شگفتی ایجاد کند. شرکت‌های کوچک‌تر نیز در این بخش نوآوری‌های قابل‌توجهی داشته‌اند.

سال گذشته TCL علاقه مندان خود را با تلویزیون 8K خود شگفت‌زده کرد و انتظار می‌رود که امسال نیز تلویزیون‌های بیشتری با رزولوشن‌های فضایی عرضه کند.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های 2021

عرضه گوشی موبایل

در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی موبایل، معرفی تلفن‌های پرچمدار خود را برای رویدادهایی غیر از CES ذخیره کرده‌اند. درعوض، بیشتر رونمایی‌های تلفن یک ماه پس از CES در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا انجام خواهد شد. بااین‌حال اگر شرکت‌های بیشتری گوشی‌های تاشوی خود را در CES معرفی کنند، جای تعجب ندارد.

نمایشگاه CES 2022

خانه هوشمند

دستگاه‌های بدون نیاز به لمس که تا حدی به دلیل شیوع ویروس کرونا طراحی شده بودند، یکی از موضوعات مهم در میان دستگاه‌های خانه هوشمند در نمایشگاه CES 2021 بودند.

پیشبینی می‌شود که این روند در سال جاری نیز ادامه یابد. یخچال‌های بدون لمس، شیرآلات، توالت‌ها و زنگ‌های ویدئویی از جمله وسایلی هستند که در سال 2022 احتمالا تعداد بیشتری از آنها را خواهیم دید. حتی ممکن است لیستی از محصولات جدید دیگری نیز عرضه شود که همه ما را متعجب کند.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین تبلت های 2021

سلامت دیجیتال

مانند محصولات خانه هوشمند، انتظار داریم بسیاری از فناوری‌های بهداشتی مرتبط با کووید را در CES 2022 ببینیم. تعداد انگشت شماری ماسک با فناوری پیشرفته در CES 2021 معرفی شدند.

نمایشگاه CES 2022

به‌احتمال زیاد تعداد بیشتری از این موارد و همچنین سایر فناوری‌های ضدعفونی‌کننده، تصفیه‌کننده هوا و سایر روش‌های کاهش شیوع بیماری‌های عفونی را مشاهده خواهیم کرد.

گفته شده که رابرت فورد، مدیرعامل و رئیس Abbott، در CES امسال سخنرانی خواهد کرد. این اولین باری است که مسئولان یک شرکت سلامت دیجیتال در این نمایشگاه سخنرانی خواهد کرد.

فناوری فضایی

این موضوع ممکن است امسال بیشتر جنبه کنجکاوی داشته باشد، اما برای اولین‌بار، CES یک بخش اختصاصی برای فناوری فضایی خواهد داشت. شرکت Sierra Nevada هواپیمای فضایی خود را که قرار است در سال 2022 مأموریت‌های باری را برای ناسا آغاز کند، به نمایش خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند 2021

تاریخ برگزاری  CES 2022

تاریخ برگزاری CES 2022 به صورت رسمی از روز چهارشنبه 5 ژانویه (15 دی ماه 1400) شروع و تا شنبه 8 ژانویه (18 دی ماه 1400) ادامه خواهد داشت. در این روزها سالن نمایگاه باز است و علاقه مندان می‌توانند به غرفه‌های مورد نظر خود مراجعه کرده و بازدید داشته باشند.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا تنها افرادی می‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند که گواهی واکسیناسیون داشته باشند و واکسن کرونا دریافت کرده باشند.

همانند گذشته قبل از افتتاح نمایشگاه، دو روز کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌شود که این کنفرانس‌ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه یعنی روزهای 3 و 4 ژانویه خواهد بود. رویدادهای مطبوعاتی بزرگ مرتبط با شرکت‌هایی چون ال جی، سامسونگ و سونی در روز سوم ژانویه و از ساعت 8 صبح به وقت PST برگزار خواهد شد و در تمام طول روز ادامه خواهند داشت.

در تاریخ برگزاری CES 2022 که گفته شد، درب سالن از ساعت 10 صبح به وقت pst تا ساعت 6 بعد از ظهر باز خواهد بود و روز پنج شنبه و جمعه نیز علاقه مندان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در محل نمایشگاه CES 2022 حضور داشته باشند و برنامه نمایش ادامه دارد. نمایشگاه CES 2022 روز شنبه 8 ژانویه ساعت 4 بعد از ظهر به پایان خواهد رسید.

نمایشگاه CES 2022 برای علاقه مندان به تکنولوژی بسیار جذاب است و افراد زیادی به آن علاقه دارند و مایل هستند در این نمایشگه شرکت کنند. تاریخ برگزاری CES 2022 نیز مشخص شده و علاقه مندان می‌توانند در تاریخ اعلام شده در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد نمایشگاه CES 2022 چیست؟ نظر خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر