;
coinex

بهترین بازیگر زن ایرانی ؛ زیباترین‌ و جذاب‌ترین ها [+بیوگرافی و تصاویر]

بهترین بازیگر زن ایرانی از نگاه شما کیست؟ تکراتو قصد دارد در این مطلب به بررسی بیوگرافی بازیگران و هنرمندان زن ایرانی بپردازد. اگر مایل هستید با موفق‌ترین، زیباترین‌ و جذاب‌ترین‌ها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

تاکنون شاهد موفقیت‌های بی‌نظیری از بازیگران مختلف در دنیای سینمای ایران بوده‌ایم و اکنون قصد داریم به بررسی هنرنمایی بی سابقه‌ی بهترین بازیگران زن ایرانی بپردازیم. چهره‌های جوان زیادی دراین فهرست حضور دارند کـه نشان دهنده استعدادهای نسل جوان در عرصه سیـنمایی و تـلویزیونی اسـت.

بهترین بازیگر زن ایرانی

بیوگرافی بازیگران و هنرمندان زن ایرانی در ادامه آمده است. برای آشنایی بیشتر با این بازیگران و شناخت بهترین بازیگر زن ایرانی با تکراتو همراه باشید.

ترانه علیدوستی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۶۲
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: من ترانه ۱۵ سال دارم، شهر زیبا، چهارشنبه سوری، کنعان، درباره الی، استراحت مطلق، فروشنده

ترانه علیدوستی یکی از هنرپیشه‌های سینما و تئاتر ایران است که در حوزه صدا پیشه و مترجم نیز فعالیت کرده است. ترانه علیدوستی در دوره دبیرستان در کلاس‌های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد و از طریق همین کلاس‌ها، برای نقش ترانه پرنیان در فیلم سینمایی من ترانه ۱۵ سال دارم انتخاب شد که در این نقش بسیار خوش درخشید. به علاوه، بازی در سریال شهرزاد در کنار شهاب حسینی محبوبیت او را بیشتر کرد.

این بازیگر خوش سیما که زیباترین بازیگر زن ایرانی است تا به امروز عناوین زیادی در حوزه هنرپیشه کسب کرده است. از جمله این عناوین می‌توان به جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره‌هایی همچون فیلم لوکارنو سوئیس، جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و همچنین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

هدیه تهرانی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: 1351
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: پادشاه، شوکران، قرمز، دست‌های آلوده، کاغذ بی خط، چهارشنبه سوری، فیلم بی همه چیز

هدیه تهرانی با فیلم پادشاه وارد عرصه بازیگری شد. شیوه خونسرد و با اعتماد بـه نفس وی در نقش آفرینی مورد توجه نسل جوان قرارگرفت. او  در یک دوره 7 ساله بـه مهم‌ترین ستاره سینمای کشور ایران تبدیل شد.

در این دوره دو بار برنده سیمرغ بلورین فجر شد. از سال 83 اما حضورش در سینما کمرنگ شد و بـه دنبال علایق دیگرش در عرصه های دکوراسیون و محیط زیست و گردشگری رفت. وی جذاب ترین بازیگر زن ایران است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

لیلا حاتمی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۵۱
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: لیلا، شیدا، آب و آتش، ارتفاع پست، حکم، بی پولی، سالاد فصل، سعادت آباد، جدایی نادر از سیمین

لیلا حاتمی دختر علی حاتمی و زری خوشکام است. وی که جذاب ترین بازیگر زن ایران است بازیگری را در اوایل کودکی و با نقشی کوتاه در کمال الملک آغاز کرد. درسال 1371 در فیلم دلشدگان در نقش شاهزاده ترک نابینا ایفای نقش کرد و چهره‌اش مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت. درسال 1375 با فیلم لیلا در اندازه‌های یک پدیده سینمایی جلوه‌گر شد. ارتفاع پست و ایستگاه متروک کارنامه وی را غنی‌تر کردند. اگر شما از طرفداران این بازیگر هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین فیلم های لیلا حاتمی را در تکراتو مطالعه کنید.

مهتاب کرامتی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۴۹
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: مردی از جنس بلور، مرد بارانی، مومیایی 3، بیست، آلزایمر، فرزند چهارم

مهتاب کرامتی زیباترین بازیگر زن ایرانی است که فعالیت هنری خود را با نقش هلن در سریال مردان آنجلس شروع کرد و سپس در سریال‌های خاک سرخ اثر حاتمی‌کیا و مریم مقدس به ایفای نقش پرداخت. او با فیلم مردی از جنس بلور وارد سینما شد و در فیلم‌های زیادی از جمله: زن‌ها فرشته‌اند، بیست، تردید، اسب حیوان نجیبی است، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، رستاخیز، عصر یخبندان، مرداد و… به ایفای نقش پرداخت و برای بازی در فیلم‌های بیست و آلزایمر برنده جایزه از جشنواره فجر شد.

گوهر خیراندیش

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۳۳
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: بانو، مکس، ارتفاع پست، واکنش پنجم، دایره زنگی، دعوت، رسم عاشق‌کشی

گوهر خیراندیش که بهترین بازیگر زن ایرانی است از آن دسته بازیگرانی است که شاید به‌عنوان شخصیت اول فیلم‌ها، خیلی به چشم نیاید اما بازی او حتی در شخصیت‌های فرعی یک فیلم به قدری با ظرافت و درخشان است که از پس هر نقش متفاوت و عجیب و هر شخصیتی به خوبی برمی‌آید، هرچند که او در نقش اصلی فیلم‌های زیادی نیز درخشیده است.

گوهر خیر اندیش که فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست پس از ازدواج با جمشید اسماعیل خانی و ورود به دنیای بازیگری توانست در فیلم بانوی داریوش مهرجویی خود را به خوبی نشان دهد. او در طول دوران بازیگری خود در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته و همچنین تئاترهای بسیاری را علاوه ‌بر بازیگری، کارگردانی کرده است. گوهر خیراندیش بهترین بازیگر زن ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

بهترین فیلم ‌های جانی دپ

نگار جواهریان

  • سال تولد: ۱۳۶۱
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: تنها دوبار زندگی می‌کنیم، طلا و مس، انجا بدون من، حوض نقاشی، ملبورن، قندون جهیزیه، یک حبه قند

نگار جواهریان کارنامه بسیار درخشان با بهترین کارگردان‌ها را دارد و در نقش‌های بسیار متفاوتی ظاهر شده است. او با نقش کوتاهی در فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم به سینما ورود پیدا کرد و بعد از چند فیلم خوب با فیلم طلا و مس اثر همایون اسعدیان توانست سیمرغ بهترین بازیگر زن را از آن خود کند و بهترین بازیگر زن ایرانی باشد.

او در اجرای نقش‌های افرادی دارای بیماری به خوبی عمل کرده است مانند فیلم اینجا بدون من اثر بهرام توکلی و حوض نقاشی اثر مازیار میری که در این فیلم‌ها نگار جواهریان توانایی خود را در نشان دادن این‌گونه کاراکترها به خوبی نشان می‌دهد.

باران کوثری

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۶۴
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: خون بازی، حیران، بغض، عصبانی نیستم، کوچه بی نام، عرق سرد، رقص در غبار

دختر رخشان بنی اعتماد از دوران کودکی در کارهای مادرش ظاهر می ‌شد اما نخستین فیلم مهم او رقص در غبار ساخته اصغر فرهادی بود. او که زیباترین بازیگر زن ایرانی است از میانه دهه 80 بـه هویتی مجزا از مادر نامدارش دست پیدا کرد و بـه یکی از ستاره‌های جوان سینمای کشور ایران بدل شد.

رغبت و نوع بازی او بیشتر بـه سمت درام‌های متعهد اجتماعی اسـت و تخصصش هم ایفای نقش دختران طبقه متوسط و فرو دست.

پریناز ایزدیار

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۶۴
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: ابد و یک روز، لتیان، تابستان داغ، هت تریک، سرخ‌پوست، متری شیش و نیم

پریناز ایزدیار سینما رابا نقش‌های کوتاه شروع کرد تا اینکه سعید روستایی برای فیلم ابد و یک روز از او برای نقش سمیه استفاده می‌کند و همین نقش نه‌تنها باعث برنده شدن سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر برای او شد بلکه ایزدیار را که به خوبی این نقش را بازی کرده بود به بازیگری چهره تبدیل کرد.

او که در لیست بهترین بازیگر زن ایرانی قرار دارد با جنس صدای خاص و معصومیتی که در چشمانش دارد توانست بعد از این فیلم در فیلم‌های خوب دیگری موفق‌تر ظاهر شود و برای بازی در فیلم تابستان داغ و سه‌کام حبس اثر سامان سالور نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رضا عطاران

بازیگران سریال جزیره

میترا حجار

  • سال تولد: ۱۳۵۵
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: متولد ماه مهر، اعتراض، قارچ سمی، صورتی، آتش بس، خداحافظی طولانی

میترا حجار که یکی از بهترین بازیگر زن ایرانی است با فیلم متولد ماه مهر در سال ۱۳۷۸ اثر احمدرضا درویش معرفی شد و باتوجه ‌به چهره معصوم خود توانست در سینمای ایران بعد از مدت کوتاهی به نقش‌های خوبی برسد.

او در فیلم‌های کارگردانان مطرحی چون مسعود کیمیایی، داریوش فرهنگ، سیروس الوند، رسول ملاقی پور، فریدون جیرانی، علیرضا داودنژاد، داریوش مهرجویی و فرزاد موتمن به ایفای نقش پرداخت و توانست کاراکترهای متعددی را به تصویر بکشد.

حجار همچنین در دو تئاتر مشهور هملت از شکسپیر و دایی وانیا از چخوف فعالیت داشت و برای مدتی نیز در فرانسه و آمریکا به ادامه تحصیل در زمینه کارگردانی پرداخت.

نازنین بیاتی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: 1368
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: دربند، فرشته‌ها با هم می‌آیند، رخ دیوانه، آینه بغل، مادری

نازنین بیاتی زیباترین بازیگر زن ایرانی است که بسیار موفق است. این بازیگر در رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده است. فیلم سینمای دربند اولین تجربه نازنین بیاتی در سینما بود که به خوبی توانست در نقش خود بدرخشد.

این بازیگر توانمند توانست در اولین تجربه خود، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در دوره ۳۱ جشنواره فیلم فجر شود. همچنین می‌توان گفت که این بازیگر در هفتمین جشنواره منتقدین سینما، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

بازیگران سریال خاتون

الناز شاکردوست

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۶۳
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: ابلق، تی تی، مطرب، شبی که ماه کامل شد، رسوایی

یکی دیگر از زیباترین بازیگر زن ایرانی الناز شاکردوست است. خانم شاکردوست بازیگری را با تئاتر شروع کرد و در سال ۸۳ با بازی در فیلم گل یخ پا به عرصه سینما گذاشت. این خانم بازیگر، توانست در کمتر از ۱ سال، در چهار فیلم سینمایی بازی کند.

الناز شاکردوست علاوه بر بازیگری، در زمینه عکاسی و طراحی صحنه و لباس نیز فعالیت دارد. خانم شاکردوست توانسته در عرصه بازیگری عناوین زیادی را کسب کند و در لیست بهترین بازیگر زن ایرانی قرار گیرد.

از مهمترین عناوین می‌توان به لوح تقدیر و جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره در سال ۱۳۹۴، تندیس بهترین بازیگر زن جشن حافظ در سال ۱۳۹۶ و سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد.

طناز طباطبایی

  • سال تولد: ۱۳۶۲
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: مرهم، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، آرایش غلیظ، رخ دیوانه، خشم و هیاهو

طناز طباطبایی از دیگر بازیگران سینمای ایران است که با بازی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا، اولین حضور در فیلم‌های سینمایی را رقم زد. طناز طباطبایی با بازی در مجموعه میوه ممنوعه، بسیار مطرح شد و توانایی‌هایش به چالش کشیده شد.

از جمله موفقیت‌های این بازیگر که باعث شده در لیست بهترین بازیگر زن ایرانی قرار گیرد می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین در سی و هشتمین جشنواره فجر برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن اشاره کرد که آن را برای بازی در فیلم شنای پروانه دریافت کرد.

نیکی کریمی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد:‌۱۳۵۰
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: عروس، سارا، پری، بوی پیراهن یوسف، دو زن، واکنش پنجم

نیکی کریمی زیباترین بازیگر زن ایرانی که درسال 1369 با فیلم عروس در جشنواره فجر حاضر شد. در حالیکه تنها 18 سال داشت بعنوان یک پدیده سینمایی مورد توجه قرار گرفت. موفقیت تجار این فیلم وی را مورد توجه شدید فیلمسازان قرار داد و توانست در اوج جوانی با انتخاب‌های خاص جایگاه خود را تثبیت کند. بازی در دو فیلم پیاپی از مهرجویی و سپس دو فیلم از حاتمی کیا اعتبار وی را مضاعف کرد.

وی در عرصه کارگردانی هم سه فیلم موفق ساخته اسـت و چهار جایزه بین المللی بازیگری هم از جشنواره‌های نانت، سن سباستین، قاهره و تائورمینا بـه دست آورده اسـت. نیکی کریمی بهترین بازیگر زن ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال یاغی

بازیگران سریال ساخت ایران 3

الهام حمیدی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد:1356
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: خائن کشی، تخته گاز، ثبت با سند برابر است، دو دوست

الهام حمیدی از بازیگران سینمای ایران است که مردم بیشتر او را با بازی در سریال مسافری از هند می‌شناسند. خانم حمیدی که در لیست بهترین بازیگر زن ایرانی قرار دارد در سریال‌ها و فیلم‌های سینمای ماندگار مانند سریال زیر تیغ، فیلم سینمایی محیا، سریال یوسف پیامبر، مختارنامه، سریال شوق پرواز و … به خوبی ایفای نقش کرد.

مهناز افشار

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۵۶
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: آتش بس، رئیس، انعکاس، سعادت آباد، برف روی کاج‌ها، نهنگ عنبر، قسم

مهناز افشار در اوخر دهه 70 و در حالی‌کـه تنها 21 سال داشت وارد این عرصه شد. محبوبیت او از طوفان حاشیه‌های سیاسی مربوط بـه ازدواجش جان سالم بـه در برد و حالا از موفق‌ترین بازیگران سینمای کشور ایران اسـت. وی پیش از مهاجرت، بطور متوسط در سال سه چهار فیلم بازی می‌کرد و دست مزدهای بسیار کلان هم دریافت می‌کرد.

یکتا ناصر

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: 1357
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: آینه بغل، مشکل گیتی، قند تلخ، سرود تولد

یکتا ناصر، توانسته با موفقیت‌هایی که به دست آورده است در لیست بهترین بازیگر زن ایرانی قرار گیرد. وی یکی از هنرپیشه‌های ایرانی است که علاقه زیادی به بازیگری دارد. خانم یکتا در ۱۹ سالگی به واسطه علاقه زیادش به بازیگری به چند دفتر سینمایی برای تست انتخاب بازیگر مراجعه کرد.

در نهایت خانم یکتا برای بازی در سریال گل‌های کاغذی انتخاب شد. گل‌های کاغذی، اولین تجربه خانم یکتا بود، اما این خانم بازیگر در سال ۱۳۸۰ با ایفای نقش در فیلم ساقی به طور رسمی فعالیت خود را در سینمای ایران آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سرجوخه

بازیگران سریال حرفه ای

هانیه توسلی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۵۸
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: شام آخر، شب‌های روشن، کافه ستاره، یک شب، کیفر

هانیه توسلی فارغ التحصیل نمایشنامه‌نویسی است و در فیلم شام آخر فریدون جیرانی به شهرت رسید. اما فیلمی‌ که او را یک مرتبه به عرش رساند فیلم شب‌های روشن اثر فرزاد موتمن بود. او با نقش رویا در این فیلم توانست بازی کنترل شده‌ای را از خود به نمایش بگذارد و برنده بهترین بازیگر از جشن خانه سینما و کاندیدا سیمرغ جشنواره فجر شود.

او این موفقیت را با فیلم زمان می‌ایستد، ندارها و سوءتفاهم دوباره تکرار کرد تا اینکه به خاطر بازی در فیلم دهلیز اثر بهروز شعیبی برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن شد.‌ وی یکی از بهترین بازیگر زن ایرانی است.

شیلا خداداد

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: 1359
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: بادیگارد، زنان ونوسی، مردان مریخی، اخراجی ها ۲، پسر تهرانی

شیلا خداداد جذاب ترین بازیگر زن ایران است که با بازی در فیلم اعتراض وارد دنیای سینما شد. این بازیگر ایرانی با نقش آفرینی در سریال مسافری از هند در نقش دختر اصیل زاده هندی، بسیار محبوب و مطرح شد.

این بازیگر توانا همچنین در فیلم‌های زیادی از جمله بادیگارد، زنان ونوسی، مردان مریخی، اخراجی ها ۲، پسر تهرانی و … ایفای نقش کرده است.. علاوه بر سینما، خانم شیلا خداداد در مجموعه‌های تلویزونی مانند دید در شب، بیمار استاندارد و پیامک از دیار باقی ایفای نقش کرده است.

ویشکا آسایش

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۵۱
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: ساحره، ورود آقایان ممنوع، نهنگ عنبر، مسافر ری

حضور ویشکا آسایش در عرصه هنر مصادف شد با نقشی که او را در عرصه عموم شناساند و آن نقش قطام در سریال امام علی (ع) بود. او که در دانشگاه لندن طراحی صحنه و لباس خوانده بود نقش قطام را به‌گونه‌ای بازی کرد که در یاد همگان ماند.

ویشکا آسایش از خانواده فرهنگ و هنر به دنیا آمده، دایی او مازیار پرتو فیلمبردار معروف سینمای ایران و پدربزرگش شین پرتو نویسنده و شاعر است. وی نیز بهترین بازیگر زن ایرانی است که بسیار موفق است.

او سینما را با فیلم ساحره داود میرباقری شروع کرد و در ادامه با کارگردانانی همچون مسعود جعفری جوزانی، علیرضا داودنژاد، کیومرث پوراحمد، پیمان معادی، سیروس الوند، سامان مقدم، بهرام توکلی، مانی حقیقی، کمال تبریزی و هومن سیدی همکاری داشته است.

گلشیفته فراهانی

بهترین بازیگر زن ایرانی

  • سال تولد: ۱۳۶۲
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: درخت گلابی، بوتیک، اشک سرما، میم مثل مادر، نیوه مانگ، سنتوری

گلشیفته فراهانی، بهترین بازیگر زن ایرانی است که در جوانی توانست سیمرغ بهترین بازیگر زن را از جشنواره فجر گرفته دریافت کند. گلشیفته هنر را در ذات خود دارد و استعداد کم نظیر او چه در سینما و بازیگری و چه در موسیقی و خوانندگی چشمگیر بوده است.

بازی او در بوتیک، اشک سرما و میم مثل مادر موفقیت‌های خوبی را در داخل برای او به همراه آورده بود تا اینکه بعد از بازی در فیلم درباره الی اثر اصغر فرهادی و با بازی در فیلم یک مشت دروغ اثر ریدلی اسکات، دیگر در سینمای ایران فعالیت نکرد. اگر شما از طرفداران وی هستید، می‌توانید در تکراتو با بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی آشنا شوید.

در این مطلب بیوگرافی بازیگران و هنرمندان زن ایرانی ارائه شد. ایران دارای بازیگران زن بسیار موفقی است که همگی آنها دارای کارنامه‌های موفقی هستند.

بیشتر بخوانید:

.

به نظر شما بهترین بازیگر زن ایرانی کیست؟ نام کدام یک از بازیگران زن ایرانی در این لیست خالی است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر