;
coinex

زشت ترین حیوانات دنیا ؛ عجیب ترین و زشت ترین موجودات جهان کدامند؟

اگر علاقه مند هستید که با زشت ترین حیوانات دنیا آشنا شوید در ادامه با تکراتو همراه باشید زیرا قصد داریم عجیب ترین موجودات جهان را به شما معرفی کنیم.

انواع مختلفی از حیوانات زشت و عجیب در سراسر دنیا وجود دارند. در سال‌های گذشته نیز گونه‌های مختلفی از حیوانات و جانورهای گوناگون در سراسر جهان کشف شده است که هر کدام از آنها ویژگی‌هایی جالب و منحصر به فرد داشته‌اند.

بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا درباره زندگی، زیستگاه و جزئیات دیگر این حیونات عجیب اطلاعاتی داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید در ادامه با ما همراه باشید تا زشت ترین موجودات جهان بهتر و بیشتر آشنا شوید.

زشت ترین حیوانات دنیا

در ادامه عجیب ترین موجودات جهان را به شما معرفی کرده‌ایم. البته تعدادی از این موجودات در حال انقراض هستند و تعدادی نیز دیگر وجود ندارند.

آشنایی با این موجودات عجیب و زشت مطمئنا خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب با زشت ترین حیوان دنیا آشنا شوید.

ماهی حبابی

زشت ترین حیوانات دنیا

ماهی حبابی که بدترین ظاهر را در میان حیوانات دنیا دارد، در خطر انقراض قرار دارد. ماهی حبابی بخاطر قیافه‌ای که دارد لقب زشت ترین حیوان دنیا را بدست آورده است. این ماهی در عمق 900 متری آب زندگی می‌کند و به همین دلیل زیاد دیده نشده است.

ولی بخاطر ماهیگیری در آب‌های عمیق، این گونه ماهی بالاخره کشف شده است. علیرغم آنکه این ماهی خوردنی نیست، ولی در همان اعماقی زندگی می‌کند که خرچنگ و میگو زندگی می‌کنند.

میمون پروبوس یا پوزه دار

زشت ترین حیوانات دنیا

یک نژاد خاص از میمون‌ها وجود دارد که برخلاف سایر میمون‌ها از دماغی بزرگ و البته دراز بهره می‌برد. نکته جالب در مورد این ظاهر عجیب و به نوعی زشت این است که از این ظاهر برای جذب میمون ماده و جفت گیری بهره می‌برد.

البته لازم به ذکر است که این میمون در بدو تولد با صورتی به رنگ آبی و دماغی کوچک به دنیا می‌آید و پس از بلوغ حالت چهره آن تغییر می‌کند. زیستگاه این میمون در بورنئو است و می‌تواند تا عمق 20 متری زیرآبی برود. این میمون یکی از زشت ترین حیوانات دنیا است.

خفاش بومی ایندیانا

زشت ترین حیوانات دنیا

این خفاش بومی ایندیانا است، ولی 18 گونه از این خفاش‌ها وجود دارد که در بریتانیا زندگی می‌کنند و بسیار شبیه به هم هستند. هر کدام از آنها ویژگی متفاوتی دارند که به کارشان می‌آید، مانند بینی برآمده یا گوش‌های بزرگ.

مارمولک شاخ کوتاه

زشت ترین حیوانات دنیا

از عجیب‌ترین موجودات جهان می‌توان مارمولک شاخ کوتاه را نام برد. زستگاه مارمولک شاخ کوتاه در بیابان‌های کاناداست که با پرت کردن خون از چشم‌هایش، دشمنان را دور می‌کند. البته این مارمولک در ساسکاتچوان و آلبرتا وجود دارد و در خطر انقراض است.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین سگ های جهان

خطرناکترین سگ های جهان

سوسک سرگین

زشت ترین حیوانات دنیا

سوسک سرگین از زشت ترین موجودات جهان است که توانایی پرواز ندارد. این سوسک به فیل‌ها و بوفالوها وابسته است و از سرگین آنها برای بقا استفاده می‌کند.

طوطی کاکاپو

زشت ترین حیوانات دنیا

کاکاپو طوطی بومی نیوزیلند است که نمی‌تواند پرواز کند. بخاطر روند تکاملی آن، از درندگان ترسی ندارد و این باعث شده که این پرنده سنگین‌ترین طوطی آسیب پذیر نسبت به حیوانات گرسنه شود. طوطی کاکاپو پاهای خیلی قوی دارد اما اصلا از عهده پرواز بر نمی‌آید.

لاکپشت دماغ خوکی

زشت ترین حیوانات دنیا

لاکپشت دماغ خوکی از زشت ترین حیوانات دنیا است که به نظر می‌رسد از حیوانات زمینی تکامل یافته باشد. بینی این لاکپشت که از عجیب ترین موجودات جهان است مانند هواکشی است که باعث می‌شود بتواند در آب‌های شیرین شنا کند.

قورباغه آبی تیتیکاکا

قورباغه آبی تیتیکاکا بخاطر چین‌های منحصر بفردی که روی پوستش دارد معروف است. این چین‌ها به او کمک می‌کنند تا هوا را ذخیره کند و تا وقتی که به روی آب بیاید و نفس بکشد، بتواند زیر آب بماند. این ویژگی باعث شده این قوربانه از عجیب‌ترین موجودات جهان باشد.

حلزون جهنده

زشت ترین حیوانات دنیا

حلزون جهنده علاوه بر اینکه زشت ترین حیوان دنیا است از عجیب ترین موجودات جهان نیز به شمار می‌آید. این حلزون کوهان دار با پیچ دادن به بدن خود و رها کردن آن مانند فنر، می‌تواند بجهد.

اکسولوتی

زشت ترین حیوانات دنیا

یکی دیگر از زشت ترین حیوانات دنیا اکسولوتی است. اکسولوتی مانند سمندرهای دیگر به بلوغ می‌رسد و این به او کمک می‌کند تا بتواند هر قسمتی از بدنش که از بین می‌رود را بازسازی کند.

متأسفانه این قابلیت او باعث شده که در سراسر دنیا روی میز آزمایشگاه‌ها قرار بگیرد و در نتیجه تعداد کمی از آنها در بعضی از دریاچه‌های مکزیک باقیمانده‌اند.

هیولای FOLLY BEACH

زشت ترین حیوانات دنیا

این غول پیکر فلس دار که از زشت ترین حیوانات دنیا است در مارس ۲۰۱۲ در Folly Beach کارولینای جنوبی پیدا شد و گمانه زنی ها در مورد منشا آن برای چند روز ادامه داشت.

آکواریوم کارولینای جنوبی سرانجام آن را ماهی خاویاری آتلانتیک شناسایی کرد که حدودا مربوط به ۱۰۰ میلیون سال قبل است. ماهیان خاویاری می‌توانند تا پنج متر طول و بیش از ۳۶۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

آیا خرس‌های قطبی چپ دست هستند؟

عجیب ترین رکوردهای گینس

هیولای جزیره کانوی

زشت ترین حیوانات دنیا

هیولای جزیره کانوی یک موجود غیرمعمولی بود که لاشه او در نوامبر ۱۹۵۳ در سواحل جزیره کانوی بریتانیا کشف شد. بقایای آن پس از بازرسی مقدماتی توسط جانورشناسان سوزانده شد و گفت که هیچ خطری برای عموم ندارد. برخی می‌گویند به احتمال زیاد این نوعی قورباغه ماهی بوده است که در واقع روی باله‌های پا مانند راه رفته است.

این هیولا زشت ترین حیوان دنیا بود که چشمان برآمده داشت و رنگ‌های مختلفی از جمله قهوه‌ای مایل به قرمز به خود می‌گرفت.

هیولای ROCH NESS

زشت ترین حیوانات دنیا

این هیولا نیز از زشت ترین موجودات جهان است که این لاشه آن چند سال پیش در ساحل دریاچه هولینگورث در روچدیل، منچستر بزرگ یافت شد.

شاهدان این موجود را در لبه آب مشاهده کردند. دهانی گشاد و پر از دندان‌های تراشیده داشت و طول آن تقریباً یک و نیم متر بود. هیولای Roch Ness که از عجیب ترین موجودات جهان است، ناشناخته باقی مانده است.

هیولای مونتاک

زشت ترین حیوانات دنیا

این موجود را به نام Montauk، جایی که در سال ۲۰۰۸ در آن شسته شد، نامگذاری کردند. بسیاری حدس زده‌اند که این ممکن است موجود جهش یافته حاصل آزمایش در مرکز بیماری‌های حیوانی باشد. اما حقیقت هرگز مشخص نشد زیرا مانند بسیاری از این موارد، لاشه قبل از گرفتن نمونه ناپدید شد.

هیولای سنت آگوستین

زشت ترین حیوانات دنیا

لاشه این هیولا که از زشت ترین حیوانات دنیا است در سال ۱۸۹۶ در ساحل سنت آگوستین در فلوریدا شسته شد و با تخیل هیولای سنت آگوستین نامگذاری شد.

طول آن ۵.۴ متر و وزن آن تقریبا پنج تن بود. دانشمندان در آن زمان نمی‌توانستند در مورد هویت آن توافق کنند اما در سال ۱۹۹۵ ، یک قرن بعد، آزمایشات انجام شده بر روی نمونه‌های محافظت شده از محل نشان داد که هیولا احتمالاً یک لاشه نهنگ اسپرم بوده است.

هیولای ساخالین

گفته می‌شود این موجود که زشت ترین حیوان دنیا است، در سال ۲۰۰۶ توسط گروهی از سربازان مستقر در نزدیکی جزیره ساخالین روسیه پیدا شده است. طبق گزارشات در آن زمان، مقامات پس از انتشار خبر دیده شدن این لاشه ناشناس، آن را از ساحل خارج کردند.

بیشتر بخوانید:

ساده ترین رکوردهای گینس

بهترین شغل های 2021

جانور تن‌بی

زشت ترین حیوانات دنیا

این موجود پف کرده سال ۲۰۱۳ در Tenby، ولز توسط پیتر بیلی ۲۷ ساله پیدا شد و بسیاری از مردم را به یاد هیولای Montauk انداخت. به نظر می‌رسد این موجود همزمان شبیه به چند جانور است.

موش کور لخت

زشت ترین حیوانات دنیا

زشت ترین حیوانات دنیا می‌توان موش کور لخت را نام برد. موش کور لخت، بومی کنیا است و یکی از حیواناتی است که دارای عجیب ترین ظاهر است.

مورچه خوار فلس دار

زشت ترین حیوانات دنیا

مورچه خوار فلس دار از پستانداران فلسدار در آسیا و آفریقا است و ظاهری بسیار متفاوت دارد که باعث شده در لیست عجیب ترین موجودات جهان قرار گیرد.

شیطان تاسمانی

زشت ترین حیوانات دنیا

شیطان تاسمانی که زشت ترین حیوان دنیا است آرواره‌هایی قوی دارد. گفته شده این حیوان دارای یکی از قوی‌ترین آرواره‌ها در میان حیوانات است.

میمون بله قربان گو

زشت ترین حیوانات دنیا

میمون بله قربان گو با گوش‌های بزرگ، دم پرپشت و پوشش پشمالو، دندان‌های موشی و انگشت‌های بلندش بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از زشت ترین موجودات جهان است.

سایگا

زشت ترین حیوانات دنیا

سایگا از پستاندارانی است که گونه آنها به شدت در خطر انقراض قرار دارد و تنها در بخش‌هایی از استپ سیبریه‌اى و بخش‌هایی از قزاقستان یافت می‌شوند.

کرکس بوقلمونی

زشت ترین حیوانات دنیا

این کرکس نیز در لیست عجیب ترین موجودات جهان قرار گرفته است. این کرکس داعیه دار عنوان زشت ترین حیوان است.

نکته‌ای که کرکس‌ها را به عنوان یک پرنده زشت در این لیست قرار داده است، بدن این جانور نیست و بلکه شکل ظاهری گردن و سر این جانور است.

در بسیاری از کتاب‌های داستان و رمان‌های ادبی به عنوان مظهر ترس و وحشت به کار رفته است. البته باید توجه داشت که این پرنده در تمیز کردن و به حرکت درآوردن چرخه حیات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

مگس سرکه

زشت ترین حیوانات دنیا

این حشره بیش از این که دارای ظاهری زشت باشد، به نظر بسیار ترسناک می‌آید. یک حشره کوچک با بدنی طلایی رنگ و دو چشم قرمزرنگ بزرگ که در ترکیب با یکدیگر ظاهری ترسناک را به وجود می‌آورد.

این حشره می‌تواند بسیار خطرناک باشد و یک نیش آن برای از کار انداختن افراد بزرگسال نیز کفایت می‌کند.

خوک وحشی

زشت ترین حیوانات دنیا

این خوک وحشی بومی آفریقا از تیره خوک‌ها است و دارای دندان‌های بسیار بزرگی است که از درون دهان وی بیرون زده است. این جانور دارای آرواره و جمجمه بسیار محکمی است که از آن برای جنگیدن با سایر حیوانات استفاده می‌کند.

لاک‌پشت قاتل

زشت ترین حیوانات دنیا

این حیوان در منطقه آمریکای لاتین زندگی می‌کند که دارای ظاهری متفاوت از سایر لاک‌پشت‌ها است. این لاک‌پشت دارای سر و گردنی پهن است که به شکل تکه‌ای سنگ از درون لاک بیرون زده است.

در جلوی سر جانور نیز دو بیرون‌زدگی وجود دارد که به عنوان بینی جانور کار می‌کند. این جانور شناگری قهار است که عمدتا در بخش‌های شمالی منطقه آمریکای لاتین زندگی می‌کند.

این جانور به کمک ظاهر متفاوت خود به راحتی در آب استتار کرده و در زمانی که ماهی‌ها به او نزدیک شوند با یک حرکت طعمه خود را صید می‌کند.

زشت ترین حیوانات دنیا موضوعی بود که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. انواع مختلفی از حیوانات و جانواران عجیب، زشت و ناشناخته در سرتاسر جهان وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اگر شما هم درباره زندگی و ویژگی‌های عجیب ترین موجودات جهان کنجکاو هستید، امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره زشت ترین موجودات جهان چیست؟ لطفا نظرات خود را در مورد زشت ترین حیوان دنیا در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام. لیست جالبی بود. بااین حال به نظر شخصی خودم تعدادی از موجودات را کم داشت. مثلا لک لک مارابو، یا طوطی کرکسی. و آی آی و…. ضمنا برخی به اشتباه در این لیست بودن، البته باز هم ب نظر خودم، مثل اون سمندرهای بانمک ک خیلی محبوب هستند. همچنین آی آی بزرگ را هم که بله قربان گو نوشتید. ولی مهمترین آن هیولای اصلی جزیره کانوی را هم اشتباه گذاشتید، اون جانور بسیار وحشتناکتر از چیزی هست ک گذاشتید. اگر ب زبان انگلیسی سرچ کنید میبینید.

    پاسخ