;
coinex

عجیب ترین رکوردهای گینس ؛ رکوردهایی که باورکردن‌شان سخت است!

مطمئنا تا به حال اسم رکوردهای گینس به گوشتان خورده است. ولی عجیب ترین رکوردهای گینس کدامند؟ برای دانستن این مطلب، با تکراتو همراه باشید.

گینس، کتاب ثبت رکورد‌های جهان است که ایده تهیه آن را «سر هاگ بیور» رئیس کارخانه ایرلندی «گینس» داشته و اولین جلد آن توسط روس و نوریس مک رایتر در سال 1955 نوشته شده و در آن رکورد‌های انسانی و طبیعی منتشر می‌شود.

پس از کتب مقدس آسمانی، این کتاب پرخواننده‌ترین کتاب جهان است و هرساله با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود.

جالب است بدانید سالانه حدود 600 هزار نفر خود را به موسسه گینس معرفی می‌کنند ولی تنها رکورد تعداد کمی از آن‌ها پذیرفته و ثبت می‌شود.

دراین بین، یک سری از این رکوردها، در دسته عجیب ترین رکوردهای گینس هستند که حتی باورکردنشان هم سخت است! و ما قرار است در تکراتو، به آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

عجیب ترین رکوردهای گینس

در کتاب گینس رکوردهای عجیب و غریبی وجود دارد که شاید شما حتی امکان وجود آن در واقعیت را نیز باور نداشته باشید، اما سراسری بودن گینس در تمام جهان منجر به دیده شدن اینچنین موارد و ثبت آن‌ها شده است.

در اینجا قصد داریم 40 مورد از عجیب ترین رکوردهای گینس را بررسی کنیم.

سطل زباله موتوری

عجیب ترین رکوردهای گینس
مسخره ترین رکوردهای گینس

یک مهندس عجیب غریب در انگلستان با راندن یک سطل زباله موتوری، نامش را در کتاب رکورد جهانی گینس ثبت کرد. اندی جنینگز 28 ساله، از یک سطل زباله قدیمی استفاده کرد و با اضافه کردن موتور، گیربکس، فرمان و صندلی، آن را به یک موتور مسابقه ای تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

در رویدادی که مقامات رکوردهای جهانی گینس شاهد آن بودند، قرار بود که او برای ثبت یک رکورد جدید جهانی، با سرعت بیشتر از ۴۸ کیلومتر درساعت، موتورش را براند. در کمال تعجب، اندی با حداکثر سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت از هدف فراتر رفت.

رکورد جهانی ددلیفت

عجیب ترین رکوردهای گینس
وحشتناک ترین رکوردهای گینس

بازیگر سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones)، هافثور یولیوش (Hafthor Bjornsson)، که در نقش گرگور کِلِگین (Gregor Clegane) در سریالهای شرکت اچ بی او (HBO) نیز بازی کرده است، رکورد جهانی ددلیفت را با بالا بردن وزنه 501 کیلوگرمی، ثبت کرد.

هافثور، قوی‌ترین مرد 2018 جهان، رکورد موفقیت‌آمیزش را در باشگاه ثور پاور  (Thor’s Power) در زادگاهش ایسلند، انجام داد.

راپونزل دنیای واقعی

عجیب ترین رکوردهای گینس
رکوردهای سانسور شده گینس

نیلانشی پاتل (Nilanshi Patel)، راپونزل 17 ساله دنیای واقعی، با موهای 190 سانتی‌اش، در سال 2019 رکورد جهانی بلندترین مو در رده نوجوانان را به خود اختصاص داد.

پاتل جایزه رکورد بلندترین مو در رده نوجوانان با طول 190 سانتی متر در سال 2019 را دریافت کرده است و در سال 2018 نیز این رکورد را با طول موی 170.5 سانتی‌متر بدست آورده بود.

بیشتر بخوانید:

رکورد سرعت به‌وسیله تراکتور

عجیب ترین رکوردهای گینس
وحشتناک ترین رکوردهای گینس

مارتین، یک مکانیک و موتورسوار انگلیسی با رانندگی با تراکتور رکورد سرعت جدیدی را در گینس ثبت کرد. مارتین قبل از ثبت سرعت 217.570 کیلومتر درساعت، رکورد 166.79 کیلومتر درساعت را ثبت کرده بود.

سریع‌ترین تراکتور جهان که تراکتور جی سی بی (JCB Fastrac) نام دارد، حداکثر سرعت معمول آن 66 کیلومتر درساعت است.

رکورد تخت لایه میخ

عجیب ترین رکوردهای گینس
سخت ترین رکوردهای گینس

ویسپی خردی (Vispy Kharadi)، رزمی‌کار حرفه‌ای و پایین‌ترین فرد در تصویر، به همراه اعضای تیمش در شهر سورات در هند، تخت ۹ لایه‌ی‌ میخ را اجرا کردند و توانستند رکورد بیشترین تخت لایه‌ی میخ را در کتاب گینس ثبت کنند. این رکورد یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس است.

بزرگترین رقص سنتی زنان کنیاک

این بار شاهد رکورد زدن زنان قبلیه کنیاک (Konyak) هستیم. این زنان برای ثبت رکورد جهانی گینس، در«بزرگترین رقص سنتی کنیاک» در کوهیما (Kohima) در تاریخ 5 آوریل 2019 باهم رقصیدند.

هزارتوی یخی

عجیب ترین رکوردهای گینس
زیباترین رکوردهای گینس

زوج خلاق کانادایی کلینت (Clint) و انجلا ماسه (Angie Masse)، با ساخت بزرگترین هزارتوی برفی در جهان به مساحت  2778.11 مترمربع در غرب کانادا، نامشان را درکتاب گینس ثبت کردند.

این هزارتو یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس و تجربه بی‌نظیری است که می‌تواند در لیست فعالیت‌های زمستانی شما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

رکورد رفتگران هندی

عجیب ترین رکوردهای گینس
مسخره ترین رکوردهای گینس

10000 نفر از رفتگران ایالت شمالی هند (Uttar Pradesh) در شهر کومبه میلا (Kumbh) جمع شدند و به مدت سه دقیقه کل شهر را جارو کشیدند.

این رویداد توسط دولت کومبه میلا (Kumbh Mela) و وزارت بهداشت ایالتی برنامه ریزی شد و آنها نیز به‌همراه دیگر رفتگران، شهر را جارو کردند. آنها با این کار، یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس را ثبت کردند.

بیشترین مقدار بتن ریخته شده در جهان

شرکت مهندسی ناوایوگا لیمیتد (NECL)، با ثبت دو رکورد «بیشترین بتن ریخته شده در 24 ساعت» و «بزرگترین شرکتی که به طور مداوم بتن میریزد»، وارد کتاب گینس شد.

این شرکت که یکی از سخت ترین رکوردهای گینس را ثبت کرده، درحال ساخت سد تخلیه سیل در پولاوارام (Polavaram)، روستایی در آندا پرداش هند است.

رکورد طناب زنی مامبا

طناب زن ژاپنی هیجیکی ایکویاما (Hijiki Ikuyama) با 24 پرش در 30 ثانیه در سبک طناب زدن مامبا (mamba)، نامش را در کتاب گینس ثبت کرد.

رکورد طولانی‌ترین دست‌دادن

عجیب ترین رکوردهای گینس
مسخره ترین رکوردهای گینس

جک تسونیس (Jack Tsonis) و لیندسی مریسون (Lindsay Morrison) تلاش کردند که رکورد طولانی‌ترین دست‌دادن را بشکنند. آنها روز صلح بین‌المللی را برای رکورد‌زدن انتخاب کردند و همچنین پول آن ‌را به خیریه بخشیدند.

بیشتر بخوانید:

ملاقات قدبلندترین و قدکوتاه ترین مردان جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس
مسخره ترین رکوردهای گینس

کوتاه قدترین مرد جهان، چاندرا بهادر دانگی (Chandra Bahadur Dangi) به مناسبت روز جهانی رکوردهای گینس در لندن، با قدبلندترین مرد جهان،سلطان کوسن (Sultan Kosen) ملاقات کرد. قد کوسن 251 سانتی‌متر است درحالی که قد دانگی فقط 54.6 سانتی‌متر است.

بلندترین مو مدل موهاک

عجیب ترین رکوردهای گینس
رکوردهای سانسور شده گینس

طراح لباس ژاپنی، کازوهیرو واتانابه (Kazuhiro Watanabe)، رکورد بلندترین مدل مو «موهاک»، که یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس است، در این کتاب ثبت کرده است.

بزرگترین چمدان چرخ‌دار جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس
رکوردهای سانسور شده گینس

این چمدان چرخ‌دار با طول 175 سانتی‌متر، عرض 115 سانتی‌متر، و 46 سانتی‌متر ضخامت، به عنوان بزرگترین چمدان جهان چرخ‌دار در کتاب گینس ثبت شده‌است.

این چمدان چرخ‌دار که یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس است، در صدمین نمایشگاه فصلی شهر گوانگجو کشور چین، در سال 2006 رونمایی شده است.

بیشتر بخوانید:

قدکوتاه‌ترین زن جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس
رکوردهای سانسور شده گینس

جایاتی امجه (Jyoti Amge) بازیگری هندی است که طبق رکوردهای جهانی گینس کوچکترین زن زنده جهان است. پس از تولد 18 سالگی‌اش، وی رسما به عنوان کوچکترین زن جهان معرفی شد.

مسن‌ترین انسان جهان تا سال 2014

عجیب ترین رکوردهای گینس
وحشتناک ترین رکوردهای گینس

الکساندر ایمیچ (Alexander Imich) شیمی دان، فراروان شناس، پدیدآور، نویسنده و جانورشناس لهستانی آمریکایی بود که در سال 2014، نام او به عنوان مسن‌ترین فرد زنده جهان در سن 111 سالگی ثبت شد.

دکتر ایمیچ در 4 فوریه 1903 در لهستان متولد شد، هنگامی که نازی‌ها لهستان را اشغال کردند، او از کشورش فرار کرد و از یک اردوگاه کار اجباری در روسیه جان سالم بدر برد و در سال 1951 به ایالات متحده نقل مکان کرد و در آنجا کار خود را به عنوان نویسنده فراروانشناسی شروع کرد.

رکورد دوچرخه‌سواری افراد بالای 105 سال

عجیب ترین رکوردهای گینس
سخت ترین رکوردهای گینس

روبر مرشان (Robert Mistler) یک دوچرخه‌‌سوار اهل فرانسه است. وی در روز 4 ژانویه در سن 105 سالگی در یک ساعت مسافت 22 کیلومتر و 547 متر را رکاب زد و رکورد تازه‌ای در کتاب گینس در رده سنی دوچرخه سواران بالای 105 سال ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

نازک‌ترین کاندوم جهان

و این بار شاهد یکی دیگر از عجیب ترین رکوردهای گینس، کاندوم ای او ان آی (AONI) هستیم. یکی از کارکنان این برند در جریان یک کنفرانس خبری در هنگ‌کنگ، از نازک‌ترین کاندوم لاتکس رونمایی کرد.

این کاندوم بسیارنازک است و ضخامت آن 0.036 میلی‌متر است. به همین دلیل نام آن در کتاب گینس ثبت شده است.

بزرگترین نقاشی سه‌بعدی جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس
زیباترین رکوردهای گینس

بزرگترین نقاشی سه‌بعدی در ابعاد 1120 متر مربع در کنری وورف (Canary Wharf) لندن توسط هنرمند انگلیسی، جو هیل (Joe Hill) کشیده شده‌است.

این نقاشی، بزرگترین نقاشی سه‌بعدی جهان است و در کتاب گینس نیز ثبت شده‌است. در تصویر بالا، بازیگران ژست‌هایی با لوازم باشگاه با این نقاشی سه بعدی معرکه گرفته‌اند.

رکورد وزنه کشی در شیکاگو

کارکنان هنگام وزنه کشی رسمی رکوردهای گینس در شیکاگو، یک توپ لاستیکی را به مقیاسی برای رکورد زنی می‌غلتانند. توپ 2084 کیلوگرمی، رکورد قبلی که 3120 کیلوگرم بود را شکست.

پیرزن رکورددار تتو

عجیب ترین رکوردهای گینس
زیباترین رکوردهای گینس

ایزابل وارلی (Isobel Varley)، زن مسن بریتانیایی، 93 درصد بدن خود را خالکوبی کرده‌‌است و رکورد خود را در کتاب گینس ثبت کرد.

ایزابل از 49 سالگی تصمیم گرفت که بدن خود را پر از نقوش خالکوبی کند و به گفته او، تنها قسمتی از بدنش که به‌طورکامل تتو نیست، صورتش است. همینطور این خالکوبی‌ها روی بدن او بیشتر از 500 ساعت وقت برده‌است.

وی در سال 2015 از دنیا رفت. این رکورد یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس است که تاکنون کسی نتوانسته است آن را بشکند!

بیشتر بخوانید:

رکورددار حمام یخ گینس

عجیب ترین رکوردهای گینس
سخت ترین رکوردهای گینس

جین سونگ‌هو (Jin Songhao)، مرد 60 ساله چینی، رکورد طولانی‌ترین زمان تماس مستقیم بدن با برف را با زمان 46 دقیقه و 7 ثانیه ثبت کرد.او هنگامی که در برف دفن بود، از خودش با نوشیدنی و غذا پذیرایی می‌کرد.

رکورد بیشترین زنبور روی بدن

عجیب ترین رکوردهای گینس
وحشتناک ترین رکوردهای گینس

درحین چالشی برای شکستن رکورد جهانی در شهرداری چونگ کینگ (Chongqing)، زنبوردار 32 ساله به نام شیه پینگ (She Ping)، بدنش را با 33.1 کیلوگرم (حدود 331000) زنبور پوشاند و رکورد جهانی قبلی که 26.8 کیلوگرم زنبور بود را شکست.

بیشترین شراب ریزی در جام

در جشنواره شراب یخی (ice wine) نیاگارا (Niagara) در کنار آبشاری به‌همین نام، رسانه‌های محلی گزارش دادند که بیش از 30 کارخانه شراب‌سازی انتاریو (Ontario)، 27 لیتر شراب را در یک جام ریختند و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کردند. این رکورد، یکی از مسخره ترین رکوردهای گینس است.

بلندترین ناخن‌های جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس
وحشتناک ترین رکوردهای گینس

کریس (دوشس بزرگ) والتون از ناخن‌های بلند خود در نیویورک رونمایی کرد و رکورد بلندترین ناخن را در گینس ثبت کرد.

ناخن‌های دست چپ آن 10 فوت و 2 اینچ، و ناخن‌های دست راست آن 9 فوت و 7 اینچ است. وی از 18 سالگی دیگر ناخن‌هایش را کوتاه نکرده است.

بیشتر بخوانید:

گران‌ترین دسر جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس
زیباترین رکوردهای گینس

بی ‌شک شکلات یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های جهان است و شکلات فروزن هات (Frrrozen Haute) یکی از جذاب‌ترین و گران‌ترین شکلات‌های ساخته شده در جهان است.

این دسر که قیمت آن 25 هزار دلار است، برای نخستین بار در نیویورک سیتی ساخته شد و رکورد گران‌ترین دسر جهان را ثبت کرد.

این دسر جذاب علاوه بر شکلات، حدود 5 گرم طلا هم در بین مواد تشکیل دهنده‌ی خود دارد.

سرو این شکلات نیز در ظرف مخصوصی انجام می‌شود؛ از ظرف آن گرفته تا قاشقی که با آن باید این شکلات را سرو کنید، از جنس طلا هستند.

بزرگترین آکواریوم جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس
زیباترین رکوردهای گینس

آکواریوم اس ایی ای (S.E.A) در سنگاپور، که بزرگترین آکواریوم جهان است، دارای بیش از 80 هزار حیوان از 800 گونه است که در 42.5 میلیون لیتر آب نگهداری می‌شوند.

این آکواریوم دو رکورد را در کتاب گینس ثبت کرده است؛یکی بزرگترین آکواریوم جهان و دیگری بزرگترین صفحه آکریلیک جهان.

طولانی‌ترین بندبازی

عجیب ترین رکوردهای گینس
سخت ترین رکوردهای گینس

فردی نوک (Freddy Nock) اهل سوئیس، روی کابل تله کابینی که به بلندترین کوه آلمان به نام تسوگ اشپیتسه (Zugspitze) و با ارتفاع 2962 متری ختم می‌شد، راه رفت. وی روی 995 متر از کابل تعادلش را حفظ کرد و جایزه رکورد گینس خود را در راه خیریه صرف کرد.

بیشتر بخوانید:

بزرگ‌ترین پیاز دنیا

عجیب ترین رکوردهای گینس
رکوردهای سانسور شده گینس

باغبان 68 ساله‌ای به نام پیت گلازبروک (Pete Glazebrook) از پیاز خود با وزن حدود 8 کیلوگرم در نمایشگاهی در شمال انگلستان رونمایی کرد و رکورد بزرگ‌ترین پیاز دنیا را به نام خود ثبت کرد.

بزرگترین موزاییک دنیا که از چوب پنبه ساخته شده!

عجیب ترین رکوردهای گینس

بزرگترین موزاییک دنیا توسط هنرمند آلبانیایی به نام ساییمر استراتی (Saimir Strati) در تیرانا ساخته شده است.

این هنرمند 229764 چوب پنبه از اشکال و رنگ‌های مختلف را بر روی یک بنر پلاستیکی به ابعاد 12.94 متر در 7.1 متر چسباند تا قطعه هنری «رومئو با تاج انگور که هنگام رقصیدن با دریا و خورشید، گیتار می‌زند» را بسازد. وی 28 روز و 14 ساعت کار کرد و پروژه خود را به‌پایان رساند.

بزرگترین حباب درخت کریسمس

عجیب ترین رکوردهای گینس

بزرگترین حباب درخت کریسمس توسط شرکت شیشه سازی جوکسا (Joska) ساخته شده است. این حباب به قطر 65 سانتی‌متر و وزن 20 کیلوگرم است.

بهترین بندباز جهان

سمعت حسن، بندباز 24 ساله اهل سین کیانگ چین، روی 700 متر طناب با قطر 3.1 سانتی متر  و شیب 39 درجه، رکورد جدیدی در کتاب گینس ثبت کرد.

خانه‌ای که با درب بطری ساخته شده!

عجیب ترین رکوردهای گینس

یک خانه 5 اتاقه که بوسیله درب‌های بطری ساخته شد، توسط طراح و سازنده‌اش سون گوبل (Sven Goebel) در ولگلسنگ (Vogelsang) در نزدیکی آلمان غربی در شهرستان شلیدن (Schleiden) خراب شد.

طراح 21 ساله آن که تاکنون چندین رکورد جهانی با درب‌های بطری به نام خود ثبت کرده است، این بار یک خانه 5 اتاقه را با 300 هزار درب بطری ساخت.

این خانه برای آن‌که نشان داده شود درب‌های بطری بدون استفاده از هیچ ماده‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، توسط سازنده‌اش تخریب شد.

بیشتر بخوانید:

مسن‌ترین رقاص سالسا در جهان

پدی جونز(Paddy Jones)، یک رقاص سالسای بریتانیایی است که بعد از رقصیدن در کنگره بین‌المللی سالسا در لیما به همراه پارتنرش، رکوردار مسن‌ترین رقصنده سالسا در گینس شد.

بلندترین سیگار جهان

عجیب ترین رکوردهای گینس

یکی دیگر از عجیب ترین رکوردهای گینس، طولانی‌ترین سیگار جهان است که 81.8 متر طول دارد. به زبان ساده‌تر، به طول یک زمین فوتبال است.

این سیگار بر روی یک میز در یک قلعه قدیمی اسپانیایی در هاوانا بای به نمایش درآمد و به طور رسمی در رکوردهای جهانی گینس در لندن به عنوان بلندترین سیگار جهان پذیرفته شد.چراکه به راحتی می‌توانست رکورد بلندترین سیگار جهان که متعلق به یک سیگار 45.38 متری بود را بشکند.

هر دو سیگار توسط کاستلار کایرو (Castelar Cairo) که بیشتر به عنوان کوئتو (Cueto) شناخته می‌شود، رول شدند.

شیب دارترین قطارهوایی جهان

بزرگترین قطار هوایی جهان با شیب 121 درجه در فوجیوشیدا (Fujiyoshida) ژاپن قرار گرفته‌است. هزینه ساخت این ترن هوایی حدود 37 میلیارد دلار شده‌است.

بیشتر بخوانید:

رکورددار پیرسینگ

عجیب ترین رکوردهای گینس
عجیب ترین رکوردهای گینس

رولف بوخولز (Rolf Bucholz) اهل آلمان، هنگامی که تنها یک کودک بود، شروع به خالکوبی‌های کوچک و پیرسینگ روی بدن خود کرد و او با 453 پیرسینگ، رکورد بیشترین پیرسینگ را در کتاب گینس زد.

پیاده‌روی اژدها

عجیب ترین رکوردهای گینس
عجیب ترین رکوردهای گینس

روستاییان در شهرستان گوتیان (Gutian) در استان فوجین (Fujian) مراسم سالانه «پیاده‌روی اژدها» را برای جشن فستیوال لانترن اجرا کردند. طبق گفته رسانه‌ها این پیاده‌روی سنتی معمولا در حین برگزاری فستیوال لانترن اجرا می‌گردد و تاریخی ۲۰۰ ساله دارد.

اژدهای پیاده‌روی از کاغذ و بامبو ساخته شده و بوسیله تخته‌های چوب به هم متصل شده است. این پیاده‌روی با طول 791.5 متر در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است و یکی از عجیب ترین رکوردهای گینس است.

رکورد چرخاندن توپ بسکتبال بر روی مسواک

تانشوار گوراگی (Thaneshwar Guragai) با 22.41 ثانیه چرخاندن توپ بسکتبال بر روی مسواک، توانست رکورد توماس کنورز (Thomas Connors) بریتانیایی را بشکند و نامش را در کتاب گینس ثبت کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: news18

به نظر شما، عجیب ترین رکوردهای گینس کدامند؟ نظراتتان را در اینجا با تکراتو درمیان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر