;
coinex

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز (Penélope Cruz) [22 فیلم برتر]

در این مطلب بهترین فیلم های پنه لوپه کروز مورد بررسی قرار گرفته است. اگر به فیلم‌های این بازیگر علاقه دارید و از طرفداران وی هستید با بررسی لیست فیلم های برتر پنه لوپه کروز با ما همراه باشید.

پنه‌لوپه کروز سانچز Penélope Cruz Sánchez متولد ۲۸ آوریل ۱۹۷۴ و یک بازیگر اسپانیایی است. وی در ۱۵ سالگی توسط یک آژانس استعداد یابی شناخته شد، سپس اولین کار بازیگری خود را در ۱۶ سالگی با حضور در تلویزیون آغاز کرد.

وی در همان سن با شرکت در فیلم خامون، خامون (۱۹۹۲) پابه عرصه سینما نهاد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. در سال ۲۰۰۱ میلادی دو فیلم آسمان وانیلی و دمیدن از وی به نمایش درآمد که سبب شهرت بیشتر او شد و از سوی دیگر هر دو فیلم به موفقیت تجاری در سطح جهانی دست یافتند.

وی تاکنون در فیلم‌های بسیاری بازی کرده است و بسیار هم موفق بوده است. اگر مایل هستید با لیست فیلم های برتر پنه لوپه کروز آشنا شوید در ادامه با معرفی آثار پنه لوپه کروز با ما همراه شوید.

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

پنه‌لوپه در کنار بازیگری مدل شرکت‌هایی چون منگو، لورئال و رالف لورن است و همچنین به همراه خواهر کوچکترش مونیکا کروز طراحی‌هایی برای منگو انجام داده‌اند.

کروز علاوه بر کمک‌های مالی برای موسسات خیریه، وقتش را نیز صرف آن‌ها می‌کند. وی فعالیت‌های داوطلبانه‌ای در اوگاندا و هندوستان داشته‌است و در هندوستان یک هفته برای مادر ترزا کار کرده و دستمزد حاصل از فیلم کشور هایلو را نیز صرف امور خیریه کرده‌است.

با معرفی بهترین فیلم های پنه لوپه کروز در ادامه همراه ما باشید.

مسابقه رسمی – Official Competition

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2022
  • کارگردان: گاستن دوپرات و ماریانو کوهن

معرفی آثار پنه لوپه کروز را با فیلم Official Competition شروع می‌کنیم. مسابقه رسمی یک فیلم سینمایی اسپانیایی در ژانر فیلم کمدی به کارگردانی گاستن دوپرات و ماریانو کوهن، از فیلمنامه دوپرات، کوهن و آندرس دوپرات است. آنتونیو باندراس، پنه‌لوپه کروز و اسکار مارتینز از بازیگران اصلی این فیلم هستند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های کمدی جهان است.

درد و شکوه – Pain And Glory

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: پدرو آلمودوار

آخرین فیلم پدرو آلمودوار، درد و شکوه (Pain And Glory)، یک داستان نیمه زندگینامه‌ای است که در آن آنتونیو باندراس در حالی که بر سر دوراهی در زندگی حرفه‌ای خود قرار دارد، در نقش یک نویسنده اسپانیایی زبان بازی می‌کند.

سالوادور مالو که یک کارگردان سالخورده فیلم است، شروع به ارزیابی زندگی و موفقیت‌های شغلی خود می‌کند.

او در حین یادآوری گذشته خود، دوران کودکی پر دردسر، مدرسه و مادرش با بازی کروز را به یاد می‌آورد؛ رویدادهایی مهم که او را به نسخه فعلی‌اش تبدیل کرده‌اند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های پنه لوچه کروز است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی

بهترین فیلم های خون آشامی

قتل در قطار سریع‌السیر شرق – Murder on the Orient Express

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: کنت برانا

این فیلم در ژانر درام و کارآگاهی به کارگردانی کنت برانا و نویسندگی مایکل گرین است که بر اساس رمانی به همین نام و به قلم آگاتا کریستی ساخته شده‌ و در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ از سوی فاکس قرن بیستم منتشر شد.

از بازیگران آن می‌توان به برانا در نقش هرکول پوآرو، پنلوپه کروز، ویلم دفو، جودی دنچ، جانی دپ، جش گد، درک جاکوبی، مایکل پنیا و دیزی ریدلی اشاره کرد.

اصلی‌ترین بخش فیلم قسمت پایانی آن است که دقیقاً تابلو شام آخر داوینچی و حواریونش را ترسیم می‌کند و پوراو با جمله فقط خدا و من می‌دانیم که شما او را کشتید مسئله قتل عیسی را بر گردن حوارین می‌اندازد و عیسی را مردی شیاد و دزد و کثیف معرفی و شایسه مرگ می‌داند. این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما دانست.

همه می‌دانند – Everybody Knows

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: اصغر فرهادی

این فیلم یکی از بهترین فیلم های پنه لوپه کروز بوده که به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی ساخته شده است. کروز و باردم در فیلم همه می‌دانند با هم هم بازی شده‌اند.

کروز در این فیلم در نقش لورا، یک زن اسپانیایی حاضر می‌شود که پس از سال‌ها حضور در آرژانتین، برای عروسی خواهرش به خانه خود در نزدیکی مادرید باز می‌گردد.

به محض ورود او با دو فرزندش، لورا متوجه می‌شود که دختر نوجوانش ایرنه (کارلا کامپرا) شبانه از رختخوابش ربوده شده است. لورا به همراه همسر سابقش پاکو (باردم)، تمام تلاش خود را برای جمع آوری پول گروگان گیر برای نجات ایرن انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های فضایی

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

ویکی کریستینا بارسلونا – Vicky Christina Barcelona

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: وودی آلن

کروز برای بازی در ویکی کریستینا بارسلونا برنده جایزه اسکار شده است. باردم در نقش یک مرد اغواگر در فیلم ایفای نقش می‌کند. او بین ماریا النا (کروز) عشق سابق و دو جهانگرد آمریکایی گیر افتاده است.

توریست‌ها، ویکی (ربکا هال) و کریستینا (اسکارلت جوهانسون) همراه با ماریا النا، به خوبی می‌دانند که چگونه خوان آنتونیو (باردم) را همزمان خوشحال و دیوانه کنند

آغوش‌های گسسته – Broken Embraces

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2009
  • کارگردان: پدرو آلمودوار

در ادامه معرفی آثار پنه لوپه کروز فیلم آغوش‌های گسسته را بررسی می‌کنیم. داستان آغوش‌های گسسته پدرو آلمودوار حول محور هری کین (لوئیس همار)، کارگردان نابینا می‌چرخد.

این فیلم او را دنبال می‌کند در حالی که به عمق گذشته خود به عنوان یک کارگردان فیلم نگاه می‌کند. این مرور گذشته یادآور خاطرات عشق واقعی زندگی‌اش لنا (کروز) برای اوست.

این فیلم به گذشته کین برمی‌گردد و زمانی که او از لنا برای بازی در فیلمش استفاده می‌کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

همه اسب‌های زیبا – All the Pretty Horses

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2000
  • کارگردان: بیلی باب تورنتون

همه اسب‌های زیبا محصول سال ۲۰۰۰ و به کارگردانی بیلی باب تورنتون است. در این فیلم بازیگرانی همچون مت دیمون، پنلوپه کروز، هنری توماس، لوکاس بلک، روبن بلیدز، جسی پلمونس، رابرت پاتریک، ژولیو اسکار مچوسو، میریام کولون، بروس درن و سام شپارد ایفای نقش کرده‌اند.

زن در بالا – Woman on Top

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2000
  • کارگردان: فینا تورس

فینا تورس فیلم زن در بالا را در سال ۲۰۰۰ ساخت. در این فیلم بازیگرانی همچون پنلوپه کروز، موریلو بنسیو، هارولد پرینوا، مارک فیورستین، جان دی لانسی، آن رمزی، جان دی لانسی و آنا گستایر ایفای نقش کرده‌اند.

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های پنه لوپه کروز است، در مورد زن آشپز برزیلی بنام ایزابلا (پنلوپه کروز) است. وی بعد از اینکه شوهرش به دلیل بیماری‌اش به او خیانت می‌کند، به سان فرانسیسکو می‌آید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نتفلیکس

بهترین فیلم های ترسناک جهان

حرکت نکن – Don’t Move

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2004
  • کارگردان: سرجو کاستلیتو

حرکت نکن یا بی‌حرکت محصول سال ۲۰۰۴ به کارگردانی سرجو کاستلیتو است. در این فیلم بازیگرانی همچون پنه‌لوپه کروز، سرجو کاستلیتو، کلاودیا جرینی، مارکو جالینی و آنجلا فینوکیارو ایفای نقش کرده‌اند.

صحرا – Sahara

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2005
  • کارگردان: برک آیسنر

یکی دیگر از بهترین فیلم های پنه لوپه کروز فیلم صحرا است. این فیلم در ژانر اکشن و به کارگردانی برک آیسنر است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد.

دیرک پیت کاشف و ماجراجوی بزرگ که در مؤسسه تحقیقات زیر آب کار می‌کند، سکه‌ای قدیمی متعلق به گنجی افسانه‌ای را می‌یابد و برای یافتن آن به خطرناک‌ترین منطقه آفریقا در نیجریه می‌رود.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان متیو مک‌کانهی، استیو زان، پنلوپه کروز، لمبرت ویلسون، رین ویلسون، لنی جیمز، دلروی لیندو، ویلیام اچ میسی و عبدول سالیس را نام برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

نه -Nine

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2009
  • کارگردان: راب مارشال

داستان فیلم به کارگردان ایتالیایی مشهوری در دهه شصت میلادی می‌پردازد که برای ساخت اثر تازه‌اش، هیچ ایده‌ای در ذهن ندارد؛ اما برغم همه تلاش‌هایش در واقعیت، حل مشکلش به عالم خیال و الهام از همه زنان زندگی‌اش می‌انجامد.

کاراکتر پنه لوپه کروز هم یکی از همین زنان است. نقشی که سومین نامزدی اسکار و گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برایش به ارمغان آورد.

دن خوان – Don Juan

  • سال انتشار: 1998

فیلم جذاب و زیبای دن خوان محصول سال ۱۹۹۸ و نوشته ژاک وبر است. بازی پنلوپه کروز و امانوئل بئار براساس نمایش‌نامه دن خوان اثر مولیر، این فیلم را زیباتر کرده است. ژاک وبر، میشل بوژنا، امانوئل بئار، پنلوپه کروز، آریانا خیل، دونی لوان، مایکل لونزدل، ژاک فرانتس و … از جمله بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که از بهترین فیلم های پنه لوپه کروز است، بسیار پرطرفدار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بقا

بهترین فیلم های زامبی

مرثیه – Elegy

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: ران هاوارد

کروز در این فیلم هیجان انگیز که از رمان فیلیپ راث اقتباس شده، به عنوان یک دانشجوی 24 ساله ادبیات از کوبا به نام کنسوئلا بازی می‌کند. او در مرثیه (Elegy) در کنار سر بن کینگزلی برنده اسکار، بازی می‌کند.

استاد دانشگاه ادبیات، پرفسور دیوید کپش (کینگزلی)، شیفته کنسوئلا می‌شود. آن‌ها با هم وقت می‌گذرانند. دیوید با گذشته مرموز او بیشتر آشنا می‌شود. با این حال، وقتی همه چیز جدی می‌شود او باید تصمیم بگیرد که به دنبال عشق واقعی برود یا نه.

دختر رویاهای شما -The Girl of Your Dreams

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 1998
  • کارگردان: فرناندو تروئبا

این فیلم یکی از بهترین فیلم های پنه لوپه کروز است. داستان این کمدی درام اسپانیایی که با طنزی تلخ روایت می‌شود، به دهه سی میلادی و زمان جنگ‌های داخلی اسپانیا برمی‌گردد.

گروهی از فیلمسازان اسپانیایی برای ساخت یک فیلم دوزبانه به آلمان نازی می‌روند. جایی که متوجه می‌شوند، شرایط مهیا شده توسط «یوزف گوبلس» تنها بواسطه علاقه او به بازیگر زن زیبای تیم (پنه لوپه کروز) شکل گرفته است.

پنه لوپه کروز اولین جایزه گویای کارنامه‌اش را برای این فیلم دریافت کرد. کروز علاوه بر جایزه گویای بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه قاب نقره‌ای و جایزه اتحادیه بازیگران را هم از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های برد پیت

بهترین فیلم های اندرو گارفیلد (Andrew Garfield)

شاد، اما نه چندان زیاد – Alegre ma non troppo

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 1994
  • کارگردان: فرناندو کلومو

شاد، اما نه چندان زیاد یکی از بهترین فیلم های پنه لوپه کروز است. این فیلم محصول سال ۱۹۹۴ و به کارگردانی فرناندو کلومو است. در این فیلم بازیگرانی همچون پنه‌لوپه کروز، پره پونسه، اسکار لادویره، رزا ماریا ساردا، جوردی مویا، ناتالی سسنیا و لوئیس سیخس ایفای نقش کرده‌اند.

آسمان وانیلی -Vanilla Sky

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2001
  • کارگردان: کامرن کرو

فیلم آسمان وانیلی در لیست فیلم های برتر پنه لوپه کروز قرار دارد. آسمان وانیلی، نسخه هالیوودی «چشمانت را باز کن» یکی از بهترین فیلم‌ های پنه لوپه کروز است که خانم بازیگر بعد از چهار سال، این بار خود را در نسخه انگلیسی زبان تکرار کرد.

داستان حول محور مرد ثروتمندی می‌چرخد که با از دست دادن صورت ظاهری، جایی میان کابوس، رویا و حقیقت معلق می‌ماند. پنه لوپه کروز در بازسازی سوفیای فیلمنامه و در تقابل با «تام کروز» هم خوب ظاهر شد و نامزدی بهترین بازیگر زن جوایز آلما را بدست آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریستن استوارت

بهترین فیلم های مارگو رابی (Margot Elise Robbie)

چشمانت را باز کن – Open Your Eyes

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 1997
  • کارگردان: آلخاندرو آمنابار

داستان علمی تخیلی و رمزآلود فیلم درباره زندگی سزار (ادواردو نوریگا) است که دچار یک تصادف اتومبیل وحشتناک شده است.

او نیاز به جراحی برای بازسازی صورتش دارد. سزار زمانی که بستری است سوفیا را که تداعی گر معنای عشق واقعی برایش بوده است به یاد می‌آورد.

او در حالی که با یک روان درمانگر درباره گذشته‌اش صحبت می‌کند برای غلبه بر نبود عشق خود در تلاش است. این اثر را می‌توان در لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما قرار داد.

جسم زنده –  Live Flesh

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 1997
  • کارگردان: پدرو آلمودوار

در اولین همکاری از میان پنج همکاری فوق العاده کروز با آلمادوار، او بار دیگر با خاویر باردم هم بازی است. داستان درباره شخصی به نام ویکتور (لیبرتو رابال) است که از زندان آزاد شده است.

او می‌فهمد که عشق زندگی‌اش النا (فرانچسکا نری)، به یک بازیکن بسکتبال به نام دیوید (باردم) دل باخته است.کروز در این فیلم نقش ایزابل، مادر ویکتور را بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ویل اسمیت (Will Smith) 

بهترین فیلم های جسیکا چستین (Jessica Chastain)

بازگشت – Volver

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز

  • سال انتشار: 2006
  • کارگردان: پدرو آلمودوار

کروز اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش اصلی فیلم بازگشت پدرو آلمودوار به دست آورد. وقتی رایموندا (کروز) پدر دخترش (آنتونیو دو لا توره) را در تلاش برای تجاوز به دخترشان پائولا (یوهانا کوبو) پیدا می‌کند، او را می‌کشد.

این مرگ دنباله‌ای باورنکردنی از حوادث را با خود به همراه دارد. تاریخ خانوادگی پر دردسر رایموندا و پائولا داستانی سرگرم کننده برای مخاطب به همراه می‌آورد.

گوشه‌ای از بهشت – Et hjørne af paradis

  • سال انتشار: 1997
  • کارگردان: پیتر رینگارد

از بهترین فیلم های پنه لوپه کروز می‌توان به  گوشه‌ای از بهشت اشاره کرد. این فیلم که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است کارگردانی آن بر عهده پیتر رینگارد بود.

در این فیلم بازیگرانی همچون ساموئل فرولر، ترینه پالسن، جان سوج، میگل ساندووال، پنه‌لوپه کروز، بیورن گرانات، پدرو آرمنداریس جونیور، خسوس اوچوآ و لیا بویسن ایفای نقش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

بهترین فیلم های بیوگرافی

روزگار خوش –  Belle Epoque

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز
بهترین فیلم های پنه لوپه کروز
  • سال انتشار: 1992
  • کارگردان: فرناندو تروئبا

فیلم روزگار خوش توانسته در لیست فیلم های برتر پنه لوپه کروز قرار گیرد. درام عاشقانه فرناندو تروبا با نام روزگار خوش دومین فیلم بلند سینمایی کروز است که در فهرست بهترین فیلم های عاشقانه قرار می‌گیرد. او در این فیلم در نقش لوز بازی می‌کند. لوز با فرناندو (خورخه سانز)، سرباز AWOL در دهه 1930 اسپانیا رابطه عاشقانه دارد.

سرنوشت فرناندو در حین پنهان شدن در یک مزرعه برای جلوگیری از مجازات، با رسیدن چهار دختر زیبای کشاورز تغییر می‌کند. متاسفانه فرناندو به هر چهار زن تمایل دارد. وقتی آن‌ها قصد تلافی دارند، او باید انتخاب کند که با کدام یک باشد.

همه چیز درباره مادرم – All About My Mothe

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز
بهترین فیلم های پنه لوپه کروز
  • سال انتشار: 1999
  • کارگردان: پدرو آلمودوار

در درام عاشقانه و پرفروش پدرو آلمودوار، همه چیز درباره مادرم (All About My Mother)، شاهد یک اجرای عالی از سسیلیا راث در نقش مانوئلا هستیم. به دنبال یک حادثه هولناک، زندگی مانوئلا به طور کلی تغییر کرده است.

هنگامی که او در سفر است با تعداد زیادی غریبه مانند کاهن هرمانا (کروز) ملاقات می‌کند. او به همه آنان تا جایی که می‌تواند کمک می‌کند. مانوئلا با این کار انگیزه و معنای جدیدی برای ادامه دادن به زندگی خود پیدا می‌کند. این فیلم زیبا نیز یکی از بهترین فیلم های پنه لوپه کروز است.

در این مطلب به بررسی بهترین فیلم های پنه لوپه کروز این بازیگر پرطرفدار پرداختیم. لیست فیلم های برتر پنه لوپه کروز نیز معرفی شدند و شما می‌توانید به تماشای فیلم‌های معرفی شده بپردازید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های پنه لوپه کروز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر