;
coinex

معرفی بازی متاورسی فارسایت (Farsite) ؛ کاوش فضا با DeFi و cNFT [+ایردراپ رایگان]

بازی متاورسی فارسایت (Farsite) یک پروژه DeFi مبتی بر اتریوم 2 است. روایت این بازی در دوران پس از نابودی زمین رخ می‌دهد. در ادامه این نوشتار تکراتو با بازی فارسایت بیشتر آشنا خواهید شد.

بازی فارسایت یک بازی استراتژیک ریل تایم آنلاین چندنفره مبتنی بر بلاک‌چین (MMORTS) است که عناصر DeFi و NTFها را با هم ادغام کرده است. این بازی شبیه‌سازی از یک کاوش فضایی همراه با یک روایت علمی تخیلی است. شرکت Supernovae این بازی را توسعه داده است. این تیم پیش از این نیز مگا کریپتو پولس (MegaCryptoPolis)، یک بازی متاورسی مبتنی بر اتریوم را در سال 2018 منتشر و میلیون‌ها کاربر جذب کرد. شاید به همین دلیل احتمال اسکم بودن آن بسیار پایین باشد.

بازی متاورسی فارسایت با شبکه اتریوم 2 سازگار است و از پالیگان (Polygon) برای مقیاس پذیری استفاده می‌کند. به علاوه تمام اکشن‌های درون بازی با فناوری دانش صفر (Zero-Knowledge) ریکورد شده‌اند. در ادامه با بازی متاورسی Farsite بیشتر آشنا خواهیم شد.

بازی متاورسی فارسایت (Farsite)

کاوش فضا با DeFi و cNFT [+ایردراپ رایگان]

این بازی متاورسی در هستی فارسایت (Farsite Universe) رخ می‌دهد؛ جایی که بازیکنان نقش‌های مختلفی دارند و منابع مختلفی را در جریان کاوش‌های خود در کهکشان برای ساخت NFT، جمع آوری می‌کنند. در این بازی همه دارایی‌ها از ابتدا ساخته می‌شوند و بر خلاف مثلا بازی آپلند (Upland) چیزی برای خرید در ابتدا وجود ندارد.

بازی متاورسی فارسایت (Farsite) ؛ کاوش فضا با DeFi و cNFT [+ایردراپ رایگان]

همه آیتم‌های بازی توسط بازیکنان ساخته می‌شود؛ مثل فضاپیماها (Ships) و سی ان اف تی ها (cNFT – توکن های ERC-721 هستند که توسط توکن‌های ERC-20 قفل شده به عنوان کولترال یا ضمانت استفاده می‌شوند). از این دارایی‌ها می‌توان در بازی برای گرفتن اعتبار (Credit) استفاده کرد یا مانند سایر توکن های NFT در مارکت پلیس های NFT توسط بازیکن‌ها به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: آینده دار ترین شت کوین ها کدامند؟

در بازی متاورس فارسایت ، به عنوان یکی از بهترین بازی های متاورس (Metaverse)، برای ساخت دارایی بازیکنان می‌بایست سیارک‌ها و سیاره‌ها را برای منابع بیشتر ماین کنند یا دارایی سایر بازیکنان را خریداری کنند. مطابق آمار تاکنون کمتر از 700 هزارنفر در سراسر جهان کاربر فعال فارسایت به شمار می‌روند. فارسایت کاملا غیرمتمرکز است و بازیکنان همه چیز را، از جمله اقتصاد، ستاره‌ها، سیاره‌ها و شرکت‌ها تحت کنترل دارند. آنها می‌توانند هرآنچه می خواهند در این بازی باشند و مدت زمانی که صرف می‌کنند را به پول تبدیل کنند.

توکنومیکس (Tokenomics) بازی متاورسی Farsite

دو توکن نیتیو (Native) در پلتفرم فارسایت وجود دارد: کردیت (Credit) و FAR. کردیت‌ها یا اعتبارها تنها توکن‌هایی هستند که برای انجام هر نوع فعالیتی در سطح کهکشان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از سوخت‌گیری فضاپیما و قدرت‌بخشی به عملیات‌ها گرفته تا خرید زمین در متاورس یک سیاره، کاوش یک سیاره جدید و پرداخت مالیات به دولت‌مردان کهکشانی.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های 2022

پس از عرضه اولیه کردیت‌ها، بازیکنان تنها با خرید محفظه‌ها (Crates) می‌توانند صاحب این توکن شوند. محفظه‌ها شامل آیتم‌های گران بهای بازی و نقشه ساخت فضاپیماهای جدید می‌شوند. نحوه خرید توکن FAR نیز به صورت تبدیل آن از Credit است. از توکن FAR برای معاملات خارجی در شبکه بلاک چین اتریوم استفاده می‌شود. هر FAR معادل 1000 کردیت در بازی است. 

بازی متاورسی فارسایت (Farsite) ؛ کاوش فضا با DeFi و cNFT [+ایردراپ رایگان]

cNFT یا NFT ضمانتی جیست؟

NFT ضمانتی یا Collateral NFT، نوعی استاندارد جدید برای استیکینگ کولترال (تضمینی) است که به بازیکنان اجازه می‌دهد با استفاده از دارایی‌های درون بازی به عنوان ضمانت (Collateral) پول قرض بگیرند. در عرضه اولیه 10 میلیون ارز دیجیتال FAR وجود دارد که 90 درصد آن قفل شده است.

مطالعه بیشتر: آینده متاورس (Metaverse) و پیش بینی قیمت ارزهای متاورسی

جهان فارسایت در مرحله توسعه است. نسخه آلفا این بازی در تاریخ 14 دسامبر در دسترس قرار خواهد گرفت. تاریخ عرضه های بعدی در اوایل 2022 معرفی خواهند شد. شاید یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 باشد. در حال حاضر در تاریخ‌های مختلفی ایردراپ هایی از این بازی منتشر می‌شود که می‌توانید با ثبت نام در بازی آنها را انجام دهید و اعتبار کسب کنید. برای ثبت نام بازی فارسایت از لینک زیر استفاده کنید:

لینک ثبت نام در بازی متاورسی فارسایت (Farsite)

آپدیت: فاز Pre-Alpha بازی آغاز شده است. در فاز Pre-Alpha همه‌ی دارایی‌ها نظیر شیپ‌ها به ایستگاه فضایی Homestead منتقل شده‌اند و امکان آغاز پروازفضایی حالا وجود دارد. همچنین پلیرها می‌توانند ابزارهای ماینینگ را در سکتورهای مختلف سیارات برپا کنند تا از منابع جا نمانند. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از اینجا بخوانید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بازی Farsite چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در کامنت‌ها مطرح کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر