;
coinex

مدیر انجمن فینتک: ادعای وزیر درباره افزایش سرعت اینترنت را نمی‌توان تایید کرد

مدیر انجمن فینتک به ادعای وزیر درباره افزایش سرعت اینترنت واکنش نشان داد. زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اظهارات خود اعلام کرده بود که سرعت اینترنت از زمان وزارت او بیشتر شده است. شریعت‌مدار مدیر انجمن فینتک در مورد این ادعا و اثرات کندی اینترنت بر کسب و کارهای این حوزه می‌گوید.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چندی پیش اعلام کرد که در زمان وزارت او سرعت اینترنت از هر زمان دیگری بیشتر بوده و همچنین کیفیت اینترنت نیز نسبت به دوره‎‌های گذشته بهتر بوده است. این ادعا در صورتی انجام می‌شود که کندی سرعت اینترنت به خصوص در روز‌های پایانی اسفند برای بسیاری از مردم مشکلات فراوانی را ایجاد کرد.

کندی سرعت اینترنت به خصوص بر روی حوزه فینتک و تجارت الکترونیک تاثیر مخرب فراوانی داشت و باعث شد بسیاری از تراکنش‌های آنلاین با خطا و در نهایت با کنسلی مواجه شوند. به گفته کارشناسان حجم داده‌های فینتک بالا نیست اما اگر سرعت اینترنت کم باشد قطعا با مشکل روبرو می‌شوند.

درباره تاثیر کندی سرعت اینترنت و صحت ادعای وزیر ارتباطات، با محمد مهدی شریعت‌مدار، مدیر هیئت‌مدیره انجمن فینتک گفت‌وگو کردیم.

ادعای وزیر درباره افزایش سرعت اینترنت درست نیست

مدیر هیئت مدیره انجمن فینتک درباره ادعای وزیر توضیح می‌دهد:درباره ادعای وزیر ارتباطات مبنی‌بر افزایش سرعت اینترنت باید گفت که مشخصا این اتفاق محقق نشده و صحت ندارد زیرا سرعت پایین اینترنت را می‌توانیم در زندگی روزمره هم احساس کنیم و هم آمار‌ها نشان از اختلال پهنای باند و سرعت اینترنت حتی نسبت به دوره‌های قبل دارد، و لذا حرف وزیر را نمی‌توان تایید کرد.

درباره سرعت اینترنت بهتر است به گزارش کارشناسان مراجعه کنیم

شریعت مدار درباره سرعت اینترنت افزود: باید به گزارش‌های مقایسه‌ای که برخی از فعالین اکوسیستم تهیه کرده‌اند استناد کرد و آنها را مبنای کار قرار داد. تاثیر کندی سرعت اینترنت بر فینتک قطعا تاثیر مخربی است که بر روی تراکنش‌های آنلاین گذاشت. تراکنش ‌های آنلاین، بازه زمانی محدودی برای نهایی شدن دارند. به بیان دیگر تراکنش متشکل از چند رفت و برگشت داده است که وقتی اختلالی در شبکه اینترنت وجود داشته باشد و یکی از این رفت‌و‌برگشت‌ها انجام نشوند عملا تراکنش ناموفق می‌شود.

ما در ماه‌های گذشته بازه‌های زمانی بسیار تکرار شونده‌ای را در طول شبانه‌روز شاهد بودیم که بعضا در برخی از روزها ده‌بار چند دقیقه‌ای  کاملا تراکنش‌ها دچار اختلال می‌شدند و صرفا هم به دلیل مشکلات زیر ساختی که روی شبکه وجود دارد اتفاق می‌افتادند. این مسئله ممکن است فراتر از اینترنت باشد یعنی جدای از سرعت پایین اینترنت در نگهداری شبکه نیز به شدت دچار مشکل هستیم.

مطالب بیشتر:

خروج شرکت‌های پرووایدر از ایران مشکل‌ساز شد

 

شریعت‌مدار در ادامه یکی از دلایل کندی و بی‌کیفیتی اینترنت را خروج نیروی‌کار متخصص و شرکت‌های پرووایدر دانست و افزود: خروج شرکت‌های سرویس پرووایدر مثل زیمنس از ایران و مهاجرت نیروی‌کار متخصص این حوزه به شدت محسوس بوده است. نمی‌توان با اطمینان گفت که پهنای باندی که اکنون خریداری می‌شود نسبت به گذشته کمتر است یا نه، اما آن چیزی که مشهود است حاوی این مفهوم هست که اینترنت نسبت به قبل کندتر شده است.

رئیس هیت مدیره انجمن فینتک

کلام آخر

مدیر هیئت مدیره انجمن فینتک در آخر گفت: به طور کلی اثر کندی ایترنت بر روی حوزه فینتک را در نظر بگیریم نمی‌توان گفت که حتی اینترنت متصل و با تداوم کافی اما با سرعت کم برای حوزه فینتک کفایت می‌‌کند. داده‌های فینتک نسبت به داده های شبکه های اجتماعی و vod داده‌های پرحجمی نیستند اما اگر شبکه از تداوم و کیفیت خوب برخوردار نباشد داده‌های فینتک دچار مشکل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص ادعای وزیر درباره افزایش سرعت اینترنت چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر