;
coinex

ایلان‌ ماسک: بی‌خانمان هستم و در منزل دوست‌هایم زندگی می‌کنم

بی خانمانی ایلان ماسک این روز‌ها خبر جدیدی است که پس از پیشنهاد 43 میلیارد دلاری او برای خرید توییتر، مورد شگفتی بسیاری از افراد شد. طبق شاخص بلومبرگ، ایلان ماسک در حال حاضر با ثروتی بالغ بر 251 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود. او اخیرا برای خرید توییتر، مبلغ 43 میلیارد دلاری را پیشنهاد داده که به نظر نمی‌رسد با پیشنهادش موافقت شود. اما خبر بی خانمانی ایلان ماسک پس از این پیشنهاد بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. در ادامه‌ی این مطلب با تکراتو همراه باشید.

علت بی خانمانی ایلان ماسک

ماسک در مصاحبه ویدیویی که با «کریس اندرسون»، رئیس سازمان‌دهندگان کنفرانس TED داشته، اعلام کرده است: «من هم‌اکنون خانه‌ای برای ماندن ندارم و در خانه‌ی دوستانم زندگی می‌کنم و مواقعی که به خلیج سان‌فرانسیسکو، محل زندگی اکثر مهندسان تسلا سفر می‌کنم، در اتاق مهمان خانه‌های دوستانم می‌مانم و با آن‌ها زندگی می‌کنم.»

بی خانمانی ایلان ماسک

ایلان ماسک در واکنش به انتقادهای قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا به علت پرداخت کم مالیات نسبت به ثروت زیاد او و همچنین در پاسخ به سوال اندرسون برای نابرابری‌های جهانی در تقسیم ثروت، گفت: «من برای مصرف شخصی خودم هزینه زیادی نمی‌کنم. درواقع اگر من میلیاردها دلار در طول سال برای هزینه‌های شخصی خودم خرج کنم، می‌تواند برای من مشکل‌ساز باشد. تنها موردی که من هزینه زیادی را برای آن صرف می‌کنم، استفاده از هواپیما است که اگر این کار را نکنم، زمان کمتری برای پرداختن به کارهایم دارم.»

او همچنین در ادامه‌ی صحبت خود، در باب اینکه هزینه‌ی زیادی برای مصارف شخصی خود نمی‌کند، به این موضوع که او حتی به تعطیلات نمی‌رود و کشتی تفریحی (یات) ندارد، اشاره کرد. همچنین تا قبل از منتشر شدن خبر بی خانمانی ایلان ماسک او نیز در توییتی در سال 2020 این موضوع را اعلام کرده بود. دوستان نزدیک ایلان ماسک نیز رفتارهای صرفه‌جویانه او را تایید کردند.

«گرایمز» همسر سابق ایلان ماسک که صاحب دختری به نام «Y» از او است، در مصاحبه‌ای گفته بود که ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان، گاهی وقت‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کند. همچنین بنیانگذار گوگل، «لری پیج» در سال 2015 گفته بود که ماسک، وقتی به سیلیکون‌ولی می‌آید، معمولا جایی برای ماندن ندارد و ایمیلی با مضمون «نمی‌دانم امشب کجا بمانم. می‌توانم آنجا بیایم؟» به پیج ارسال می‌کند.

گزارشی که در آگوست سال 2021 منتشر شد، بیانگر آن بود که ایلان ماسک در یک خانه کوچک 50 هزار دلاری که از اسپیس ایکس اجاره کرده است، زندگی می‌کند، اما در حال حاضر با توجه به گفته‌ی خود ایلان ماسک، او جایی برای ماندن ندارد و در اتاق اضافی خانه دوستانش زندگی می‌کند.

البته این نکته را هم باید اضافه کنیم که ثروت 251 میلیارد دلاری ایلان ماسک، تنها مربوط به سهام‌هایش در شرکت‌های مختلف می‌شود و این ثروت در دست او نیست. گفتنیست که او حتی برای پرداخت سهم مالیات خود، بخشی از سهامش را در تسلا به فروش گذاشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بی‌خانمانی ایلان ماسک با وجود ثروتی که دارد، چیست؟ لطفا نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    طفلکی ،بیاباخودم زندگی کن 🥺😭

    پاسخ