;
coinex

تفاوت بیت کوین و اتریوم ؛ مقایسه بزرگان بازار ارز دیجیتال

بیت‌کوین و اتریوم دو مورد از مشهورترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار به شمار می‌روند. با بررسی تفاوت بیت کوین و اتریوم با تکراتو همراه باشید.

تفاوت بیت کوین و اتریوم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که شاید بسیاری از افراد از آن آگاهی نداشته باشند. همان طور که می‌دانید، این ارزهای دیجیتال شهرت زیادی در بازار رمزارزها دارند و به همین دلیل هم اغلب افراد در ابتدای ورود به این بازار، قصد خرید این ارزهای محبوب را دارند. از آنجا که هر دو ارز BTC و ETH در لیست بزرگ‌ترین رمزارزها قرار دارند، شاید بسیاری از افراد این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

اگر شما هم قصد خریدوفروش بیت‌کوین یا اتریوم را دارید، بهتر است در ابتدا تفاوت‌های آن دو را بدانید. باوجود شباهت‌های فراوان، این دو ارز دیجیتال تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند که باید از آن اطلاع داشته باشید. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از تکراتو، برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو ارز دیجیتال محبوب را برای شما ذکر کنیم.

همان طور که می‌دانید، بیت‌کوین و اتریوم دو غول بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند که قابلیت‌های زیادی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. با استفاده از این رمزارزها، شما می‌توانید به سرمایه‌های بزرگی دست پیدا کنید. لازم به ذکر است که بیت‌کوین به‌عنوان پرچم‌دار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود؛ درحالی‌که اتریوم هم توانسته خود را به این رقیب سرسخت خود برساند. با بررسی تفاوت این دو رمزارز با ما همراه باشید.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، تفاوت بیت کوین و اتریوم شامل موارد متنوعی می‌شود که باید از آن اطلاع داشته باشید. با اطلاع از این تفاوت‌ها، شما می‌توانید سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید. این دو ارز دیجیتال تأثیر چشمگیری در بازار رمزارزها دارند و بهتر است که از تمام ویژگی‌های آن اطلاع داشته باشید. علاوه بر این، اتریوم و بیت‌کوین شباهت‌های زیادی هم دارند که شناخت آن‌ها خالی‌ازلطف نیست.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

اگر شما شناخت کافی درباره این ارز دیجیتال ندارید، بهتر است همه چیز درمورد بیت‌کوین BTC و کیف پول‌های آن Wallet را بدانید. با استفاده از این نوشتار، می‌تواند کاملاً این رمزارز را بشناسید. برای این‌که یک سرمایه‌گذاری موفق داشته باشید، بهتر است که درباره آینده آن نیز اطلاعاتی کسب کنید. به همین منظور، نگاهی به نوشتار مربوط به بیت‌کوین در سال 2022 بیندازید و بدانید پیش‌بینی این رمزارز در سال جاری چگونه است. همچنین پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سال 2022 تا 2030 نیز کمک شایانی به شما می‌کند.

از سوی دیگر، بهتر است که شما اطلاعاتی درباره این‌که اتریوم چیست (Ethereum) کسب کنید تا بتوانید سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید. به همین منظور هم می‌توانید اتریوم در سال 2022 را مشاهده کرده و اطلاعاتی درباره پیش‌بینی قیمت این ارز دیجیتال در سال جاری کسب نمایید.  علاوه بر این، مطالعه پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال 2021، 2022 و سال‌های بعد می‌تواند یکی از موضوعات مهم در این زمینه باشد.

بیت‌کوین و اتریوم

اکنون وقت آن رسیده که اطلاعاتی درباره تفاوت بیت کوین و اتریوم کسب کنید. لازم به ذکر است که بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) دو ارز دیجیتال بسیار محبوب در بازار رمزارزها هستند که کمک زیادی به رشد این بازار کرده‌اند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیت‌کوین اولین ارز دیجیتالی است که ساخته شد و به همین دلیل هم به‌عنوان طلای دیجیتال یا طلای 2.0 شناخته می‌شود. این در حالی است که اتریوم به‌عنوان یک رایانه غیرمتمرکز عمل می‌کند که کاربردهای زیادی در جهان دارد.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

همان طور که گفتیم، از بیت‌کوین به‌عنوان طلای دیجیتال یاد می‌شود؛ زیرا مانند طلا، بسیار گران‌بها و بادوام است و همچنین کاربران می‌توانند به‌راحتی آن را ذخیره یا تقسیم نمایند. همچنین در فوق ذکر کردیم که اتریوم هم به‌عنوان یک رایانه غیرمتمرکز شناخته می‌شود؛ دلیل آن هم این است که از اتریوم برای اجرای شبکه‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) استفاده می‌شود. این بدان معنی است که اپلیکیشن‌هایی که تحت کنترل یک برنامه جامع مرکزی نیستند، برای اجرا از اتریوم کمک می‌گیرند.

هنگامی که ما معیارهای برتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که بیت‌کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال برتر در میان سایر رمزارزها هستند. این معیارها شامل مواردی مانند ارزش بازار، آدرس‌های منحصربه‌فرد کیف پول و حجم معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شوند. این موضوعات درباره تفاوت بیت کوین و اتریوم از اهمیت زیادی برخوردار هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ارزش بازار به معنی تمام ارزش دلاری در گردش یک ارز دیجیتال است که عرضه می‌شود. از سوی دیگر، آدرس‌های کیف پول هم به بخش منحصربه‌فردی از کاراکترها اشاره دارد که معادل حساب‌های یک شبکه ارز دیجیتال را به نمایش می‌گذارد.

شباهت‌های بیت‌کوین و اتریوم

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، بیت‌کوین و اتریوم با یکدیگر شباهت‌هایی هم دارند که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید. هر دوی این ارزهای دیجیتال، به‌عنوان دارایی‌هایی محسوب می‌شوند که در یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک‌چین کار می‌کنند. شما می‌توانید این ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره کنید. علاوه بر این، شما باید از اعداد و حروف الفبای انگلیسی برای ایجاد آدرس خود استفاده کنید. همچنین شما این امکان را دارید که این ارزهای دیجیتال را در صرافی‌ها خریدوفروش کنید.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

علاوه بر این، شباهت دیگر بیت‌کوین و اتریوم این است که این دو ارز دیجیتال به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کنند. این بدان معنی است که این دو رمزارز توسط بانک‌ها یا برخی نهادهای مرکزی مدیریت نمی‌شود. به‌جای این کار، رمزارزهای غیرمتمرکز از رایانه‌هایی که شبکه بلاک‌چین آن‌ها را اجرا می‌کند، استفاده می‌کنند. بدین ترتیب، آن‌ها مطمئن می‌شوند که همه شرکت‌‎کنندگان در یک صفحه در دسترس هستند.

به‌جز شباهت‌هایی که ذکر کردیم، این دو ارز دیجیتال تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تفاوت بیت کوین و اتریوم موجب تمایز میان این دو ارز دیجیتال می‌شود. به همین دلیل هم بحث‌های زیادی درباره این ارزها شکل گفته که موجب شده برخی از افراد باور داشته باشند که این ارزها به‌عنوان رقیب یکدیگر هستند. این در حالی است که برخی دیگر هم می‌گویند که این دو ارز دیجیتال مکمل یکدیگر هستند و در همین حین، اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند.

ممکن است از بیت‌کوین به‌عنوان ذخیره ارزش استفاده شود؛ درحالی‌که معمولاً از اتریوم برای تعامل با برنامه‌های ایجادشده بر روی بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌شود. به بیانی دیگر، می‌توانیم ارز BTC را برای ایجاد یک محیط امن برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم. این در حالی است که ارز دیجیتال ETH برای دسترسی به خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) مورداستفاده قرار می‌گیرد. منظور ما از محیط امن این است که ارزش آن در طول مدت رکود بازار همچنان ثابت باشد و کاهش نیابد.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

بیت‌کوین (BTC) چیست؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که درباره فرق بیت کوین با اتریوم شاید برای شما پیش بیاید، این است که BTC چیست؟ همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال ساخته‌شده بود که به‌صورت غیرمتمرکز راه‌اندازی شد. لازم به ذکر است که اولین بلوک ایجادشده در این ارز دیجیتال، توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج شده است. با ادامه تفاوت بیت کوین و اتریوم همراه ما باشید.

از آن زمان تاکنون، محبوبیت بیت‌کوین روزبه‌روز در حال افزایش است و در حال حاضر، توانسته خود را به محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان تبدیل کند. ارز دیجیتال بیت‌کوین به‌وسیله یک سیستم نقدی و غیرمتمرکز کار خود را پیش می‌برد. این بدان معنی است که تراکنش‌ها بدون نظارت هیچ‌گونه مرجع مرکزی شکل می‌گیرد.

با استفاده از بیت‌کوین، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را به‌دوراز هرگونه نظارت دولت، بانک یا مؤسسات مرکزی خریدوفروش کنند.

این شبکه قوانین مخصوص به خود را دارد که به شما نحوه تراکنش، مدت‌زمان تسویه تراکنش‌ها و میزان عرضه آن‌ها را درک کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این ارز دیجیتال در حال حاضر، بیشتر از 21 میلیون عرضه دارد که حجم بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

این بیت‌کوین اولین ارز دیجیتالی است که مبتنی بر فناوری دفتر کل غیرمتمرکز (DLT) و همان بلاک‌چین کار خود را آغاز کرد. نکته دیگری که درباره این ارز دیجیتال باید بدانید این است که فناوری بلاک‌چین مشکلات بسیاری در این زمینه را رفع کرد. همچنین ماینرهای بیت‌کوین هم توانستند این مشکلات را تا حد زیادی حل کنند.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

لازم به ذکر است که در هر بلاک‌چین، شما می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های خود را مشاهده کنید و آن‌ها را به‌راحتی در دسترس شما قرار می‌دهند. این بلاک‌چین امنیت بسیار بالایی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که با آسودگی خاطر، ارز دیجیتال بیت‌کوین را خریدوفروش کنید.

موضوع دیگری که درباره تفاوت بیت کوین و اتریوم باید بدانید، این است که ارز دیجیتال BTC مبتنی بر بلاک‌چین اثبات کار (PoW) کار می‌کند. در این بلاک‌چین، ماشین‌ها قدرت بالایی دارند و درنتیجه، موجب افزایش قدرت ارز دیجیتال هم می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره هر ارز دیجیتال، امنیت آن است. همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، امنیت این بلاک‌چین بسیار خوب است و هیچ‌کس به‌راحتی نمی‌تواند به سرمایه شما دسترسی داشته باشد. ازآنجاکه این برنامه به‌صورت غیرمتمرکز است، حتی اگر هکری بتواند به این بلاک‌چین وارد شود هم نمی‌تواند به سرمایه شما دسترسی پیدا کند. این امر موجب می‌شود که وجوه شما در هر حالتی در امنیت کامل باشد.

همان طور که می‌دانید، ارز دیجیتال بیت‌کوین بیشتر برای مبادله ایجاد و راه‌اندازی شد. این بدان معنی است که با استفاده از این رمزارز، خرید کالا و خدمات مربوط به آن تا حد زیادی تسهیل می‌شود. به بیان دیگر، این ارز دیجیتال به‌عنوان یک ذخیره ارزش هم به شمار می‌رود که ارزش دارایی شما در طول زمان را نشان می‌دهد.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

اتریوم (ETH) چیست؟

یکی دیگر از سؤالات مهمی که شاید درباره تفاوت های اتریوم و بیت کوین برای شما پیش بیاید، این است که اتریوم چه مفهومی دارد؟ درحالی‌که بیت‌کوین برای تراکنش‌های پولی از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند و به پیام‌ها اجازه اتصال به این تراکنش‎‌ها را می‌دهد، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) با ایجاد یک رایانه غیرمتمرکز، قدمی فراتر از این گذاشته است.

برای شناخت تفاوت بیت کوین و اتریوم خوب است بدانید که ارز ETH یک شبکه منبع‌باز و غیرمتمرکز بوده که از ارز دیجیتال بومی خود، یعنی اتر (ETH) پشتیبانی می‌کند. این ارز دیجیتال برای انجام تراکنش‌ها و تعامل با برنامه‌های کاربردی ایجاد شده و تاکنون محبوبیت بسیاری در میان مردم و سرمایه‎‌گذاران کسب کرده است.

برای اولین‌بار این ارز دیجیتال توسط ویتالیک بوترین در سال 2013 ایجاد و راه‌اندازی شد. از آن زمان تاکنون، این ارز دیجیتال توانسته افراد بسیاری را به خود جذب کند و به همین دلیل هم به یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای موجود تبدیل شده است. در قراردادهای هوشمند اتریوم، امکان راه‌اندازی و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) فراهم می‌شود. این برنامه‌ها بدون وجود یک نهاد مرکزی کار می‌کنند.

در سال 2014، بوترین و سایر بنیان‌گذاران ارز دیجیتال اتر را به فروش رساندند تا بتوانند از آن برای توسعه این پروژه استفاده کنند. از بنیان‌گذاران اصلی اتریوم، می‌توان به بوترین، گاوین وود، جفری ویلک، چارلز هاسکینسون، میهای آلیسی، آنتونی دی ایوریو و امیر چتریت اشاره کرد. این بنیان‌گذاران به بوترین کمک کردند که اتریوم را در سوئیس راه‌اندازی کنند.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

بعد از همه این اتفاقات، سرانجام در ماه ژوئیه 2015، شبکه اتریوم به‌عنوان یکی از جاه‌طلب‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال راه‌اندازی شد. همان طور که می‌دانید، مهم‌ترین هدف این شبکه، تمرکززدایی شبکه‌های ارز دیجیتال بود که در این مسیر هم کاملاً موفق شد. اتریوم هم مشابه بیت‌کوین، دارای یک شبکه غیرمتمرکز بدون نظارت نهادهای مرکزی است که از سیستم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. به همین دلیل هم امنیت قابل‌توجهی دارد.

بررسی تفاوت بیت کوین و اتریوم همچنان ادامه دارد. اتریوم دارای زبان برنامه‌نویسی مخصوص به خود، به نام Solidity است که از آن برای برنامه‌ریزی قراردادهای هوشمند بلاک‌چین نیز استفاده می‌شود. ازآنجاکه اتریوم از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند، کاربردهای وسیعی دارد که همین موضوع هم موجب افزایش طرفداران آن شده است.

البته نوآوری و پیشرفت شبکه اتریوم همچنان در حال افزایش است و این شبکه قصد دارد با استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه‌دهنده خدمات مالی، توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) و سایر موارد در قراردادهای هوشمند، خود را ارتقا دهد. درحالی‌که BTC برای مبادله و ذخیره ارزهای دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد، از اتریوم غالباً برای تعامل با برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود.

پرداخت هزینه برای تراکنش‌ها، ایجاد قراردادهای هوشمند و همچنین استفاده از DApps، همه این موارد کاربران را به استفاده از اتریوم مجبور می‌کند. با افزایش ارزش روزانه اتر، استفاده از آن به‌‌عنوان ذخیره ارزش هم طبعاً افزایش می‌یابد.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

شما برای استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی اتریوم، به ارز دیجیتال ETH یا سایر ارزها نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید از این ارز دیجیتال به‌عنوان وثیقه هم استفاده کنید. وثیقه به دارایی‌هایی گفته می‌شود که برای بازپرداخت وام‌ها به آن نیاز خواهید داشت. برای مثال، یک کاربر می‌تواند میزان 1000 دلار اتر را در یک برنامه غیرمتمرکز واریز کند تا بتواند با استفاده از آن، وام 750 دلاری دریافت نماید. در همین حین، این کاربر می‌تواند سود وجوه سپرده‌گذاری شده خود را نیز دریافت نماید.

تفاوت‌های اساسی بین بیت‌کوین و اتریوم

اکنون وقت آن رسیده که تفاوت بیت کوین و اتریوم را بهتر درک کنید. همان طور که گفتیم، هر دو شبکه بیت‌کوین و اتریوم مبتنی بر بلاک‌چین هستند؛ بااین‌حال، این دو شبکه تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند. برای مثال، یکی از مهم‌ترین تفاوت های اتریوم و بیت کوین این است که اگرچه از BTC به‌عنوان طلای دیجیتال یاد می‌شود، اما ETH هم برای تأمین شبکه اتریوم و برنامه‌های مشابه آن بسیار ارزش زیادی دارد.

امکان ایجاد توکن جدید در هر دو شبکه اتریوم و بیت‌کوین وجود دارد. نکته دیگری که فرق بیت کوین با اتریوم محسوب می‌شود، این است که BTC از لایه Omni که مربوط به استیبل کوین‌هاست، استفاده می‌کند؛ از سوی دیگر، توکن‌های اتریوم طبق استانداردهای متفاوتی صادر می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها، ERC-20 است.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

لازم به ذکر است که استاندارد ERC-20 لیستی از قوانین را ارائه می‌دهد که هر توکن در شبکه باید رعایت کند. به همین دلیل هم توسعه‌دهندگان قبل از راه‌اندازی هر توکن، باید به این استاندارد توجه کرده و قوانین و عملکردهای متنوع آن را کاملاً رعایت کنند. این استاندارد شامل اطلاعاتی درباره عرضه کل توکن، نشان دادن مانده‌حساب آدرس‌های کاربران و همچنین امکان جابه‌جایی وجوه و سرمایه در میان آدرس‌ها در نظر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت های اتریوم و بیت کوین درباره تراکنش‌های آن‌هاست. تراکنش‌های بیت‌کوین ماهیت پولی دارند و شما می‌توانید یادداشت‌ها و یا پیام‌هایی را به این تراکنش‌ها متصل کنید. از سوی دیگر، در تفاوت بیت کوین و اتریوم مشاهده می‌کنیم که تراکنش‌های شبکه ETH ممکن است حاوی کدهایی برای ایجاد قراردادهای هوشمند باشند. همچنین در این تراکنش‌ها، تعامل با قراردادهای هوشمند نیز امکان‌پذیر است.

از دیگر تفاوت های اتریوم و بیت کوین می‌توان به مدت‌زمان اضافه شدن بلوک‌های جدید داده به بلاک‌چین اشاره کرد. این موضوع می‌تواند مدت‌زمان تأیید تراکنش‌ها را تعیین کند و اهمیت زیادی دارد. هر بلوک در شبکه بیت‌کوین به طور متوسط هر 10 دقیقه یک‌بار اضافه می‌شود. این در حالی است که هر بلوک در شبکه اتریوم بعد از 15 ثانیه اضافه می‌شود. این موضوع را می‌توان مهم‌ترین فرق بیت کوین با اتریوم به شمار آورد.

اگر هنوز هم به دنبال فرق بیت کوین با اتریوم هستید، در ادامه همراه ما باشید. یکی از مهم‌ترین تفاوت های اتریوم و بیت کوین را می‌توان درباره آدرس‌های کیف پول‌ها به شمار آورد که این آدرس‌ها در هر شبکه متفاوت است.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

خوب است بدانید که این آدرس‌ها، شناسه‌های منحصربه‌فردی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا وجوه موردنیاز خود را دریافت کنند. این آدرس‌ها با شماره‌حساب‌های بانکی و بین‌المللی به‌راحتی قابل‌مقایسه هستند. درس‌های هر شبکه کاملاً منحصربه‌فرد است و مؤسسات مالی از آن‌ها برای شناسایی بانک و کشور مشتری استفاده می‌کند.

نکته جالب‌توجهی که درباره تفاوت بیت کوین و اتریوم وجود دارد، این است که آدرس شبکه بیت‌کوین با a1، a3 و حتی با bc1 آغاز می‌شود. این در حالی است که آدرس‌های شبکه اتریوم غالباً با مواردی مانند 0x شروع می‌شوند. این موضوع، واضح‌ترین فرق بیت کوین با اتریوم است.

همان طور که گفتیم، اتریوم در حال حاضر از پروژه اثبات کار استفاده می‌کند. درحالی‌که گفته می‌شود که ممکن است در آینده به اثبات سهام (PoS) نیز انتقال یابد. یکی دیگر از تفاوت های اتریوم و بیت کوین است که در هر ثانیه، شما می‌توانید هفت تراکنش در شبکه بیت‌کوین انجام دهید. این در حالی است که در هر ثانیه، تعداد تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه اتریوم نزدیک به 30 تراکنش است که توسعه وسیع این شبکه را نشان می‌دهد.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

سخن نهایی

تفاوت بیت کوین و اتریوم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. ما در این نوشتار از تکراتو، این اطلاعات را در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، بیت‌کوین بسیار قدیمی‌تر از اتریوم است و در سال 2008 راه‌اندازی شد. این در حالی است که تاریخ ایجاد و شروع بکار شبکه اتریوم سال 2015 در نظر گرفته می‌شود. البته هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند که می‌توانید با مطالعه مطالب فوق، از آن‌ها مطلع شوید.

سوالات متداول

نخستین تفاوت بیت کوین و اتریوم چیست؟

بیت‌کوین اولین ارز دیجیتالی است که ساخته شد و به همین دلیل هم به‌عنوان طلای دیجیتال یا طلای 2.0 شناخته می‌شود. این در حالی است که اتریوم به‌عنوان یک رایانه غیرمتمرکز عمل می‌کند که کاربردهای زیادی در جهان دارد.

کاربرد اتریوم چیست؟

اتریوم به‌عنوان یک رایانه غیرمتمرکز شناخته می‌شود زیرا از آن برای اجرای شبکه‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) استفاده می‌شود.در نتیجه اپلیکیشن‌هایی که تحت کنترل یک برنامه جامع مرکزی نیستند، برای اجرا از اتریوم کمک می‌گیرند.

تراکنش‌های بیت کوین و اتریوم چه تفاوتی با هم دارند؟

تراکنش‌های بیت‌کوین ماهیت پولی دارند و شما می‌توانید یادداشت‌ها و یا پیام‌هایی را به این تراکنش‌ها متصل کنید. درحالی که تراکنش‌های شبکه ETH ممکن است حاوی کدهایی برای ایجاد قراردادهای هوشمند باشند.

بیشتر بخوانید:

منبع: cointelegraph

نظر شما درباره این دو ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر