;
coinex

یارانه عید فطر 1401 پرداخت می‌شود؟ [بروزرسانی: ماجرای یارانه یک میلیون تومانی چیست؟]

طبق اعلام رئیس جمهور، یارانه عید فطر به حساب سرپرستان خانوارهایی واریز خواهد شد که درآمد ثابت ندارند. دولت، یارانه معیشتی را به عنوان کمک برای مشاغل آزاد در نظر گرفته است. در واقع می‌توان گفت یارانه عید فطر 1401 به دلیل محدودیت‌های کرونایی واریز خواهد شد.

طبق تازه‌ترین پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، درصورتی که مجوزها نهایی شود و دستور پرداخت آن از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردد، طرح یارانه معیشتی عید فطر 1401 از هفته آینده و پیش از عید فطر، به حساب مشمولان این طرح واریز خواهد شد. با این خبر همراه ما باشید.

یارانه عید فطر 1401

بروزرسانی 12 اردیبهشت: 

قرار است امشب به مناسبت عید فطر یارانه یک میلیون تومانی به ۷۰ هزار نفر تعلق بگیرد. یارانه یک میلیون تومانی عید فطر شامل حال همه افراد نمی‌شود و فقط قرار است به حساب ۷۰ هزار هنرمندی واریز شود که عضو صندوق اعتباری هنر هستند. به عبارتی یارانه عید فطر شامل عامه مردم نمی‌شود و فقط برای افرادی واریز می‌شود که عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

به گفته سید مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به مبلغ واریزی مرحله سوم بسته حمایتی گفت: مبلغ این واریزی برای هنرمندان عضو صندوق یک میلیون و یکصد هزار تومان است که به حساب متصل به هنرکارت بیش از ۷۰ هزار نفر عضو تایید شده صندوق اعتباری هنر واریز شد.

 

بروزرسانی 8 اردیبهشت: به گزارش رسانه‌ها وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت هرگونه یارانه عید فطر را تکذیب می کنند. اما یارانه 150 هزارتومانی افراد فاقد درآمد ثابت چطور؟ در انتهای مطلب این موضوع را مطالعه کنید.

یارانه عید فطر 1401 به منظور کمک به مشاغل آزاد و کسانی که درآمد ثابت ندارند، واریز خواهد شد. همچنین این یارانه در اختیار مددجویان و کانون‌های اصلاح و تربیت تهران و استان‌ها قرار خواهد گرفت. البته هنوز یارانه عید فطر، مجوز نهایی خود را کسب نکرده است. در صورت کسب مجوز، این یارانه معیشتی جدید، از هفته آینده و پیش از فرا رسیدن عید فطر، واریز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مبلغ یارانه معیشتی عید فطر 1401 کمتر از 150 هزار تومان نباشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی، آقای سیداحسان خاندوزی در شب شهادت امیرالمومنین (ع) از اندرزگاه‌ها و همینطور بخش‌های مختلف کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کرد و میهمان سفره افطار آنان شد. در طی این بازدید و طبق گزارش سازمان زندان‌ها، وی بر درس‌های ماه مبارک رمضان تأکید داشته و خطاب به مددجویان اظهار داشت: «باید بر اساس آموزه‌های اخلاقی، دینی و حرفه‌ها و آموزش‌هایی که در اینجا فرا می‌گیرید در آینده تبدیل به فردی مفید برای جامعه شوید.»

یارانه معیشتی عید فطر 1401

سید احسان خاندوزی اعلام کرد کمک هزینه‌ای با عنوان عیدی فطر در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در اختیاز مددجویان و کانون‌های اصلاح و تربیت تهران و استان‌ها قرار خواهد گرفت. در ادامه این دیدار، وزیر امور اقتصاد و دارایی تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کانون اصلاح و تربیت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «نماینده ویژه‌ای بین زندان‌های استان تهران و وزارت دارایی معرفی خواهد شد تا امور مربوط به پیشبرد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را پیگیری نماید و هر کمکی لازم باشد انجام خواهد شد».

این مقام دولتی یک گزارش کلی از وضعیت کانون‌ها ارائه کرد و گفت: « اعتقاد کلی بر این است که نوجوانان زیر 18 سال باید از حمایت‌های قانونی، قضائی، بهداشتی و درمانی، رفاهی، آموزشی و مددکاری خاص برخوردار باشند».

مدیر کل زندان‌های استان تهران، سیدحشمت اله حیات الغیب درباره موضوع نوجوانان زیر 18 سال، گفت: « بنابر اقتضای سن نوجوانی، این گروه از مددجویان که در مکانی جداگانه و به دور از عنوان و مقررات خاص زندان نگهداری می‌شوند، نیاز به رفتارهای محبت‌آمیز و شبه خانواده ازسوی کارکنان و مدیر مجموعه دارند».

مدیرکل زندان‌های استان تهران برای مددجویان زیر 18 سال، خدمات مشاوره‌ای و مداخلات روانشناسی را ضروری دانست و با تأکید بر آن بیان کرد: « تمام تلاش ما برمحور اصلاح و تربیت مجدد این مددجویان است تا این قبیل نوجوانان با پیش گرفتن راه صحیح زندگی در آینده دچار اشتباه و ارتکاب مجدد جرم نشوند و به خوبی پرورش یابند».

یارانه عید فطر 1401

وی ادامه داد: « اصل محوری نگهداری کودکان زیر 18 سال معارض قانون، تنها با هدف اصلاح و تربیت و تأمین مصلحت آنان سامان‌دهی شده و بنیان این نظام بر پایه پیشگیری رشد مدار استوار است و تلاش می‌کنیم تا این مددجویان زندگی سالم در پیش گیرند.»

همچنین تأکید کرد: « مددجویان امکان تحصیل در مجتمع آموزشی داخل کانون را دارند، همچنین در کلاس‌های متعدد حرفه آموزی شرکت می‌کنند و مدارک صادره تحصیلی یا هنری و حرفه‌ای بدون درجنام کانون یا زندان را دریافت می‌کنند.»

سیدحشمت اله حیات الغیب حضور نیکوکاران را در عرصه‌های جهادی مثبت دانست و با اشاره به آن گفت: «کمیته‌های صلح و سازش از جمله ظرفیت‌های مناسبی است که خیرین در کنار مسئولان و مددکاران کانون برای جلب رضایت شکات و آزادی مددجویان تلاش می‌کنند.»

در پایان این دیدار مدیر کل زندان‌های تهران پذیرش اجتماعی مددجویان را بعد از آزادی امری ضروری دانست و با آشاره به آن گفت:« اگر جامعه انگ زندانی بودن را برنداشته و مددجو را پذیرش ننماید، تلاش‌های ما در ایجاد یک زندگی سالم برای وی و جلوگیری از بازگشت به چرخه جرم بی‌نتیجه خواهد بود.»

یارانه ماه رمضان به افراد بدون درآمد

از همه مهمتر اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در هفته‌های گذشته به مناسبت ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان یارانه به افراد فاقد درآمد ثابت پرداخت کرد. عمده این افراد تحت پوشش سازمان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی قرار دارند.

در همین رابطه پیگیری ها از سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان داد که فعلا هیچ برنامه‌ای برای پرداخت یارانه عید فطر وجود ندارد. به صورت مشخص تا این لحظه روابط عمومی هر دو سازمان متولی شناسایی مشمولان مستحق و پرداخت یارانه نقدی، اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای پرداخت یارانه نقدی وجود ندارد. از زمستان گذشته تاکنون دولت سه نوبت یارانه به مناسبت بیست و دوم بهمن، عید نوروز و ماه رمضان پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد یارانه معیشتی عید فطر 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (51 نظر)

    خانواده ماپنج نفرهستن،مستاجرهستیم،پدربازنشسته هستش با13سال سابقه ک ماهی نزدیک به یک میلیون وشستصدهزارتومان میگیرد،نمی‌دانیم جز کدام دهک هستیم ک هیچ کدام ازاین یارانه هاشامل حال ماهم نشده‌ الانم هردقیقه اجناس گران و گران تر میشه چه جوری آخه بااین حقوق زندگی کنیم

    پاسخ

    برای هرمندا وکمیته امدادیها وبهزیستیها و… یارانه یک ملیونی وپانصد هزاری میریزند ولی برای اونهایی که درتمد درستی ندارند ولی ابرو دارند هیچی نمیریزند
    این دولت هم تو زرد درامد

    پاسخ

    باسلام.مافقط آسمان حقوق بگیرهستش.دریافتی بنده این ماه۳و۴۰۰بود که۲و۳۲۲هزاردیگه ازش دادم قسط.نه خانه وسرپناهی دارم ونه سقفی بالای سرمان هست.همسرم وسال ۹۰پنجم محرم باتزریق نادرست یک آمپول کشتن..والانم مدت ۴ماه تمام است که همراه دخترم داخل ماشین زندگی میکنیم یارانه به ماباید تعلق بگیره یا به اونا که جرم مرتکب شدن وزندگی هستن.پس بهتره اول بفکر سرپناهی برای دختر بنده باشید بعد دم از خداپرستی ومسلمان بزنید.مدیونید اگه این وچاپ نکنید ممنون.که به گوش مسئولین برسه که یه جانباز نباید سقف بالای سردخترش که نزدیک ۱۸سالشه ودم بسته سقف پراید باشه .سپاسگذارم اگه حذف نشه.بدرود.قبلا هم گفتم آره مال اینه الان تو خانه خودم هستم که شما پیگیری کردین

    پاسخ

    باسلام.مافقط آسمان حقوق بگیرهستش.دریافتی بنده این ماه۳و۴۰۰بود که۲و۳۲۲هزاردیگه ازش دادم قسط.نه خانه وسرپناهی دارم ونه سقفی بالای سرمان هست.همسرم وسال ۹۰پنجم محرم باتزریق نادرست یک آمپول کشتن..والانم مدت ۴ماه تمام است که همراه دخترم داخل ماشین زندگی میکنیم یارانه به ماباید تعلق بگیره یا به اونا که جرم مرتکب شدن وزندگی هستن.پس بهتره اول بفکر سرپناهی برای دختر بنده باشید بعد دم از خداپرستی ومسلمان بزنید.مدیونید اگه این وچاپ نکنید ممنون.که به گوش مسئولین برسه که یه جانباز نباید سقف بالای سردخترش که نزدیک ۱۸سالشه ودم بسته سقف پراید باشه .سپاسگذارم اگه حذف نشه.بدرود.

    پاسخ

    سلام خوب باشید و سلامت من حدود سه ماه ماشین بهم زده فرار کرده نقاش ساختمان هستم حدود سی میلیون تا حالا خرج عمل کرایه خونه و ،،،،،کردم بخدا به یه دون ه بچم قسم دستم خیلی تنگه حتی کرایه خونه و،،،،خیلی محتاج شدم از خجالت دارم آب میشم اگه کسی دستش به دهنش میرسه میتونه یه کمک بهم بکنه بخدا چن روز دیگه نونم ندارم بخرم
    اینم شماره تلفنمه خواستید عکس عمل جراحی همه چیزو میفرستم
    09360855171
    شماره کارت
    5022
    2913
    0095
    6727تااخرعمر مدیونتونم

    پاسخ

    خداوکیلی ببینید چی به حال و روز مردم اوردید که لنگ چندرغاز یارانه هستن . ننگ بر شما

    پاسخ

    سلام بنده یک کارکر ساختمانی هستم الان بیکار هستم و هیچ درامدی ندارم واقعا زتدگی کردن برامون سخته چرای یارانه رمضان برامون واریز نشد

    پاسخ

    دروود بر رئیسی

    پاسخ

    به پرویز پرستویی بدید که صدای صلح در جهان بود و با سیلی به صورت یک شهروند ایرانی در آمریکا زد.

    پاسخ