;
coinex

هشدار به کاربران گوشی‌های هوشمند: شیوه جدید هک والت از روی کیبورد گوشی

یک کارشناس فناوری اخیرا درباره امنیت تلفن‌های هوشمند هشدار داده و گفته است که هکرها به راحتی می‌توانند به کیف پول کاربران دسترسی پیدا کنند و دارایی آن‌ها را به کیف پول خود انتقال دهند. عبارت بازیابی کیف پول کاربران به عنوان لایه امنیتی عمل می‌کنند.

هشدار در مورد امنیت گوشی‌ها به کاربرانی که از موبایل برای دسترسی به کیف پولشان استفاده می‌کنند، جدیت این مشکل را به روشنی می‌رساند. طبق گزارشات رسیده از کوین تلگراف، عبارت SEED PHRASES یک ترکیب تصادفی از فهرست 2.048 کلمه استاندارد BIP-39 استفاده شده است که به عنوان یک لایه امنیتی کاربرد دارد. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات عبارت بازیابی کیف پول کاربران بیشتر آشنا شویم.

عبارت بازیابی کیف پول کاربران

یک متخصص 33 ساله آلمانی، آندره پس از آن‌ که متوجه شد تلفن همراهش دقیقا بعد از تایپ کردن اولین کلمه می‌تواند کلمات بعدی را پیش‌بینی کند، این موضوع را بلافاصله در انجمن r/CryptoCurrency منتشر کرد.

عبارت بازیابی کیف پول کاربران

آندره در یک پست اظهار کرده است:

این موضوع کار هکرها را آسان می‌کند و آنها تنها با حمله به گوشی و بازکردن هر برنامه‌ای که بتوان در آن چَت کرد و تایپ یک کلمه تصادفی از فهرست BIP-39، می‌توانند ببینند که تلفن هوشمند چه کلمه‌ای بعد از آن پیشنهاد می‌کند.

او همچنین اظهار کرد، وقتی برای اولین بار تلفن همراه او توانست عبارت 12 الی 24 کلمه‌ای را به راحتی حدس بزند، کاملا شوکه شدم.

او گفت:

در ابتدا، مات‌ومبهوت مانده بودم. فکر می‌کردم حدس دو کلمه اول [عبارت بازیابی] ممکن است تصادفی باشد.

آندره پس از این‌ که با این موضوع مواجه شد، تصمیم گرفت تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد. وی که دارای دانش و اطلاعات کافی در زمینه فناوری بود، توانست زمینه‌هایی که تلفن همراه این کلمات را پیش بینی می‌کرد، شناسایی کند و پس از به خاطر مواجه شدن مردم با این مشکلات، تمام چیزی که از تحقیقات خود به دست آورده بود را به مردم بازگو نمود و اطلاع رسانی کرد.

عبارت بازیابی کیف پول

طبق آزمایشات انجام شده توسط آندره، این‌ گونه تلقی شد که صفحه گوگل دارای کمترین آسیب پذیری است، زیرا این نرم افزار قادر به پیشگویی تمام کلمات نبود. در این بین، بیشترین آسیب به صفحه‌کلید سوییفت‌کی (Swiftkey) تعلق داشت. صفحه کلید سامسونگ هم فقط در صورتی قادر به پیش بینی کلمات بود که گزینه جایگزینی خودکار در آن فعال بود.

طبق اظهار او، یکی از اقدامات امنیتی که می‌توان در برابر این هکرها انجام داد، ذخیره سازی کیف پول‌های سخت افزاری با ارزش و بلند مدت است.

آندره فعالیت خود را در مورد ارزهای دیجیتال از سال 2015 شروع کرد. پس از مدتی، کالاها و خدمات مختلف را از توکن‌ها خریداری کرد. استراتژی که آندره آن را به کار گرفت، شامل خرید و سرمایه‌گذاری لونا، الگورند و تزوس است. زمانی که این آلت کوین‌ها به مرحله رشد برسند، آندره از درآمد آن، برای خود بیت کوین خریداری می‌کند. همچنین وی به توسعه توکن‌ها و ارزهای دیجیتالی اختصاصی نیز می‌پردازد.

آندره به کاربران ردیت گفت:

بدون داشتن کلید خصوصی، دارایی‌هایتان هم برای شما نیست. خودتان برای سرمایه‌گذاری تحقیق کنید. دچار فومو (FOMO) نشوید. هرگز بیشتر از چیزی که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری نکنید. همیشه آدرسی را که به آن توکن ارسال می‌کنید، دو مرتبه بررسی کنید. قبل از انتقال مبالغ سنگین‌تر، اول برای آزمایش مقدار کمی توکن به آدرس موردنظر ارسال کنید. پیش‌بینی متن را از قسمت تنظیمات تلفن همراه خود غیرفعال کنید. در نهایت، لطفی به خودتان بکنید و با پاک‌کردن کش (Cache) بخش پیش‌بینی متن تلفن همراه‌تان از این اتفاقات جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عبارت بازیابی کیف پول کاربران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر