;
coinex

ایجاد مرورگر و موتور جستجوی بومی با دستور شورای عالی فضای مجازی!

شورای عالی فضای مجازی می‌گوید با توجه به استقبال چشمگیر از پیامرسان‌های ایرانی (!) باید این خدمات با ایجاد مرورگر و موتور جستجوی بومی گسترش یابد. 

به ادعای اعضای شورای عالی فضای مجازی، تعداد کاربران پیامرسان‌های بومی در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و بر همین مبنا، اعضای این شورا خواهان افزایش خدمات دیجیتالی دولتی روی این پلتفرم‌ها و ایجاد موتور جستجوی ایرانی و مرورگر بومی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اینترنت امن کودکان چیست و چگونه دسترسی کودکان به فضای مجازی را کنترل می‌کند؟

ایجاد مرورگر و موتور جستجوی بومی

روز گذشته، جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و اعضا به بررسی پنج دستور جلسه کلی پرداختند. آن‌ها با بررسی حوزه‌های زیرساختی، تصمیم به ارائه خدمات دولت الکترونیک روی پیامرسان‌های داخلی گرفتند و علت این امر را افزایش کاربران پیامرسان‌های بومی عنوان کردند.

با توجه به گزارشی که در وب‌سایت اطلاع رسانی ریاست جمهوی منتشر شده است نیز، اعضای شورا خواستار را‌ه‌اندازی مرورگرهای داخلی و موتور جستجوی داخلی شده‌اند.

در بخش دیگری از این جلسه، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه داد که بر اساس آن مشخص شد این شبکه تاکنون 43 درصد پیشرفت حاصل شده است. بعد از بحث و بررسی مفصل این گزارش، تصمیم اعضا بر این شد که تا پایان سال حداقل پیشرفت به 66 درصد برسد.

ایجاد مرورگر و موتور جستجوی بومی با دستور شورای عالی فضای مجازی!

بحث دیگر اعضا بر موضوع گسترش فیبرنوری در کشور به سطحی بود که حتی همه منازل بتوانند از آن بهره‌مند شوند. سومین دستور جلسه نیز مربوط به تمرکز شبکه اطلاعاتی کشور در استان تهران بود. بر این اساس اعضای شورا تاکید کردند که با توجه به اینکه در حال حاضر همه اطلاعات کشور با مرکزیت تهران جابجا می‌شود، در جهت تمرکززدایی از شبکه، مراکز اطلاعاتی کشور حداقل به هشت واحد افزایش یابد.

این شورا تصویب کرد که اولین قطب مرکز اطلاعاتی کشور تا پایان سال در استان البرز افتتاح شود و در سالیان آتی، سه قطب دیگر هم راه‌اندازی شود. نکته لازم به ذکر اینکه با وجود درخواست ریاست مجلس شورای اسلامی از شورای عالی فضای مجازی برای ارائه طرحی در زمینه مدیریت فضای مجازی و طرح صیانت، روز گذشته به این موضوع پرداخته نشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایجاد مرورگر و موتور جستجوی بومی چیست؟ نظراتتان را با تکراتو در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر