;
coinex

پرداخت اقساطی جریمه رانندگی از امروز ممکن است

نیروی انتظامی خبر از پرداخت اقساطی جریمه رانندگی را به رانندگان با هدف رفع مشکل پرداخت مبالغ بالای جریمه‌ها برای رانندگان داده است.

با افزایش جمعیت، به دنبال آن میزان خودروهای سواری نیز در سطح شهر افزایش می‌یابد و در نتیجه شهرداری‌ها برای رفع مشکلات شلوغی جمعیت در سطح شهر به ایجاد محدودیت‌ها می‌پردازند.

وجود محدودیت‌ها همیشه برای رانندگان دارای مزیت نیست و گاهی شهروندان مرتکب جرائم رانندگی می‌شوند. این اتفاق ممکن است در طول روز چندین بار اتفاق بیافتد.

افزایش میزان جریمه‌ها باعث بالا رفتن مبلغ جریمه می‌شود که برخی از خودروسواران در پرداخت آن کاهلی می‌کنند که موجب تلنبار شدن جریمه‌ها می‌شود. پلیس راهنمایی و رانندگی این‌بار به سراغ این مشکل رفته و پرداخت اقساطی جریمه رانندگی را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت نیسان زامیاد ؛ نرخ جدید چقدر است؟ [تیر 1401]

پرداخت اقساطی جریمه رانندگی

پرداخت یک‌جای جریمه‌های خودرو در شرایط کنونی اقتصاد ایران برای رانندگان امری دشوار است به همین منزله پلیس راهنمایی و رانندگی به حل این مشکل و شکایات مردمی پرداخته است.

نیروی انتظامی به مناسبت عید غدیرخم در طرحی از رانندگان خواسته تا جرائم پرداخت نشده خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند. هر چند که شما اگر بعد از جریمه خودروی خود به مبلغ مکتوبه شکایت و اعتراض کنید، درصدی از میزان جریمه کاهش می‌یابد اما در طرح عیدانه پرداخت اقساطی خودرو، شما تا هر میزانی که می‌توانید، به پرداخت جریمه خود می‌پردازید.

پرداخت اقساطی جریمه رانندگی
جریمه رانندگی

کسانی می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند که میزان مبالغ خلافی خودرویشان کمتر از سه میلیون تومان باشد، اگر خلافی خودرویتان بالاتر از 3 میلیون تومان باشد، باید ابتدا مقداری از خلافی را پرداخت کرده تا مبلغ به کمتر از 3 میلیون تومان برسد و پس از آن می‌توانید از طرح پرداخت اقساطی بهره‌مند شوید.

رئیس پلیس راهور در مصاحبه اخیرش به این موضوع پرداخته و گفته است که رانندگان برای پرداخت جرائم خود، می‌توانند از نزدیک‌ترین شعبه پلیس +10 و یا اپلیکیشن پلیس من به پرداخت جرائم معوقه خود بپردازند. سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور همچنین خبر خوش دیگری نیز به رانندگان داد و گفت:

در طرح عیدانه، افرادی که در آزمون رانندگی قبول شده و یا پایه گواهینامه رانندگی خود را تغییر داده‌اند، در صورت صحت آدرس پستی، حداکثر تا 72 ساعت می‌توانند گواهینامه خود را درب منزل تحویل بگیرند. به علاوه کارت وسیله نقلیه پس از تغییر مالکیت مالک خودرو در ظرف کمتر از 3 روز به رانندگان ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: ایران خودرو و سایپا برای تولید خودروی هیبریدی همکاری می‌کنند

ابلاغ جدید پلیس راهنمایی و رانندگی برای عید غدیر خم

نیروی انتظامی تمهیدات جدیدی اندیشیده که خبری خوش برای کارمندانی است که در زمان شیوع کرونا به مقابله با آن پرداخته‌اند. گروه‌های شغلی همچون: پرستاران، پزشکان، کادر درمان و اصحاب رسانه اگر در زمان محدودیت‌های کرونایی خودروی آن‌ها جریمه شده باشد، می‌توانند نسبت به جریمه خودروی خود اعتراض کنند و حتی حق حذف جریمه را نیز دارند.

این گروه‌های شغلی برای پیگیری باید به کمیسیون ماده 5 و به شهرداری محل سکونت خود مراجعه و به پیگیری درخواست خود بپردازند. پرداخت قسطی جریمه خودرو یکی از ابلاغ‌های جدید پلیس راهنمایی و رانندگی برای شهروندانی است که به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی پرداخت بالفور جریمه را ندارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرداخت اقساطی جریمه رانندگی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بله جریمه ایکه مفتی باشه چه اقساط وچه نقد فرقی نمیکنه اگه قراره خوبی کنن پلاک های دستکاری شده را سر وسامان دهندهیجدم اسفند سال قبل برا من پیام اومد در کارگر شمالی تقاطع الاحمد توقف درمعابر داشتی قبض الصاق شد31/500معطل نکن بریز به حساب دولت پراید سفید مدل 88من قسم میخورم توی سیزده سال عمر ماشینم هنوز گذرم به انمحل نه افتاده…سجاد جنوبی فلاح جریمه ناحق وقتی به مامور اعتراض کردم گفت فاصله پارک تا تقاطع کمترازسیمتر است بهش گفتم اگر قانون مورد نظر شما اجرا شود کل تهرون چندتا جای پارک است از ورودی چالوس رو به رامسر رد میشدم گفت یکمیلیون جریمه داری گفتم درمحدوده مازندران مجوز عبور دارم کاری هم به گیلان ندارم گفت حالا کمتر برات مینویسم52/500هم من وظیفه خودمو انجام دادم هم شما خوشت باشه خلاصه من از عدل وعدالت هرچی بگم کم گفتم …مال مفت ودل لیرحم

    پاسخ