;
coinex

بررسی گلکسی A42 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A42 سامسونگ موضوعی بوده که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. برای پی بردن به نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت این محصول همراه ما باشید.

گوشی Galaxy A42 نسخه‌ی جدیدی از گوشی‌های میان‌رده‌ی سری A است که در کنار قیمت مناسب، امکانات جالب توجه و کیفیت ساخت قابل قبولی دارد که از اینترنت نسل پنجم 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی گلکسی A42 سامسونگ، از جمله مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌هایی به شمار می‌رود که در کنار مزایای گوشی‌های میان‌رده‌ی سری A سامسونگ، از اینترنت نسل پنجم نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی گوشی گلکسی A42 در ادامه قرار گرفته است. اگر مایل هستید با گوشی Galaxy A42 بیشتر آشنا شوید و به قابلیت‌های آن پی ببرید، همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A42 سامسونگ

سامسونگ با موفقیت سری A در بازار میان رده، تصمیم به گسترش هرچه بیشتر این سری گرفت. کاربران امروزه بیشتر به دنبال سخت‌افزار قدرتمند در کنار قیمت مناسب هستند که سری A سامسونگ تا مقدار زیادی این نیاز را رفع کرده است.

گوشی میان رده گلکسی A42 5G نیز از جمله این محصولات پرطرفدار است که تمام ویژگی‌های یک گوشی خوب و کارآمد را دارد. بررسی گوشی گلکسی A42 اطلاعات کاملی به ما می‌دهد.

بررسی گوشی گلکسی A42 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

طراحی براق گلگسی A42 5G ظاهری چشم‌نواز و منشوری به آن می‌دهد. منحنی‌های روی بدنه، نگه‌داشتن آن را راحت کرده و امکان پیمایش آسان صفحه را فراهم می‌کند. یک الگوی هولوگرافیک و درخشندگی برتر، از هر زاویه‌ای ظاهری پویا ایجاد می‌کند و دارای لایه‌های هنری Prism Dot سیاه، سفید و خاکستری است.

این یک طراحی بسیار متفاوت و چشم‌نواز از کمپانی سامسونگ است که می‌تواند راه این سبک از طراحی را در محصولات آینده این برند هموار کند.

قاب پشتی از پلاستیک براق مقاوم است که در دست گرفتن آن حس خوبی را انتقال می‌دهد. فریم بدنه از آلومینیوم ساخته شده که به مقاومت این گوشی افزوده است. گلکسی A42 5G در ابعاد 164.4 در 75.9 در 8.6 میلی‌متر و وزن 193 گرم ساخته شده است.

در لبه کناری فریم شاهد دکمه پاور و کم‌وزیاد کردن حجم صدا و در سمت دیگر درگاه خشاب سیم‌کارت وجود دارد. در فریم زیر گوشی درگاه شارژ تایپ سی، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، اسپیکر و میکروفون قرار دارد.

در مجموع ساخت و طراحی گلکسی a42 5g بسیار خاص و متفاوت نسبت به مدل‌های دیگر سری A در جایگاه یک میان رده است که توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A42 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

سامسونگ برای این کهکشانی از نمایشگر سوپر آمولد ۶.۶ اینچ با رزولوشنHD  و تراکم ۲۶۶ پیکسل در اینچ استفاده کرده است. رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ بسیار کم است و تراکم ۲۶۶ برای گوشی در این ابعاد، آن هم از نوع OLED ناامید کننده است.

این نمایشگر 84.3 درصد از پنل جلویی را پوشانده و با رزولوشن 1600 × 720 و تراکم پیکسلی 266 پیکسل، نسبت به هم رده‌های خود، وضوح تصویر پایین‌تری دارد. با این حال، نمایشگر آ۴۲ رنگ‌ها را به زیبایی هرچه تمام‌تر به نمایش می‌گذارد.

این پنل حدقل روشنایی ۱.۸ نیت برای استفاده در شب و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت دارد که در مقابل نور زیاد محیط تا ۵۷۰ نیت افزایش می‌یابد. روشنایی که برای استفاده در محیط داخل و بیرون کافی است. کنتراست هم به لطف فناوری OLED با نمایش پرعمق رنگ مشکی بسیار خوب است.

رنگ‌ها در دو حالت طبیعی و پویا/زنده ارائه می‌شوند و گرمی و سردی رنگ‌ها در حالت پویا قابل تنظیم توسط کاربر است. نکته جالب دیگر پشتیبانی از استریم ویدیو با رزولوشن فول اچ‌دی است، آن هم زمانی که نمایشگر گوشی توان نمایش پیکسل‌های بیشتر آن را ندارد.

سخت‌افزار گوشی قدرتمند است و به لطف رزولوشن پایین نمایشگر، عملکرد روان و نرخ فریم بالایی در بازی‌های ویدیویی نشان می‌دهد. مصرف باتری هم بهینه می‌شود تا پاسخگوی 5G باشد. حاشیه‌های نمایشگر نسبت به بدنه خوب است و فضای دید خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی گلکسی A42 از نظر دوربین

گلکسی A42 5G در صفحه‌نمایش، پردازنده و طراحی بسیار خوب عمل کرده است اما تمام نکات مثبت این گوشی میان رده این‌ها نیست و گلکسی A42 از دوربین بسیار خوب با عملکرد عالی در شب و نور روز نیز بهره می‌برد.

این دوربین در یک ماژول مربع در قاب پشتی قرار دارد. شامل چهار لنز 48 مگاپیکسل لنز واید (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)، 8 مگاپیکسل لنز اولتراواید (f/2.2)، 2 مگاپیکسل دوربین مخصوص ماکرو (f/2.4) و یک لنز 2 مگاپیکسل سنسور تشخیص عمق تصویر (f/2.4) است.

دوربین اصلی بسیار مناسب عمل می‌کند. با فعال‌کردن حالت عکاسی در تاریکی نگران نور نباشید، با لنز تشخیص عمق تصویر می‌توانید عکس‌های پرتره حرفه‌ای ثبت کنید، با دوربین ماکرو از ریزترین جزئیات عکس بگیرید و با لنز فوق عریض فضای بیشتری را در تصاویر خود جای دهید.

رنگ‌ها بسیار زنده و شفاف نشان داده می‌شوند که با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و تکنولوژی لرزش‌گیر الکترونیکی و ژیروسکوپی تصویر، می‌توانید فیلم‌برداری کنید و لحظات خوب خود را با دوستان و خانواده ثبت کنید.

 

کیفیت دوربین سلفی نیز بسیار قابل قبول است و در شرایط نوری خوب عکس‌های با کیفیت بالا و شارپنس خوب ثبت می‌کند. این دوربین از یک لنز واید 20 مگاپیکسلی (f/2.2) تشکیل شده که قابلیت فیلم‌برداری 1080 با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد و در یک ناچ قطره‌ای بسیار کوچک گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی گلکسی A42 از نظر نرم افزاری

به جرات می‌توان گفت که سامسونگ یکی از بهترین محیط‌های نرم‌افزاری را دارد و One UI آن از جمله رابط‌های کاربری است که مورد استقبال زیادی قرار گرفته، زیرا در این محیط نرم افزاری مهندسی شده خبری از باگ‌های متداول دیگر رابط‌های کاربری نیست و امکان سفارشی‌سازی‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محیط نرم افزاری گوشی را مطابق با خواست و سلیقه خود تنظیم کنید.

بررسی گلکسی A42 سامسونگ

مشخصات a42 نشان می‌دهد که این گوشی از سیستم عامل اندروید 10، قابل ارتقاء به اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 برخوردار است. پس سامسونگ برای گلکسی A42 اندروید نسخه 10 را استفاده کرده است. این رابط کاربری امکانات خوبی را برای این گوشی به همراه آورده است و امکانات شخصی‌سازی زیادی در کنار ظاهر مناسبش دارد.

بررسی گلکسی A42 سامسونگ

سامسونگ دو راه امنیتی اثر انگشت و تشخیص چهره را برای باز کردن گوشی در نظر گرفته است. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد و سرعت و دقت آن را کافی خواهید یافت. تشخیص چهره اما از طریق دوربین انجام می‌شود و خبری از اسکن سه بعدی نیست بنابراین امنیت و دقت بالایی نمی‌توان از آن انتظار داشت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

بررسی گلکسی A42 سامسونگ از نظر سخت افزاری

عملکرد سخت‌افزاری یکی از موارد مهمی است که افراد هنگام خرید گوشی مد نظر قرار می‌دهند. مشخصات گوشی a42 به عنوان یک میان رده از نظر سخت‌افزاری قابل‌توجه است.

پردازنده‌ای که در این مدل مورد استفاده قرار گرفته تراشه Snapdragon 750 5G است که با 4/6 و یا 8 گیگابایت رم همراه شده و از نظر حافظه داخلی نیز از یک نسخه 128 گیگابایتی برخوردار است.

این تراشه علاوه ‌بر ‌اینکه از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند، یکی از قوی‌ترین چیپست‌های سری ای در سال 2020 نیز محسوب می‌شود. به طور کلی، پردازنده گوشی a42 نقطه قوت آن بشمار می‌رود و در اجرای سریع برنامه عالی عمل می‌کند و همچنین یک مدل بی‌نظیر برای اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی است.

بررسی گلکسی A42 سامسونگ

فراموش نکنید که با توجه به قیمت گوشی سامسونگ a42 5g و با نگاهی به آینده نزدیک که ممکن است اینترنت 5G در دسترس عموم قرار بگیرد، انتخاب و خرید این مدل به صرفه و کاملاً هوشمندانه است.

تراشه این کهکشانی از 730G گوشی A41 به اسنپ‌دراگون 750G ارتقاء یافته است. این تراشه همچنان برپایه معماری ۸ نانومتری طراحی شده و پسوند G آن نشانگر بهینه بودن آن برای بازی‌های ویدیویی است. دو پردازنده مرکزی پر توان Kryo 570 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش پردازنده مرکزی کم مصرف Kryo 570 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز، وظیفه پردازش را بر عهده دارند.

بررسی گلکسی A42 سامسونگ

پردازنده گرافیکی سوار شده بر این تراشه Adreno 619 است که نسبت به Adreno 618 چیپ‌ست قدیمی‌تر 730G، تا %10 پردازش سریع‌تری دارد. با این گوشی حق انتخاب میان سه نسخه با میزان حافظه رم ۴ گیگابایت، ۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت را خواهید داشت و هر سه نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراه هستند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

بررسی گلکسی A42 سامسونگ از نظر باتری

یک تغییر بارز دیگر در مقایسه با مدل‌های قبلی سری گلکسی A4x، افزایش ظرفیت باتری است. این گوشی جدید یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد که ارتقاء قابل توجهی در مقایسه با مدل گلکسی A41 داشته است.

در گوشی Galaxy A42 5G با ترکیب باتری جدید، نمایشگر با دقت پایین و چیپست قدرتمند کوآلکام، امتیاز استثنائی 144 ساعت در تست باتری بدست آمده است.

این گوشی در بخش‌های گردش در وب با وای‌فای، بازپخش ویدئو، تماس صوتی و حتی کم شدن شارژ باتری در حالت انتظار، آمار فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشته است.

بررسی گلکسی A42 سامسونگ

این گوشی از سرعت شارژ 15 وات پشتیبانی می‌کند و داخل جعبه فروش آن چنین شارژر قدرتمندی نیز قرار گرفته است. ما انتظار نداریم باتری به این بزرگی با سرعت بسیار بالا مجددا شارژ شود، ولی سرعت شارژ باید با توجه به کلاس گوشی کافی باشد.

به کمک این شارژر می‌توانید باتری خالی گوشی خود را پس از 30 دقیقه به مقدار 27 درصد، 78 درصد در عرض 90 دقیقه و 100 درصد پس از 2 ساعت شارژ کنید. این آمار از نظر ارقامی عالی نیستند، ولی نباید باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعت این میان‌رده زیبا را فراموش کرد.

بررسی گلکسی A42 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

معمولاً از گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده انتظار بالایی از کیفیت یا بلندی صدای اسپیکر نداریم. گوشی A42 از یک بلندگو در لبه پایینی برخوردار است که بلندی صدای نسبتاً ضعیفی دارد.

از طرفی کیفیت صدای اسپیکر نسبت به A41 پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است. صداهای مید و بالا بهتر شده‌اند و حتی بیس عمیق‌تری شنیده می‌شود. اسپیکر گوشی A42 در عمل نمرات خوبی می‌گیرد.

بررسی گلکسی A42 سامسونگ

در این مطلب به معرفی و بررسی گوشی گلکسی A42 پرداختیم. گوشی Galaxy A42 دلایل زیادی برای دوست داشتن دارد. پشتیبانی از 5G که محور اصلی دستگاه است، باتری بزرگ و قدرت سخت افزاری کم نظیر در این بازه قیمتی و دوربین خوب از نقاط مثبت این کهکشانی هستند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب به اطلاعات کاملی دست یابید.

سوالات متداول

آیا گوشی Galaxy A42 ارزش خرید دارد؟

سامسونگ گوشی a42 را با قیمتی مناسب و اقتصادی ارائه کرده که با توجه به پشتیبانی از تکنولوژی 5G واقعاً منصفانه و معقول است. اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده 5G از برند سامسونگ هستید بد نیست بدانید که سامسونگ a42 از جمله اولین مدل‌هایی از این برند محسوب می‌شود که به این تکنولوژی مجهز شده است. از ‌این ‌رو خرید a42 سامسونگ می‌تواند منطقی و ارزشمند باشد. علاوه بر این، این مدل از نظر باتری و دوربین هم کاملاً قابل ‌قبول است و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. پردازنده قوی، پشتیبانی از اینترنت 5G و باتری بزرگ از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی هستند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی A42 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر