;
coinex

سرعت اینترنت استارلینک پس از ارسال ماهواره‌های بیشتر افزایش یافت

به تازگی سرعت اینترنت استارلینک در آمریکا مورد آزمایش قرار گرفت. سرعت دانلود برای کاربران استارلینک بعد از آپدیت سیستم عامل افزایش چشمگیری داشته است.

استارلینک در واقع پروژه بزرگی بود که با هدف ارائه اینترنت به تمام مردم دنیا در هر مکان و زمان، راه‌اندازی شد. این ایده توسط بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره کمپانی تسلا یعنی ایلان ماسک به حقیقت پیوست.

از زمان شروع خدمات‌رسانی استارلینک، تنها شاهد بازخوردهای مثبت کاربران درباره سرعت بسیار زیاد آن هستیم؛ البته اعتراض‌هایی هم درباره نحوه پشتیبانی استارلینک شنیده شد. اکنون کاربران اینترنت استارلینک از افزایش چشمگیر سرعت آن خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: رقیب جدید اینترنت استارلینک؛ اتحادی متشکل از بزرگترین شرکت‌های اروپایی

افزایش سرعت اینترنت استارلینک در نتیجه پرتاب موشک فالکون 9 به فضا

ایالان ماسک با استفاده از ماهوار‌ه‌های مدار پایین زمین، اینترنت را در اختیار کاربران استارلینک قرار می‌دهد و همین امر، سبب می‌شود که سرعت اینترنت استارلینک بسیار بیشتر از سایر شرکت‌های سرویس اینترنتی باشد. باید به این موضوع اشاره کنیم که استارلینک حتی در کشور‌هایی که اینترنت با پهنای باند بالا دارند نیز از سرعت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل تعداد کاربران این سرویس روزانه در حال افزایش است. به دنبال افزایش تعداد کاربران، شاهد اقدامات جدیدی جهت افزایش سرعت اینترنت استارلینک هستیم.

Starlink Internet

طی روزهای گذشته شاهد ارسال موشک فالکون 9 کمپانی اسپیس ایکس به فضا بودیم. این موشک تعدادی فضاپیمای جدید را به مدار زمین ارسال کرد که این موضوع منجر به افزایش چشمگیر سرعت سرویس اینترنت استارلینک شد. بعد از منتشر شدن خبر افزایش سرعت اینترنت استارلینک، کاربران این سرویس تصاویری از سرعت آپلود و دانلود اینترنت خود را در بعضی از شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit به اشتراک گذاشتند. باتوجه به این تصاویر سرعت دانلود اینترنت کاربران تا 288 مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 40 مگابایت بر ثانیه افزایش داشت.

البته باید گفت که سرعت این سرویس برای همه کاربران آن یکسان نیست. در نقاط مختلف آمریکا، گزارش‌هایی منتشر شده که طبق آن‌ها سرعت اینترنت استارلینک نسبت به میزان ذکر شده با کاهش یا افزایش همراه بوده است. بیشترین سرعت دانلود این سرویس را در شهر وایومینگ شاهد بویم که خارج از زمان اوج مصرف، کاربران سرعت دانلود 311 مگابایت را گزارش دادند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرعت اینترنت استارلینک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: Gadgetnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر