;
coinex

بررسی گلکسی M42 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

سامسونگ با معرفی گوشی Galaxy M42 توانست توجه کاربران را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی گلکسی M42 سامسونگ می‌پردازیم تا آشنایی بهتری با مشخصات فنی و ساختار این گوشی داشته باشیم. با موشکافی گوشی Galaxy M42 همراه ما باشید.

شرکت سامسونگ که همواره آن را با تولید گوشی‌های جذاب و اقتصادی می‌شناسیم، یکی از خوب‌های سری M را روانه بازار کرده است. این گوشی قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را دارد و یکی از گوشی‌های پرفروش سری M محسوب می‌شود.

نکته مهم دیگر اینکه وقتی به قیمت گوشی سامسونگ M42 نگاه می‌کنیم، ارزش این گوشی را بیشتر متوجه می‌شویم. گلکسی M42 نسبت به سخت افزار و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، قیمت منصفانه‌ای دارد.

با بررسی گوشی گلکسی M42 در ادامه می‌توان به اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات آن دست یافت.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی گلکسی M42 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

سامسونگ برای طراحی سری M زیاد وقت صرف نمی‌کند و تمرکز اصلی آن بیشتر روی سخت افزار است و کارایی را به زیبایی ترجیح داده می‌دهد؛ گوشی M42 5G نیز از این قاعده مستثنا نیست. سامسونگ برای پایین آوردن قیمت گوشی ام 42 از یک طراحی معمولی با پنل و فریم پلاستیکی استفاده کرده است.

بررسی گلکسی M42 سامسونگ
بررسی گلکسی M42 سامسونگ

البته پنل پشتی گوشی ام 42 برای این که زیاد هم ساده نباشد، به صورت راه راه افقی به 4 قسمت تقسیم شده که هر کدام از قسمت‌ها طیف رنگی خاصی دارد و جلوه جالبی به سامسونگ ام ۴۲ بخشیده است.

خوشبختانه جک 3.5 میلی متری حذف نشده و سنسور اثر انگشت نیز پایین نمایشگر به صورت اپتیکال قرار گرفته که سرعت قابل قبولی در باز کردن قفل صفحه دارد.

در بخش آخر بررسی گلکسی M42 سامسونگ از لحاظ ظاهری باید به جایگاه دوربین سلفی اشاره کنیم. دوربین سلفی گوشی M42 با حالت ناچ استایل قطره‌ای، فضای نسبتاً کمی را به خود اختصاص داده و توازن صفحه نمایش را به هم نزده است. ضخامت دستگاه 8.6 میلی‌متر و وزن گوشی 190 گرم است که برای یک گوشی در این ابعاد مناسب تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی Galaxy M42 از نظر صفحه نمایش

در ادامه بررسی گلکسی M42 سامسونگ به تحلیل و بررسی صفحه نمایش این گوشی می‌پردازیم. صفحه نمایش بخشی است که کاربران هنگام خرید به آن توجه ویژه دارند زیرا آنها از گوشی همراه خود بیشتر برای دیدن فیلم و سریال یا بازی استفاده می‌کنند. بنابراین صفحه نمایش باید کیفیت مناسبی داشته باشد، نور و روشنایی آن مناسب باشد تا بتوان به خوبی روی آن حساب کرد.

سامسونگ برای Galaxy M42 از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی استفاده کرده است. بررسی مشخصات فنی گلکسی M42 از لحاظ نمایشگر نشان می‌دهد که این صفحه نمایش از نوع Super AMOLED بوده و وضوح تصویر آن، 1600×720 پیکسل اعلام شده است.

باید گفت که صفحه نمایش 6.6 اینچی Super AMOLED گوشی M42 سامسونگ بهترین نور و رنگ تصویر را برای شما به ارمغان می‌آورد. شاید رزولوشن تصویر نه چندان بالای 1600×720 پیکسلی، تنها نقطه ضعف وارده به این نمایشگر باشد.

البته فیلم دیدن و وبگردی واقعاً با گوشی M42 لذت بخش است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. از دیگر مشخصات این صفحه نمایش نیز می‌توان به نرخ رفرش 60 هرتز اشاره کرد.

نرخ رفرش این گوشی خیلی بالا نیست و در مقایسه با گوشی‌های هوشمند کنونی موجود در بازار، از قدرت چندانی برخوردار نیست؛ اما نباید این نکته را نیز فراموش کرد که این گوشی، اقتصادی است و نباید در حد یک گوشی پرچمدار از آن انتظار داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

بررسی گلکسی M42 سامسونگ از نظر دوربین

گوشی M42 از همان ترکیب همیشگی این روزها یعنی مجموعه لنز چهارگانه استفاده کرده است که شامل دوربین اصلی، لنز اولتراواید، ماکرو و سنسور تشخیص عمق است.

در بخش دوربین، سامسونگ از 4 لنز برای M42 بهره برده است. لنز و دوربین اصلی این گوشی، 48 مگاپیکسل است که دارای دریچه دیافراگم f/1.8 بوده و می‌تواند به وسیله فوکوس خودکار، فاز را تشخیص دهد.

دوربین دوم این گوشی، 8 مگاپیکسل است که اولتراواید بوده و دارای دریچه دیافراگم f/2.2 است. دوربین سوم این تنظیمات دوربین، 5 مگاپیکسلی ماکرو بوده و دارای دریچه دیافراگم f/2.4 است. چهارمین لنز این گوشی از نوع تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است.

در بخش سلفی نیز، سامسونگ از یک لنز 20 مگاپیکسلی برای این گوشی استفاده کرده است. این لنز درون بخش ناچ که به صورت U طراحی شده در بالای صفحه نمایش قرار دارد.

کیفیت عکسبرداری همه‌ی لنزها نسبت به قیمت گوشی میان‌رده گلکسی M42 قابل قبول است و شما را راضی نگه می‌دارد. همچنین فیلمبرداری با کیفیت 4K ،1080 پیکسل و 720 پیکسلی با گلکسی M42 امکان پذیر است.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز از قابلیت HDR و فیلمبرداری 1080 پیکسل برخوردار است. کیفیت عکس‌های سلفی بسیار خوب بوده و برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

بررسی گلکسی M42 سامسونگ از نظر باتری

معمولا هر چه مقدار ظرفیت باتری بیشتر شود، گوشی از نظر وزن، سنگین‌تر خواهد بود اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های موجود در این گوشی، باتری آن است که با وجود ظرفیت بالا تاثیر زیادی روی وزن گوشی نداشته است.

بررسی گلکسی M42 سامسونگ

در این گوشی از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که مناسب برای یک گوشی با قابلیت 5G است. البته همراه این گوشی یک شارژر 15 واتی قرار دارد که نمی‌تواند گوشی را به سرعت شارژ کند.

سامسونگ در معرفی این گوشی، عنوان کرده که باتری Galaxy M42 قادر است تا 34 ساعت از نمایش ویدئو، تا 36 ساعت از تماس صوتی، تا 130 ساعت از پخش موسیقی و تا 22 ساعت استفاده از اینترنت پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

بررسی گوشی گلکسی M42 از نظر نرم افزاری

این گوشی اندروید 11 را به همراه رابط کاربری One UI 3.1 اجرا می‌کند.

از نظر نرم افزاری این گوشی قدرت مناسبی دارد و با امکانات موجود در بخش سخت افزاری، می‌توان انتظار یک مجموعه با سرعت مناسب و پردازش قوی را داشت.

البته سامسونگ قول آپدیت چند ساله گوشی‌های جدید خود را داده است، ولی اولویت این شرکت کره‌ای برای به‌روزرسانی خانواده A است و ممکن است برای آپدیت گوشی M42 زمان بیشتری منتظر بمانید. اکنون که این مقاله را می‌خوانید، بیش از یک سال از عرضه این گوشی می‌گذرد؛ بنابراین بسیاری از آپدیت‌های آن در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

بررسی گلکسی M42 سامسونگ از نظر سخت افزاری

معمولا وجه تمایز خاص گوشی‌های اقتصادی، در قسمت پردازنده و سخت افزار آنها است. وقتی به مشخصات فنی گوشی M42 از نظر سخت افزاری نگاهی بیندازیم، با دیدن اسم شرکت کوالکام متوجه می‌شویم سامسونگ نه کم کاری کرده و نه خساست به خرج داده است.

سامسونگ M42 قدرت خود را از تراشه Snapdragon 750G 5G می‌گیرد که با فناوری ساخت 8 نانومتری که دارد کمک زیادی به مصرف بهینه شارژ و کمتر داغ شدن گوشی شما می‌کند.

بررسی گلکسی M42 سامسونگ

پردازنده مرکزی این گوشی دارای 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 570 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 570 است.

همچنین پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Adreno 619 است. از دیگر مشخصات فنی گلکسی M42 می‌توان به رم 6 یا 8 اشاره کرد.

بررسی گلکسی M42 سامسونگ

حافظه داخلی این گوشی نیز 128 گیگابایتی است که از نوع UFS 2.1 بوده و می‌توان از طریق قرار دادن کارت حافظه، مقدار آن را ارتقا داد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

بررسی گلکسی M42 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

تا این بخش از مقاله، گوشی گلکسی M42 سامسونگ را از نظر اجزای سخت افزاری و نرم افزاری مهم بررسی کردیم و متوجه شدیم که این محصول با وجود اقتصادی بودن، امکانات و ویژگی‌های کاربردی و مهم بسیاری دارد.

در این بخش به بررسی اسپیکر این محصول جدید و اقتصادی می‌پردازیم. اسپیکری که برای این گوشی در نظر گرفته شده است بسیار باکیفیت است و صدای بسیار خوبی دارد.

در مورد بلندی صدای اسپیکر نیز باید گفت که بسیار ایده آل است و می‌توان به خوبی روی آن حساب کرد.

اگر قصد گوش دادن به موسیقی و پادکست را دارید، مایل هستید انواع فیلم و سریال را با گوشی خود ببینید، به مکالمه بپردازید یا بازی کنید، این اسپیکر شرایط خوبی برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

در این مطلب به بررسی گوشی گلکسی M42 پرداختیم. این گوشی در کنار قیمت مناسب و به صرفه‌ای که دارد خصوصیات و ویژگی‌های آن نیز قابل قبول است و می‌توان روی امکانات خوبی که ارائه می‌دهد حساب کرد. اگر قصد خرید یکی از محصولات اقتصادی سامسونگ را دارید این گوشی می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

سوالات متداول

آیا گوشی Galaxy M42 ارزش خرید دارد؟

خرید گوشی سامسونگ M42 با توجه به قیمتی که برای آن می‌پردازید و سخت افزاری که به شما ارائه می‌دهد، عاقلانه است و می‌توانید آن را در لیست خود قرار دهید. به صورت خلاصه باید گفت که قیمت گوشی M42 سامسونگ نسبت به سخت افزار آن منطقی است. از جمله ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به نمایشگر Super AMOLED، تراشه اسنپدراگون و باتری 5000 میلی آمپری اشاره کرد. بررسی گوشی گلکسی M42 که در این مطلب انجام شده است می‌تواند برای انتخاب بهتر به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بررسی گلکسی M42 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر