;
coinex

سرور 4 بازی کمپانی EA در ماه نوامبر برای همیشه خاموش خواهد شد

کمپانی EA در ماه نوامبر سرور 4 بازی را برای همیشه خاموش می‌کند. این اتفاق یک رویه‌ استاندار است که در صنعت بازی وجود دارد.

کمپانی EA سرورهای تعدادی از بازی‌های آنلاین قدیمی‌تر خود را برای همیشه خاموش خواهد کرد. تمام بازی‌هایی که چنین تصمیمی برای آن‌ها گرفته شده است، عناوین ایکس باکس 360 مربوط به سال‌های 2007 یا 2008 هستند که تقریبا 15 سال از آنلاین بودن آن‌ها می‌گذرد.

این بازی‌ها از سری Command & Conquer هستند که قرار است در نوامبر سرورهای آن‌ها خاموش شود. اولین بازی این لیست، Command & Conquer 3: Tiberium Wars و بسته گسترش دهنده آن Kane’s Wrath است. دومین بازی که در این لیست قرار می‌گیرد Command & Conquer: Red Alert 3 است و آخرین عنوان نیز Mercenaries 2: World in Flames نام دارد.

طبق گزارش TrueAchievements، سرور 4 بازی ذکر شده در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) خاموش خواهند شد و کمپانی EA به طرفداران فقط چند ماه فرصت داده است تا بتوانند دوباره به سراغ آن‌ها بروند و تجدید خاطره‌ای هر چند کوتاه با آن بازی‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: نقشه مولتی پلیر جدید Modern Warfare 2 فاش شد

خاموش شدن سرور 4 بازی برای همیشه

برای آن دسته از کسانی که نمی‌دانند باید گفت که بازی Command & Conquer یا به اختصار (C&C) یک سری بازی ویدیویی در سبک real-time strategy یا (RTS) توسعه یافته و برای اولین بار توسط Westwood Studios ساخته شد. اولین بازی این سری یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های سبک RTS بود که بر اساس بازی استراتژیک تاثیرگذار Westwood Studios Dune II ساخته شد.

سرور 4 بازی توسط کمپانی EA در ماه نوامبر برای همیشه خاموش خواهد شد

داستان در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد که در آن زمین توسط یک ماده مرموز به نام Tiberium آلوده می‌شود. این عنوان پس از انتشار بسیار موفق ظاهر شد. پس از آن، Command & Conquer: Red Alert در سال 1996 منتشر شد که در یک جهان جایگزین اتفاق می‌افتاد که در آن اتحاد جماهیر شوروی با متفقین در حال جنگ است. استودیو Westwood در سال 1998 توسط Electronic Arts تصاحب شد و در سال 2003 تعطیل شد. استودیو و برخی از اعضای آن در EA Los Angeles جذب شدند و به توسعه این سری ادامه دادند.

عناوین Command & Conquer هنوز در فروشگاه ایکس باکس موجود هستند و چند سال پیش توسط قابلیت backwards compatible در دسترس کنسول‌های ایکس باکس قرار گرفتند. اما اگر به دنبال تجربه Mercenaries 2 هستید، باید نسخه فیزیکی آن‌را پیدا کنید.

کمپانی EA به‌صورت منظم سرور بازی‌های آنلاین قدیمی خود را که دیگر کاربران زیادی ندارند، برای همیشه خاموش می‌کند که رویه‌ای استاندارد در این صنعت محسوب می‌شود و حال نوبت به سرور 4 بازی از سری Command & Conquer رسیده است. عناوینی که سرور آنلاین‌شان در این سال‌ها خاموش شده است، کم‌کم به لیست بلند بالایی تبدیل می‌شوند. از جمله می‌توان به برخی از بازی‌های گوریلا در سال 2013 و 90 عنوان از کمپانی یوبی‌سافت اشاره کرد که در ماه آوریل پشتیبانی آنلاین خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

شما تجربه کدام‌یک از نسخه‌های Command & Conquer تا به امروز داشته‌اید. آیا دوست دارید که نسخه جدیدی از این عنوان در آینده ساخته شود؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gamespot

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر