;
coinex

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در این نوشتار، قصد دارد به بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ بپردازد. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعاتی درباره این گوشی مقرون‌به‌صرفه کسب کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

گوشی سامسونگ گلکسی ام 31 پرایم یکی از گوشی‌های به نسبت قدیمی این برند به شمار می‌رود که به دلیل قابلیت‌های مناسب، برای استفاده روزمره گزینه خوبی است. اگر شما هم به دنبال یک گوشی هستید که بتوانید کارهای عادی روزمره خود را انجام دهید، خرید گوشی گلکسی ام 31 پرایم سامسونگ می‌تواند به شما کمک کند.

اخیراً به دلیل مشکلات اقتصادی افراد، شرکت‌های تولیدکننده گوشی به دنبال ساخت یک گوشی مقرون‌به‌صرفه هستند تا بتوانند نیازهای کاربران خود را برآورده سازند. برند سامسونگ گوشی گلکسی M31 پرایم را به همین دلیل تولید و روانه بازار کرده است.

به نقل از Techtrends.news، برند سامسونگ یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی به شمار می‌رود. این برند به دلیل ارائه گوشی‌های هوشمند در بازه‌های قیمتی مختلف، توانسته نظر اغلب افراد با انواع سلیقه‌ها و بودجه‌ها را به سمت خود جلب کند. گلکسی M31 پرایم یکی از این گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌رود که به دلیل داشتن باتری قدرتمند، برای افرادی مناسب است که مدام به پریز دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

اولین چیزی که قبل از اطلاع از قیمت گلکسی M31 Prime سامسونگ باید بدانید، این است که گوشی مذکور در تاریخ 13 اکتبر 2020 معرفی و در 17 همان ماه در بازار عرضه شد. به‌طورکلی، این گوشی را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ دانست که قابلیت‌های خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

قیمت گلکسی M31 Prime سامسونگ در زمان عرضه، یعنی در سال 2020 نزدیک به 190 یورو بود. در ادامه می‌توانید مشخصات گلکسی M31 Prime سامسونگ را در جدول زیر مشاهده کنید.

مشخصات گلکسی M31 Prime سامسونگ
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 13 اکتبر 2020
  • عرضه در تاریخ 17 اکتبر 2020
 

طراحی

  • 159.2 × 75.1 × 8.9 میلی‌متر
  • وزن 191 گرم
  • جلو شیشه‌ای (کورنینگ گوریلا گلس 3)، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانو)
 

 

 

نمایشگر

  • 6.4 اینچ با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل از نوع Super AMOLED لمس خازنی
  • تراکم پیکسلی 403 پیکسل در اینچ
  • نسبت نمایشگر به بدنه 84.1 درصد
  • نمایش 16 میلیون رنگ
  • محافظت با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 3
  • میزان روشنایی 420 نیت
 

پردازنده

  • اگزینوس 9611 (ده نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (4 + 4)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3
سیستم‌عامل اندروید 10 با قابلیت ارتقا به اندروید 11 با رابط کاربری One UI 2.0
 

رم و حافظه

  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 6 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
  • نوع حافظه UFS 2.1
 

 

 

 

 

دوربین

  • ماژول چهار‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 64 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8
  • لنز اولترا واید با سنسور 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2
  • لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • با پشتیبانی از لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر
  • دوربین سلفی با سنسور 32 مگاپیکسل و دیافراگم 2.0
  • فیلم‌برداری با کیفیت 4K و 1080 پیکسل با سرعت 30 فرم بر ثانیه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ سریع 15 وات
صدا دارای اسپیکر و پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

اتصالات

  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و رادیو FM با قابلیت ضبط
  • USB Type-C 2.0
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ از نظر طراحی

شما می‌توانید گوشی گلکسی ام 31 پرایم سامسونگ را در ابعاد 159.2 × 75.1 × 8.9 میلی‌متر خریداری نمایید. همچنین این گوشی با وزن 191 گرم به شما نشان می‌دهد که با یک گوشی خوش‌دست سروکار داریم.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

البته برخی از افراد می‌گویند که در مقایسه با سایر گوشی‌ها، این گوشی وزن بیشتری دارد و دلیل آن هم باتری باکیفیت آن است. جلوی این گوشی شیشه‌ای است. همچنین بخش اعظمی از پنل جلویی را نمایشگر آن پوشانده است. این نمایشگر حاشیه بسیار کمی دارد و در بالا و پایین گوشی کمی بیشتر می‌شود.

بااین‌حال، پنل پشتی به همراه فریم اطراف گوشی گلکسی M31 پرایم سامسونگ کاملاً پلاستیکی هستند و این امر باعث می‌شود که تا حد زیادی حس پایین رده بودن به شما دست دهد. البته متریال به‌کار رفته در ساخت این گوشی کیفیت مناسبی دارند و برای استفاده روزمره خوب هستند.

گوشی گلکسی ام 31 پرایم سامسونگ دارای دوربین چهارگانه است که در یک کادر مستطیل شکل در گوشه بالا سمت چپ گوشی تعبیه شده‌اند. این دوربین بیرون‌زدگی بسیار کمی دارد که می‌تواند یکی از نقاط قوت این گوشی در نظر گرفته شود.

یک فلاش LED دایره‌ای شکل هم در کادر دوربین این گوشی دیده می‌شود که عکاسی در هنگام شب را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. کادر دوربین گوشی رنگ مشکی دارد که باعث می‌شود در پنل پشتی خیلی زیاد به چشم بیاید.

مانند سایر گوشی‌های سامسونگ، در بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ از نظر طراحی مشاهده می‌کنیم که لوگوی این شرکت هم در پایین و وسط پنل پشتی قرار گرفته است. نکته منفی طراحی این گوشی این است که هنگام کار کردن، جای انگشتان شما روی آن می‌ماند. در وسط پنل پشتی هم می‌توانید یک دایره کوچک مشاهده کنید که حسگر اثر انگشت روی آن تعبیه شده است.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

یکی دیگر از ویژگی‌های منفی طراحی این گوشی این است که ناچ نسبتاً بزرگی دارد که دوربین سلفی در آن قرار گرفته است. دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور در لبه سمت راستی قرار دارند و خشاب سیم‌کارت هم در لبه سمت چپ تعبیه شده است.

در لبه پایینی آن هم می‌توانید درگاه تایپ C، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری را مشاهده نمایید. در لبه بالایی این گوشی هم تنها یک میکروفون دیده می‌شود. به‌طورکلی، طراحی گلکسی ام 31 پرایم سامسونگ کاملاً معمولی است و می‌توانست عملکرد بهتری هم داشته باشد.

بررسی مشخصات گلکسی M31 Prime سامسونگ از نظر نمایشگر

این گوشی نمایشگر بسیار باکیفیتی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که کیفیت نمایشگر این گوشی قابل‌قبول است، Super AMOLED بودن آن به نظر می‌رسد. شما می‌توانید با استفاده از نمایشگر 6.4 اینچی این گوشی، فیلم‌ها و بازی‌های ویدئویی را با کیفیت بالایی تماشا کنید.

رزولوشن صفحه‌نمایش آن هم 1080 در 2340 پیکسل است. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی 403 و نسبت نمایشگر به بدنه در آن هم 84.1 درصد است. این نمایشگر توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارد.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

بااین‌حال، میزان روشنایی نمایشگر گوشی گلکسی ام 31 پرایم سامسونگ تنها 420 نیت است که شاید کار کردن با آن در زیر نور مستقیم خورشید کمی شما را اذیت کند. علاوه بر این، نمایشگر گوشی مذکور با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود که نسبت به گوشی‌های جدید‌تر که با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند، مقاومت کمتری دارد. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر، حتماً از گلس استفاده کنید.

به‌طورکلی، نمایشگر این گوشی کیفیت نسبتاً خوبی دارد و شما می‌توانید هر چیزی که از یک گوشی میان‌رده انتظار دارید را در آن دریافت می‌کنید. با خرید این گوشی، شما می‌توانید خیال خود را از بابت نمایشگر راحت کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ از نظر پردازنده

سامسونگ در ساخت گلکسی ام 31 پرایم از پردازنده اگزینوس 9611 استفاده کرده است. این پردازنده ده نانومتری برای کارهای روزمره و برخی از بازی‌های ویدئویی مناسب است، اما عالی نیست. برای داشتن عملکرد بهتر حین انجام بازی‌های ویدئویی مانند کالاف دیوتی، تنظیمات آن را روی حالت‌های پایین‌تر قرار دهید. اگر این تنظیمات و کیفیت را روی حالت High بگذارید، ممکن است با مشکلات زیادی حین بازی مواجه شوید.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ
بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که این هسته‌ها شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته ضعیف‌تر Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز می‌شود. Mali-G72 MP3 هم مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی را برعهده دارد. این احتمال وجود دارد که در انواع بازی‌ها، گوشی کمی کند کار کند که این موضوع کاملاً معمولی است.

بررسی مشخصات فنی Galaxy M31 Prime از نظر سیستم‌عامل

ازآنجا که گوشی گلکسی ام 31 پرایم سامسونگ مدت زیادی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، سیستم‌عامل و رابط کاربری آن کمی قدیمی به نظر می‌رسند. این گوشی با اندروید 10 در بازار عرضه می‌شود که توانایی ارتقا به اندروید 11 را هم دارد.

سامسونگ در ساخت گلکسی ام 31 پرایم از رابط کاربری One UI 2.0 استفاده کرده است. این رابط کاربری جذاب بوده و استفاده از آن بسیار راحت به نظر می‌رسد. بااین‌حال، این امکان وجود دارد که برخی مواقع سرعت گوشی کمی پایین بیاید و چندان روان نباشد.

در بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ مشاهده می‌کنیم که این احتمال وجود دارد که با آپدیت سیستم‌عامل بتوانید این مشکل را رفع کنید. به‌طورکلی، سیستم‌عامل و رابط کاربری این گوشی مشکل زیادی ندارند و با قیمتی که پرداخت می‌کنید، می‌توانید از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy M31 Prime از نظر رم و حافظه

شما می‌توانید این گوشی را با دو نسخه رم و یک نسخه حافظه داخلی خریداری نمایید. این گوشی با رم 4 و 6 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که نسخه رم 6 گیگابایتی عملکرد بهتری دارد و می‌تواند سرعت شما را در انجام بازی‌های ویدئویی را افزایش دهد.

گوشی گلکسی ام 31 پرایم سامسونگ با حافظه نوع UFS 2.1 در اختیار شما قرار می‌گیرد که نسبت به سایر حافظه‌های موجود در بازار، عملکرد خوبی دارد. این گوشی با حافظه 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که اگر نیاز به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود دارید، اصلاً نگران نباشید. نکته مثبت این گوشی که در مشخصات فنی Galaxy M31 Prime مشاهده می‌کنیم، این است که از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید حافظه گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ از نظر دوربین

با بررسی مشخصات گلکسی M31 Prime سامسونگ از نظر دوربین متوجه می‌شویم که دستگاه مذکور با دوربین ماژول چهارگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد. دوربین اصلی (لنز واید) این دستگاه با سنسور 64 مگاپیکسلی و دیافراگم 1.8 روانه بازار می‌شود. این لنز 26 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های گرفته شده با استفاده از این لنز کیفیت خوبی دارند و رنگ‌ها را به زیبایی به نمایش می‌گذارند.

دومین لنز این گوشی هم لنز اولترا واید نام دارد که با سنسور 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. این لنز با پوشش 123 درجه، کیفیت نسبتاً خوبی دارد و می‌تواند به شما کمک زیادی در عکاسی کند. دو لنز دیگر این گوشی هم دوربین ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر نامیده می‌شوند که با کیفیت 5 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.2 و 2.4 عرضه می‌شوند.

یکی از مشخصات فنی Galaxy M31 Prime در بخش دوربین این است که با حالت شب عرضه می‌شود که کیفیت چندان بالایی ندارد. همچنین عکاسی پرتره با استفاده از این گوشی ایرادهای بسیار زیادی دارد و بک‌گراند سوژه به‌خوبی تار نمی‌شود. این دوربین گوشی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ
بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

با استفاده از دوربین گلکسی ام 31 پرایم می‌توانید ویدئوهای با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید. همچنین با بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ متوجه می‌شویم که شما این امکان را دارید که ویدئوها را با کیفیت 1080 پیکسل با همان سرعت ثبت کنید. به دلیل پشتیبانی از لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر، شما می‌توانید ویدئوهای باکیفیتی بگیرید. بااین‌حال، سرعت فوکوس در این گوشی قدرت زیادی ندارد و به همین دلیل هم باعث می‌شود فیلم‌برداری با آن چندان رضایت‌بخش نباشد.

از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی ام 31 پرایم از دوربین سلفی با سنسور 32 مگاپیکسل استفاده کرده است. این لنز واید 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم 2.0 عرضه می‌شود و در نور خوب، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. بااین‌حال، داینامیک رنج دوربین سلفی این گوشی کمی پایین است و اگر در سایه عکس بگیرید، تیرگی زیادی مشاهده می‌کنید.

یکی از جذاب‌ترین مشخصات گلکسی M31 Prime سامسونگ در دوربین سلفی این است که شما می‌توانید با استفاده از آن، فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنید. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که دائماً از خود فیلم می‌گیرد، می‌توانید با کیفیت بالا و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

بررسی مشخصات فنی Galaxy M31 Prime از نظر باتری

باتری این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و سامسونگ از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. البته با استفاده از این گوشی، متوجه می‌شوید که این عدد کمی اغراق شده است و شاید باتری آن در حد یک باتری 5000 میلی‌آمپری کار کند.

اما به‌طورکلی، با بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ متوجه می‌شویم که باتری این گوشی نسبت به سایر رقبای خود ظرفیت بهتری دارد و اگر به‌خوبی از آن استفاده کنید، می‌توانید تا دو روز هم آن را در اختیار داشته باشید. بااین‌حال، سرعت شارژ این گوشی چندان بالا نیست و سامسونگ در جعبه گلکسی ام 31 پرایم از یک از آداپتور شارژ سریع 15 واتی استفاده کرده است.

این موضوع نشان می‌دهد که برای رساندن این گوشی به شارژ 100 درصد، شما نیاز به زمانی بیشتر از دو ساعت و نیم دارید. این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی با سرعت شارژ 67 و 120 واتی عرضه می‌شوند که می‌توان در مدت‌زمان کمتر از 20 دقیقه آن‌ها را به 100 درصد شارژ رساند. به‌طورکلی، عملکرد گلکسی M31 پرایم از نظر باتری بسیار خوب است، اما مدت‌زمان شارژ بسیار بالایی دارد که می‌تواند شما را اذیت کند.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی M31 Prime سامسونگ از نظر اسپیکر

اسپیکر این گوشی در لبه پایینی آن واقع شده است و هنگامی که موسیقی پخش می‌کنید، فقط از بخش پایینی صدا می‌شنوید. بلندی صدا هم تقریباً قابل‌قبول است و کیفیت نسبتاً خوبی دارد.

این در حالی است که اگر صدا را تا آخر زیاد کنید، کیفیت صدا تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. این گوشی از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند که می‌توانید با استفاده از هندزفری، کیفیت صدا را افزایش دهید.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ از نظر امنیت

این گوشی دارای یک حسگر اثر انگشت است که وسط پنل پشتی مشاهده می‌شود. البته اگر این سنسور در لبه سمت راست گوشی بود، استفاده از آن بسیار راحت‌تر به نظر می‌رسید. بااین‌حال، این حسگر سرعت بسیار خوبی دارد و شما می‌توانید در کمترین زمان، قفل گوشی خود را به‌راحتی باز کنید.

علاوه بر این، گوشی گلکسی M31 پرایم سامسونگ از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند که سرعت بسیار خوبی دارد. البته ممکن است گاهی اوقات گیر کند و چهره شما را به‌درستی تشخیص ندهد. به‌طورکلی، سیستم امنیت این گوشی نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، کاملاً قابل‌قبول و مناسب است.

بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ

کلام آخر

گوشی گلکسی ام 31 پرایم سامسونگ یکی از گوشی‌های این برند به شمار می‌رود که به دلیل داشتن باتری قدرتمند، برای استفاده طولانی بسیار مناسب است. اگر شما قصد خرید این گوشی را دارید، بهتر است در ابتدا بررسی گلکسی M31 Prime سامسونگ را مطالعه نمایید. به‌طورکلی، توجه داشته باشید که ویژگی‌ها متناسب با قیمت گلکسی M31 Prime سامسونگ است و تمام ویژگی‌های آن برای استفاده روزمره طراحی شده است.

سؤالات متداول

آیا گوشی گلکسی M31 پرایم سامسونگ ارزش خرید دارد؟

این گوشی به دلیل داشتن نمایشگری عالی و باتری غول پیکر، کاملاً ارزش خرید دارد. تنها عیب آن، سرعت شارژ پایین است که نزدیک به دو ساعت و نیم زمان می‌برد تا کامل شارژ شود. به‌طورکلی، نمی‌توان ایراد خاصی از این گوشی گرفت و نسبت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، این گوشی ارزش خرید بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر