;
coinex

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

آنر به‌تازگی نسخه 5G گوشی میان‌رده آنر ایکس 8 را روانه بازار کرده است. در این مقاله به بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) می‌پردازیم و جزئیات مشخصات آن را موشکافی می‌کنیم.

آنر یکی از زیرمجموعه‌های هوآوی بود که پس از تحریم هوآوی، کار خود را به‌صورت مستقل ادامه داد. درحال‌حاضر، این شرکت هیچ ارتباطی به هوآوی ندارد و یک برند کاملاً جداگانه محسوب می‌شود. گوشی‌های این شرکت هم مانند بسیاری از برندهای تولیدکننده گوشی، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

آنر ایکس 8 یکی از گوشی‌های پرطرفدار این کمپانی است که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. آنر در ابتدا گوشی ایکس 8 را با پشتیبانی از اینترنت 4G در اختیار کاربران قرار داد؛ اما پس از آن، نسخه 5G را نیز روانه بازار کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G)

قبل از این‌که اطلاعاتی درباره قیمت آنر ایکس 8 کسب کنید، خوب است بدانید که این برند نسخه 4G را در تاریخ 11 مارس 2022 معرفی و 24 همان ماه هم وارد بازار کرد. اما نسخه 5G مدتی بعد معرفی شد. این گوشی در تاریخ 25 ژوئیه معرفی شد و 15 اوت نیز عرضه شد.

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری
بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G)

تفاوت‌های این دو گوشی به پشتیبانی از شبکه 5G خلاصه نمی‌شود. آنر در گوشی جدیدتر، آپگرید‌هایی را در نظر گرفته است و می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های آنر به شمار آورد. قیمت آنر ایکس 8 در بازارهای جهانی حدود 270 یورو تعیین شده است. برای این‌که بهتر مشخصات آنر ایکس 8 را درک کنید، نگاهی به جدول زیر بیندازید.

مشخصات آنر ایکس 8 (Honor X8)
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 25 ژوئیه 2022
  • عرضه در 15 اوت 2022
 

 

طراحی

  • 163.7 × 75.1 × 8.7 میلی‌متر
  • وزن 194 گرم
  • دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
  • در رنگ‌های مشکی و آبی
 

نمایشگر

  • 6.5 اینچ با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل از نوع TFT LCD
  • نسبت نمایشگر به بدنه 83 درصد
  • تراکم پیکسلی 270
 

پردازنده

  • کوالکام SM4350-AC اسنپدراگون +480 (هشت نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 460 و شش هسته‌ی 1.9 گیگاهرتز Kryo 460)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 619
سیستم‌عامل اندروید 11 با رابط کاربری Magic UI 4.2
رم و حافظه
  • رم 6 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه حافظه microSDXC
 

 

 

دوربین

  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 48 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8
  • لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED ، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.0
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • با پشتیبانی از شارژ سریع 22.5 واتی
صدا
  • دارای اسپیکر
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

 

اتصالات

  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.1
  • پشتیبانی از GPS و NFC
  • رادیو نامشخص
  • USB Type-C
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، قطب‌نما و سنسور مجازی مجاورت

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) از نظر کیفیت ساخت و طراحی

با بررسی مشخصات آنر ایکس 8 مشاهده می‌کنیم که این گوشی طراحی جذابی دارد. این گوشی با ابعاد 163.7 × 75.1 میلی‌متر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و نشان می‌دهد که شما با یک گوشی جمع‌وجور سروکار دارید. همچنین ضخامت این گوشی هم 8.7 میلی‌متر است که چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. این گوشی با وزن 194 گرم عرضه شده و در صورت استفاده طولانی مدت، شما را خسته نمی‌کند.

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

پنل جلوی این گوشی از جنس شیشه ساخته شده و نزدیک به 83 درصد از  پنل جلویی را نمایشگر آن پوشانده است. حاشیه نسبتا کمی در اطراف نمایشگر مشاهده می‌شود و این حاشیه در بخش پایینی صفحه‌نمایش بیشتر به چشم می‌خورد.

این گوشی برخلاف نسخه 4G که چهار دوربین داشت، با ماژول دوربین سه‌گانه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و کیفیت نسبتاً خوبی هم دارد. این سه دوربین به همراه یک فلاش LED، در یک کادر مربعی شکل، در گوشه بالا و سمت چپ گوشی قرار گرفته‌اند.

پنل پشتی این گوشی طراحی بسیار زیبایی دارد و خط‌های براقی در کنار دوربین مشاهده می‌شود. می‌توانید لوگوی آنر را هم در وسط و پایین پنل پشتی مشاهده کنید. دوربین سلفی این گوشی هم در قسمت ناچ قطره‌ای تعبیه شده است.

با بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) متوجه می‌شویم که این گوشی طراحی تختی دارد و به دلیل قرارگیری دوربین‌ها به شکلی که توضیح دادیم، تا حدی شما را به یاد گوشی‌های آیفون می‌اندازد. این گوشی دو سیم‌کارته هیبریدی است.

بیشتر بخوانید:

منظور ما از سیم‌‌کارت هیبریدی این است که شما می‌توانید به‌جای استفاده از سیم‌کارت دوم، کارت حافظه در آن قرار دهید. بدین ترتیب، شما می‌توانید از دو سیم‌کارت همزمان استفاده کنید و کارت حافظه نداشته باشید؛ یا این‌که از یک سیم‌کارت و کارت حافظه بهره ببرید.

دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور در لبه سمت راستی این گوشی تعبیه شده‌اند. درگاه تایپ C، جک هدفون 3.5 میلی‌متر، اسپیکر و یک میکروفن در لبه پایینی دیده می‌شوند. به‌طورکلی، طراحی گوشی آنر ایکس 8 کاملاً زیبا و شکیل است و می‌توان از آن به‌عنوان یک گوشی کاربردی و زیبا یاد کرد که وزن متعارفی هم دارد.

بررسی مشخصات فنی Honor X8 از نظر نمایشگر

آنر برای ساخت این گوشی، از یک نمایشگر TFT LCD استفاده کرده است. این گوشی با یک نمایشگر 6.5 اینچی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. تراکم پیکسلی این نمایشگر هم تقریباً 270 است. به همین دلیل هم با بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) مشاهده می‌کنیم که نمایشگر این گوشی تمام جزئیات را به شما نشان نمی‌دهد.

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری
بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) از لحاظ نمایشگر

نمایشگر گوشی آنر ایکس 8 با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، کیفیت چندان بالایی ندارد و این امر باعث می‌شود که برای تماشای ویدئو به مدت طولانی کمی چشم شما را اذیت کند. به‌طورکلی، نمایشگر این گوشی کیفیت خیلی بالایی ندارد و برای استفاده عادی مناسب است.

بررسی مشخصات آنر ایکس 8 از نظر پردازنده

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های آنر ایکس 8 در نسخه 5G با نسخه 4G، پردازنده آنهاست. آنر برای ساخت نسخه 5G از یک پردازنده هشت نانومتری کوالکام SM4350-AC اسنپدراگون +480 استفاده می‌کند. شاید برخی از افراد گمان کنند که اسنپدراگون 680 در نسخه 4G بهتر از این پردازنده است. درحالی‌که باید بدانید در عملکرد، پردازنده +480 بهتر است.

همچنین پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای است. این هشت هسته شامل دو هسته قدرتمند Kryo 460 با حداکثر فرکانس 2.2 و شش هسته Kryo 460 با فرکانس 1.9 می‌شوند. وظیفه پردازش گرافیکی این گوشی هم Adreno 619 بر عهده دارد.

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) از نظر سیستم‌عامل

این گوشی با اندروید 11 و رابط کاربری Magic UI 4.2 در دسترس شما قرار خواهد گرفت. این رابط کاربری حس بسیار خوبی به شما می‌دهد و استفاده از آن هم راحت است. نکته مثبت رابط کاربری این گوشی این است که شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شود و به همین دلیل هم می‌توانید به‌راحتی از برنامه‌های گوگل‌پلی استفاده نمایید.

بااین‌حال، آیکون‌های موجود در این رابط کاربری کمی قدیمی هستند و شاید به شما این احساس را القا کنند که در حال استفاده از اندروید 9 هستید. قابلیت‌های شخصی‌سازی داخل برنامه‌ها هم چندان جالب نیستند و همه چیز به‌صورت کاملاً معمولی به نظر می‌رسد.

نکته جالب‌توجه درباره مشخصات آنر ایکس 8 این است که می‌توانید تم‌های مختلفی را دانلود و از آن‌ها استفاده نمایید. بخش امنیتی آن هم بسیار پیشرفته بوده و به شما این امکان را می‌دهد که این بخش‌های امنیتی را برای سایر برنامه‌ها هم اعمال کنید.

یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین ویژگی‌های این رابط کاربری این است که ویژگی Eye Comfort را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید نور نمایشگر را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که در استفاده طولانی‌مدت، چشم شما اذیت نشود. علاوه‌براین، ویژگی‌های دیگری نیز در این رابط کاربری در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌تواند برای استفاده را برای کاربران لذت‌بخش کند.

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G)

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) از نظر رم و حافظه

نکته منفی این گوشی این است که تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود و شما حق انتخابی در این حوزه ندارید. گوشی آنر ایکس 8 با رم 6 گیگابایت به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به‌طورکلی، رم این دستگاه تقریباً معمولی است؛ اما آنر می‌توانست برای ساخت آن از رم بهتر و بالاتری هم استفاده کند.

ازاین‌رو، ممکن است در حین باز کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین کمی با مشکل مواجه شوید. همان‌طور که در ابتدای این نوشتار هم گفتیم، این گوشی از قابلیت درگاه حافظه هم پشتیبانی می‌کند. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی، شما باید سیم‌کارت دوم خود را خارج نمایید و تنها از یک سیم‌کارت استفاده کنید.

ازآنجاکه شما نمی‌توانید از هر دو سیم‌کارت به همراه کارت حافظه به‌صورت همزمان استفاده کنید، بسیاری از افراد علاقه‌ای به خرید این گوشی ندارند. اما به‌طورکلی، این گوشی کار شما را راه می‌اندازد و با استفاده از کارت حافظه، می‌توانید فضای ذخیره آن را افزایش دهید. پس اگر می‌خواهید فایل‌های بیشتری در گوشی نگهداری کنید، نگران میزان حافظه داخلی آن نباشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی Honor X8 از نظر دوربین

این گوشی در نسخه 4G با دوربین ماژول چهارگانه با کیفیت 64 مگاپیکسل عرضه می‌شد. این در حالی است که در بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) متوجه می‌شویم که نسخه 5G پسرفت داشته و با دارای دوربین ماژول سه‌گانه است.

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G)
بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G)

دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با سنسور 48 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 1.8 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی از لنز اولترا واید برخوردار نیست و دومین لنز آن از نوع ماکرو است که با سنسور 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. آخرین لنز آنر ایکس 8 هم از نوع تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4 است.

همچنین دوربین این گوشی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR هم بهره می‌برد که می‌تواند به افزایش کیفیت تصاویر کمک کند. با استفاده از دوربین این گوشی، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید که چندان فوق‌العاده نیست.

به‌علاوه، دوربین سلفی این گوشی هم با یک سنسور واید 8 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.0 در بازار عرضه خواهد شد. با استفاده از دوربین سلفی هم شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. حتی دوربین سلفی این گوشی هم نسبت به نسخه 4G، کیفیت پایین‌تری دارد. این نسخه دارای یک دوربین سلفی با سنسور 16 مگاپیکسل است.

بررسی مشخصات آنر ایکس 8 از نظر باتری

آنر برای ساخت گوشی ایکس 8 از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر استفاده کرده است که نسبت به نسخه 4G، یک پیشرفت محسوب می‌شود.

بررسی مشخصات آنر ایکس 8 از نظر باتری

 

با بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) از نظر باتری متوجه می‌شویم که این گوشی به مدت یک تا دو روز شارژ را نگه می‌دارد. به‌طورکلی، باتری این گوشی معمولی است و ظرفیت متعادلی دارد. این گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و با شارژ سریع 22.5 واتی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. البته این میزان سرعت شارژ نسبت به گوشی‌های جدید با سرعت شارژ 67 و یا 120 واتی، گزینه چندان چشمگیری نیست.

بررسی مشخصات فنی Honor X8 از نظر صدا

این گوشی اسپیکر خوبی دارد که کیفیت مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند که هنوز هم برای بسیاری کاربران، خوشایند و کاربردی است.

بررسی مشخصات فنی Honor X8 از نظر اتصالات

این گوشی دارای وای‌فای نسخه 802.11 است که از قابلیت‌های دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات پشتیبانی می‌کند. همچنین بلوتوث نسخه 5.1 هم در این دستگاه قرار دارد. علاوه‌براین، آنر ایکس 8 از GPS و همچنین NFC هم پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، اطلاعاتی درباره وجود داشتن یا نداشتن رادیو در این گوشی در دسترس نیست. ‌آنر ایکس 8 از طریق پورت USB Type-C شارژ می‌شود.

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G)

بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) از نظر قابلیت‌ها

قابلیت‌های چندان چشمگیری در این گوشی دیده نمی‌شود و اغلب قابلیت‌های آن در سایر گوشی‌ها هم وجود دارد. این گوشی از قابلیت‌هایی مانند شتاب‌سنج، قطب‌نما و سنسور مجازی مجاورت بهره می‌برد.

همچنین با بررسی مشخصات فنی Honor X8 متوجه می‌شویم که این گوشی دارای یک حسگر اثر انگشت بوده که روی دکمه پاور تعبیه شده است.

کلام آخر

گوشی آنر ایکس 8 یکی از گوشی‌های خوب این برند به شمار می‌رود که علاوه بر قابلیت‌های قابل‌قبول، زیبایی ظاهری جذابی هم دارد. اگر شما هم می‌خواهید این گوشی را بخرید، بهتر است در ابتدا بررسی آنر ایکس 8 (Honor X8 5G) را به‌دقت مطالعه فرمایید تا از مشخصات آن آگاه شوید.

سؤالات متداول

آیا گوشی آنر ایکس 8 ارزش خرید دارد؟

این گوشی با تراشه کوالکام اسنپدراگون +480، بازی‌های ویدئویی را با کیفیت قابل قبولی اجرا می‌کند. البته رم این دستگاه چندان عالی نبوده و به همین دلیل هم شاید نتوانید هر برنامه‌ای را روی آن نصب کنید. بااین‌حال، این گوشی برای استفاده روزمره کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو درباره‌ی این گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر