;
coinex

محققان چینی روشی برای جلوگیری از شیوع تمام گونه‌های کرونا ابداع کرده‌اند

محققان چینی روشی برای جلوگیری از شیوع تمام گونه‌های کرونا ابداع کرده‌اند. این دست آورد جدید قادر خواهد بود تمام گونه‌های ویروس کرونا را از بین ببرد و مانع از پیشرفت ویروس شود.

چینی‌ها موفق به کشف نانومواد جدیدی شده‌اند که تنها یک میلیاردم متر طول دارد و برای جلوگیری از شیوع تمام گونه‌های کرونا مفید خواهد بود. این نانومواد جدید که از ترکیب مس، ایندیم، فسفر و گوگرد ساخته شده CIPS نام دارد و مانع از پیشرفت ویروس در بدن بیمار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ابتلای همزمان به آبله میمون، کرونا و ایدز ؛ این ایتالیایی بیچاره!

جلوگیری از شیوع تمام گونه‌های کرونا

ویروس کرونا با استفاده از پروتئین اسپایک به سلول‌های انسانی حمله ور شده و باعث عفونت در سراسر بدن می‌شود. CIPS برای جلوگیری از شیوع تمام گونه‌های کرونا بدین شکل عمل می‌کند که به پروتئین اسپایک ویروس کرونا می‌چسبد و به طور موثر مانع از رشد عفونت شده و کرونا را متوقف می‌کند. در واقع زمانی که رشد پروتئین اسپایک متوقف شود، عفونت نیز به خودی خود متوقف خواهد شد.

برای تولید این نانومواد جدید، محققانی زیادی از موسسه‌های مختلف مانند، موسسه فناوری پیشرفته شنژن، مرکز ملی علوم و فناوری نانو، موسسه فیزیک انرژی‌های بالا و موسسه جانورشناسی کونمینگ با یکدیگر همکاری کرده‌اند. تمامی این موسسه‌ها زیر نظر آکادمی علوم چین گرد هم آمده اند تا روشی برای جلوگیری از شیوع تمام گونه‌های کرونا مانند آلفا، دلتا و امیکرون را ابداع کنند. یکی از محققان این پروژه می‌گوید:

این روش می‌تواند یک درمان امیدوارکننده برای مبارزه با همه‌گیری در آینده باشد.

همچنین در توضیح این مطالعه آمده: «آزمایشات ما نشان می‌دهدن که CIPS به‌طور موثر عفونت را در سلول‌ها، ارگانوئیدها و موش‌ها مهار می‌کند و به‌طور موثر التهاب ریه موش‌های مبتلا به عفونت Sars-CoV-2 را تسکین می‌دهد»

وجه تمایز CIPS با واکسن‌های موجود در این است که این نانومواد جدید قادر است به طور موثر و همزمان به چندین نقطه متصل شود، این در حالی ست که آنتی بادی‌های جدید تنها به یک مکان منفرد در ویروس متصل می‌شوند و اثر بخشی کمتری دارند و جهش در گونه امیکرون باعث تغییر در ساختار آنها شده است.

همچنین این تیم، با دقت در فرآیند جذب، توزیع و متابولیسم و دفع CIPS در موش‌ها متوجه شدند که این ماده قابلیت زیست‌تجریه پذیری بالایی دارد و آن را اینگونه شرح می‌دهند: «موش‌ها CIPS را از طریق قطره بینی استنشاق می‌کنند و پس از هفت روز، این نانومواد تقریبا به‌طور کامل از ریه موش‌ها حذف می‌شود»

با این حال روش ابداعی برای جلوگیری از شیوع تمام گونه های کرونا باید مورد آزمایشات بالینی قرار گیرد تا بتوان فهمید که برای انسان نیز مفید و مثمر ثمر خواهد بود یا خیر.

علاوه بر این باید توجه داشت که اگر این روش، برای جلوگیری از شیوع تمام گونه‌های کرونا عملی شود، بسیار مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر از دیگر روش‌ها خواهد بود و کاربردهای متفاوتی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد جلوگیری از شیوع تمام گونه‌های کرونا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر