;
coinex

بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان در اوهایو احداث می‌شود

اینتل امروز در مراسمی با حضور رئیس جمهور جو بایدن و فرماندار ایالات اوهایو، احداث کارخانه‌ای را آغاز کرد که گفته می‌شود بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان است

مجموعه کارخانه‌های سیلیکون هارت لند اینتل که امروز فرایند احداث‌شان در حضور جو بایدن و مایک دی واین، فرماندار ایالات اوهایو آغاز شد، به تدریج و تا آغاز سال 2025 قرار است وارد فاز عملیاتی شوند تا به بزرگترین کارخانه های تراشه جهان بدل شوند.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت خرید تراشه از چین در آمریکا ؛ تهدید صریح اپل توسط کنگره آمریکا!

بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان

مراسم امروز در شهرستان لیکینگ در ایالت اوهایو برگزار شد که اینتل قصد احداث دو پردیس بزرگ تراشه‌سازی را دارد. پردیس مورد بحث میزبان هشت کارخانه تولید تراشه است و بودجه‌ای حدودا 100 میلیارد دلاری به آن اختصاص داده می‌شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مایک دی‌واین فرماندار اوهایو در مراسم کلنگ‌زنی این کارخانه‌های جدید در اوهایو حاضر بودند و در کنار پت گلسینگر مدیرعامل سخنرانی کردند.

بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان در اوهایو احداث می‌شود

احداث دو کارخانه جدید اینتل 20 میلیارد دلار برای این شرکت هزینه دارد و این دو کارخانه به طور همزمان احداث و راه‌اندازی می‌شوند. پردیس جدید اینتل ناحیه‌ای به مساحت حدودا 4 کیلومتر مربع را شامل می‌شود و علاوه بر 8 کارخانه تولیدی، شامل مراکزی برای حمایت از شرکای تجاری اینتل است.

اینتل در حال حاضر اعلام نکرده که این دو کارخانه دقیقا کدام پردازنده‌ها با کدام لیتوگرافی را تولید می‌کنند، اما نظر به اینکه کارخانه‌ها قرار است در سال 2025 به فاز اجرایی برسند، احتمال می‌رود این کارخانه‌ها روی لیتوگرافی جدید 20A و 18A متمرکز باشند. اینتل در حال حاضر این دو لیتوگرافی را که به جای نانومتر در مقیاس آنگستروم از آن‌ها یاد می‌شود معرفی نکرده است. در همین حین انتظار می‌رود کارخانه‌های موردبحث اینتل به‌صورت گسترده از فناوری EUV استفاده کنند.

به گفته اینتل،‌ این دو کارخانه جدید برای 3000 نفر در زمینه تولید و مهندسی شغل ایجاد می‌کنند و علاوه بر این، برای شرکت‌هایی که با اینتل همکاری نزدیک دارند نیز تراشه تولید می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود در فرایند احداث این دو کارخانه، 7000 نفر شاغل شوند.

پردیس اوهایو اولین مرکز تولیدی تراشه کاملا جدید در سالیان اخیر است. اینتل در مدت اخیر کارخانه‌های جدیدی را در پردیس‌های قبلی خود در آریزونا، نیومکزیکو،‌اورگن و ایرلند واقع هستند نیز افتتاح کرده است. در این میان اما پردیس‌های جدید سیلیکون هارت‌لند در اوهایو از نظر تاثیر مستقیمی که بر ظرفیت تولید اینتل دارند بسیار حائز اهمیت هستند.

گفتنی است با توجه به تمرکز خاصی که دولت بایدن بر لایحه CHIPS دارد، به نظر می‌رسد اینتل یکی از بازیگران اصلی در فرایندی باشد که دولت آمریکا با آن قصد به زیر کشیدن برتری کشورهای آسیایی در صنعت‌ نیمه‌هادی‌ها را دارد. شنیده‌ها حاکی از این است که بخش اعظمی از بودجه 50 میلیون دلاری ایالات متحده برای تراشه‌ها نیز به اینتل اختصاص خواهد یافت.

اینتل در فرایند احداث پردیس جدید خود افزون بر حمایت کنگره و ایالت اهایو، شرکت‌هایی مانند Air Products و Applied Materials و LAM Research را در کنار خود می‌بیند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر