;
coinex

ساخت بزرگترین مرکز فناوری جهان در دبی ؛ گام بلند امارات برای جذب استعدادهای تکنولوژی

آخرین اخبار به دست رسیده حاکی از آن است که بزرگترین مرکز فناوری جهان در دبی در حال ساخت است. این منطقه به یک مرکز فناوری بزرگ و مهم تبدیل در آینده می‌شود که کارآفرینان بزرگ را از س تاسر دنیا به خود جذب می‌کند.

دفتر معماری URB مأموریت مهمی دریافت کرده که طبق آن، بزرگترین منطقه فناوری شهری جهان با کمترین مقدار تولید کربن را قرار است در امتداد منطقهٔ الجداف در دبی طرح‌ریزی و مهندسی کند.

بیشتر بخوانید: آسمان خراش 120 کیلومتری افقی عربستان سعودی با سرمایه 1 تریلیون دلاری ساخته می‌شود

ساخت بزرگترین مرکز فناوری جهان در دبی

برای ساخت بزرگترین مرکز فناوری جهان، از رویکردهایی برای انتشار کمترین سطح کربن استفاده می‌کنند و علاوه بر تبدیل دبی به یک مرکز شهری برای نوآوری و توانمندسازی، قرار است به یک اکوسیستم فناوری منحصر‌به‌فرد در امارات و سراسر جهان تبدیل شود. همچنین این مرکز به خانه کارآفرینان درجه یک نیز تبدیل خواهد شد. علاوه بر این موارد این مرکز فناوری چندین امکان تجاری و آموزشی دیگر هم خواهد داشت.

طبق بیانیه‌های وب‌سایت URB، این مرکز امکاناتی را برای برگزاری کنفرانس‌ها، آموزش، تحقیقات، سمینارها، حمایت و کمک به کسب‌و‌کار و موارد دیگر فراهم خواهد کرد.

بزرگترین مرکز فناوری جهان

در وب‌سایت URB اعلام شده که:

بیشتر شدن میزان جمعیت، شهرنشینی و تأثیرات تغییرات اقلیمی، نیاز به شهرهای پایدار و مقاوم، قابل سکونت و هوشمند را بیشتر می‌کند. در نتیجه ساخت شهرهای مقاوم دیگر به‌عنوان یک انتخاب مطرح نیست، بلکه به‌عنوان یک ضرورت شناخته می‌شود که این موضوع به برنامه‌ریزانی باتجربه در طراحی و ارائه جوامع پایدار نیاز دارد.

در شرکت URB توسعه‌دهندگان و مشاوران حرفه‌ای و باتجربه‌ای فعالیت می‌کنند که فعالیت‌هایی از جمله خدمات مدیریت توسعه، برنامه‌ریزی اصلی، چشم‌انداز و خدمات معماری را با تمرکز بر روی طراحی شهرهای پایدار با کمترین سطح کربن انجام می‌دهند. همچنین این شرکت توسط فردی به نام «بهارش باقریان» که یک طراح ارشد باتجربه است با بیش از 18 سال سابقه تاسیس شده است. این طراح ارشد در مورد پروژه جدید خود گفته:

دبی به نسبت شهرهای دیگر جهان، بهترین موقعیت را برای هدایت کردن تحول فناوری شهری در اختیار دارد که این منطقه فناوری شهری یک مرکز فناوری جهانی جدید برای نوآوری شهری خواهد بود. بزرگترین مرکز فناوری در جهان 140 هزار مترمربع مساحت، بزرگترین مرکز فناوری جهان خواهد بود. در نتیجه دبی را به مرکز نوآوری شهری تبدیل خواهد کرد.

قرار است که این منطقه فناوری در جوار رودخانه منطقه الجداف در دبی ساخته شود و 4000 شغل در زمینه فناوری شهری سبز، آموزش و تمرین ایجاد می‌کند. علاوه بر این جهت توانمندسازی کارآفرینان باهدف ایجاد یک اکوسیستم فناوری شهری جدید، میزبان سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در آینده خواهد بود.

طبق گزارش‌هل شهر دبی برای آینده خود برنامه‌های بلندپروازانه‌ خواهد داشت. همچنین در این گزارش‌ها اعلام شده بود که یک شرکت کانادایی تصمیم دارد یک مجموعه تفریحی لوکس با طراحی شبیه ماه را در این شهر افتتاح کند که هزینه ساخت آن تقریباً 5 میلیارد دلار خواهد بود. علاوه بر آن لازم به ذکر است که بدانید که بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان چند ماه پیش در دبی افتتاح گردید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت بزرگترین مرکز فناوری جهان در دبی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر