;
coinex

افزایش وثیقه دانشجویان پزشکی برای خروج از کشور!

افزایش وثیقه دانشجویان پزشکی توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانشجویان اعلام شده است. مبلغ وثیقه خروج از کشور دانشجویان علوم‌ پزشکی حالا به سالانه ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

بنابر اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانشجویان، ازین پس دکتری حرفه‌ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید به ازای هر سال تحصیلی 150 میلیون تومان و دانشجویان کارشناسی علوم پزشکی هم به ازای هر سال 60 میلیون وثیقه برای خروج از کشور پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: دریافت ارز دانشجویی 1401 ؛ مبلغ و نحوه دریافت

افزایش وثیقه دانشجویان پزشکی

در نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانشجویان آمده: «مطابق ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۷ موضوع لایحه قانون اصلاح مواد ۷ و ۸ قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی در صورتی که افراد بخواهند تا قبل از پایان خدمات مذکور در ماده یک آیین‌نامه و بدون پرداخت هزینه‌های تحصیلی و کمک‌های دریافتی جهت ادامه تحصیل یا به صورت موقت به خارج عزیمت کنند، باید با تنظیم تعهدنامه رسمی و ضمانت شخصی دیگری با سپردن وثیقه ملکی یا ضمانت بانکی، تعهد کنند که پس از انقضا مدت معین به ایران برمی‌گردند».

در ادامه آمده با توجه به این موضوع امکان خروج از کشور دانشجویان در کلیه مراحل تحصیل با رعایت ضوابط فوق‌الذکر، به شرح زیر است. بدیهی است میزان وثیقه مورد نیاز هر مقطع از طریق محاسبه تعداد سال‌های تحصیل در میزان وثیقه سالانه مربوطه آن تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش وثیقه دانشجویان پزشکی برای خروج از کشور چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر