;
coinex

خرید استارتاپ فیگما توسط ادوبی با مبلغ 20 میلیون دلار!

خرید استارتاپ فیگما توسط ادوبی در واقع می‌تواند اقدامی برای از میان برداشتن مهمترین رقیب ادوبی ایکس‌دی باشد که در سالیان اخیر ارائه شده است.

ادوبی رسما اعلام کرد که استارتاپ فیگما که پلتفرمی برای طراحی رابط کاربری است را با مبلغ 20 میلیون دلار خریداری کرده است. فیگما در زمینه رابط کاربری فعالیت داشت و در چند سال گذشته مهمترین رقیب ابزار مشابه ادوبی با نام Adobe XD بوده است. اما هدف از این خرید چیست؟

بیشتر بخوانید: حلقه Happy Ring با هدف کنترل سلامت روان معرفی شد؛ شادی در دستان شما!

خرید استارتاپ فیگما توسط ادوبی

ادوبی در بیانیه مطبوعاتی خود می‌نویسد:

«Adobe و Figma با یکدیگر آینده خلاقیت و بهره وری را دوباره تصور می‌کنند، خلاقیت را در وب گسترش می‌دهند، طراحی محصول را پیش می‌برند و الهام بخش جوامع جهانی سازندگان، طراحان و توسعه‌دهندگان خواهند بود. ما فرصت‌ها و قابلیت‌هایی بزرگ و به سرعت در حال رشد در بازار ایجاد خواهیم کرد که ارزش قابل توجهی برای مشتریان، سهامداران و صنعت ایجاد می‌کند.»

خرید استارتاپ فیگما توسط ادوبی با مبلغ 20 میلیون دلار!

فیگما 10 سال پیش توسط دیلن فیلد و ایوان والاس ایجاد شد و در سالیان اخیر به پلتفرم طراحی مشترک بسیاری از کسب‌و‌کارهای جهان تبدیل شده است. در واقع طراحان بسیاری در سراسر جهان و در بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای کار خود به آن وابسته هستند. ادوبی حال قصد دارد تا جامعه خود را با فیگما ترکیب کند و احتمالا در آینده محصولات و خدمات آن را آن را به Adobe Creative Suite می‌افزاید. تا آن زمان اما Figma بدون تغییر باقی خواهد ماند. فیلد، به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل فیگما در وبلاگ آن توضیح می‌دهد:

«ما قصد داریم فعالیت‌های Figma را به همان روش سابق ادامه دهیم – به کاری ادامه می‌دهیم که معتقدیم برای جامعه، فرهنگ و کسب‌و‌کار ما بهترین است. Adobe عمیقا متعهد است که Figma را مستقل نگه دارد.»

همچنین گفته شده که فیلد به عنوان مدیرعامل فیگما به کار خود ادامه خواهد داد و گزارش‌های مربوطه را به دیوید وادهوانی رئیس ادوبی اعلام می‌کند.

فیگما همچنین تصمیم دارد تا از تخصص ادوبی در زمینه‌های طراحی سه‌بعدی، ویدیو، وکتور، تصویربرداری و فونت‌ها استفاده کند تا طراحی محصول در وب‌ را تا حد زیادی بهبود ببخشد. فیلد در این باره می‌گوید که این شرکت ترکیبی از ابزارها و فضاهای جدید را برای توانمندسازی مشتریان و به منظور طراحی سریع و آسان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خرید استارتاپ فیگما توسط ادوبی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر